Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe:

Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

PROTOKÓŁ Nr II/2002 z sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu odbytej w dniu 27 listopada 2002r. w godz. od 15.00 - 17.00

Wyświetl stronę główną » Protokoły-kadencja 2002-2006 » Protokoły » PROTOKÓŁ Nr II/2002 z sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu odbytej w dniu 27 listopada 2002r. w godz. od 15.00 - 17.00

PROTOKÓŁ Nr II/2002
z sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu
odbytej w dniu 27 listopada 2002r. w godz. od 15.00 - 17.00


Otwarcie sesji i stwierdzenie jej prawomocności
Otwarcia sesji dokonał Przewodniczący Rady Pani Danuta Mikoda Powitała wszystkich obecnych - radnych, sołtysów gości zaproszonych oraz mieszkańców Ogrodzieńca po czym stwierdziła na podstawie listy obecności wystarczającą liczbę radnych do podejmowania prawomocnych uchwał.
Lista obecności radnych oraz gości zaproszonych w załączeniu do protokołu.

Przyjęcie proponowanego porządku obrad
Burmistrz MiG Pan Mikulski A. Wniósł o uwzględnienie wporządku obrad dodatkowego punktu,a mianowicie- złożenie wniosku o odwołanie Sekretarz i Skarbnika Miasta i Gminy Ogrodzieniec po czym złożył na ręce Przewodniczącej Rady pisemny wniosek w tej sprawie.

Radni w wyniku głosowania przy 2 głosach wstrzymujących -opowiedzieli się za wprowadzeniem do porządku obrad dodatkowego punktu zgłoszonego przez Burmistrza. Głosowało 14 radnych.

Przewodnicząca Rady odczytała porządek obrad.
Został on przyjęty przez radnych jednomyślnie. Głosowało 14 radnych

Porządek obrad przedstawiał się następująco:

1. Otwarcie Sesji i stwierdzenie jej prawomocności

2. Przyjęcie proponowanego porządku obrad.

3. Powołanie Sekretarza obrad.

4. Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji.

5. Podjęcie uchwały w sprawie powołania składu osobowego Komisji Rewizyjnej.

6. Podjęcie uchwały w sprawie powołania składu osobowego Komisji Oświaty i Spraw Społecznych.

7. Podjęcie uchwały w sprawie powołania składu osobowego Komisji Budżetu i Finansów.

8. Podjęcie uchwały w sprawie powołania składu osobowego Komisji Rozwoju Gospodarczego.

9. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2002 rok.

10. Podjęcie uchwały w sprawie wskazania osoby reprezentującej Gminę Ogrodzieniec w Stowarzyszeniu Związek Gmin Jurajskich.

11. Podjęcie uchwały w sprawie powierzenia Przewodniczącemu Rady Miejskiej czynności w sprawach z zakresu prawa pracy za Urząd Gminy Ogrodzieniec.

12. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Miasta i Gminy Ogrodzieniec.

13. Wniosek Burmistrza w sprawie odwołania Skarbnika i Sekretarza Miasta i Gminy Ogrodzieniec.

14. Złożenie sprawozdania przez Burmistrza z realizacji uchwał pomiędzy sesjami.

15. Zgłaszanie interpelacji i zapytań.

16. Zamknięcie obrad.


Ad.3

Powołanie Sekretarza obrad.

Na Sekretarza obrad powołano radnego Łypaczewskiego Janusza powierzając mu jednocześnie obowiązek odczytywania projektów uchwał oraz obliczana głosów.

Ad. 4

Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji.

Protokoł z inauguracyjnej sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu z dnia 16 listopada 2002r. został przyjęty przez radnych bez uwag

Ad. 5

Podjęcie uchwały w sprawie powołania składu osobowego Komisji Rewizyjnej.

Sekretarz obrad - Łypaczewski Janusz odczytał projekt uchwały w sprawie powołania składu osobowego Komisji Rewizyjnej. Projekt uchwały w załączeniu do protokołu.
Radni nie zgłosili żadnych uwag
Uchwała Nr II/4/2002 w sprawie powołania składu osobowego Komisji Rewizyjnej - została przyjęta jednomyślnie Głosowało 14 radnych.

