Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe:

Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

PROTOKÓŁ Nr XXIV/2004 z sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu

Wyświetl stronę główną » Protokoły-kadencja 2002-2006 » Protokoły » PROTOKÓŁ Nr XXIV/2004 z sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu

Podtytuł: 12 października 2004r. w godz. od 15.00 -17.30

PROTOKÓŁ Nr XXIV/2004 z sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu, 
odbytej w dniu 12 października 2004r. 
w godz. od 15.00 -17.30 
 

1. Otwarcie sesji i stwierdzenie jej prawomocności 
Otwarcia sesji dokonała Przewodnicząca Rady Pani Danuta Mikoda. Powitała wszystkich obecnych: radnych, sołtysów gości zaproszonych oraz mieszkańców gminy, po czym stwierdziła na podstawie listy obecności wystarczającą liczbę radnych do podejmowania prawomocnych uchwał. Lista obecności radnych oraz gości zaproszonych w załączeniu do protokołu. 

2. Przyjęcie proponowanego porządku obrad 

Sekretarz Gminy Pan Ptaś D. wniósł o wprowadzenie zmian w kolejności punktów porządku obrad.. Punkt 4. Sprawozdanie Burmistrza z bieżącej działalności jako ostatni punkt w części merytorycznej oraz punkty 4,5,6 na początek sesji jako 1,2 i 3 punkt porządku obrad. Wniosek o zmianę w porządku obrad został przyjęty przez radnych jednogłośnie. Głosowało 12 radnych. Porządek obrad po wprowadzeniu w/ w zmian został przyjęty jednogłośnie. Za przyjęciem porządku obrad głosowało 12 radnych.

Porządek obrad przedstawiał się następująco: 
Proponowany porządek obrad:

 I. Część ogólna 

1. Otwarcie Sesji i stwierdzenie jej prawomocności.
 

2. Przyjęcie zaproponowanego porządku obrad.

3. Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji  

4. Uroczyste wręczenie aktów nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.
 

II. Część merytoryczna 

1. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami dla Gminy Ogrodzieniec na lata 2004 - 2011 

2. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Ogrodzieniec na lata 2004 - 2011. 

3. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla Miasta i Gminy Ogrodzieniec.

4. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Ogrodzieniec do Stowarzyszenia pn. " Śląska Organizacja Turystyczna". 

5. Podjęcie uchwały w sprawie reprezentowania Gminy Ogrodzieniec w Stowarzyszeniu pn. "Śląska Organizacja Turystyczna".

6. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dofinansowania przedsięwzięcia pn. "Budowa hali sportowej przy Gimnazjum w Ogrodzieńcu". 

7. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany do uchwały Nr XXII/217/2004 Rady Miejskiej z dnia 17 sierpnia 2004r.

8. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Miasta i gminy Ogrodzieniec na 2004r. 

9. Sprawozdanie z działalności Spółki "Zamek" za 2003 rok.
 

10. Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi Pana Mikody Tadeusza zam. Kiełkowice skierowanej pod adresem Burmistrza MiG oraz Dyrektora 
ZUW i K w Pilicy. 

11. Podjęcie uchwały w sprawie podtrzymania stanowiska zawartego w Uchwale Nr XX/210/2004 z dnia 7 czerwca 2004r. w sprawie rozpatrzenia skargi Pana Kuligowskiego na działalność OPS w Ogrodzieńcu.

12. Złożenie sprawozdania przez Burmistrza z bieżącej działalności oraz z realizacji uchwał pomiędzy sesjami rady.

III. Interpelacje i zapytania radnych.

IV. Wnioski zapytania i oświadczenia.

V. Zamknięcie obrad. 

Ad. 3
Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji 

Protokół Nr XXII/2004 z sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu z dnia 17 sierpnia 2004r. został przyjęty przez radnych bez uwag jednogłośnie. Za przyjęciem protokołu głosowało 12 radnych.

Ad. 4 Uroczyste wręczenie aktów nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. 

Wizytator Kuratorium Oświaty Pani Maria Utracka dokonała wręczenia aktów nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. Tytuły nauczyciela dyplomowanego otrzymali: 
Jadwiga Plechwaska, 
Iwona Jeziorko,
 Grzegorz Złocki,
 Ewa Łapa,
Katarzyna Romańska-Bujak. 

II. Część merytoryczna 

Ad. 1 i 2.
Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami dla Gminy Ogrodzieniec na lata 2004 - 2011 Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Ogrodzieniec na lata 2004 - 2011. 

Pan Jarosław Zarzycki i Pan Marcin Moczulski - przedstawiciele firmy ARKADIS EKOKONREM z Katowic będącej wykonawcą Planu Gospodarki Odpadami dla Gminy Ogrodzieniec oraz Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Ogrodzieniec. Na wstępie jeden z przedstawicieli zaznaczył, że Program ten realizowany był wspólnie z Programem dla Starostwa Powiatu Zawierciańskiego. Ogólne założenia dla programu były już kilkakrotnie omawiane i prezentowane radnym. Odbyła się następnie prezentacja audiowizualna dot. ogólnych założeń programu, podstaw prawnych, planu operacyjnego uwzględniającego edukacje ekologiczną, ochronę przyrody i krajobrazu oraz charakterystykę Planu Ochrony Środowiska. 

Radna Marek Ewa zwróciła uwagę na błąd w dokumentacji polegający na wskazaniu do modernizacji kotłowni w Szkole Podstawowej Nr 2 w Ogrodzieńcu. Obecnie szkoła już nie istnieje natomiast w budynku tym znajduje się Gimnazjum. Radny Lipiński zaznaczył, że ochrona środowiska to też ludzie którzy żyją w tym środowisku, po czy zapytał czy można przedstawić propozycje dot. kierunków stosowania opału do celów grzewczych. Obecnie mieszkańcy korzystają z najtańszego opały jakim jest miał i węgiel, a to powoduje skażenie środowiska. Radny pytał co zatem robić w kierunku polepszenie warunków środowiska w którym żyjemy. Mieszkańcy mają co prawda piece gazowe ale nie korzystają z nich z uwagi na cenę gazu. Ogrodzieniec położony jest w szczególnym miejscu Przejeżdżając przez nasz teren od razu widać jak zagęszczone jest tutaj powietrze od zanieczyszczeń od spalin i dymu i dlatego powinny być jakieś dotacje do gaz stosowanego do celów grzewczych. 
Przedstawiciel firmy "Arkadis" stwierdził, że na to pytanie powinien odpowiedzieć kolejny dokument który również będzie zatwierdzany na sesji o nazwie " Założenia do planu zaopatrzenia w ciepło, energie elektryczna i gaz dla Miasta i Gminy Ogrodzieniec". Dodał przy tym, że do gazu mogłyby być dopłaty, ale mieszkańcy i tak zawsze wybiorą to co będzie dla nich lepsze i tańsze. Przewodnicząca Rady zapytał jakie korzyści z planu ochrony środowiska będzie mieć gmina, co ten dokument da, w czym pomoże. Przedstawiciel firmy odparł, że posiadając taki dokument gmina będzie mogła pozyskiwać pieniądze z funduszy na realizacje zadań dot. ochrony wód, powietrza, ogólnie realizacje zadań z zakresu ochrony środowiska. 

