Artykuł pochodzi ze strony: www.ogrodzieniec.bip.jur.pl

Adres artykułu: www.ogrodzieniec.bip.jur.pl/artykuly/2294

Sprawa: Korekta podatku leśnego od osób fizycznych i prawnych w trakcie roku podatkowego, Miejsce załatwienia: Referat Finansowy, pok. nr 15, tel. (032)6709705, 6709700 wew.705, e-mail: j.waszkiewicz@ogrodzieniec.pl

Rodzaj sprawy: Korekta podatku leśnego od osób fizycznych i prawnych w trakcie roku podatkowego

Miejsce załatwienia: Referat Finansowy, pok. nr 15, tel. (032)6709705, 6709700 wew.705, e-mail: j.waszkiewicz@ogrodzieniec.pl

Wymagane dokumenty: 1. Dowody potwierdzające prawo własności, posiadania, użytkowania gruntów leśnych np.: akt notarialny, umowa kupna sprzedaży, umowa dzierżawy (do wglądu lub kserokopie).

Miejsce odbioru: Referat Finansowy, pok. nr 15

Opłaty: Nie podlega opłacie.

Termin załatwienia: Do 30 dni. (organ podatkowy w miarę możliwości załatwi sprawę w krótszym terminie)

Tryb odwoławczy: Odwołanie od decyzji wnosi się, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Częstochowie za pośrednictwem organu, który decyzję wydał. Odwołanie składa się w Kancelarii, Obsługa Interesantów, pok. nr 17

Uwagi: 1. Korektę należy złożyć w terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności uzasadniającej zmianę wyskości podatku. 2. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni i złożenia w Referacie Finansów, pokój nr 16 (termin załatwienia sprawy liczy się od daty złożenia wszystkich wymaganych dokumentów).

Podstawa prawna: Podstawa prawna: Ustawa o podatku leśnym z dnia 30 października 2002 r. (Dz. U. z dnia 30 listopada 2002 r. Nr 200, poz. 1682 z późn. zm.), Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z dnia 13 listopada 1997 r. Nr 137, poz. 926, z późn. zm.), Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16.11.2006r o opłacie skarbowej: Dz.U. z 2006r Nr 225 poz. 1635

Zatwierdził: Rafał Szlachta

 ZAŁĄCZNIKI DO POBRANIA

Wzór „Deklaracji na podatek leśny” – dla osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek nie posiadających osobowości prawnej
-format PDF
-format DOC

Wzór „Informacji w sprawie podatku leśnego”- dla osób fizycznych
-format PDF
-format DOC


Od 25 maja 2018 r. obowiązuje rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych Osobowych: kontrola@ogrodzieniec.pl.
Zgodnie z art. 13 RODO administrator danych - Burmistrz Miasta i Gminy Ogrodzieniec-realizując obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO - wprowadza KLAUZULĘ INFORMACYJNĄ dla obszaru przetwarzania danych osobowych w przedmiotowej sprawie:

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą o podatkach i opłatach lokalnych, ustawą o podatku leśnym, ustawą o podatku rolnym - realizacja obowiązku podatkowego)