Ad. 6

Podjęcie uchwały w sprawie powołania składu osobowego Komisji Oświaty i Spraw Społecznych.

Po odczytaniu projektu uchwały w sprawie powołania składu osobowego Komisji Oświaty i Spraw Społecznych - radni nie zgłosili uwag.
Projekt uchwały w załączeniu do protokołu.
Uchwała Nr II/5/2002 w sprawie: powołania składu osobowego Komisji Oświaty i Spraw Społecznych - została przyjęta jednomyślnie Głosowało 14 radnych.

Ad. 7

Podjęcie uchwały w sprawie powołania składu osobowego Komisji Budżetu i Finansów.

Sekretarz obrad odczytał projekt uchwały w sprawie powołania składu osobowego. Komisji Budżetu i Finansów.
Projekt uchwały w załączeniu do protokołu.
Radni nie zgłosili żadnych uwag

Uchwała Nr II/6/2002 w sprawie powołania składu osobowego Komisji Budżetu i Finansów- została przyjęta jednomyślnie Głosowało 14 radnych.

Ad. 8

Podjęcie uchwały w sprawie powołania składu osobowego Komisji Rozwoju Gospodarczego.

Do projektu uchwały w sprawie powołania składu osobowego Komisji Rozwoju Gospodarczego - radni nie zgłosili uwag Projekt uchwały w załączeniu do protokołu.
Uchwała Nr II/7/2002 w sprawie powołania składu osobowego Komisji Rozwoju Gospodarczego - została przyjęta jednomyślnie Głosowało 14 radnych.

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Miasta i Gminy Ogrodzieniec na 2002 rok.

Projekt uchwały odczytała Pani Gruca H. Skarbnik Gminy objaśniając kolejno poszczególne zmiany w budżecie. Projekt uchwały w załączeniu do protokołu.

Radni nie mieli żadnych pytań
Uchwała Nr II/8/2002 w sprawie zmian w budżecie Miasta i Gminy Ogrodzieniec na 2002 rok - została przyjęta jednomyślnie Głosowało 14 radnych.

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie wskazania osoby reprezentującej Gminę Ogrodzieniec w Stowarzyszeniu Związek Gmin Jurajskich.

Sekretarz obrad odczytał projekt uchwały. Projekt uchwały w załączeniu do protokołu.
Radni nie zgłosili żadnych uwag.

Uchwała Nr II/9/2002 w sprawie wskazania osoby reprezentującej Gminę Ogrodzieniec w Stowarzyszeniu Związek Gmin Jurajskich - została przyjęta jednomyślnie Głosowało 14 radnych.

Ad. 11

Podjęcie uchwały w sprawie powierzenia Przewodniczącemu Rady Miejskiej czynności w sprawach z zakresu prawa pracy za Urząd Gminy Ogrodzieniec, wobec Burmistrza Miasta i Gminy

Projekt uchwały odczytał Sekretarz obrad
Radni nie zgłosili uwag.

Uchwała Nr II/10/2002 w sprawie powierzenia Przewodniczącemu Rady Miejskiej czynności w sprawach z zakresu prawa pracy za Urząd Gminy Ogrodzieniec wobec Burmistrza Miasta i Gminy Ogrodzieniec- została przyjęta jednomyślnie Głosowało 14 radnych.

Ad. 12

Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Miasta i Gminy Ogrodzieniec.

Sekretarz obrad odczytał projekt uchwały. Uchwała w załączeniu do protokołu
Radni nie mieli uwag do uchwały

Uchwała Nr II/11/2002 w sprawie: ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Miasta i Gminy Ogrodzieniec - została przyjęta jednomyślnie. Głosowało 14 radnych.

Ad. 13

Wniosek Burmistrza w sprawie odwołania Skarbnika i Sekretarza Miasta i Gminy Ogrodzieniec.