W dalszej kolejności radni oglądali prezentacje audiowizualną na temat Planu Gospodarki Odpadami dla Gminy Ogrodzieniec na lata 2004 - 2011 Prezentowana koncepcja - jak zaznaczył przedstawiciel firmy Arkadis - musi być zgodna z przepisami prawa w zakresie ochrony środowiska oraz zagospodarowania odpadów oraz z powiatowym , wojewódzkim i krajowym programem gospodarki odpadami. Plan Gospodarki Odpadami zawiera definicje dot. odpadów komunalnych ich wytwarzanie i zagospodarowanie. Programy i cele ekologiczne oraz kierunki działania zmierzające do realizacji założonych celów. W dokumencie wskazane zostały odpady z sektora komunalnego, odpady z sektora gospodarczego ich stan aktualny sposób składowania i prognozy na lata następne oraz cele i kierunki działania. Jest wskazanie na selektywną zbiórkę odpadów jest też na temat odpadów zawierających azbest. Nadmienił przy tym, że w kraju istnieje dokument który rozwiązuje problem azbestu. Czynione są starania aby uruchomić na ten cel dodatkowe fundusze. Gmina musi mieć program usuwania odpadów w tym też azbestu, działania inwestycyjne, koszty wdrażania planu. Będą ludzie zaangażowani w realizację tego projektu. Co 2 lata trzeba go będzie weryfikować. Burmistrz będzie zdawał Radzie sprawozdanie z realizacji programu. 
Radny Lipiński w sprawie odpadów azbestowych zapytał czy istnieje jakaś pomoc bowiem nasza gmina jako nieliczna w kraju ma poważny problem z tymi odpadami ze względu na zakład materiałów azbestowych który funkcjonował na naszym terenie i czy można liczyć na jakieś środki finansowe z budżetu państwa lub środki unijne na ten cel. 
Przedstawiciel firmy Arkadis odparł, że z tego co wie nie ma takiej pomocy, ale może się mylić. 
W dalszej kolejności głos zabrał Naczelnik Wydziału Ochrony Środowiska Starostwa Powiatowego Pan Gajda. Zaznaczył, że nowe prawo regulujące kwestie ochrony środowiska oraz gospodarkę odpadami zostało dostosowane do dyrektyw unijnych. Musi być zachowana równowaga pomiędzy potrzebami ludzi, a ochroną przyrody. Program Ochrony Środowiska między innymi pokazuje kierunki zagrożeń i sposoby walki z tymi zagrożeniami oraz sposoby pozyskiwania środków finansowych, a środków tych jest coraz więcej po wejściu Polski do UE. Padło pytanie czy są środki na likwidację azbestu. Problem jest poważny i dlatego powstał program rządowy likwidacji azbestu. W Ogrodzieńcu problem z azbestem jest nierozwiązany dot. likwidacji zakładu PMiB "Izolacja" oraz zrekultywowania terenu. Na działce przejętej przez Starostwo Powiatowe od Zakładu PMiB (właścicielem był Skarb Państwa ) znajduje się składowisko odpadów azbestowych - i co z tym zrobić ? Należałoby zdobyć środki finansowe na rekultywację terenu oraz na odazbestowienie zakładu.

Urząd Marszałkowski przekazał kwestionariusz do wypełnienia dot. potrzeb w zakresie odazbestowienia zakładu oraz rekultywacji składowiska. Kwestionariusz wypełniono, podano kwoty, koszty realizacji, Jest program rządowy rewitalizacji terenów zdegradowanych, może zatem środki finansowe zostaną zabezpieczone na ten cel. Z sali padło zapytanie odnośnie wodociągów azbestowych - czy korzystanie z nich jest szkodliwe, czy nie ? 

Pan Gajda odparł, że wg. badań azbest szkodliwy jest w postaci włókien unoszących się w powietrzu. W rurach woda nie wypłukuje włókien, a nawet gdyby wypłukiwała to na układ pokarmowy nie jest to szkodliwe. 
Przewodnicząca Rady Pani Mikoda Danuta w imieniu Rady Miejskiej oraz Burmistrza MiG Ogrodzieniec złożyła na ręce Pana Gajdy podziękowanie dla Starostwa Powiatowego w Zawierciu za sfinansowanie wykonania obu dokumentów tj. Programu Ochrony Środowiska i Planu Gospodarki Odpadami dla MiG Ogrodzieniec na lata 2004 - 2011. 

Wiceprzewodniczący Rady Pan Łypaczewski J. odczytał projekt uchwały w sprawie uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami dla Miasta i Gminy Ogrodzieniec na lata 2004 - 2011. W wyniku głosowania Uchwała w tej sprawie o Nr XXIV/240/2004 została przyjęta przez radnych 12 głosami przy 1 wstrzymującym. Głosów przeciwnych nie było. Głosowało 13 radnych.
 Następnie odczytany został projekt uchwały w sprawie uchwalenia Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Ogrodzieniec na lata 2004-2011. Uchwała w tej sprawie o Nr XXIV/241/2004 został przyjęta przez radnych 12 głosami. 1 wstrzymał się od głosu. Głosów przeciwnych nie było. Głosowało 13 radnych.

  Ad. 3 Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla Miasta i Gminy. Ogrodzieniec. 

Kierownik Ref. Przedsięwzięć Publicznych i Ochrony Środowiska Urzędu MiG Pan Mikulski P. zaznaczył: Prawo energetyczne nałożyło obowiązek wykonania projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe. Były prowadzone uzgodnienia z Wojewodą oraz opinie z Zakładu Energetycznego i Gazowego. Urządzenia przesyłające energię i gaz i wszystko z tym związane to co jest na terenie naszej gminy zostało zinwentaryzowane. Projekt założeń do planu zaopatrzenia w energię elektryczną i gaz był omawiany na komisja i radni zostali zapoznani z jego treścią. 

Wiceprzewodniczący Rady Łypaczewski Janusz odczytał projekt uchwały. W wyniku głosowania Uchwała Nr XXIV/242/2004 w sprawie uchwalenia założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczna i paliwa gazowe dla MiG Ogrodzieniec - została przyjęta 11 głosami, przy 2 wstrzymujących. Głosowało 13 radnych.

  Ad. 4 Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Ogrodzieniec do Stowarzyszenia pn. " Śląska Organizacja Turystyczna". 

Burmistrz podał: na komisjach był omawiany ten temat i padła wówczas propozycja aby osoba reprezentująca Urząd Marszałkowski - pod nadzorem której funkcjonuje Śląska Organizacja Turystyczna - została zaproszona na sesję celem przybliżenia spraw związanych z funkcjonowaniem tej organizacji.

