Artykuł pochodzi ze strony: www.ogrodzieniec.bip.jur.pl

Adres artykułu: www.ogrodzieniec.bip.jur.pl/artykuly/1716

Sprawa: Zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży (detal) lub do spożycia w miejscu sprzedaży (gastronomia), Miejsce załatwienia: Referat Organizacyjny, Ewidencja Działalności Gospodarczej, pok

Rodzaj sprawy: Zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży (detal) lub do spożycia w miejscu sprzedaży (gastronomia)

Miejsce załatwienia: Referat Organizacyjny, Ewidencja Działalności Gospodarczej, pok. 26, tel. 32/6709714, 32/6709700 wew.714,e-mail: m.ross@ogrodzieniec.pl

Wymagane dokumenty: - dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych, - pisemna zgoda właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku, jeżeli punkt sprzedaży zlokalizowany będzie w budynku mieszkalnym wielorodzinnym, - decyzja właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego o zatwierdzeniu zakładu,

Miejsce odbioru: Referat Organizacyjny, Ewidencja Działalności Gospodarczej, pok. 26

Opłaty: - opłatę w roku nabycia zezwolenia dokonuje się w wysokości proporcjonalnej do okresu ważności zezwolenia. Opłata wnoszona jest na rachunek gminy przed wydaniem zezwolenia. Opłaty roczne: 525 zł na sprzedaż napojów zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa, 525 zł na sprzedaż napojów zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa), 2100 zł na sprzedaż napojów zawierających powyżej 18% zawartości alkoholu.

Termin załatwienia: - po uzyskaniu pozytywnej lub negatywnej opinii Gminnej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

Tryb odwoławczy: Odwołanie od decyzji wnosi się w terminie 14 dni od daty doręczenia stronie decyzji za pośrednictwem organu, który decyzję wydał do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Częstochowie. Odwołanie składa się w Kancelarii, Obsługa Interesantów, pok. nr 17

Uwagi: Zgodnie z art. 35 § 5 KPA do terminu załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu. O każdym przypadku nie załatwienia sprawy w powyższych terminach zawiadamia się strony, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy .W przypadku braku kompletu dokumentów (wymienionych w Karcie) lub też błędnych, niekompletnych wypełnień Wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni i złożenia w Wydziale Spraw Obywatelskich - Referat Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, pok. 26. Nie uzupełnienie brakujących dokumentów w określonym terminie będzie skutkować pozostawieniem wniosku bez rozpoznania.

Podstawa prawna: Podstawa prawna: ustawa z dnia 14 czerwca 1960r Kodeks postępowania administracyjnego /tekst jednolity Dz.U. z 2013r, poz. 267/, ustawa z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi /tekst jednolity Dz.U. z 2012r, poz. 1356 z późn. zm./ Uchwała nr XXXIV/261/2001 Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu z dnia 30 sierpnia 2001r w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych powyżej 4,5 % alkoholu (z wyjątkiem piwa) przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży jak i w miejscu sprzedaży na terenie Miasta i Gminy Ogrodzieniec Uchwała Nr XII/121/2003 Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu z dnia 8 września 2003r w sprawie zasady usytuowania miejsc sprzedaży oraz sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie Miasta i Gminy Ogrodzieniec

Treść: -wzór wniosku o wydanie zezwolenia do wydruku w załączniku

Akceptował: Marta Ross

Zatwierdził: Marta Ross


Od 25 maja 2018 r. obowiązuje rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych Osobowych: kontrola@ogrodzieniec.pl.
Zgodnie z art. 13 RODO administrator danych - Burmistrz Miasta i Gminy Ogrodzieniec-realizując obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO - wprowadza KLAUZULĘ INFORMACYJNĄ dla obszaru przetwarzania danych osobowych w przedmiotowej sprawie:

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi -wydawanie zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych)