Komisja Rady liczy co najmniej 3 radnych. 1.Komisje Rady Miejskiej są powołane do:
a) opiniowania i rozpatrywania spraw oraz pism przekazanych przez Radę, Przewodniczącego Rady, członków Komisji, a także przez Burmistrza,
b) przygotowywania projektów uchwał oraz wniosków i występowania z inicjatywą uchwałodawczą,
c) opracowywania koncepcji, programów, prognoz rozwoju i propozycji usprawnień sfer życia zbiorowego objętych zakresem działania poszczególnych komisji;
d) rozpatrywania i przygotowywania innych spraw stanowiących przedmiot działania Komisji
2. Komisja ma prawo zapraszać na swoje posiedzenia Burmistrza , a także za pośrednictwem Burmistrza kierowników gminnych jednostek organizacyjnych oraz inne osoby.
3. Komisja może za zgodą Rady powołać ekspertów , rzeczoznawców i biegłych.
4. Przewodniczących Komisji stałych i doraźnych powołuje i odwołuje Rada Miejska spośród radnych w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów.
5. Komisja, na wniosek jej Przewodniczącego, może wybierać spośród radnych –członków Komisji Zastępcę Przewodniczącego w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów.
6. Przewodniczący Komisji reprezentuje Komisję, zwołuje w miarę potrzeby jej posiedzenia i przewodniczy im, proponuje porządek posiedzeń Komisji, referuje na plenarnym posiedzeniu Rady opinie i wnioski Komisji, zapewnia przygotowanie i dostarczenie członkom Komisji materiałów.
7. W razie nieobecności Przewodniczącego Komisji, posiedzenie zwołuje i mu przewodniczy Zastępca Przewodniczącego Komisji lub inny radny członek Komisji.
8.Nadzwyczajne posiedzenie Komisji może zwołać Przewodniczący Rady Miejskiej. Posiedzeniu takiemu przewodniczy Przewodniczący Komisji, a w razie jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego lub Przewodniczący Rady, który przedstawia porządek posiedzenia nadzwyczajnego.
9. O terminie i proponowanym porządku dziennym posiedzenia Komisji powiadamia się członków komisji i Burmistrza.
10. Posiedzenia Komisji są jawne. Jawność obejmuje, wstęp na posiedzenia Komisji. Zawiadomienia o posiedzeniach Komisji podawane są do wiadomości publicznej w sposób zwyczajowo przyjęty.
11.Komisje Rady Miejskiej mogą odbywać wspólne posiedzenia z własnej inicjatywy lub na wniosek Przewodniczącego Rady. Posiedzeniom takim przewodniczy Przewodniczący Komisji inicjującej wspólne posiedzenie lub Przewodniczący Rady.
12. Do ustaleń Komisji obradujących wspólnie mają zastosowanie postanowienia § 32 Statutu.
13. Komisja podejmuje uchwały w obecności co najmniej połowy jej członków.
14. Opinie, wnioski i sprawozdania Komisji, uchwalane są w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów.
15.Przewodniczący stałych komisji przedstawiają na pierwszej w roku kalendarzowym sesji Rady roczny plan pracy komisji i przynajmniej raz w roku sprawozdania z działalności Komisji.