 Na sesje zaproszony został Marszałek, a w jego imieniu przybył Pan Bartłomiej Kamiński - Naczelnik Wydziału Promocji, Rozwoju Regionalnego Sportu i Turystki Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach.
 Pan Kamiński mówił o tym, że Urząd Marszałkowski wziął na siebie finansowanie Śląskiej Organizacji Turystycznej. Urząd Marszałkowski reprezentuje sektor publiczny. Funkcjonuje wiele regionalnych organizacji turystycznych w naszym regionie i chodzi o współpracę sektora gospodarczego i branży turystycznej ( biura turystyczne, hotele, organizacje turystyczne administratorzy imprez i obiektów turystycznych) Podstawowym celem organizacji będzie kreowanie atrakcyjnego wizerunku Woj. Śląskiego w kraju i zagranicą, sprzyjającego zwiększeniu liczby turystów odwiedzających region oraz zwiększenie dochodów z turystyki. Model funkcjonowania tej organizacji przejęto z UE gdzie regionalne organizacje turystyczne prowadzą wspólną działalność zmierzającą do promowania własnego kraju, regionu za granicami. 
Chodzi o skumulowanie środków, sił i możliwości po to aby każdy uczestnik skorzystał coś dla siebie. Elementy finansowe: oprócz składki członkowskiej gro środków finansowych na utrzymanie przekazuje Urząd Marszałkowski, a pozostali członkowie płacą o wiele mniej. 
Burmistrz zapytał jaka konkretnie będzie składka, bowiem ta sprawa najbardziej radnych interesowała i chcieli usłyszeć ile gmina będzie płacić. Pan Kamiński stwierdził, że Organizacja jest obecnie na etapie tworzenia i do czasu zwołania walnego zebrania funkcjonuje komitet założycielski. Na walnym zgromadzeniu wybrany zostanie zarząd oraz ustalona i zaakceptowana zostanie przez wszystkich wysokość składki członkowskiej. Nieoficjalnie podał proponowaną dla takich gmin jak Ogrodzieniec składkę w wysokości do 5 tyś zł rocznie. Pierwsze spotkanie celem wyłonienia władz będzie w końcu października br. 
Burmistrz zaznaczył: wysokość składki członkowska jest ważną kwestią szczególnie przy tworzeniu projektu budżetu gminy, który jest obecnie w trakcie przygotowania i należy zaplanować odpowiednią kwotę na ten cel. Dlatego chciałby być w tej kwestii spokojny, że nie zostanie to narzucone gminie lecz na walnym zgromadzeniu przez wszystkich członków będzie składka ustalona. Większość gmin deklarujących udział w Śląskiej Organizacji Turystycznej ma podobne zapytania dot. wysokości składki. 
Pan Kamiński odparł, że ostateczna wysokość składaki ustalona zostanie na walnym zgromadzeniu. Urząd Marszałkowski już deklaruje 500 tyś zł. Natomiast dla gmin takich jak Ogrodzieniec proponuje się w przybliżeniu kwotę 5 tyś zł, ale ostatecznie będzie to zatwierdzone na walnym zgromadzeniu, gdyż tylko ono ma kompetencje do ustalenia wysokości składki. 
Radny Orman stwierdził: na komisjach ustalono, że przed podjęciem uchwały o przystąpieniu gminy do Śląskiej Organizacji Turystycznej radni mają znać konkretną stawkę składki członkowskiej. Zwrócił ponadto uwagę na fakt, iż gmina nasza działa już w organizacji turystycznej o szerokim zasięgu regionalnym jakim jest Związek Gmin Jurajskich, a zatem czy potrzebny jest gminie udział w jeszcze jakieś turystycznej organizacji. 
Burmistrz podał: odnośnie wysokości składki radni słyszeli stwierdzenie Pana Kamińskiego ( poparte zapisami Statutu Śląskiej Organizacji Turystycznej), że walne zgromadzenie ustala jej wysokość. Podana została natomiast przybliżona kwota składki w wysokości 5 tyś zł rocznie. Odnośnie działalności Związku Gmin Jurajskich którego członkiem od początku jest gmina Ogrodzieniec Burmistrz zaznaczył, że stowarzyszenie to działa na terenie 3 dawnych województw; krakowskiego, częstochowskiego i katowickiego. Teren działania ZGJ jest znacznie większy i wykracza poza obszar działania Śląskiej Organizacji Turystycznej. Organizacja ta promuje województwo śląskie, a wiadomo, że Gmina Ogrodzieniec przoduje w atrakcjach turystycznych naszego województwa i byłoby błędem gdyby w pracach na rzecz promocji województwa śląskiego nasza gmina nie uczestniczyła. Nawet gdyby składka była w wysokości 5 tyś zł rocznie to na pewno korzyści dla gminy będą dużo większe. 

Projekt uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Ogrodzieniec do Śląskiej Organizacji Turystycznej odczytał Wiceprzewodniczący Rady Pan Łypaczewski Odbyło się głosowanie w wyniku którego Uchwała Nr XXIV/243/2004 w sprawie przystąpienia Gminy Ogrodzieniec do stowarzyszenia pn. "Śląska Organizacja Turystyczna" - została przyjęta następującym stosunkiem głosów: 7 za, 4 przeciwne 2 wstrzymujące. Głosowało 13 radnych.

Ad. 5 Podjęcie uchwały w sprawie wyznaczenia reprezentanta mienia komunalnego w stowarzyszeniu "Śląska Organizacja Turystyczna". 

Burmistrz podał - zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym jako osoba reprezentująca gminę na zewnątrz będzie również w tej organizacji reprezentantem naszej gminy i o tym stanowi projekt przedmiotowej uchwały. 
Łypaczewski J. odczytał projekt uchwały. Odbyło się głosowanie. Uchwała Nr XXIV/244/2004 w sprawie wyznaczenia reprezentanta mienia komunalnego w Stowarzyszeniu "Śląska Organizacja Turystyczna" - została podjęta przez radnych następującym stosunkiem głosów: 8 za, 3 przeciwne i 2 wstrzymujące.

Ad. 6 Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dofinansowania przedsięwzięcia pn. "Budowa hali sportowej przy Gimnazjum w Ogrodzieńcu". 

