Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe:

Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

PROTOKÓŁ Nr XI/2003 z sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu, odbytej w dniu 31 lipca 2003r. w godz. od 15.00 -17.00

Wyświetl stronę główną » Protokoły-kadencja 2002-2006 » Protokoły » PROTOKÓŁ Nr XI/2003 z sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu, odbytej w dniu 31 lipca 2003r. w godz. od 15.00 -17.00

PROTOKÓŁ Nr XI/2003
z sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu,
odbytej w dniu 31 lipca 2003r. w godz. od 15.00 -17.00

 
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie jej prawomocności


Otwarcia sesji dokonała Przewodnicząca Rady Pani Danuta Mikoda. Powitała wszystkich obecnych: radnych, sołtysów gości zaproszonych oraz mieszkańców Ogrodzieńca, po czym stwierdziła na podstawie listy obecności wystarczającą liczbę radnych do podejmowania prawomocnych uchwał.
Lista obecności radnych oraz gości zaproszonych w załączeniu do protokołu.

Na Sekretarza obrad powołano radnego Łypaczewskiego Janusza, powierzając mu jednocześnie obowiązek odczytywania projektów uchwał oraz obliczana głosów.

2. Przyjęcie proponowanego porządku obrad.

Burmistrz zgłosił wniosek o dokonanie zmian w porządku obrad sesji polegających na dopisaniu w części szczególnej dodatkowe punktu 5. Podjęcie uchwały w sprawie dokonania zmiany w Uchwale Nr III/20/93 Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu z dnia 30 lipca 1993r. określającej zasady usytuowania miejsc sprzedaży napojów alkoholowych na terenie miasta i gminy Ogrodzieniec.
Porządek obrad wraz ze zmianą zaproponowaną przez Burmistrza został przyjęty jednogłośnie. Głosowało 13 radnych.

Porządek obrad przedstawiał się następująco:

I. Część ogólna
1. Otwarcie Sesji i stwierdzenie jej prawomocności

2. Przyjęcie zaproponowanego porządku obrad.

3. Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji.

4. Złożenie sprawozdania przez Burmistrza z realizacji uchwał pomiędzy sesjami.

II. Część szczególna

1. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Ogrodzieniec.

2. Podjęcie uchwały w sprawie uchylenia uchwały nr XXXI/245/2001 Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu z dnia 10 kwietnia 2001 r. w sprawie zaciągnięcia pożyczek i dotacji z różnych źródeł na budowę miejsko-gminnej oczyszczalni ścieków i kanalizacji w Ogrodzieńcu oraz uchylenia uchwały nr XXXI/246/2001 Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu z dnia 10 kwietnia 2001r. w sprawie zaciągnięcia w banku Ochrony Środowiska S. A. odział w Katowicach, długoterminowego kredytu preferencyjnego oraz prawnych form jego zabezpieczenia.

3. Podjęcie uchwały w sprawie zasad wynagradzania pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej w Ogrodzieńcu.

4. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Miasta i Gminy Ogrodzieniec na 2003 rok.

5. Podjęcie uchwały w sprawie dokonania zmiany w Uchwale Nr III/20/93 Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu z dnia 30 lipca 1993r.
określającej zasady usytuowania miejsc sprzedaży napojów alkoholowych na terenie miasta i gminy Ogrodzieniec.


III. Interpelacje i zapytania radnych.
IV. Wnioski, zapytania i oświadczenia.
V. Zamknięcie obrad.

Ad. 3

Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji.

Protokoł Nr X/2003 z sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu z dnia 30 czerwca 2003r. został przyjęty przez radnych bez uwag. Za przyjęciem protokołu głosowało13 radnych.

Ad. 4

Złożenie sprawozdania przez Burmistrza z realizacji uchwał pomiędzy sesjami.

Burmistrz powitał przedstawicieli Zlotu Skautów Eurojam 2003- Żelazko w osobach:
- Komisarza Federalnego Skautingu Europejskiego Panią Pierrette Givelet z Francji
- Komisarza Federalnego z Belgii Pana Therry de Maere
- Pana Tomasza Szydło Przewodniczącego Stowarzyszenia Harcerstwa Katolickich "Zawisza"

Pan Tomasz Szydło podziękował za umożliwienie mu udziału w sesji. Dodał że pracuje też w samorządzie gminnym w Świdniku, natomiast w Stowarzyszeniu "Zawisza" pracuje od 20 lat . Mówił następnie o zlocie Eurojam, wymienił kraje z których przyjadą do Żelazka uczestnicy zlotu. Dodał, że federacja skautingu jest ruchem wychowawczym posługujących się metodą harcerską opartą na zasadach religijnych. Metoda skautowa została opracowana przez Roberta Baden- Powella założyciela skautingu. Cele Stowarzyszenia opierają się na kilku filarach - wymiarach. I filar nauka pedagogika, II filar wychowanie religijne (uczestnikami są wyznawcy różnych religii chrześcijanie, ewangelicy, prawosławni ) III wymiar europejski. Podał też gdzie i kiedy odbyły się już zloty skautów. Odbywały się one co 10 lat. Miały już miejsce we Francji i Włoszech, a obecnie III zlot po raz pierwszy odbywa się w Polsce. Zaznaczył, że Stowarzyszenie to nie ma nic wspólnego z polityką czy gospodarką. Przewodzi natomiast wymiar duchowy, kulturowy oraz pedagogiczny. Hasło zlotu to słowa Ojca Świętego "Wypłyń na głębie". W zlocie weźmie udział ok. 9 tyś młodzieży będzie ok. 1100 zastępów, ponad 300 drużyn rozlokowanych w 60-70 podobozach (biwakach) . Teren zlotu to ponad 40 ha w gminie Ogrodzieniec oraz gminie Klucze. Na terenie rozlokowanych będzie 400 kabin WC, zostało wybudowane 6 km wodociągu, podpisano umowę z firmą Rethman na wywóz odpadków, zainstalowano linie telefoniczne. W dniu 3 sierpnia o godz. 15 nastąpi ceremonia otwarcia. Zlot potrwa tydzień. Plac apelowy będzie otwarty. Atrakcja zlotu będzie wizyta Prymasa Polski kardynała Józefa Glempa w dniu 6 sierpnia na Podzamczu odbędzie się apel jasnogórski. W dniu 7 sierpnia będzie wyjazd do Klasztoru na Jasną Górę i ok. 200 autokarów wyjedzie do Częstochowy. Organizatorzy zlotu ściśle współpracują ze służbami drogowymi z Policją. Podziękował następnie w imieniu organizatorów zlotu za życzliwość z jaką się tutaj spotkano zarówno ze strony mieszkańców, urzędów, Policji, Sanepidu, Straży.
Burmistrz zapytał co spowodowało, że w Ogrodzieńcu gościmy skautów z całej Europy.
Komisarz Federalny Skautingu Europejskiego Pani Pierrette Givelet z Francji mówiła o tym, że zloty odbywały się już we Francji we Włoszech, a ze względu na to, iż ze wschodniej Europy mają dużo przyjaciół chcieli wybrać na miejsce zlotu takie państwo, które będzie pośrodku i do którego wszyscy uczestnicy mieliby w miarę taką samą odległość. Polacy zgodzili się, stwierdzili, że sobie poradzą, byli przy tym mile zaskoczeni wykazali duży entuzjazm i chęć pokazania się . Jak dodała Pani Pierrette łatwiej byłoby w jakimś kraju zachodnim zorganizować zlot to jednak tutaj w Polsce jest bardzo ładnie i wszystko zostało sprawnie i bardzo dobrze przeprowadzone i przygotowane. Każde stowarzyszenie skautingu z państw uczestników pomaga w organizacji i wykonuje też sporo pracy.
Burmistrz wyraził nadzieje, że uczestnicy zlotu spędzą mile czas w naszej gminie.
Gości - przedstawiciele federacji skautingu podziękowali za zaproszenie, a przede wszystkim za życzliwość ze strony mieszkańców władz gminy i wszystkich urzędów które pomagały w przygotowaniach i organizacji zlotu.

