Artykuł pochodzi ze strony: www.ogrodzieniec.bip.jur.pl

Adres artykułu: www.ogrodzieniec.bip.jur.pl/artykuly/3401

Ułatwienia w realizacji obowiązku meldunkowego

Burmistrz Miasta i Gminy Ogrodzieniec informuje, że obowiązek meldunkowy nadal obowiązuje, jednakże od 1 stycznia 2013 r. w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2012 poz. 1407) wprowadzono szereg ułatwień w jego realizacji m.in.:
 
•    wprowadzano możliwość automatycznego wymeldowania przy zameldowaniu w nowym miejscu; nie ma już potrzeby wymeldowania w poprzednim miejscu zameldowania, aby móc zameldować się w nowym miejscu; wszystkie te czynności można dokonać w jednym urzędzie, w którym dokonujemy zameldowania;
 
•    wprowadzano możliwość dopełnienia obowiązku meldunkowego przez pełnomocnika;
 
•    odstąpiono od konieczności zgłaszania przy dopełnianiu obowiązku meldunkowego informacji o wykształceniu, obowiązku wojskowym oraz przedkładania książeczki wojskowej;
 
•    wydłużono do 30 dni termin do zgłoszenia meldunku;
 
•    zniesiono obowiązek zameldowania obywateli polskich oraz obywateli UE na pobyt czasowy nie przekraczający trzech miesięcy;
 
•    zlikwidowano obowiązek właścicieli, dozorców, administratorów nieruchomości oraz zakładów pracy do weryfikowania wypełniania obowiązku meldunkowego przez mieszkańców lub pracowników;
 
•    zlikwidowano obowiązek meldunkowy wczasowiczów i turystów;
 
•    wydłużano okres wyjazdów zagranicznych podlegających zgłoszeniu w organie ewidencji ludności z 3 do 6 miesięcy.