Temat zreferował Burmistrz mówiąc: w celu porządkowania sieci szkół poprawy warunków nauczania oraz stworzenia lepszych warunków w Gimnazjum z dniem 1 września br. Gimnazjum mieści się w budynku SP Nr 2 w Ogrodzieńcu - Cementowni. Szkoła w której mieści się Gimnazjum musi być rozbudowana. Posiadamy dokumentację na rozbudowę tej szkoły poprzez dobudowę segmentu dydaktyczno-sportowego i hali sportowej. 
Zadanie to realizowane będzie przy udziale środków z zewnątrz. Będzie dofinansowanie z Ministerstwa Edukacji Narodowej. Miały być też środki z funduszu Agencji Rozwoju Lokalnego i oraz inne dostępne gminie. W internecie ukazało się rozstrzygnięcie konkursu na dofinansowani zadań na rozwój i wspieranie sportu. Niestety nasz wniosek nie został przyjęty. Było 68 różnych wniosków z naszego województwa. Niestety nasza gmina nie uzyskała wsparcia. Zabrakło dla województwa śląskiego środków na realizację zadań w ramach Programu Agencji Rozwoju Lokalnego na wyrównywanie szans rozwoju edukacyjnego. Środków brakło choć bardzo na nie liczyliśmy.
 Burmistrz miał jeszcze drugą wersję alternatywną na realizację zaplanowanego zadania. Z MEN będzie dofinansowanie ale tylko na cześć sportową gdyż do dydaktycznej nie dofinansują. 1.5 tyś zł dla naszej gminy zabezpieczono. Złożony został wniosek i będą dla gminy dostępne środki ale potrzebna jest uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dofinansowania budowy hali sportowej przy Gimnazjum w Ogrodzieńcu.
 Był ogłoszony przetarg na wykonanie I etapu rozbudowy gimnazjum na hale sportową jest już kilkanaście zapytań o specyfikacje kosztów tego zadania. Do podpisania umowy na dofinansowanie potrzebna jest uchwała przedłożona radnych i prosił Rade o przyjęcie jej na tej sesji. 
Przewodnicząca Rady zapytała o zasady dofinansowania. Burmistrz odparł, że będzie to dotacja czyli środki nie podlegające zwrotowi do budżetu państwa będą to zatem bezzwrotne środki. Zabezpieczenie prawidłowego wydatkowania tych środków będzie w formie weksla in blanco. 

Wiceprzewodniczący Rady Janusz Łypaczewski odczytał projekt uchwały. W wyniku głosowania Uchwała Nr XXIV/245/2004 w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dofinansowania przedsięwzięcia pn. "Budowa hali sportowej przy Gimnazjum w Ogrodzieńcu" - została podjęta przez radnych jednomyślnie. Za jej przyjęciem głosowało 13 radnych.

Ad.7 Podjęcie uchwały w sprawie zmiany do uchwały Nr XXII/217/2004 Rady Miejskiej z dnia 17 sierpnia 2004r. sprawie zamiany nieruchomości rolnych położonych na terenie Ogrodzieńca 

Sekretarz podał: w uchwale nr XXII/217/2004 omyłkowo wpisano inny nr działki i tylko ta sprawa podlega poprawce. Pozostałe zapisy uchwały nie ulegają zmianie. 
Wiceprzewodniczący Rady Janusz Łypaczewski odczytał projekt uchwały. Odbyło się głosowanie w wyniku którego Uchwała Nr XXIV/246/2004 w sprawie zmiany uchwały Nr XXII/217/2004 Rady Miejskiej z dnia 17 sierpnia 2004r.w sprawie zamiany nieruchomości rolnych położonych na terenie Ogrodzieńca. - została przyjęta jednomyślnie. Za jej przyjęciem głosowało 13 radnych. 

Ad. 8
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Miasta i gminy Ogrodzieniec na 2004r. 

Burmistrz przedstawił propozycję zmian w budżecie Miasta i Gminy Ogrodzieniec na 2004 rok wg. projektu uchwały w tej sprawie. 
Radny Lipiński w imieniu Komisji Rewizyjnej wnioskował o wprowadzenie zmiany w pozycji wydatków dot. Administracji . Z ujętej tam kwoty 20 tyś zł proponowano zdjąć 7 tyś z przeznaczeniem na remont kominów w blokach komunalnych w Ogrodzieńcu. Kominy w blokach są w bardzo złym stanie technicznym szczególnie w bloku nr 3 komin jest bardzo zniszczony i rozsypuje się. Radny nadmienił ponadto, iż wniosek w tej sprawie zgłaszał na dwóch komisjach i ta autopoprawka nie został wprowadzona do projektu uchwały. Wprowadzono natomiast wniosek zgłoszony na jednej z komisji dot. przekazania 3 tyś na Bibliotekę z przeznaczeniem na kawiarenkę internetową w Gulzowie . 
Radny Orman dodał ponadto, iż propozycja przekazania kwoty 3 tyś zł na Bibliotekę padła dopiero wczoraj. 
Radny Podsiadło stwierdził, że na komisji której przewodniczy tj. Komisji Rozwoju Gospodarczego nie było mowy o przekazaniu 3 tyś zł na Bibiotekę. natomiast radny Lipiński już wówczas sygnalizował o potrzebie zabezpieczenia kwoty na remont kominów. 
Radna Adamusińska stwierdziła, że jeżeli damy 3 tyś zł na rozrywki internetowe, a nie damy na remont kominów będzie to źle postrzegane przez mieszkańców. 
Radny Łypaczewski J. poinformował, że komputer do Gulzowa został zakupiony z pieniędzy sołeckich. Mówił dalej o tym, że w Gulzowie nie ma ani szkoły, ani ośrodka kultury i komputer powinien być dla dzieci udostępniony bo tym dzieciom też się coś należy. 
Burmistrz mówił: w złożonym przez Burmistrza projekcie nie było mowy o kominach w blokach, ani o Bibliotece z  kawiarenką internetową w Gulzowie Propozycja przekazania na ten cel pieniędzy padła dopiero na komisjach. Środki finansowe w dziale Administracja są konieczne po to aby Urząd MiG mógł funkcjonować. Prowadzona jest korespondencja, muszą być opłaty pocztowe, telefoniczne i ani złotówki nie będzie na osobowe wynagrodzenia pracowników z tego przeznaczone. 
Jeśli Rada nie zatwierdzi środków na ten cel to one przejdą na przyszły rok nieuregulowane. Obie propozycje zgłoszone przez radnych były uzasadnione. Odnośnie wniosku dot. remontu kominów Burmistrza wyjaśnił. W blokach komunalnych są wspólnoty mieszkaniowe i o remontach decydują też wspólnoty. Nie może być tak, że tylko gmina daje na remont kominów.
 Część kosztów musi też ponieść wspólnota. Niedawno było spotkanie wspólnot mieszkaniowych z terenu naszej gminy nt. administracji bloków. Żadna ze wspólnot nie wystąpiła z takim zadaniem jak remonty kominów. Burmistrzowi nikt nie zgłaszał takiej potrzeby. Remonty w blokach finansowane są razem ze wspólnotami mieszkaniowymi i musi być w tym celu decyzja podjęta przez wspólnoty. Zatem decyzja o remoncie kominów nie zależy tylko od gminy. W tej sprawie musi być poparcie i decyzja o dofinansowaniu tego zadania przez wspólnoty. Druga propozycja pojawiła się na Komisji Oświaty dot. przekazania środków finansowych na Bibliotekę z przeznaczeniem na kawiarenkę internetową w Gulzowie. Propozycja ta została uwzględniona i wprowadzono autopoprawke do uchwały. 
Natomiast poprawka dot. remontu kominów nie pojawiła się w uchwale z uwagi na brak akceptacji i decyzji o dofinansowaniu tego zadania przez wspólnoty mieszkaniowe. 
Radny Lipiński stwierdził, że remonty kominów nie mogą czekać. Temat ten był już w roku ubiegłym podjęty i część kominów wyremontowano. Jest pilna potrzeba dalszego remontowania kominów w blokach i nie można z tym czekać do kolejnej sesji, idzie zima i czas ucieka. Zaproponował aby już teraz zabezpieczyć w budżecie środków na ten cel i gdy będzie zgoda wspólnot na dofinansowanie to od razu przystąpi się do remontu. Natomiast jeśli zgody nie będzie wówczas pieniądze zabezpieczone w budżecie przesuniemy na inny cel. Zgłoszone poprawki do projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie: W dziale Administracja z 20 tyś zł pozostawić 10 tyś, resztę rozdysponować na: 3 tyś Biblioteka (dot, kawiarenki internetowej w Gulzowiwe), 7 tyś zł do rezerwy celowej jako wkład gminy w remont kominów w blokach komunalnych w Ogrodzieńcu pod warunkiem że wspólnoty mieszkaniowe będą współfinansować to zadanie.
 Poprawka został poddana pod głosowania. Radni 13 głosami opowiedzieli się za jej wprowadzeniem do projektu uchwały.
 Radny Lipiński zwrócił się do Burmistrza z prośbą, aby Rada poinformowana została o tym czy wspólnoty mieszkaniowe spotkały się w sprawie remontu kominów oraz jaką podjęły w tej sprawie decyzję. 
Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie - po naniesieniu przyjętej przez radnych poprawki - został odczytany, po czym poddany pod głosowanie. W wyniku głosowania Uchwała Nr XXIV/247/2004 w sprawie zmian w budżecie Miasta i Gminy Ogrodzieniec na 2004 r. została przyjęta jednomyślnie. Za jej przyjęciem głosowało 13 radnych.