W dalszej kolejności Burmistrza złożył sprawozdanie z realizacji uchwał oraz bieżącej działalności gminy:
- 3 lipca pracował zespół ds. reformy oświaty w gminie i temat ten miał być przedmiotem obrad obecnej sesji jednak z uwagi na ważność tego zagadnienia chcieli lepiej jeszcze przygotować te sprawy i dlatego przełożono ten temat i wejdzie on pod obrady na początku września.

- 3 lipca odbyło się spotkanie z firma która podjęła się aktualizacji planu zagospodarowania przestrzennego obiektu rekreacyjno- wypoczynkowego na Krępie. Plan taki pozwoli realizować stopniowo to zadanie.

- 18 - 20 lipca Burmistrz uczestniczył w wyjeździe delegacji do Niemiec do zaprzyjaźnionego z naszą gmina miasta Gross Biberau. W wyjeździe uczestniczyło 2 przedstawicieli z Domu Kultury i Spółki Zamek oraz przedstawiciele samorządu Burmistrz oraz radny Rady Miejskiej Prowadzone były rozmowy z tamtejszym burmistrzem w kwestii korzyści jakie może przynieść współpraca obu gmin. Natomiast przedstawiciele MGOK i Spółki Zamek rozmawiali na temat prowadzenia współpracy na płaszczyźnie kulturalnej. Burmistrz mówił o pracy samorządu w Niemczech stwierdził, że jest ona bardzo porównywalna do pracy naszego samorządu. Rada jest tam również organem uchwałodawczym, Burmistrz wykonawczym oraz stoi na czele urzędu i odpowiada za sprawy urzędowe w tym też za stan bezpieczeństwa i porządku w gminie. Posiada sztab antykryzysowy od spraw zagrożeń chemicznych, pożarowych, powodzi, terroru. Straż pożarna jest bardzo dobrze wyposażona w sprzęt, mają 4 samochody i 2 sanitarki medyczne oraz grupę do ratownictwa drogowego. Taki model będzie niebawem obowiązywał w Polsce. Pojawiły się już przepisy prawne które wskazują, iż niebawem na gminy nałożony zostanie również i taki obowiązek. Będzie zatem od kogo podpatrzeć jak się to wykonuje oraz pozyskać od nich sprzęt. W mieście działa dużo różnych organizacji i stowarzyszeń i cała działalność kulturalna funkcjonuje w oparciu o te organizacje. Taka forma działalności kulturalnej jest bardzo dobra, mieszkańcy powinni sami chcieć i próbować działać. W wyjazdach powinny zatem uczestniczyć osoby które u nas w gminie również prowadzą taka działalność, po to aby podpatrzeć jak inni to robią aby mieć jakieś wzorce i to co najkorzystniejsze można było wykorzystać u nas. Burmistrz nadmienił przy tym, iż chciałby aby współpraca polegała tez na wymianie mieszkańców. Zaznaczył, że został tam bardzo ciepło i serdecznie przyjęty i znają tam Polaków pracuje u nich 10 polskich pielęgniarek i gdyby w Gminie były pielęgniarki znające język niemiecki to jest szansa zatrudnienia ich tam. Burmistrz chciałby aby jeździli tam mieszkańcy aby mieć szerszy kontakt i umieć skorzystać ze współpracy zagranicznej. Jednak jak zaznaczył podstawowa sprawa to znajomość języka i dlatego warto zorganizować dla mieszkańców kursy języka niemieckiego na razie nie wie jeszcze jak to zorganizować ale warto bowiem, aby prowadzić współprace język obcy trzeba znać. Burmistrz dodał ponadto, że przekaże jeszcze relacje i obszerne informacje dot. pobytu w Niemczech oraz współpracy obu gmin.

- 23 lipca podpisany został akt notarialny dot. sprzedaży działek koło stacji CPN przy ul. Narutowicza w Ogrodzieńcu.

- 24 lipca odbyło się zebranie wiejskie w Ryczowie dot. aktualnych problemów wsi w tym też dyskutowani na temat Zlotu Eurojam w Żelazku. Spotkanie dot. głownie problemów związanych z odwodnieniem różnych terenów w Ryczowie przy ulicach: Basztowej, Agrestowej, Armii Krajowej. Odnośnie ul. Turystycznej łączącej Kolonię Ryczów z Ryczowem zadeklarował wystąpić do Urzędu Marszałkowskiego o dofinansowanie, przygotowywane są z Urzędu wnioski w tej sprawi i liczy na uzyskanie pomocy. Oświetlenie w Ryczowie na ul. Pagórkowej i koło przystanku PKS na ul. Agrestowej jest tam czynna lampa i obiecał, że zostanie ta sprawa załatwiona.

- 25 lipca odbyła się w Powiecie z udziałem Ministra Janika uroczystość z okazji Święta Policji były odznaczenia i awanse dla Policjantów, a Komendant Powiatowy Policji Pan Koczur został awansowany na stopień inspektora .

- 26 i 27 lipca odbył się Turniej Rycerski na Zamku w Podzamczu. W opinii uczestników impreza była sukcesem wzięło w niej udział 16 Bractw Rycerskich z całej Polski. Spotkanie to udało się zorganizować dzięki zaangażowaniu i pomocy Bractwa Rycerskiego Ziemi Ogrodzienieckiej.

- 28 lipca burmistrz zorganizował spotkanie z właścicielami nieruchomości przez które spływają wszystkie wody deszczowe w Gulzowie. Odprowadzenie wód deszczowych i roztopowych po zimie jest bardzo poważnym problemem dla mieszkańców wsi. Gmina chciała ugodowo załatwić sprawę z właścicielami i dokonać zamiany gruntów aby wybudować zbiornik Jednak nie było zgody na polubowne załatwienie sprawy, zostanie ona zatem poprowadzona w toku administracyjnym, bowiem grunt gmina powinna odzyskać i zbiornik należy tam postawić.

- 29 lipca było spotkanie na temat gospodarki odpadami. Firma Assa jest koleją firma obok Lobbe (Rethman) która chce współpracować z gminą w tej kwestii.

- 30 lipca w Żelazku odbyła się konferencja prasowa z udziałem organizatorów zlotu Eurojam 2003 oraz z przedstawicielami gminy z Ogrodzieńca oraz z Klucz udział wzięła pani Węgrzyn wójt gminy.

II. Część szczególna

Ad. 1

Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Ogrodzieniec.

Pan Mikulski P. Kier. Ref. Architektury i Planowania podał: w 2000 r Rada Miejska podjęła uchwałę o przystąpieniu do sporządzenia planu zagospodarowania przestrzennego. Uchwała ta dała podstawę do wyłonienia w drodze przetargu wykonawcy planu. W roku 2001 wyłoniona została firma z Wrocławia i zgodnie z harmonogramem przystąpiła do opracowania planu. Niestety w toku pracy weszła w życie nowa ustawa w dniu 11 lipca 2003 r. i ona zmieniła skalę wykonania planu. Dotychczas była to skala 1:5000, a obecnie po zmianie ustawy skala 1:1000 oraz dopuszcza się też 1:2000. W związku z tym proponuje się przyjąć nową uchwałę, a generalnie zmieniają się podstawy prawne tej uchwały i zakres prac również się zmieni będą bowiem wg. nowych przepisów nowe skale map.

