Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe:

Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

PROTOKÓŁ Nr XIV/2003 z sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu

Wyświetl stronę główną » Protokoły-kadencja 2002-2006 » Protokoły » PROTOKÓŁ Nr XIV/2003 z sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu

Podtytuł: 27 listopada 2003r. w godz. od 15.00 –19.00

1. Otwarcie sesji i stwierdzenie jej prawomocności
Otwarcia sesji dokonała Przewodnicząca Rady Pani Danuta Mikoda. Powitała wszystkich obecnych: radnych, sołtysów gości zaproszonych oraz mieszkańców Ogrodzieńca, po czym stwierdziła na podstawie listy obecności wystarczającą liczbę radnych do podejmowania prawomocnych uchwał.
Lista obecności radnych oraz gości zaproszonych w załączeniu do protokołu.
Na Sekretarza obrad powołano radnego Łypaczewskiego Janusza, powierzając mu jednocześnie obowiązek odczytywania projektów uchwał oraz obliczana głosów.

2. Przyjęcie proponowanego porządku obrad

Sekretarz wniósł o poszerzenie porządku obrad o następujące punkty:
1. Podjęcie uchwały w sprawie upoważnienia Burmistrza MiG do zawarcia porozumienia w Starostwie Powiatowym w Zawierciu w sprawie dofinansowania realizacji zadania inwestycyjnego w Szpitalu Powiatowym.
2. Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży lokali mieszkalnych w budynku komunalnym - blok Nr 7 w Ogrodzieńcu oraz udziałów w częściach wspólnych tego budynku wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste działki.
3. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do remontu i wyposażenia budynków szkół oraz świetlic Szkoły Podstawowej w Gieble, Szkoły Podstawowej w Ryczowie i Szkoły Podstawowej w Podzamczu.

Porządek obrad ze zmianami został przyjęty przez radnych jednogłośnie. Za jego przyjęciem głosowało 15 radnych.

Porządek obrad przedstawiał się następująco:

I. Część ogólna

1. Otwarcie Sesji i stwierdzenie jej prawomocności.

2. Przyjęcie zaproponowanego porządku obrad.

3. Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji.

4. Złożenie sprawozdania przez Burmistrza z realizacji uchwał pomiędzy sesjami.

II. Część szczególna

1. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia stawek podatku z nieruchomości obowiązujących na terenie Miasta i Gminy Ogrodzieniec w 2004 r.

2. Podjęcie uchwały w sprawie podatku od środków transportowych na 2004 r.

3. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia podatku od posiadania psów, obowiązującego na terenie Gminy Ogrodzieniec w 2004r

4. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłaty targowej obowiązującej na terenie Miasta i Gminy Ogrodzieniec.

5. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłaty administracyjnej

6. Podjęcie uchwały w sprawie upoważnienia Burmistrza MiG do awarcia porozumienia w Starostwie Powiatowym w Zawierciu w sprawie dofinansowania realizacji zadania inwestycyjnego w Szpitalu Powiatowym

7. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2003 r.

8. Podjęcie uchwały w sprawie dodatku specjalnego dla Burmistrza Miasta i Gminy Ogrodzieniec.

9. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę przez Rejonowe Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Zawierciu.

10. Podjęcie uchwały w sprawie wniesienia nieruchomości jako aport do Spółki z o.o. Zakład Przerobu i Składowania Odpadów "Ogrodzieniec".

11. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości stawki za przyjęcie odpadów na składowisko odpadów komunalnych w Ogrodzieńcu.

12. Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży lokali mieszkalnych w budynku komunalnym-blok Nr 8 w Ogrodzieńcu oraz udziałów w częściach wspólnych tego budynku wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste działki.

13. Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży lokali mieszkalnych w budynku komunalnym - blok Nr 9 w Ogrodzieńcu oraz udziałów w częściach wspólnych tego budynku wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste działki.

14. Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży lokali mieszkalnych w budynku komunalnym - blok Nr 7 w Ogrodzieńcu oraz udziałów w częściach wspólnych tego budynku wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste działki.

15. Podjęcie uchwały w sprawie przeniesienia własności działki Nr 4296/2 położonej w Ogrodzieńcu Plac Wolności, zajętej pod budowę pawilonu usługowo- handlowego.