Burmistrz odczytał wniosek w sprawie odwołania Sekretarz Miasta i Gminy Ogrodzieniec oraz odwołania Skarbnika Miasta i Gminy Ogrodzieniec. Pisemny wniosek w przedmiotowej sprawie załączony został do niniejszego protokołu. Następnie Burmistrz mówił o procedurze odwołania informując przy tym, iż na jednej sesji składa się wniosek a na kolejnej będzie powołanie nowego Sekretarza i Skarbnika. Dodał ponadto, iż odwołanie dotychczasowego Skarbnika i Sekretarz wynika z obiektywnych przesłanek i nie ma w tym żadnych podtekstów planuje się bowiem wprowadzić zmiany w schemacie organizacyjnym Urzędu. Zmiany te wynikają z potrzeby zorganizowania pracy w Urzędzie tak aby była ona sprawna i stabilna. Nadmienił jednocześnie iż obecny Sekretarz jest w wieku emerytalnym i odejdzie na emeryturę. Z kolei w Dziele Finansowym będą wprowadzone zmiany wynikające z potrzeby sprawniejszego zorganizowania pracy.

Radni nie mieli żadnych pytań.

W dalszej kolejności przeprowadzone zostało głosowanie wniosku Burmistrza w odwołania Skarbnika Miasta i Gminy Ogrodzieniec. Wniosek został przyjęty przy 2 głosach wstrzymujących. Głosów przeciwnych nie było. Głosowało 14 radnych..
Wniosek o odwołanie Sekretarza MiG Ogrodzieniec został przyjęty jednomyślnie Głosowało 14 radnych.

Ad. 14

Złożenie sprawozdania przez Burmistrza z realizacji uchwał pomiędzy sesjami.

Burmistrz zaznaczył, że poprzednia sesja odbyła się 16 listopada 2002r. była to sesja inauguracyjna i nie podjęto na niej żadnych uchwał z realizacji których mógłby się rozliczyć. Poinformował natomiast o tych pracach nad którymi w ostatnim czasie się skoncentrował Między innymi mówił o spotkaniach

- z Dyrektorem RPWiK Zawiercie w sprawie zatwierdzenia ceny dostawy wody. Na kolejnej sesji zostaną przedstawione w tej sprawie projekty uchwał.

- z Zarządem Zespołu Jurajskich Parków Krajobrazowych dot. zagospodarowania rejonu Jury w tym Gminy Ogrodzieniec Robocze spotkanie w tej sprawie odbędzie się w Janowie. Podczas spotkaniu będą omawiane wspólne kierunki działań.

- ze Związkiem Gmin Jurajskich Podczas kolejnych spotkania będzie już formalnie reprezentował Gminę Ogrodzieniec bowiem został przez Radę wskazany obecnie jako osoba reprezentującą naszą gminy w ZGJ. Kolejne spotkanie odbędzie się w grudniu i będzie mógł dopiero po tym spotkaniu coś więcej powiedzieć w kwestii udziału naszej gminy w Związku.
Przeprowadził też wstępne rozmowy celem zapoznania się z problemami dot. realizacji inwestycji w sprawie budowy Centrum Rekreacyjno- Konferencyjnego Jura Park oraz budowy kanalizacji i oczyszczalni ścieków w Ogrodzieńcu.

Spotkał się również ze strażakami jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych w Gminie Ogrodzieniec z Kołem Gospodyń Wiejskich z chórami i orkiestrami dętymi działającymi w gminie Zaznaczyłteż, że jest w trakcie prowadzenia następnych spotkań celem poznania wszystkich spraw którymi żyje się w gminie. Planuje przeprowadzić spotkania z mieszkańcami wsi i zwrócił się w tej sprawie do sołtysów obecnych na sesji o pomoc w zorganizowaniu takich spotkań.

Mówił następnie o planowanej na dzień 5 grudnia kolejnej sesji na której należy zatwierdzić ceny wody oraz zająć się uchwałami w sprawie zagospodarowania przestrzennego gminy. Tematy te zostaną szczegółowo omówione na posiedzenia komisji Kolejnymi sprawami które czekają również na omówienie i uchwalenie będą kwestie dot. oświaty w tym np. ustalenie stałej opłaty za przedszkola, remont kotłowni w szkole podstawowej w Ogrodzieńcu. Zatem jak zaznaczył burmistrz komisje rady będą pracować nad projektami uchwał. Z Urzędu MiG zostaną skierowane osoby merytorycznie odpowiedzialne za poszczególne kwestie celem zapoznana radnych ze szczegółami spraw. Pracownicy Urzędu będą służyć poradą oraz składać wyjaśnienia.