Pani Sylwia Wróbel reprezentant firmy z Wrocławia przygotowującej plan. Na wstępie zaznaczyła, że nowe przepisy które weszły w życie 11 lipca br. spowodowały niekorzystną sytuację zarówno dla jej firmy jak i dla gminy. Okazało się, że jest 2 miesiące czasu od 11 lipca czyli od wejścia w życie ustawy na dokończenie realizacji. Po dyskusjach doszli jednak do wniosku, aby opracowanie planu wykonać po nowemu i mimo, iż zlecenie tych prac było wg. starej ustawy i uchwały będzie plan robiony wg. nowej skali, zatem aby wszystko było w porządku należy podjąć nową uchwałę. Dodała przy tym, że chodzi o to, aby nie zarzucono potem, że to co było w poprzedniej uchwale nie odnosi się do nowych przepisów i nowego planu.
Radny Perkowski M. zapytał czy w związku z tym będzie zmian w cenie za wykonanie planu.
Pani Wróbel S. odparła, że za samo wykonanie planu cena nie wzrośnie. Zmienia się wg. nowego planu nowe opracowania dot. ekonomicznych skutków, ale sam plan zostaje w tej samej cenie.
Radny Łypaczewski J. zaznaczył, że obecnie skala map ma być 1:2000, a co będzie z terenami wiejskimi czy nie wystąpią potem problemy gdy tereny wiejskie będą w skali 1:1000.
Pani Wróbel stwierdziła, że nic nie wskazuje na to aby tak mocno zmieniły się przepisy. Dodała, że nie będzie to kolidować bowiem podkłady pod mapy są w odpowiedniej skali.
Pan Mikulski P. stwierdził, że dla Ogrodzieńca mapy będą wykonane w skali 1:2000 i dla sołectw w gminie też w skali 1:2000.
Pani Wróbel dodała, że w taki razie plany będą jednolite dla całej gminy
Radny Lypaczewski J. zapytał czy można określić procentowy wzrost dot. całkowitego koszty związanego w opracowaniem planu.
Pani Wróbel odparła, wzrost kosztów zmieści się w granicach 20% zatem będzie to wzrost kosztów dopuszczalny ustawą o zamówieniach publicznych, ale faktyczny wzrost kosztów może okazać się niższy niż 20%.

Sekretarz obrad odczytał projekt uchwały. W wyniku głosowania Uchwała Nr XI/115/2003 w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Ogrodzieniec. - została przyjęta jednogłośnie. Za jej przyjęciem głosowało 13 radnych.

Ad. 2

 

Podjęcie uchwały w sprawie uchylenia uchwały nr XXXI/245/2001 Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu z dnia 10 kwietnia 2001 r. w sprawie zaciągnięcia pożyczek i dotacji z różnych źródeł na budowę miejsko-gminnej oczyszczalni ścieków i kanalizacji w Ogrodzińcu oraz uchylenia uchwały nr XXXI/246/2001 Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu z dnia 10 kwietnia 2001r. w sprawie zaciągnięcia w banku Ochrony Środowiska S. A. odział w Katowicach, długoterminowego kredytu preferencyjnego oraz prawnych form jego zabezpieczenia.

Burmistrz mówił, o tym, ze proces dot. rozpoczęcia budowy kanalizacji jest długi i wymaga wielu procedur oraz dokumentów. W poprzedniej kadencji rady były podjęte uchwały które upoważniały Burmistrza oraz Zarząd do zaciągania kredytów. Obecnie chodzi to aby generalnie wyczyścić wszystkie sprawy bowiem budowa kanalizacji prowadzona miała być przez spółkę tak ustaliła poprzednia Rada ale zgodnie z tym co ustalono, obecnie budowa kanalizacji prowadzona będzie przez gminę oraz mieszkańców.

Sekretarz obrad odczytał projekt uchwały.
W wyniku głosowania Uchwała Nr XI/116/2003 w sprawie uchylenia uchwały nr XXXI/245/2001 Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu z dnia 10 kwietnia 2001 r. w sprawie zaciągnięcia pożyczek i dotacji z różnych źródeł na budowę miejsko-gminnej oczyszczalni ścieków i kanalizacji w Ogrodzińcu oraz uchylenia uchwały nr XXXI/246/2001 Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu z dnia 10 kwietnia 2001r. w sprawie zaciągnięcia w banku Ochrony Środowiska S. A. odział w Katowicach, długoterminowego kredytu preferencyjnego oraz prawnych form jego zabezpieczenia - została przyjęta jednogłośnie. Za jej przyjęciem głosowało 13 radnych.
Ad. 3

Podjęcie uchwały w sprawie zasad wynagradzania pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej w Ogrodzieńcu.