16. Podjęcie uchwały w sprawie przeniesienia własności działki Nr 4185/3 oraz działki Nr 4296/6 położonej w Ogrodzieńcu Plac Wolności, zajętej pod budowę pawilonu usługowo- handlowego.

17. Podjęcie uchwały w sprawie przeniesienia własności działki Nr 4185/4 oraz działki Nr 4295/3 położonej w Ogrodzieńcu Plac Wolności, zajętej pod budowę pawilonu usługowo- handlowego.

18. Podjęcie uchwały w sprawie uchylenia Uchwały Nr VII/63/2003 Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu z dnia 31.03.2003 r. dot. zgody na sprzedaż w drodze bezprzetargowej działki położonej w Ogrodzieńcu ul. Sienkiewicza.

19. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do rozbudowy budynku Szkoły Podstawowej Nr 2 w Ogrodzieńcu z przeznaczeniem na gimnazjum.

20. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do remontu i wyposażenia budynków szkół oraz świetlic Szkoły Podstawowej w Gieble, Szkoły Podstawowej w Ryczowie i Szkoły Podstawowej w Podzamczu.

21. Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży udziałów w Spółce Jurajski Park Wodny Sp. z o.o.


III. Interpelacje i zapytania radnych.

IV. Wnioski, zapytania i oświadczenia.

V. Zamknięcie obrad.

Ad. 3
 
Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji.

Protokoł Nr XIII/2003 z sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu z dnia 21 października 2003 roku został przyjęty przez radnych bez uwag. Za przyjęciem protokołu głosowało 15 radnych.

Ad. 4
 
Złożenie sprawozdania przez Burmistrza z realizacji uchwał pomiędzy sesjami.

Na ostatniej sesji tematem wiodącym była oświata wręczono nominacje nauczycielom dyplomowanym. Na sesji gościł też Śląski Kurator Oświaty. Znaczna część uchwał dotyczyła sporządzenia planów zagospodarowania przestrzennego dla sołectw oraz zabezpieczenia środków finansowych na ten cel. W grudniu odbędzie się przetarg na wykonawcę planów. Podjęto tez uchwałę dot. koncepcji gospodarki wodno-ściekowej. Dokonano poprawki w uchwale dot. stypendiów dla szczególnie uzdolnionych uczniów. 29 października odnyło się posiedzenie komisji stypendialnej która przyznała pięć stypendiów dla uczniów ze SzP. Nr 1 w Ogrodzieńcu stypendia otrzymało dwóch uczniów z Ryczowa 1 uczeń i dwóch z Podzamcza. Rada na sesji podjęła też uchwałę w sprawie wyboru ławników do Sądu Rejonowego, Sądu Pracy oraz Sądu Okręgowego. Lista ławników została wywieszona na tablicy ogłoszeń.
- 29 października rozpoczął się cykl szkoleń dla rolników w sprawie dopłat unijnych dla rolników.
- 4 listopada podpisano umowę notarialna dot. sprzedazy działki pzy ul. Narutowicza koło CPN. W Ogrodzieńcu
- 11 listopada z okazji Święta Niepodległości odbyły się uroczystości i oraz akademia połączona z rocznicą 30-lecia przywrócenia Ogrodzieńcowi praw miejskich
- 12 listopada Śląski Kurator Oświaty wizytował szkoły w Ogrodzieńcu, Cementowni i Podzamczu. Rozmawiano też o gimnazjum. Kurator poinformował, że jest wiele do zrobienia w oświacie są zaległości z lat ubiegłych w poprzedniej kadencji niestety niewiele zrobiono w tej dziedzinie
- Nie są spełnione warunki dot. lokalizacji gimnazjum które mieści się w dwóch budynkach w Ogrodzieńcu i Podzamczu
- 14 listopada odbyło się spotkanie w Powiatowym Centrum Zarządzania Kryzysowego z przedstawicielami gmin oraz służb odpowiedzialnych za utrzymanie dróg na temat przygotowania do zimy
- 18 listopada odbyło się spotkanie z mieszkańcami w sprawie budowy II etapu kanalizacji
- 20 listopada przedstawiciele z gminy wzięli udział w targach Ekologicznych Polagra w Poznaniu. Prezentowano różne rozwiązania z zakresu rozwiązywania problemów z jaki borykają się gminy odnośnie gospodarki odpadami, recykling, selektywna zbiórka odpadów wraz z wykorzystaniem na ten cel pieniędzy z FOŚ. Odbędzie się niebawem spotkanie z mieszkańcami na temat gospodarki odpadami w gminie.
- 26 listopada Burmistrz wziął udział w spotkaniu Hodowców Gołębi. Członkowie sekcji z Ogrodzieńca w tym roku osiągnęli bardzo dobre wyniki w zawodach i konkursach. Jeden z mieszkańców Ogrodzieńca zdobył nawet nagrodę w lotach gołębi pocztowych.
- 25 listopada odbyło się spotkanie z rodzicami uczniów Szkoły Podstawowej w Cementowni. W spotkaniu uczestniczyło liczne grono osób którym przedstawiono informacje na temat tego co będzie się działo w oświacie w najbliższych latach.
- Towarzystwo Dobroczynne z Klucz zamierza rozpocząć w gminie działalność i uruchomić świetlicę wraz z wydawaniem posiłków dla ubogich. Zostanie im użyczone na ten cel pomieszczenie prawdopodobnie w Cementowni w budynku byłego sklepu meblowego w którym mieści się Klub Sportowy. Po rozmowie z Klubem nic nie stoi na przeszkodzie aby w tym miejscu zorganizować świetlicę.
- W naszym regionie tworzy się Jurajska Organizacja Turystyczna , jej cele i zadania są bardzo ważne i pomagają stwarzać warunki zmierzające do rozwoju turystyki. Organizacja taka powstała już w Zawierciu. Działa tez Częstochowska Organizacja Turystyki i od tych organizacji Burmistrz otrzymał zaproszenie do współpracy. Na ten temat będzie jeszcze dyskusja warto bowiem pomyśleć o przyłączeniu się do nich.