  Ad. 9 Sprawozdanie z działalności Spółki "Zamek" za 2003 rok. Prezes Zarządu Spółki "Zamek" 

Pani Iwona Pakuła odczytała treść sprawozdania. Sprawozdanie z działalności Spółki "Zamek" załączone zostało do niniejszego protokołu. 

Podczas dyskusji poruszono kwestie: - wyniku finansowego spółki i wykazanej straty. 
W tej sprawie Pani Prezes wyjaśniła - 42 tyś zł strata. Na stratę składa się: kwota która została skradziona oraz koszty dot. świadczeń dla byłej Pani Prezes. Koszty które ciążą nad spółka dot. firmy "Beta" za ochronę imprezy. Sprawa jest jeszcze w sądzie i rozstrzygnie się pod koniec roku bieżącego lub początkiem przyszłego. 
Radny Orman wskazując na to co wynika ze sprawozdania oraz co powiedziała pani Prezes w sprawie wyniku finansowego spółki, że kwota straty nie jest przerażającą - radny zapytał - jaka zatem zdaniem Pani Prezes byłaby kwota przerażająca. Pani Prezes w odpowiedzi podała, że tak napisała w sprawozdaniu bowiem wierzyła w to, że w roku następnym odrobi tę stratę. 
Radny Orman stwierdził, że znaczy to, iż strata będzie z zysków roku następnego odrobiona, a, zatem to oznacza że nie będzie wykazany zarobek na imprezach. Dodał przy tym, że skoro firma wykazuje straty to może należałoby na innych funduszach zmniejszyć, a nie kosztem zysków z imprez to robić. Pan Bednarz mieszkaniec Ogrodzieńca mówił o skradzionych ze Spółki pieniądzach, przypomniał też o kradzieży jaka miała miejsce kilka lat temu w szkole. Wówczas łupem złodziei padły komputery. Teraz znów majątek nie został dobrze zabezpieczony i kradzież powtórzyła się. Zapytał też dlaczego pieniądze były w spółce przechowywane zamiast w banku i kto będzie odpowiadał i zwróci pieniądze jeżeli sąd nie uzna tego i ubezpieczenie PZU nie zwróci pieniędzy. 
Pani Prezes mówiła, że sprawa jest w toku. Polisa PZU określa do jakiej kwoty można w kasie przechowywać pieniądze i taka kwota była zachowana. Jeżeli PZU podpisuje polisę to stwierdza również czy zabezpieczenie było dobre w przeciwnym razie nie podpisaliby polisy. Z sali padły pytania o to czy Zarząd Spółki zwróci pieniądze jeżeli PZU ich nie wypłaci i czy pani Prezes czuje się w obowiązku aby je zwrócić. Pani Prezes odparła, że nie czuje się w obowiązku aby je zwrócić bowiem dopełniła formalności związanych z zabezpieczeniem majątku. 
Radny Orman poruszył sprawę wynagrodzenia za ochronę dla firmy "Beta" dot. faktur w tej sprawie Pani Prezes podała: faktura nie została przyjęta przez spółkę i dlatego nie figuruje to jako zobowiązanie spółki. Padło pytanie co się stanie gdy firma wygra, wówczas trzeba będzie zapłacić wraz z kosztami sądowymi i odsetkami Radny Orman zaznaczył; jak wykazał wynik finansowy spółki - strata wynosi 42 tyś zł, ale do tego należy doliczyć jeszcze należności dla firmy Beta. 
Pani Prezes stwierdziła, że ona wraz z nowym Zarządem Spółki odpowiada za rok 2004. Mimo braku refundacji oraz podatku VAT spółka osiągnęła zysk. Mimo, że była strata na jednej imprezie zarobiono na czym innym. Zatem spółka może zarabiać i jest w stanie to robić i zasadne jest jej utrzymanie. Radny Orman stwierdził, że spółka powinna rozliczać się za rok 2003 w marcu, a nie w październiku. Chodzi o to aby rozliczenie za rok ubiegły było przed sezonem tegorocznym, a nie po sezonie. 
Burmistrz przyznał rację i obiecał, że tak będzie robione na przyszłość. Dla wyjaśnienia podał jeszcze, że dokumenty do sprawozdania tj bilans, sporządza się wg. stanu faktycznego za dany rok kalendarzowy i nie można zakładać w nim zagrożeń, że będzie może konieczność uregulowania czegoś, bowiem tego jeszcze nie wiemy, nie wiemy czy faktycznie będą takie wydatki. Zaapelował do zebranych aby postrzegać działania spółki za ten okres za który odpowiada nowy zarząd, a przecież zyski były w tym sezonie wypracowane. I prosił aby życzliwiej patrzeć na działania Spółki Zamek. 
Radny Lipiński zabrał głos w sprawie niewypłaconych należności za ochronę imprezy dla firmy Beta. W spawie zapłaty będzie jeszcze rozprawa i sąd rozstrzygnie, ale jak zaznaczył radny - spółka Zamek powinna wytoczyć firmie Beta proces o utracone zyski z imprezy. Dlaczego spółka nie atakuje lecz czeka, a co będzie gdy okaże się że trzeba będzie wypłacić firmie Beta. Wówczas podwójna strata ( zapłata za ochronę i utracone zyski z imprezy).
Pani Prezes mówiła, że w tych kwestiach zdaje się na prawnika spółki. Są to bowiem procedury prawne, sadowe i pomoc porada prawnika jest niezbędna. Mówiła też o tym, że firma Beta podjęła się ochrony i teren imprezy został im przekazany. Na pytanie o to czy był protokół przekazania terenu Pani Prezes odparła, że to było załatwiane przez poprzedni Zarząd i nie wie dokładnie, ale na pewno był inny dokument z którego wynika że odbiór terenu był.