Na zakończenie Burmistrz zaznaczył, że sprawuje swój urząd dopiero 10 dni i zaskoczony był dużą ilością problemów, ale jak stwierdził ze wszystkim sprawami po kolej zapoznaje się i będzie robił wszystko aby efekty pracy były wkrótce widoczne. Podziękował następnie Radzie za ustalenia mu wynagrodzenia dodał przy tymże dołoży wszelkich starań aby wywiązywać się ze swych obowiązków należycie oraz z pożytkiem dla gminy i wszystkich jej mieszkańców.

Ad. 15

Zgłaszanie interpelacji i zapytań.

Radny Cholewa M. zgłosił następujące sprawy zaznaczając przy tymiż są to wnioski mieszkańców z okręgu wyborczego który reprezentujei tak
* Mieszkańcy Osiedla Złote Piaski w Ogrodziencu wnioskowali o to aby autobus linii 101 kursował przez osiedle,
* Mieszkańcy ul. Olkuskiej w Ogrodzieńcu wnioskowali o to aby zająć się sprawą dot. ulicy OlkuskiejZ uwagi na fakt rozpoczęcia budowy Jura Park samochody z placu budowy wyjeżdżają na ulice i jest ona zabrudzona jest dużo gliny a przy ulice nie ma chodnika. Ponadto należałoby ustawić kilka lamp oświetleniowych na końcu ul. Olkuskiejw miejscu gdzie znajduje się teren budowy.

Radny poruszył również problem dot. udostępnienia dla młodzieży w szkołach sali gimnastycznej w godzinach popołudniowych. Zwrócił się też z prośbą o zakupienie ksera dlaszkoły w Ogrodzieńcu. Mówił o tymże nauczyciele nie otrzymują od dłuższego czasu środków czystości mydła, ręczników oraz herbaty

Pozostali radni nie zgłosili żadnych wniosków ani interpelacji Natomiast ze strony mieszkańców padły stwierdzenia informujące o chęci zabrania przez mieszkańców głosu podczas sesji.

Przewodnicząca Rady poinformowała, że w zasadzie mieszkańcy nie powinni zabierać głosu w dyskusji bowiem w ich imieniu występują na sesji radni i to oni zgłaszają uwagi i wnioski swych wyborców. Natomiast w wyjątkowych sytuacjach dopuszcza się mieszkańców do głosu ale o tym fakcie należy wcześniej poinformować Radę i złożyć w tej sprawie pisemny wniosek przed rozpoczęciem sesji.

Ze strony zebranych na sali mieszkańców padały głosy o tym, że należy ich dopuścić do głosu niektórzy domagali się tego nie zgadzając się ze stwierdzeniem że w ich imieniu radni będą występować.

Przewodnicząca Rady zaznaczyłaże sesje będą otwarte i mieszkańcy zawsze będą mogli w nich uczestniczyć należy jednak wprowadzić pewne zasady i przestrzegać ich. Zaznaczyła jednocześnie, że nie chodzi o to, aby komuś nie zezwolić na zabranie głosu lecz o to aby sprawy i problemy które należą do kompetencji Urzędu zgłaszać właśnie do Urzędu a nie na sesji. Natomiast jeśli mieszkańcy będą mieli jakieś zastrzeżenia do pracy Urzędu lub Burmistrza i będą chcieli zgłosić skargę czy też w innej ważnej kwestii zabrać głos należy o tym fakcie poinformować przed rozpoczęciem sesji i takie zasady należy ustalić i przestrzegać wyłączenie ze względów porządkowych, aby nie doprowadzić do chaosu po to, aby obrady były sprawnie prowadzone.

