Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe:

Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

Uczymy się promować swoje firmy

Wyświetl stronę główną » Gminne Centrum Informacji » Archiwum » Uczymy się promować swoje firmy

9 kwietnia br. w sali narad Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu odbyło się bezpłatne spotkanie będące wstępem do warsztatów związanych z promowaniem działalności gospodarczej. Organizatorem było Gminne Centrum Informacji w Ogrodzieńcu.
Na pierwszym spotkaniu, dotyczącym promocji przedsiębiorczości, uczestnicy dowiedzieli się czym jest marketing – jako proces polegający na dostarczaniu towarów i usług, zmierzający do zaspokojenia pragnień i życzeń nabywców. Pośród definicji pojawiły się określenia wyjaśniające co to jest rynek, poszerzony marketing do marketingu mix, który składa się z produktu, ceny, dystrybucji i promocji.

W szerszym zakresie odniesiono się do promocji, czyli przewodniego tematu warsztatów. Omówione zostały poszczególne instrumenty promocyjne tj. reklama, sprzedaż osobista, promocja sprzedaży, Public Relations czy sponsoring. Poruszona została kwestia promocji firm dużych i tych niewielkich, kwestia reklamy na rynku regionalnym i ogólnopolskim, znaczenie strony internetowej w sprzedaży, przekaz informacji.
Wywiązała się dyskusja dotycząca roli i rodzajów poszczególnych elementów promocji, reklamy w odniesieniu do małej i dużej firmy. Zaprezentowane zostały miejsca, gdzie możemy się reklamować i w jaki sposób za pośrednictwem mediów, telewizji, radia, prasy codziennej, czasopism, bilbordów, poczty, katalogów, kina, Internetu, …
Przedstawiono także wstęp do analizy SWOT (S – Strengths, W – Weaknesses,
O – Opportunities, T – Threats), czyli analizy mocnych i słabych stron, szans i zagrożeń.

Z uczestnikami warsztatów bezpłatnie swoją wiedzą dzielili się panowie Robert Gorzelak i Patryk Szczygieł, specjaliści realizujący projekt UM w Zawierciu „Nasz cel – Twoja FIRMA”. Celem projektu jest rozwój przedsiębiorczości w powiecie zawierciańskim oraz kreowanie przedsiębiorczych postaw pośród mieszkańców, o czym mówił pan Robert Gorzelak – „Prowadzenie własnej działalności gospodarczej to z jednej strony okazja do rozwoju swoich umiejętności i kompetencji, z drugiej strony jest to możliwość łączenia pracy z pasją, gdyż nikt nie robi tego czego nie lubi.”
Jak zgodnie twierdzą prowadzący warsztaty promowanie przedsiębiorczości jest bardzo ważne, a pan Patryk Szczygieł dodaje – „W dobie tak dużej konkurencji na lokalnym rynku bardzo ważne jest aby wyróżniać się z tłumu, eksponować najlepsze cechy naszej oferty na tle konkurencji.”

Kolejne bezpłatne warsztaty z zakresu promocji przedsiębiorczości odbędą się 26 kwietnia 2010 roku (poniedziałek) o godz. 13.00, również w sali narad Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu. Tematem spotkania będzie programowanie kampanii reklamowej tj.: slogan, treść, logo, plakat, ulotka, ogłoszenie na stronie internetowej, ogłoszenie prasowe.
Serdecznie zapraszamy.

Iwona Rajca

Informacje

Rejestr zmian

2010-04-13 00:00

Dodanie artykułu -

Filtrowanie bieżącej kategorii

Archiwum:

Oficjalna strona www

Urząd Miasta i Gminy Ogrodzieniec
tel. (032) 6709700
faks: (032) 6709721

kod TERYT: Ogrodzieniec-2416063;Ogrodzieniec miasto-2416064;Ogrodzieniec obszar wiejski-2416065;NIP: 6491003263; REGON:000529031, Dane do faktur: Gmina Ogrodzieniec, NIP: 6492275822, REGON: 276258842;
Aktualny nr konta bankowego PKO BP SA Nr 15 1020 2498 0000 8202 0436 5250
Kontakt: 
ogrodzieniec@ogrodzieniec.pl;
Elektroniczne Skrzynki Podawcze:
1) https://ogrodzieniec.eboi.pl/;
2) http://epuap.gov.pl/ skrytka epuap: /qdj1qo562c/skrytka
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.