Ad. 10. Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi Pana Mikody Tadeusza zam. Kiełkowice skierowanej pod adresem Burmistrza MiG oraz Dyrektora ZUWiK w Pilicy. 

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Lipiński M. dla wyjaśnienia podał: wpłynęło z Urzędu Wojewódzkiego pismo - skarga Pana Mikody Tadeusza na brak działań ze strony Burmistrza i Dyrektora ZUWiK w Pilicy mających na celu zwiększenie ciśnienia wody w rurociągu doprowadzającym wodę do posesji. Komisja Rewizyjna zajęła się tą sprawą. Zapoznano się z dokumentami i okazało się że ten problem już od lat 90 istniał. Prowadzona była już wówczas korespondencja pomiędzy osobą zainteresowaną, Burmistrzem MiG Ogrodzieniec i RPWiK w Zawierciu, a potem z Zakładem Usług Wodnych w Pilicy, bo potem oni zostali administratorem wodociągu w Kiełkowicach. 
W pismach ciągle pojawiały się zarzuty, że ciśnienie wody jest niskie, i były wyjaśnienia wskazujące na fakt, iż budując dom w takim miejscu pan Mikoda musi liczyć się z tym, że ciśnienie wody będzie słabe. Ponadto nie było umowy spisanej ani z przedsiębiorstwem wodociągowym, ani z gminą w której zapewnia się Panu Mikodzie ciśnienie wody o odpowiednich parametrach. Odczytał następnie uzasadnienie z projektu uchwały w tej sprawie. 
Pan Mikoda stwierdził, że w latach 80 gdy był projekt domu nie dostał uzgodnień i nie wiedział, że nie będzie odpowiedniego ciśnienia wody, a skoro wskazuje się teraz, że dom jest w złym miejscu, to mogli mu wcześniej zaproponować inną działkę. Mówił dalej o tym, że były pomiary wody robione. Z RPWiK z Zawiercia przyjechali i gdy okazało się, że było niskie ciśnienie, podjęto uchwałę obniżając cenę wody. Dodał ponadto, że w okresie letnim ciągłe brakuje wody i jest to bardzo poważny problem. 
Przewodnicząca Rady stwierdziła, że problem jest poważny. Była w tej sprawie złożona skarga i ona wpłynęła do Rady. Komisja Rewizyjna skargę rozpatrzyła. Odczytane zostało uzasadnienie i jest to stanowisko Komisji Rewizyjnej. 
Radny Lipiński Przewodniczący Komisji Rewizyjnej zaznaczył, że Komisja rozpatrywała sprawę nie tylko na podstawie pism i dokumentów będących w posiadaniu Urzędu MiG. Analizowano też dokumentację oraz propozycję Dyrektora ZUW w Pilicy . Nikt nie twierdzi, że ciśnienie wody jest odpowiednie, faktycznie jest ono niskie i były propozycje i sugestie aby zasilić dodatkowo rurociąg w Kiełkowicach istniejącą od strony Podzamcza instalacją. Jeżeli w przyszłorocznym budżecie znajdą się środki finansowe to radni będą rozpatrywać propozycję dodatkowego zasilenia wodociągu w Kiełkowicach. 

Wiceprzewodniczący Rady Janusz Łypaczewski odczytał projekt uchwały. W wyniku głosowania Uchwała Nr XXIV/248/2004 w sprawie rozpatrzenia skargi Pana Mikody Tadeusza zam. Kiełkowice skierowanej pod adresem Burmistrza MiG oraz Dyrektora ZUWiK w Pilicy. Została przyjęta 8 głosami za, przy 3 przeciwnych i 1 wstrzymującym. Głosowało 12 radnych. 

Ad.11
Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi Pana Stanisława Kuligowskiego z dnia 16 maja 2004r. w części dotyczącej zarzutów na działalność Ośrodka Pomocy Społecznej w Ogrodzieńcu oraz w sprawie braku odpowiedzi na pierwszą skargę z dnia 4.04.2004r. 

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Lipiński M. odczytał uzasadnienie do uchwały w którym to uzasadnieniu została dokładnie wyjaśniona cała sprawa dot. skargi Pana Kuligowskiego. 
Wiceprzewodniczący Rady J. Łypaczewski odczytał projekt uchwały w tej sprawie. W wyniku głosowania Uchwała Nr XXIV/249/2004 w sprawie rozpatrzenia skargi Pana Stanisława Kuligowskiego z dnia 16 maja 2004r. w części dotyczącej zarzutów na działalność Ośrodka Pomocy Społecznej w Ogrodzieńcu oraz w sprawie braku odpowiedzi na pierwszą skargę z dnia 4.04.2004r. - została przyjęta jednogłośnie. Za jej przyjęciem głosowało 12 radnych.

Ad. 12 Złożenie sprawozdania przez Burmistrza z bieżącej działalności oraz z realizacji uchwał pomiędzy sesjami rady. 

Burmistrz wniósł o przeniesienie sprawozdania na kolejną sesje. 
Przedstawił natomiast wyniki tegorocznego gminnego konkursu na najładniejsze balkony. Laureatkami konkursu zostały: 
I miejsce Pani Kazimiera Kołton z Kolonii Ryczów, 
II miejsce Pani Wanda Nowak z Ogrodzieńca i również II miejsce Pani Lucyna Kurek z Ogrodzieńca. 
Dyplomy oraz nagrody zwycięskim paniom wręczył Burmistrz Andrzej Mikulski. 

