Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe:

Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

PROTOKÓŁ Nr XX/2004 z sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu

Wyświetl stronę główną » Protokoły-kadencja 2002-2006 » Protokoły » PROTOKÓŁ Nr XX/2004 z sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu

Podtytuł: 7 czerwca 2004 r. godz. od 15.00 -18.00

1. Otwarcie sesji i stwierdzenie jej prawomocności

Otwarcia sesji dokonała Przewodnicząca Rady Pani Danuta Mikoda. Powitała wszystkich obecnych: radnych, sołtysów gości zaproszonych oraz mieszkańców gminy, po czym stwierdziła na podstawie listy obecności wystarczającą liczbę radnych do podejmowania prawomocnych uchwał.
Lista obecności radnych oraz gości zaproszonych w załączeniu do protokołu.
2.Przyjęcie proponowanego porządku obrad


Burmistrz złożył wniosek o zmianę w porządku obrad sesji poprzez:

1. Wprowadzenie punktu 4a dotyczącego zaciągnięcia kredytu długoterminowego na realizację drogi Ryczów - Złożeniec,
2. Przesunięcie pkt. 15 i ustanowienie go jako pkt. 4b.
3. Wycofanie z porządku obrad pkt. 9 dot. powołania komisji egzaminacyjnej dla nauczyciela Gimnazjum Publicznego w Ogrodzieńcu ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego.


Z uwagi na to, iż Komisja Rewizyjna w dniu wczorajszym zakończyła badanie sprawy związanej ze skargą Pana Kuligowskiego dot. technokratycznego gmatwania sprawa przez Burmistrza MiG Ogrodzieniec - radny Lipiński M. Przewodniczący Komisji Rewizyjnej złożył wniosek o wprowadzenie pod obrady projektu uchwały dot. rozpatrzenia tej skargi.


Przewodnicząca Rady poddała pod głosowane wniosek Burmistrza dot. wprowadzenia poprawek do porządku obrad. Zmiany w porządku obrad zostały przyjęte przez radnych jednomyślnie. Za ich przyjęciem głosowało 12 radnych.


Poprawka do porządku obrad zgłoszona przez Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej została przyjęta jednomyślnie. Za jej wprowadzeniem głosowało 12 radnych.
Po wprowadzeniu zmian w proponowanym porządku obrad został on poddany pod głosowanie. Za przyjęciem porządku obrad głosowali wszyscy radni obecni na sesji tj 12 radnych.

Porządek obrad przedstawiał się następująco:

I. Część ogólna

1. Otwarcie Sesji i stwierdzenie jej prawomocności.

2. Przyjęcie zaproponowanego porządku obrad.

3. Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji.

4. Złożenie sprawozdania przez Burmistrza z bieżącej działalności oraz z realizacji uchwał pomiędzy sesjami rady.


II. Część szczególna

1. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej w Ogrodzieńcu za 2003 rok, dla której Urząd Miasta i Gminy jest organizatorem.

2. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Ogrodzieńcu za 2003 rok, dla którego Urząd Miasta i Gminy jest organizatorem.

3. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Ogrodzieńcu za 2003r.

4. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Miasta i Gminy Ogrodzieniec na 2004 rok.

4a.Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na realizację zadania inwestycyjngo "Budowa drogi gminnej relacji Ryczów - Złożeniec w granicach administracyjnych gminy Ogrodzieniec".

4b Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do budowy segmentu dydaktycznego i sportowego z łącznikiem do istniejącej Szkoły Podstawowej w Ogrodzieńcu.

5. Podjęcie uchwały w sprawie wysokości stawek opłaty za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych na terenie MiG Ogrodzieniec.

6. Podjęcie uchwały wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze przetargu zabudowaną nieruchomość oznaczoną jako działka nr 183 o pow. 0,2411 ha położona w Kiełkowicach ul. Turystyczna - stanowiąca własność Gminy Ogrodzieniec.

7. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr VII/59/2003 z dnia 31. 03. 2003r. dot. ustalenia wysokości wynagrodzenia dla inkasentów za pobór łącznego zobowiązania pieniężnego, podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego.

8. Podjęcie uchwały w sprawie zwołania zebrania wiejskiego w Żelazku.

9. Podjecie uchwał w sprawie zmian w uchwale Nr XXIX/234/2001 Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu z dnia 14. 02. 2001r w sprawie założenia publicznego gimnazjum.

10. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr VII/61/99 Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu z dnia 12. 03. 1999r. w sprawie określenia obwodu SP. Nr 1 w Ogrodzieńcu.

11. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr VII/63/99 Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu z dnia 12. 03. 1999r. w sprawie ustalenia planu sieci szkół podstawowych na terenie gminy.

12. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia planu sieci publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Ogrodzieniec.

13. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w Statucie Miasta i Gminy Ogrodzieniec.

14. Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi Pana St. Kuligowskiego dot. technokratycznego gmatwania spraw przez Burmistrza MiG Ogrodzieniec.

15. Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi Pana St. Kuligowskiego zam. Ogrodzieniec na niewłaściwą jego zdaniem działalność Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Ogrodzieńcu.

III. Interpelacje i zapytania radnych.

IV. Wnioski zapytania i oświadczenia.

V. Zamknięcie obrad.

Ad.3

Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji.

Protokół nr XIX /2004 z sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu z dnia 26 kwietnia 2004 roku został przyjęty przez radnych bez uwag, jednomyślnie. Za przyjęciem protokołu głosowało 12 radnych.

Ad.4

Złożenie sprawozdania przez Burmistrza z bieżącej działalności oraz z realizacji uchwał pomiędzy sesjami rady.

Burmistrz poinformował:

- W dniach od 1 do 3 maja odbywały się obchody związane z wejściem Polski do Unii Europejskiej oraz ze świętem 1 i 3 majowym. 1 maja uroczystości miały miejsce na Placu Wolności w Ogrodzieńcu, 2 maja odbyło się spotkanie w starostwie powiatowym oraz 3 maja na sali narad odbyła się uroczysta akademia występowały dzieci ze szkół z terenu naszej gminy oraz miejscowe chóry.
- 5 maja odbyło się posiedzenie Rady Społecznej SP ZOZ w Ogrodzieńcu,
- 6 maja odbyły się uroczystości związane z obchodami Dnia Strażaka.
- 18 maja odbyło się Walne Zgromadzenie Sp. Jura Park na którym omawiano bieżące sprawy. Podobno jest firma zainteresowana dalszą realizacja tej inwestycji Do końca maja miała być podpisana umowa jednak do dnia dzisiejszego nie przedstawiono Burmistrzowi tej umowy i nie wiadomo czy została ona podpisana.
- 23 maja odbyła się impreza plenerowa pod nazwą "Święto Szkoły" zorganizowana przez rodziców uczniów i nauczycieli SzP w Ryczowie.
- 25 maja odbyło się spotkanie dot. ul. Pagórkowej w Ryczowie oraz posesji Pana Kowalika. Wspólnie ustalano dalsze działania co do odwodnienia tej ulicy. W celu rozwiązania problemu planowane jest wykonanie studni chłonnej. Zlecono już badanie gruntu i jeśli będzie to możliwe zadanie zostanie wykonane.
- 29 maja w SP nr 1 w Ogrodzieńcu zostały przeprowadzone bezpłatne badania lekarskie dla mieszkańców gminy w ramach tzw. "białej soboty". W tym dniu odbył się także festyn szkolny.
- 1 czerwca w SP w Podzamczu odbył się festyn z okazji "Dnia Dziecka"
- 4 czerwca odbyło się spotkanie organizacyjne w sprawie Wojewódzkich Dożynek 2004, które w tym roku w dniu 29 sierpnia zorganizowane będą na zamku w Podzamczu
- 4 czerwca gmina otrzymała promesy na złożone wnioski w ramach programu Sapard na budowę kanalizacji oraz na budowę drogi Ryczów - Złożeniec. W związku z tym istnieje potrzeba w terminie do 18 czerwca złożyć kolejne dokumenty w tym uchwały rady które zostały wprowadzone dodatkowo do porządku tej sesji. W sprawie kanalizacji miasta będzie jeszcze potrzeba zwołać nadzwyczajną sesję w dniu 15 czerwca o godz. 17 celem podjęcia uchwał dot. finansowania tego zadania w ramach programu Sapard oraz niezbędne przesunięcia w budżecie gminy w związku z realizacją zadań inwestycyjnych.

- Na zakończenie Burmistrz poinformował o uhonorowaniu naszej gminy dyplomem Rady Europejskiej. Nagroda została przyznana za propagowanie idei jedności Europy. Za współpracę z gminami partnerskimi i organizacjami europejskimi. Gmina Ogrodzieniec współdziała z gminami; Bogacs z Węgier, Forbach i Gross Biberau z Niemiec, Melissano z Włoch oraz Spisskie Podhradie ze Słowacji. Jak również za pomoc w zorganizowaniu w 2003 roku Zlotu Eurojam 2003 na Żelazku wspólnie ze Stowarzyszeniem Harcerstwa Katolickiego "Zawisza" należącego do Federacji Skautingu Europejskiego.

II. Część szczególna

Ad.1

Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej w Ogrodzieńcu za 2003 rok, dla której Urząd Miasta i Gminy jest organizatorem.

Pani Podsiadło - księgowa Biblioteki omówiła sprawozdanie finansowe. Pisemne sprawozdanie załączone zostało do protokołu z sesji.
Łypaczewski J. Wiceprzewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego Biblioteki Publicznej w Ogrodzieńcu za 2003 rok.
Uchwała w tej sprawie o nr XX/194/2004 została przyjęta przez radnych jednomyślnie. Za jej przyjęciem głosowało 12 radnych.