Burmistrz dla wyjaśnienia podał, projekt uchwały złożony został w związku z waloryzacja pensji pracowników . Zaznaczył przy tym, że nie będzie to podwyżka lecz 4 % - owa waloryzacja która należy się wszystkim pracownikom sfery budżetowej. Waloryzacja ta została ujęta w budżecie gminy, wszyscy pracownicy tzw. "budżetowka" zostali nią objęci i jest już najwyższa pora aby wypłacić pracownikom to co ustawowo im się należy.

Uwag nie było.

Sekretarz obrad odczytał projekt uchwały. W wyniku głosowania Uchwała Nr XI/119/2003 w sprawie zasad wynagradzania pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej w Ogrodzieńcu - została przyjęta jednogłośnie. Za jej przyjęciem głosowało 13 radnych.

Ad. 4

Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Miasta i Gminy Ogrodzieniec na 2003 rok.

Burmistrz dla wyjaśnienia podał:
W budżecie zaplanowano wpływy z podatków i opłat na kwotę 480 tyś zł obecnie okazało się, że są one wyższe i wynoszą 530 tyś zł. Spowodowane to było różnymi czynnikami między innymi tym, że w tym roku podatnicy otrzymali deklaracje które wypełnia się pod groźba kary i zostały one solidnie wypełnione. Zatem dochody będą większe o ponda 50 tyś zł. Burmistrz zaproponował następujące rozdysponowanie nadwyżki budżetowej:
- 30 tyś zł na zakup węgla do szkół, 5 tyś zł na zapłacenie energii elektrycznej i gazu i 15 tyś zł na zatrudnienie dodatkowych pracowników interwencyjnych, 3 tyś zl na zakup instrumentów dla orkiestr dętych w Ryczowie i Gieble. Dochody z dywidendy które otrzymała gmina od Zakładu Przerobu i Składowania odpadów na wykup przez gminę udziałów od tej spółki i wówczas zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami gmina w 100 % będzie już właścicielem spółki zarządzającej wysypiskiem komunalnym w Ogrodzieńcu. Burmistrz zaproponował też aby podtrzymać tradycje dofinansowania utylizacji azbestowych pokryć dachowych w gminie. Pieniądze na ten cel w budżecie gminy zostały już rozdysponowane a chciał, aby do końca roku jeszcze osoby które będą wymieniać dachy azbestowe otrzymały dofinansowanie na ten cel. Burmistrz zrezygnował z przysługującej mu waloryzacji wynagrodzenia i zaproponował aby pieniądze 2 tyś zł ujęte w budżecie na ten cel przekazać na stypendia dla najzdolniejszych uczniów z rodzin niezamożnych. Wyraził przy tym nadzieje, że jeśli znajda się jeszcze w budżecie dodatkowe środki to chciałby je również przeznaczyć na ten cel.
Radny Perkowski dodał, że korzystając z wypracowanych przez gminę partnerską z Niemiec wzorców warto rozważyć propozycje powołania jakiegoś stowarzyszenia lub organizacji które będzie zajmować się niesieniem pomocy dla najzdolniejszych dzieci z ubogich rodzin.
Burmistrz również wyraził nadzieje, że powstanie taka fundacja lub stowarzyszenie które gromadziłoby pieniądze na ten cel. Nadmienił też, że zadaniem gminy jest przyznawać takie stypendia i jeśli sa na ten cel środki finansowe to warto stypendia fundować aby dzieci w gminie wiedziały, że warto się uczyć i inwestować w siebie.