III. Interpelacje i zapytania radnych.
 

Radny Mogiła Z. zabrał głos w sprawie Cmentarza parafialnego w Gieble który nie jest zabezpieczony, brakuje bramy i dlatego wałęsają się po cmentarzu psy i kury. Tak stan rzeczy sprzyja też kradzieżom. Cmentarz jest stary i na jednych mapach zaznaczona była droga na innych drogi nie było. Mieszkańcy zbierali podpisy opowiadając się za ogrodzeniem cmentarz oraz wstawieniem bramy. Wspólnie z księdzem zakupiono bramę i przystąpiono do jej wstawienia. Tymczasem mieszkańcy którzy korzystają z przejścia przez cmentarz i zrobili sobie tamtędy drogę mimo, iż mają dojazd do swych domów z innej strony, nie zgadzają się na wstawienie bramy. Radny zaapelował do Rady i Burmistrza o poparcie pomysłu ogrodzenie oraz wstawienia bramy na cmentarzu. 
Radny Osys St. w imieniu mieszkańców Śrubarni i Żelazka zwrócił się z prośbą o ustawienie pojemników na śmieci. W miejscowościach tych przebywa dużo turystów którzy pozostawiają po sobie śmieci i dlatego ustawienie koszy jest bardzo potrzebne.. Radny zwrócił się także z prośbą o zamontowanie wiaty lub zadaszenia na nowym przystanku w Żelazku. 
Radna Adamusińska zapytała Burmistrza na jakich zasadach przyjmuje się absolwentki do Urzędu na odrabianie stażu. Nie wszyscy absolwenci mają jednakowe możliwości odpracowanie stażu., jednych się przyjmuje innych nie są przyjęcia na 3 miesiące, na 1/2 roku i dłużej. Radna poruszyła tez sprawę usterki przy studni, gdzie po ostatnich pracach wykonanych przez Wodociągi z Pilicy, zapadł się asfalt na drodze i być może jest tam wypływ wody. W imieniu młodzieży z Ryczowa radna zwróciła się do Burmistrza z prośbą o udostępnienie w godzinach popołudniowych (przynajmniej do godz. 20) sali komputerowej znajdującej się w Szkole Podstawowej w Ryczowie. 
Radny Łypaczewski J. odnosząc się do skargi Pana Mikody mieszkańca Kiełkowic dot. niskiego ciśnienia wody, zaapelował do radnych aby w budżecie na 2005 rok wygospodarować środki finansowe cele podjęcia działań mających na celu rozwiązanie problemu dot. posesji Pana Mikody oraz kilku innych domostw z Kiełkowic gdzie występuje niskie ciśnienie wody. Radny prosił też o ustawienie pojemnika na selektywną zbiórkę odpadów w Gulzowie. Do radnego powiatowego pana Rozlacha skierował prośbę o spowodowanie ustawienia znaku - tablicy informującej wjazd do wsi Gulzów oraz wjazdu w teren zabudowany. 
Radna Milejska zwrócił się z prośbą o ustawienie pojemnika na selektywną zbiórkę odpadów w Kiełkowicach. 
Radny Lipińśki przypomniał zgłaszaną już wcześniej propozycję, która zrodziła się w związku ze sprzedażą działki pod kanalizację za blokami Radny prosił aby rozeznać czy możliwe będzie tam wyznaczenie i zrobienie drogi dojazdowej. Działka przez którą przechodzi kanalizacja i tak nie zostanie już sprzedana, a droga przyda się. W związku z tym radny prosił aby wnieść do planu zagospodarowania przestrzennego tę drogę. 
Radna Mikoda D. w imieniu mieszkańców osiedla "Złote Piaski" w Ogrodzieńcu prosiła o uruchomienie placu zabaw oraz boiska do siatkówki przy ul. Mieszka I. Jest tam działka gminna i od 2 lat wnosi o jej zagospodarowanie na ten cel. Z chwila przeniesienia Przedszkola do budynku Szkoły Podstawowej problem ten był podnoszony bowiem przeniesiono też huśtawki i dzieci z tego terenu nie maja żadnego placu do zabaw. Radna poruszyła też problem niszczejącej Krępy. Wskazała przy tym na fundusze unijne na rozwój sportu turystyki, kultury o pozyskanie których gmina powinna się starć i zagospodarować niszczejącą Krępę.
 Radny Cholewa M. wniósł o uporządkowanie terenu w pobliżu źródełka na Krępie. Kiedyś był tam zbiornik metalowy ale skradziono go i obecnie jest tam pełno śmieci. 

W odpowiedzi na interpelacje Burmistrz oświadczył: 
- chciałby przywrócić mieszkańcom Krępę jako obiekt ogólnodostępnych dla wszystkich z miejscami na rekreację i wypoczynek. W tym celu podejmuje wszelkie starania, aby uzyskać konieczne środki. Jednak do dziś nie został ustalony termin składania wniosków na dofinansowanie ze środków unijnych na takie przedsięwzięcia. - W sprawie placu przy ul. Mieszka I poinformował, iż na spotkaniu z młodzieżą ustalono zagospodarowanie tego terenu pod kątem boiska sportowego. W tym celu wynajęta zostanie równarka, aby przygotować odpowiednio grunt, 

- w sprawie interpelacji radnego Lipińskiego Burmistrz uznał pomysł za słuszny. Wyraził jednak obawy czy na obecnym etapie przygotowania planu zagospodarowania przestrzennego który jest już prawie na ukończeniu taki zapis mógłby się jeszcze znaleźć, - Burmistrz wyraził zadowolenie, że mieszkańcy sołectw są zainteresowani selektywna zbiórka odpadów. 

- W sprawie udostępnienia w godzinach popołudniowych sali komputerowej w Szkole Podstawowej w Ryczowie Burmistrz stwierdził, że będzie rozmawiał z dyrektorem tej szkoły.

 - W sprawie zasad zatrudniania absolwentów na staż Burmistrz oświadczył, że na takie umowy zatrudniane są osoby, które ukończyły studia związane z praca w urzędzie. Istotą stażu jest możliwość zapoznania się młodego człowieka z wymogami pracy, którą w przyszłości będzie wykonywał. Natomiast czas trwania stażu zależy do kilku czynników między innymi środków finansowych przeznaczanych na ten cel przez Powiatowy Urząd Pracy. Jeżeli PUP przekazuje środki to umowy można przedłużać. 
- w sprawie interpelacji radnego Mogiły Burmistrz stwierdził, że jego działania są jak najbardziej zbieżne z działaniami parafian w Gieble. Należy tak zaplanować prace, aby cmentarz został zagospodarowany i ogrodzony. Miejsce to zgodnie ze swym przeznaczeniem należy utrzymać w porządku i czystości.

  IV. Wnioski zapytania i oświadczenia. 

Przewodnicząca Rady poinformowała, iż zgodnie z zapisami ustawy o samorządzie gminnym w sprawie prowadzenia analizy oświadczeń majątkowych składanych przez radnych, czynności tych dopełniła i na ich postawie przygotowała stosowną informację, po czym ją odczytała. Pisemna informacja dotycząca oświadczeń majątkowych radnych Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu za 2003 rok załączona została do niniejszego protokołu. 