Ad.2

Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Ogrodzieńcu za 2003 rok, dla którego Urząd Miasta i Gminy jest organizatorem.

Pani Podsiadło - księgowa Ośrodka Kultury omówiła sprawozdanie finansowe. Pisemne sprawozdanie załączone zostało do protokołu z sesji.
Łypaczewski J. Wiceprzewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego Miejsko - Gminnego Ośrodka Kultury w Ogrodzieńcu za 2003 rok.
Uchwała w tej sprawie o nr XX/195/2004 została przyjęta przez radnych jednomyślnie. Za jej przyjęciem głosowało 12 radnych.

Ad. 3

Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Ogrodzieńcu za 2003r.

Sekretarz Gminy Pan Ptaś dla informacji podał: gmina jest organem założycielskim SP ZOZ-u w Ogrodzieńcu. Rada Społeczna tej jednostki zaopiniowała pozytywnie sprawozdanie finansowe które przedłożył Dyrektor SPZOZ w Ogrodzieńcu. Sprawozdanie było omawiane na komisjach rady gdzie również uzyskało pozytywną opinię.
Łypaczewski J. Wiceprzewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Ogrodzieńcu za 2003 rok.
Uchwała w tej sprawie o nr XX/196/2004 została przyjęta przez radnych jednomyślnie. Za jej przyjęciem głosowało 12 radnych.

Ad.4

Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Miasta i Gminy Ogrodzieniec na 2004 rok.

Burmistrz omówił proponowane zmiany w budżecie gminy. Miedzy inny podał: wpłynęła z Ministerstwa Finansów subwencja rekompensująca z tytułu ustawowych ulg i zwolnień. Pieniądze te planuje rozdysponować na prowadzenie akcji zima bowiem wydatki na ten cel były niewystarczające
- zmniejszyły się przychody z planowanych pożyczek i kredytów na rozbudowę szkoły nr 2 oraz drogę użytku rolnego Ryczów - Złożeniec

- przekazane zostały środki finansowe na dofinansowanie do zielonych szkół w ramach dotacji z WFOŚ na profilaktykę zdrowotną dzieci realizowaną w trakcie wyjazdów śródrocznych.

- dofinansowane zostały koszty badań osteoporozy dla mieszkańców gminy na kwotę 2 tyś zł.
W planowanych wydatkach na inwestycje ulega zmianie zapis dot. rozbudowy szkoły podstawowej Nr 2 jako współfinansowanie w ramach programów realizowanych ze środków funduszy strukturalnych. Inwestycja ta będzie nosić nazwę: budowa segmentu dydaktycznego i sportowego z łącznikiem do istniejącej Szkoły Podstawowej w Ogrodzieńcu ( środki własne 15% środki Europejskiego Funduszu Rozwoju 75% oraz 10% środki z Ministerstwa Gospodarki Pracy i Polityki Społecznej.
Burmistrz omówił następnie zmiany jakie planuje wprowadzić do uchwały budżetowej do załącznika " Wieloletni plan inwestycyjny" w pozycji dot. budowy drogi gminnej relacji Ryczów - Złożeniec oraz w pozycji dot. budowy kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz w pozycji dot. modernizacja szkoły podstawowej nr 2 w Ogrodzieńcu na cele Gimnazjum wraz z hala sportową.

Łypaczewski J. Wiceprzewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Miasat i Gminy Ogrodzieniec na 2004 rok.
Uchwała w tej sprawie o nr XX/197/2004 została przyjęta przez radnych jednomyślnie. Za jej przyjęciem głosowało 12 radnych.

Ad. 4a

Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na realizację zadania inwestycyjngo "Budowa drogi gminnej relacji Ryczów - Złożeniec w granicach administracyjnych gminy Ogrodzieniec".

Burmistrz poinformował, że wnioski złożone przez gminę w roku ubiegłym na dofinansowanie zadan inwestycyjnych w ramach programu Sapard zostały wreszcie rozpatrzone i nasza gmina otrzymała promesse. Zaciągnięta zostanie pożyczka tzw. pomostowa - jest to pożyczka dla samorządów w związku z realizacja programu Sapard. Pożyczka zostanie w połowie zrefundowana. Kosztorys inwestorski był na 450 tyś zł, po przetargu wyłoniono wykonawcę który zrealizuje to zadania za 300 tyś zł. Połowa tej kwoty będzie zrefundowana zatem koszty własne gminy będą wynosić ok. 150 tyś zł.