Sekretarz obrad odczytał projekt uchwały. W wyniku głosowania Uchwała Nr XI/117/2003 w sprawie zmian w budżecie Miasta i Gminy Ogrodzieniec na 2003 rok - została przyjęta następującym stosunkiem głosów. Za jej przyjęciem głosowało 8 radnych, 2 było przeciwko i 3 wstrzymało się od głosu.

Ad. 5

Podjęcie uchwały w sprawie dokonania zmiany w Uchwale Nr III/20/93 Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu z dnia 30 lipca 1993r. określającej zasady usytuowania miejsc sprzedaży napojów alkoholowych na terenie miasta i gminy Ogrodzienie.

Sekretarz obrad odczytał projekt uchwały. W wyniku głosowania Uchwała Nr XI/118/2003 w sprawie dokonania zmiany w Uchwale Nr III/20/93 Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu z dnia 30 lipca 1993r. określającej zasady usytuowania miejsc sprzedaży napojów alkoholowych na terenie miasta i gminy Ogrodzieniec - została przyjęta jednogłośnie. Za jej przyjęciem głosowało 13 radnych.

III. Interpelacje i zapytania radnych.

Radny Łypaczewski R. zgłosił wniosek o usunięcie dziur na drodze w Gieble w pobliżu szkoły znajduja się one na zakręcie i jeśli ktoś nie we, że, tam są gwałtownie hamuje co stwarza poważne zagrożenie i niebezpieczeństwo. Apelował też o usunięcie gałęzi tzw. prześwietlenie konarów drzew rosnących przy łuki drogi w Gieble. Odnośnie pracowników interwencyjnych zgłosił propozycje aby zatrudniać osoby z każdego rejonu gminy.

Radny Mogiła Z. odczytał w imieniu Rady Sołeckiej w Mokrusie pisemną prośbę skierowaną do Burmistrza i Rady (z dnia 29. 07. 2003r) dot. naprawy nawierzchni ul. Wierzbowej. Patrz pismo w tej sprawie załączone do protokołu.

IV. Wnioski, zapytania i oświadczenia.

Przewodnicząca Pani Mikoda Danuta w imieniu Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu wręczyła sołtysowi z Kiełkowic pieniądze które radni złożyli w kwocie 1. 600 zł w odpowiedzi na apel sołtysa o pomoc dla osób poszkodowanych podczas pożaru w Kiłkowicach.

Sołtys Pan Jarosław Szota podziękował w imieniu rodziny poszkodowanej w pożarze.

V. Zamknięcie obrad.

W związku z wyczerpaniem punktów porządku obrad Przewodnicząca Rady Pani Danuta Mikoda dokonała zamknięcia XI Sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu, dziękując wszystkim obecnym za udział w niej.

Protokołowała:
Michalina Oleś

Przewodniczący Rady Miejskiej:
Danuta Mikoda

Informacje

Dokumenty

Rejestr zmian

2011-11-17 13:18

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2006-05-29 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2006-05-29 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2003-09-11 15:56

Dodanie załącznika/ załączników - Rafał Szlachta

2003-09-11 15:56

Dodanie załącznika/ załączników - Rafał Szlachta

2003-09-11 15:56

Dodanie artykułu - Rafał Szlachta

Filtrowanie bieżącej kategorii

Redaktorzy odpowiedzialni za ten dział:

Oficjalna strona www

Urząd Miasta i Gminy Ogrodzieniec
tel. (032) 6709700
faks: (032) 6709721

kod TERYT: Ogrodzieniec-2416063;Ogrodzieniec miasto-2416064;Ogrodzieniec obszar wiejski-2416065;NIP: 6491003263; REGON:000529031, Dane do faktur: Gmina Ogrodzieniec, NIP: 6492275822, REGON: 276258842;
Aktualny nr konta bankowego PKO BP SA Nr 15 1020 2498 0000 8202 0436 5250
Kontakt: 
ogrodzieniec@ogrodzieniec.pl;
Elektroniczne Skrzynki Podawcze:
1) https://ogrodzieniec.eboi.pl/;
2) http://epuap.gov.pl/ skrytka epuap: /qdj1qo562c/skrytka
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.