Pani Anna Pilarczyk - Sprycha odczytała list otwarty skierowany do Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu dot. działań Rady za okres minionych 2 lat kadencji i innych spraw miedzy innymi związanych z funkcjonowaniem Spółki "Zamek". List załączony został do niniejszego protokołu. 
Prezes Sp. Zamek Pani Pakuła odnosząc się do zarzutów z treści pisma w części dot. funkcjonowania spółki oświadczyła: - list wpłynął do Rady i był omawiany na posiedzeniach komisji w których ona też uczestniczyła. Uważa, że list ten pisany był pod wpływem emocji osoby która straciła stanowisko. W liści poruszone zostały sprawy oraz zarzuty pod adresem spółki i sprawozdania z działalności spółki za 2003 rok. Złożone zostało radnym sprawozdanie z działalności spółki za 2003 rok, natomiast za 2002 rok nie złożyła bowiem nie może za cały 2002 rok odpowiadać gdyż nie piastowała stanowiska Prezesa spółki przez cały 2002r. - mówiła o stracie 42 tyś zł. o tym, ze poprzednia pani Prezes odchodząc uzyskała 9 tyś Na zarzuty, że w 2003 roku powinny być spore dochody związane z kręceniem przez Wajdę "Zemsty" stwierdziła, że na ekrany kin Zemsta trafiła w 2002 roku. Zatem już wówczas powinny być spore dochody. 
Stwierdziła też, że jest prawdą, że 2003r sporo osób przyjechało oglądać scenografię i dochody ze sprzedaży biletów na zamek zwiększyły się, co wykazane zostało w sprawozdaniu. Tłumaczyła dlaczego okres zimy jest martwym sezonem dla spółki oraz, że jest to najlepszy czas na prowadzenie marketingu i poszukiwanie imprez na sezon letni. Trudno jest bowiem w kwietniu zamówić dobrą imprezę, gdyż wówczas co lepsze imprezy i zespoły są już zajęte. Jest taka zasada, że zimą marketing pracuje tak, aby latem było co robić. Odnośnie biesiad stwierdziła, że w bieżącym roku gdy sama już na siebie pracowała to również na biesiadach zyski były duże. 
W sprawie biletów stwierdziła, że nie ma nic do ukrycia i zaprasza do policzenia biletów z imprez. 
W sprawie umowy z panem Assanow faktycznie jest z tym Panem umowa i faktury też są i jeżeli uważa się za zasadne, to zaprasza do spółki aby sprawdzić co pan Asanow robi. W sprawie polityki zatrudnienia odnośnie zwolnień - w związku z kradzieżą były zwolnienia za porozumieniem stron i aby nie mieć kłopotów wybrano taką formę zwolnienia. Na skutek kradzież spółka straciła płynność finansową ( 30 tyś zł). W sprawie wypłaty za nadgodziny oznajmiła, że ona za nadgodziny płaci, i jak dodała to poprzednia Pani Prezes nie płaciła nadgodzin. Na zarzuty dot. ostatniej imprezy zaprosiła do przeliczenia biletów z tej imprezy. 
W sprawie ochrony imprezy zaznaczyła, że z uwagi na to iż ochrona nie sprawdziła się otrzymała niższe wynagrodzenie za pracę. Na zakończenie stwierdziła, że w tym roku można cieszyć z osiągniętego wyniku finansowego. 
W sprawie zarzutów związanych z niedopuszczeniem poprzedniej Pani Prezes do głosu na sesji gdy została zwolniona ze stanowiska Prezesa - Przewodnicząca Rady stwierdziła, że nigdy nie było takiej sytuacji, że nie chciała dopuścić do głosu Pani Pilarczyk -Sprychy. 
Pan Edmund Bednarz mieszkaniec Ogrodzieńca zabierając głos w sprawie funkcjonowania spółki "Zamek" stwierdził, że jedynym wyjściem byłoby rozwiązanie tej spółki, bowiem odkąd chodzi na sesje ciągle słyszy, że są ze spółką problemy. Za Burmistrza Podsiadłego były kontrole z negatywnym wynikiem i teraz za obecnej kadencji też była kontrola i wypadła negatywnie, Zaproponował aby rozpatrzyć sprawę i może byłoby lepiej aby ruiny zamku tak jak to było dawniej przekazać pod Dom Kultury razem z Krępą. 
W sprawie służby zdrowia prosił o dofinansowanie gabinetu okulistycznego oraz przypomniał o konieczności odzyskania z Wodociągów pieniędzy gminnych za liczniki. W imieniu koła Samoobrony Pan Edmund Bednarz złożył na ręce Przewodniczącej Danuty Mikody wniosek o podjęcie uchwały, która zobowiążę Burmistrza do zawiadomienia prokuratury apelacyjnej o działanie na szkodę Miasta i Gminy przy sprzedaży Centurii, SKR i akcji Cementowni "Wiek" Pisemny wniosek w tej sprawie załączony został do protokołu. Następnie Pan Bednarz w imieniu Samoobrony prosił o zorganizowanie spotkania z mieszkańcami w sprawie kanalizacji. 
Pan Rozlach Dyrektor Zakładu Usług Wodnych w Pilicy w sprawie zapytania radnej Adamusińskiej odnośnie studni koło skrzyżowania w Ryczowie odparł, że tam nie ma awarii. Była rozległa awaria ale ją usunięto i teraz musi się ziemia dobrze ubić. Jeżeli będzie trzeba położyć asfalt wyśle tam ekipę, aby sprawdzić. 
Natomiast w sprawie znaku informującego o miejscowości Gulzów i znaku teren zabudowany postara się jako radny powiatowy to załatwić. Sołtys Kol. Ryczów 
Pan Kuźniak podziękował za roboty drogowe na odcinku Ryczów - Kolonia Ryczów. Prosił też o załatwienie sprawy oświetlenia w Koloni Ryczów ul. Południowa od skrzyżowania do przystanku.Jest tam ciemno i niebezpieczny odcinek drogi i drugi odcinek od przystanku do remizy. Radny Lipiński w sprawie spółki zamek stwierdził, że on wspólnie z komisją kontrolowali spółkę za okres będący pod w zarządem pani Sprycha , ale obecnie jeśli będzie kontrola również chciałby znaleźć się w komisji i skontrolować sezon 2004 r Obecna Pani Prezes przejęła spółkę w bardzo trudnym okresie na rozpoczęciu sezonu letniego. Zatem chciałby zobaczyć jaki będzie wynik i wydajność spółki za 2004 rok.

  V. Zamknięcie obrad. 

W związku z wyczerpaniem punktów porządku obrad Przewodnicząca Rady Danuta Mikoda dokonała zamknięcia XXIV sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu dziękując wszystkim obecnym za udział w niej.

Informacje

Rejestr zmian

2011-11-16 20:32

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2011-11-07 15:15

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2004-12-07 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2004-12-07 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2004-12-07 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2004-12-07 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2004-12-07 00:00

Dodanie artykułu - Rafał Szlachta

Filtrowanie bieżącej kategorii

Redaktorzy odpowiedzialni za ten dział:

Oficjalna strona www

Urząd Miasta i Gminy Ogrodzieniec
tel. (032) 6709700
faks: (032) 6709721

kod TERYT: Ogrodzieniec-2416063;Ogrodzieniec miasto-2416064;Ogrodzieniec obszar wiejski-2416065;NIP: 6491003263; REGON:000529031, Dane do faktur: Gmina Ogrodzieniec, NIP: 6492275822, REGON: 276258842;
Aktualny nr konta bankowego PKO BP SA Nr 15 1020 2498 0000 8202 0436 5250
Kontakt: 
ogrodzieniec@ogrodzieniec.pl;
Elektroniczne Skrzynki Podawcze:
1) https://ogrodzieniec.eboi.pl/;
2) http://epuap.gov.pl/ skrytka epuap: /qdj1qo562c/skrytka
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.