Łypaczewski J. Wiceprzewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na realizację zadania inwestycyjnego "Budowa drogi gminnej relacji Ryczów - Złożeniec w granicach administracyjnych gminy Ogrodzieniec.
Uchwała w tej sprawie o nr XX/198/2004 została przyjęta przez radnych jednomyślnie. Za jej przyjęciem głosowało 12 radnych.

Ad. 4b

Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do budowy segmentu dydaktycznego i sportowego z łącznikiem do istniejącej Szkoły Podstawowej w Ogrodzieńcu.

Burmistrz wyjaśnił, iż jest to porządkowanie spraw związanych z funkcjonowaniem gimnazjum. Od 01. 09. 2004r gimnazjum będzie w Cementowni funkcjonować i konieczne jest rozbudowa szkoły. Od początku było wiadomo że niewystarczająca jest baza lokalowa o warunkach założonych przez MEN i wymagana będzie rozbudowa segmentu dydaktyczno-sportowego. Na realizacje tego zadania będą dostępne środki unijne. W ramach programu "Zintegrowany Rozwoju Wsi" będzie możliwe dofinansowanie. W oparciu o pomoc z zewnątrz zadanie to będzie realizowane. Brakuje jeszcze na rozbudowę części dydaktycznej. Przygotowane zostały już dokumenty niezbędne do składania wniosków o pomoc finansową z budżetu ok. . 900 tyś zł oraz z unii europejskiej i 10% jako udział Ministra Gospodarki Społecznej i Spraw Socjalnych. W dniu 8 czerwca wniosek zostanie złożony. Procedury mogą potrwać do 2 miesięcy jest jednak niebezpieczeństwo że nie otrzymamy tych pieniędzy ale wnioski są składane. Zakłada się iż będzie to wielofunkcyjny obiekt również dla mieszkańców całej gminy z wykorzystany na działalność sportową
Łypaczewski J. Wiceprzewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie przystąpienia do budowy segmentu dydaktycznego i sportowego z łącznikiem do istniejącej Szkoły Podstawowej w Ogrodzieńcu.
Uchwała w tej sprawie o nr XX/199/2004 została przyjęta przez radnych jednomyślnie. Za jej przyjęciem głosowało 12 radnych.

Ad. 5

Podjęcie uchwały w sprawie wysokości stawek opłaty za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych na terenie MiG Ogrodzieniec.

Pan Kuźniak Z - Kierownik Zarządu Komunalnego wyjaśnił, iż dotychczas opłaty za zajęcie pasa drogowego pobierane były na podstawie stosownego w tej sprawie Rozporządzenia Ministra, które obowiązuje do 9 czerwca br. Obecnie opłaty te będą nadal pobierane ale ich wysokość ustalać będzie rada gminy.
Sekretarz Gminy Pan Ptaś poinformował iż projekt tej uchwały był omawiany na komisjach rady i pojawiła się propozycja wprowadzenia zmiany w pozycji dot. reklam w pasie drogowym. Proponowano zmniejszyć opłatę z 2 zł na 1 zł. Odczytał następnie brzmienie tego paragrafu po zmianie oraz wniósł o dokonanie poprawki w paragrafie dot. wejścia uchwały w życie polegającej na wprowadzenie zapisu mówiącego o tym iż uchwała wchodzi w życie po publikacji.
Radni przegłosowali poprawki do uchwały. Poprawki zostały przyjęte jednomyślnie - 12 głosami.
Radny Lipiński M. wystosował prośbę o to aby przy przetargach podawać w specyfikacji również koszty związane z zajęciem pasa drogowego jeśli koszty takie będą występować.

Łypaczewski J. Wiceprzewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie wysokości stawek opłaty za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych na terenie Miasta i Gminy Ogrodzieniec.
Uchwała w tej sprawie o nr XX/200/2004 została przyjęta 10 głosami przy 2 wstrzymujących. Głosowało 12 radnych.

Ad. 6
 

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze przetargu zabudowaną nieruchomość oznaczoną jako działka nr 183 o pow. 0,2411 ha położona w Kiełkowicach ul. Turystyczna - stanowiąca własność Gminy Ogrodzieniec.

Kierownik Geodezji Pani Łydka podała iż działka w Kiełkowiach była już wcześniej wystawiona do sprzedaży i była w tej sprawie stosowna uchwała rady jednak z uwagi na wznowienie podziału geodezyjnego zmniejszyła się powierzchnia działki i w Księgach Wieczystych należy dokonać zmiany zapisów oraz zmienić poprzednią uchwałę dot. sprzedaży tej działki.
Łypaczewski J. Wiceprzewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze przetargu zabudowaną nieruchomość oznaczoną jako działka nr 183 o pow. 0,2411 ha położona w Kiełkowicach ul. Turystyczna - stanowiąca własność Gminy Ogrodzieniec.
Uchwała w tej sprawie o nr XX/201/2004 została przyjęta przez radnych jednomyślnie. Za jej przyjęciem głosowało 12 radnych.

Ad. 7

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr VII/59/2003 z dnia 31. 03. 2003r. dot. ustalenia wysokości wynagrodzenia dla inkasentów za pobór łącznego zobowiązania pieniężnego, podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego.

Sekretarz Gminy Pan Ptaś poinformował iż z uwagi na niewłaściwie wykonywane obowiązki przez sołtysa z Żelazka zarówno merytoryczne obowiązki jak też obowiązki inkasenta podatków, przygotowane zostały dwa projekty uchwał. Jedna uchwała dot. wykreślenia sołtysa z Żelazka jako inkasenta. Natomiast druga uchwała dotyczy zwołania zebrania wiejskiego celem odwołania dotychczasowego sołtysa oraz powołania nowego sołtysa w Żelazku.

Łypaczewski J. Wiceprzewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr VII/59/2003 z dnia 31. 03. 2003r. dot. ustalenia wysokości wynagrodzenia dla inkasentów za pobór łącznego zobowiązania pieniężnego, podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego.
Uchwała w tej sprawie o nr XX/202/2004 została przyjęta jednogłośnie. Za jej przyjęciem głosowało 12 radnych.

Ad. 8

Podjęcie uchwały w sprawie zwołania zebrania wiejskiego w Żelazku.
Łypaczewski J. Wiceprzewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie wyboru sołtysa sołectwa Żelazko.


Przewodnicząca Rady zgłosiła poprawkę do tytułu uchwały proponując aby uchwała nosiła nazwę: w sprawie zwołania zebrania wiejskiego w Żelazku w celu odwołania dotychczasowego sołtysa i wyboru sołtysa.
Poprawka została przyjęta przez radnych jednomyślnie. Za jej przyjęciem głosowało 12 radnych
Uchwała XX/203/2004 w sprawie zwołania zebrania wiejskiego w Żelazku w celu odwołania dotychczasowego sołtysa i wyboru sołtysa - została przyjęta jednogłośnie. Za jej przyjęciem głosowało 12 radnych.

Ad. 9

Podjecie uchwał w sprawie zmian w uchwale Nr XXIX/234/2001 Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu z dnia 14. 02. 2001r w sprawie założenia publicznego gimnazjum.

Burmistrz wyjaśnił, iż zmian tej uchwały związana jest z tym iż gimnazjum będzie obecnie mieścić się w jednym budynku - w budynku byłej szkoły podstawowej w Cementowni.

Łypaczewski J. Wiceprzewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w uchwale Nr XXIX/234/2001 Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu z dnia 14. 02. 2001r w sprawie założenia publicznego gimnazjum.
Uchwała w tej sprawie o nr XX/204/2004 została przyjęta jednogłośnie. Za jej przyjęciem głosowało 13 radnych

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr VII/61/99 Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu z dnia 12. 03. 1999r. w sprawie określenia obwodu SP. Nr 1 w Ogrodzieńcu.

Dla wyjaśnienia Burmistrz podał: zmiana wynikła z faktu poszerzenia obwodu Szkoły Podstawowej Nr 1 w Ogrodzieńcu o obwód Szkoły Podstawowej Nr 2 - tj. o teren Fugasówki i Cementowni.
Łypaczewski J. Wiceprzewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie w sprawie zmiany uchwały Nr VII/61/99 Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu z dnia 12. 03. 1999r. w sprawie określenia obwodu SP. Nr 1 w Ogrodzieńcu.
Uchwała w tej sprawie o nr XX/205/2004 została przyjęta jednogłośnie. Za jej przyjęciem głosowało 13 radnych

Ad. 11

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr VII/63/99 Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu z dnia 12. 03. 1999r. w sprawie ustalenia planu sieci szkół podstawowych na terenie gminy.

Burmistrz wyjaśnił: uchwała określa oraz porządkuje plan sieci szkół na terenie MiG Ogrodzieniec w związku ze zmianami spowodowanymi przeniesieniem gimnazjum do jednego budynku oraz przeniesieniem szkoły podstawowej z Cementowni do Ogrodzieńca

Łypaczewski J. Wiceprzewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr VII/63/99 Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu z dnia 12. 03. 1999r. w sprawie ustalenia planu sieci szkół podstawowych na terenie gminy.
Uchwała w tej sprawie o nr XX/206/2004 została przyjęta jednogłośnie. Za jej przyjęciem głosowało 13 radnych

Ad. 12

Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia planu sieci publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Ogrodzieniec.

Sekretarz MiG poinformował: uchwała określa w jakich obwodach oraz w jakich szkołach będą prowadzone przedszkola. Dodał też, że klasy zerowe są w obowiązku kształcenia szkół podstawowych. Zgłosił następnie autopoprawkę dotyczą wejścia uchwały w życie z dniem 1 września 2004 roku oraz wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi MiG Ogrodzieniec.