Mieszkaniec Ogrodzieńca Pan Bednarz poprosił o udzieleniu mu głosu bowiem, jak stwierdził, chciał poruszyć sprawy dot. Burmistrza oraz pracy Komisji Ochrony Środowiska. Między innymi mówił o problemach dot. wywozu śmieci o dzikich wysypiska Zaznaczył przy tym, iż obecnie na wysypisko nie są już przyjmowane śmieci od indywidualnych osób i dlatego śmieci te trafiają do lasu.
Kolejna poruszona przez mieszkańca sprawa dotyczyła działań poprzedniej władzy poprzedniego burmistrza a związana była z zapłatą odsetek oraz należności za sprzedany SKR ( POM ) w Ogrodzieńcu. Była o tym mowa w protokole pokontrolny RIO - zaznaczył Pan Bednarz- i mieszkańcy chcieliby wiedzieć jak ta sprawa zakończyła się. Padła też prośba mieszkańców o ustawienie większej liczby tablic informacyjnych

Burmistrz Mikulski A. w odpowiedzi na poruszone problemy odparł, że w odpowiednim trybie zostanie rozpatrzona sprawa tak, aby mieszkańcy mogli sami dostarczać śmieci na wysypisko. Wymaga to jednak pewnych ustaleń i czasu. Problem musi być tak rozpatrzony aby było tow zgodzie z przepisami prawa Zaznaczył przy tym, iż niedopuszczalne jest aby śmieci trafiały do lasu Obiecał, że postara się tak to wszystko zorganizować aby śmieci trafiały na wysypisko a nie do lasu.
Odnośnie tablic informacyjnych Burmistrzodparł, że postara się aby jak najtańszym kosztem rozwiązać problem i aby więcej informacji trafiało do mieszkańców.
Na zakończenie Burmistrz stwierdził, że dla uniknięcia w przyszłości konfliktowych sytuacji podczas sesji - bowiem jak zaznaczył funkcjonuje obecnie nowa Rada i będą wprowadzone nowe zwyczaje będą interpelacje i zapytania radnych oraz zapytania mieszkańców. Należy zatem ustalić zasady kontaktowania się oraz wymiany spostrzeżeń pomiędzy władzą samorządową a mieszkańcami aby podczas sesji Rady Miejskiej nie dochodziło do chaosu konfliktów czy utarczek słownych, a obrady przebiegały sprawnie i z powagą.

Ad. 16

Zamknięcie obrad.

Wobec wyczerpania punktów porządku obrad Przewodnicząca Rady Danuta Mikoda dokonała zamknięcia II Sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu dziękując wszystkim obecnym za udział.

Protokołowała
Michalina Oleś

Przewodniczący Rady
mgr Danuta Mikoda

Informacje

Dokumenty

Rejestr zmian

2011-11-17 21:38

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2006-05-29 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2006-05-29 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2006-02-20 00:00

Dodanie załącznika/ załączników - Rafał Szlachta

2003-10-30 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2003-09-15 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2003-09-05 17:30

Dodanie załącznika/ załączników - Rafał Szlachta

2003-09-05 17:30

Dodanie załącznika/ załączników - Rafał Szlachta

2003-09-05 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2003-09-05 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2003-09-05 00:00

Dodanie załącznika/ załączników - Rafał Szlachta

2003-09-05 00:00

Dodanie artykułu - Rafał Szlachta

Filtrowanie bieżącej kategorii

Redaktorzy odpowiedzialni za ten dział:

Oficjalna strona www

Urząd Miasta i Gminy Ogrodzieniec
tel. (032) 6709700
faks: (032) 6709721

kod TERYT: Ogrodzieniec-2416063;Ogrodzieniec miasto-2416064;Ogrodzieniec obszar wiejski-2416065;NIP: 6491003263; REGON:000529031, Dane do faktur: Gmina Ogrodzieniec, NIP: 6492275822, REGON: 276258842;
Aktualny nr konta bankowego PKO BP SA Nr 15 1020 2498 0000 8202 0436 5250
Kontakt: 
ogrodzieniec@ogrodzieniec.pl;
Elektroniczne Skrzynki Podawcze:
1) https://ogrodzieniec.eboi.pl/;
2) http://epuap.gov.pl/ skrytka epuap: /qdj1qo562c/skrytka
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.