Łypaczewski J.Wiceprzewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie ustalenia planu sieci publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Ogrodzieniec.
Uchwała w tej sprawie o nr XX/207/2004 została przyjęta jednogłośnie. Za jej przyjęciem głosowało 13 radnych

Ad. 13

Podjęcie uchwały w sprawie zmian w Statucie Miasta i Gminy Ogrodzieniec.

Sekretarz wyjaśnił: Nadzór Prawny Wojewody wniósł o doprecyzowanie Statutu. Temat ten był dokładnie omówiony na komisjach. Wprowadzone zostały zmiany do Statutu takie jak podano projekcie uchwały. Zgłosił następnie autopoprawkę w paragrafie 1 powinien być zapis " co najmniej połowy" -. Zapis ten odnosi się do ustawowego składu rady.
Poprawka zgłoszona przez Sekretarz Gminy została przyjęta przez radnych jednomyślnie - 13 głosami.

Łypaczewski J. Wiceprzewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w Statucie Miasta i Gminy Ogrodzieniec.
Uchwała w tej sprawie o nr XX/208/2004 została przyjęta jednogłośnie. Za jej przyjęciem głosowało 13 radnych

Ad.14

Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi Pana St. Kuligowskiego dot. technokratycznego gmatwania spraw przez Burmistrza MiG Ogrodzieniec.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej zapoznał ze skargą złożona przez Pana Kuligowwskiego dot. technokratycznego gmatwania spraw przez Burmistrza MiG Ogrodzieniec. Dodał następnie, że Komisja Rewizyjna rozpatrzyła skargę i uznała ją za bezzasadną. Odczytał też treść uzasadnienia do zajętego przez Komisje stanowiska w tej sprawie.
Łypaczewski J. Wiceprzewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi Pana St. Kuligowskiego dot. technokratycznego gmatwania spraw przez Burmistrza MiG Ogrodzieniec.
Uchwała w tej sprawie o nr XX/209/2004 została przyjęta jednogłośnie. Za jej przyjęciem głosowało 13 radnych

Ad.15

Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi Pana St. Kuligowskiego zam. Ogrodzieniec na niewłaściwą jego zdaniem działalność Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Ogrodzieńcu.

Przewodnicząca Rady poinformowała, że Pan Ciołczyński zwrócił się z prośbą o dopuszczenie go do głosu celem udzielenia dodatkowych wyjaśnień w sprawie.

Pan Ciołczyński zaznaczył, że jest przyrodnim bratem Pana Kuligowskiego, po czym stwierdził, że Pan Kuligowski jest złodziejem bo okradł go oraz, że kłamie i jest nierobem. Dawniej Pan Kuligowski miał rentę ale została mu odebrana i teraz chce dobrać się do jego pieniędzy i zawłaszczyć je sobie w bardzo sprytny sposób. Zrobił sprawę w sądzie o przyznanie opieki, tymczasem Pan Ciołczyński nie życzy sobie mieć cokolwiek wspólnego z Panem Kuligowskim i nie chce aby Pan Kuligowski opiekował się nim oraz przychodził do niego do domu Zaznaczył, że sam poradzi sobie, jest sprawy i nie potrzebuje opieki ani jakiejkolwiek pomocy od Pana Kuligowskiego.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej zapoznał ze skargą złożona przez pana Kuligowskiego na działalność Ośrodka Pomocy Społecznej w Ogrodzieńcu W przedmiotowej skardze pan Kuligowski zarzuca między innymi niewłaściwe wykonywanie pracy przez pracowników OPS, nieznajomość przepisów prawa brak interwencji ze strony ośrodka oraz nieudzielanie mu odpowiedniej pomocy. Tymczasem sprawy te były już badane przez SKO w Częstochowie i wszystkie zaskarżone przez pana Kuligowskiego decyzje Kierownika OPS zostały utrzymane w mocy przez SKO. Komisja zapoznała się również z opinią lekarza sądowego dot. stanu zdrowia Pana Ciołczyńskiego. Z opinii tej wynikało iż Pan Ciołczyński nie potrzebuje opieki i pomocy. Zaznaczył następnie, że Komisja Rewizyjna dokładnie przebadała całą sprawę i po jej rozpatrzeniu uznała skargę Pana Kuligowskiego za bezzasadną. Odczytał treść uzasadnienia do zajętego przez Komisje Rewizyjną stanowiska w tej sprawie.
Łypaczewski J. Wiceprzewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi Pana St. Kuligowskiego na niewłaściwą jego zdaniem działalność Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Ogrodzieńcu.
Uchwała w tej sprawie o nr XX/210/2004 została przyjęta jednogłośnie. Za jej przyjęciem głosowało 13 radnych

III. Interpelacje i zapytania radnych.

Radny Wyleciał T. zwrócił się w sprawie bezpieczeństwa na drogach. Dodał, że szczególnie dokuczliwy jest ruch samochodów ciężarowych po nierównej drodze w Fugasówce. Wnioskował o zwiększenie kontroli w tym miejscu oraz uruchomienie przejść dla pieszych w Ogrodzieńcu i Cementowni podobnie jak to ma miejsce w Kluczach.

Radny Lipiński M. mówił o możliwości zrekompensowania przez gminę strat poniesionych z tytułu zmiany ustawy dot. opłat i podatków gruntowych Z powodu tych zmian nasza gmina traci rocznie ok. 600 tyś zł. Pozyskać utracone wpływy można przez zmianę kwalifikacji gruntów. Robią tak sąsiednie gminy i zwiększają swoje dochody. Nasza gmina również powinna przekwalifikować część gruntów. Dotyczy to głównie tych gruntów które są w ewidencji gruntów zakwalifikowane inaczej aniżeli faktyczne ich wykorzystanie oraz sprawdzenie stanu faktycznego z planami zagospodarowania przestrzennego. Zwrócił się do Burmistrza MiG o zajęcie się tą sprawą oraz zbadanie jakie ewentualnie może to przynieść korzyści.

Radny Cholewa M. wnioskował w sprawach ; zamontowania tzw "kocich oczek" na drodze do Olkusza na odcinku w okolicy góry Żary, oraz naprawy zdewastowanej kapliczki przydrożnej również w okolicy góry Żary jak również ograniczenia wjazdu samochodów na teren ośrodka Krępa oraz o uporządkowanie i zagospodarowanie Krępy

Radna Adamusińska Z. zwróciła się z prośba o wstawienie szyb w budynku dawnego przedszkola w Ryczowie, które wybito po zabawie oraz o zabezpieczenie okien oraz całego budynku gdyż zachodzi obawa dalszej dewastacji tego miejsca.

Przewodnicząca Rady odczytała pismo dot. zakończenia przez Komendanta Pana Koczura służby na stanowisku Komendanta Powiatowej Policji w Zawierciu. Pismo załączone zostało do protokołu.

IV. Wnioski zapytania i oświadczenia.

Pan Bednarz - mieszkaniec Ogrodzieńca mówił o tym, że ciągle słyszy się, że gmina nie ma pieniędzy i proponuje się różne działania aby ich szukać ale one często biją po kieszeni mieszkańców. Tymczasem były sprawy tak prowadzone ze przyniosły gminie straty np. sprawa Centurii - strata, sprawa Remuru - strata, akcje Cementowni "Wiek - strata. Pan Bednarz proponował aby ściągnąć do gminy kontrolę NIK, aby Przewodnicząca Rady i Komisja Rewizyjna zajęły się tym bowiem nie wiadomo co jeszcze może wyjść na jaw niekorzystnego. Przypomniał jak kilka lat temu w sprawie Centurii były zarzuty i okazało się że teraz gmina ma płacić odszkodowanie i takich spraw było kilka i dlatego należy wszystko dokładnie skontrolować i przebadać. Poprosił również Burmistrza o zwołanie zebrania z mieszkańcami w sprawie kanalizacji.

Sołtys Kol. Ryczów Pan Kuźniak A. wystąpił w sprawie oświetlenia ulicznego w sołectwie. Według sołtysa źle oświetlone są ruchliwe odcinki drogi np. koło przystanku i na końcu drogi. Mówił też o rowach przydrożnych które bardzo mocno pozarastały trawą. Zaznaczył, że we wsi jest wiele spraw do załatwienia one może nie są bardzo ważne dla ogółu gminy ale dla mieszkańców wsi są bardzo ważne. Np. sprawa drogi azbestowej. Wspomniał też o tym jak w roku ubiegłym każda wieś miała własne fundusze które przeznaczała na własne potrzeby ( jakieś naprawy, zakupy ) teraz tego już nie ma.

Rady Lipiński - Przewodniczący Komisji Rewizyjnej odnosząc się do poruszonych przez pana Bednarza spraw stwierdził, że jest ich wiele i Komisja Rewizyjna dużo pracuje i prowadzi kontrole ale większość radnych pracuje zawodowo i nie są w stanie wszystkiego robić. Wiele spraw o których mówił Pana Bednarz było już kontrolowanych. Wiele tych spraw było z poprzednich kadencji,ale są też bieżące sprawy które Komisja Rewizyjna musi realizować. Zaznaczył przy tym, że są sprawy których ostateczne rozstrzygnięcie należy do sądu i Komisja Rewizyjna nie może wielu spraw samodzielnie i ostatecznie rozpatrzyć.

Burmistrz odniósł się do zgłoszonych przez radnych interpelacji i zapytań:
W sprawie oświetlenia poinformował, że bardzo trudno jest zdecydować które punkty świetlne wyłączyć, a które pozostawić. Urząd MiG stara się wszystkie wnioski pozytywnie rozpatrywać, jednak ze względów finansowych nie da się utrzymać wszystkich punktów świetlnych w całości.

W sprawie zarośniętych rowów przydrożnych zostało skierowane pismo do Powiatowego Zarządu Dróg do którego należy utrzymanie tej drogi. Droga Turystyczna przeznaczona jest do budowy ze środków Funduszu Gruntów Rolnych - jest to Fundusz Marszałkowski i gdy otrzymamy informację o tym, że będzie dofinansowanie gmina przystąpi do realizacji tego zadania.

W sprawie Krępy Burmistrz wyjaśnił, że planowany remont basenu w tym roku nie dojdzie do skutku. Potrzeba na ten cel ok. 0,5 mln zł ponadto uruchomienie publicznego basenu musi spełnić wiele ostrych wymagań sanitarno-epidemiologicznych. Gminy nie stać na razie na taką inwestycje, ale prowadzone są starania celem zagospodarowania tego miejsca oraz uruchomienia tam małej gastronomii. W sprawie zamontowania kocich oczek na drodze przez Górę Żary - Burmistrz powiedział, że jest to droga wojewódzka i gmina nie może na niej wprowadzać żadnych elementów bez zgody Wojewódzkiego Zarządu Dróg.

Odnosząc się do wypowiedzi pana Bednarza w sprawie braku środków finansowych Burmistrz zaznaczył, że wielokrotnie o tym informował oraz o tym jak trudno w takiej sytuacji ustalić zadania priorytetowe bo co jest ważniejsze i dla kogo, czy Krępa ważniejsza jest od remontu drogi azbestowej, czy oświetlenie ważniejsze jest od szkół. Burmistrz przyjął stanowisko aby starać się pozyskiwać pieniądze dla gminy wszędzie tam gdzie będzie szansa ich pozyskania. Zostały złożone wnioski do Sapard na budowę kanalizacji, złożono też wnioski o dofinansowanie na realizacje innych zadać np. budowę dróg użytku rolnego. Będzie dofinansowanie do drogi Ryczów Żłożeniec. Starają się też o dofinansowanie do Krepy. Krępa jest doskonałym miejsce do wypoczynku i gmina będzie starć się utrzymać tam porządek. Natomiast w sprawie wjazdu samochodów na teren tego ośrodka Burmistrz będzie rozmawiał z członkami Koła Wędkarskiego które działa na terenie zalewu na Krępie.

W sprawie podatków od nieruchomości Burmistrz rozważał jaki mechanizm pracy przyjąć bowiem ewidencja gruntów jest zadaniem powiatu i np. kontrola RIO może zarzucić gminie, że wykonuje zadania powiatu. Prawdą jest, że w sąsiednich gminach dokonano zmiany w ewidencji gruntów, ale było to robione na wniosek Starosty. Natomiast jeśli zleci to gmina to na jej koszt będzie zadania realizowane i trzeba będzie wydatkować gminne pieniądze na realizację zadania będącego w kompetencji powiatu. Sprawa ta będzie jeszcze rozpatrywana i Kierownik Ref. Geodezji pani Łydka została zobowiązana do zajęcia się tym.
 

V. Zamknięcie obrad.

Wobec wyczerpania punktów porządku obrad Przewodnicząca Rady Pani Danuta Mikoda dokonała zamknięcia XX sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu dziękując wszystkim obecnym za udział w niej.

Na tym protokoł zakończono.


Informacje

Rejestr zmian

2011-11-16 20:53

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2006-08-23 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2004-08-19 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2004-08-19 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2004-08-19 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2004-08-13 10:37

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2004-08-13 10:37

Dodanie załącznika/ załączników - Rafał Szlachta

2004-08-13 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2004-08-13 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2004-08-13 00:00

Dodanie artykułu - Rafał Szlachta

Filtrowanie bieżącej kategorii

Redaktorzy odpowiedzialni za ten dział:

Oficjalna strona www

Urząd Miasta i Gminy Ogrodzieniec
tel. (032) 6709700
faks: (032) 6709721

kod TERYT: Ogrodzieniec-2416063;Ogrodzieniec miasto-2416064;Ogrodzieniec obszar wiejski-2416065;NIP: 6491003263; REGON:000529031, Dane do faktur: Gmina Ogrodzieniec, NIP: 6492275822, REGON: 276258842;
Aktualny nr konta bankowego PKO BP SA Nr 15 1020 2498 0000 8202 0436 5250
Kontakt: 
ogrodzieniec@ogrodzieniec.pl;
Elektroniczne Skrzynki Podawcze:
1) https://ogrodzieniec.eboi.pl/;
2) http://epuap.gov.pl/ skrytka epuap: /qdj1qo562c/skrytka
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.