II. Część szczególna

Ad. 1
 
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia stawek podatku z nieruchomości obowiązujących na terenie Miasta i Gminy Ogrodzieniec w 2004 r.

Pani Ziaja M. inspektor podatkowy UMiG podała proponowane stawki podatku na 2004r oraz procentowy wzrostu w porównaniu do obecnie obowiązujących stawek. Zapoznała też z propozycją zwolnień dotyczą one zwolnień z podatku od nieruchomości budynków wykorzystanych na prowadzenie działalności kulturalnej pomocy społecznej, straży pożarnych.

Projekt uchwały odczytał Wiceprzewodniczący Rady Janusz Łypaczewski.
Uchwała Nr XIV/144/2003 w sprawie ustalenia stawek podatku z nieruchomości obowiązujących na terenie Miasta i Gminy Ogrodzieniec w 2004 r. została przyjęta przez radnych następującym stosunkiem głosów; 13 za i 2 przeciwne.

Ad. 2.
 
Podjęcie uchwały w sprawie podatku od środków transportowych na 2004 r.

Pani Ziaja M. zaznaczyła,że podatek wzrasta,ale jego wzrost nie jest zależny od Rady bowiem maksymalne stawki ustala Minister Finansów wg. średniego wzrostu cen 9 jest to procent inflacji ).Natomiast stawki minimalne ustala wg. kursu euro,który był w ty6m. roku wysoki i o taki wzrost poszły w górę stawki.
Odczytała następnie proponowane stawki na poszczególne kategorie pojazdów.

Łypaczewski Janusz odczytał projekt uchwały, po czym odbyło się głosowanie
Uchwała Nr XIV/145/2003 w sprawie podatków od środków transportowych na 2004 rok - została przyjęta przez radnych 12 głosami za przy 3 wstrzymujących.

Ad. 3
 
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia podatku od posiadania psów, obowiązującego na terenie Gminy Ogrodzieniec w 2004r

Pani Ziaja podała stawki podatku obecnie obowiązujące - było 6 zł. Od nowego roku proponuje się wzrost o 2 zł. Odczytała też kogo zgodnie z ustawą zwalnia się z podatku od posiadania psów. Dotyczy to osób powyżej 65 lat życia posiadające psa oraz raz właścicieli gospodarstw rolnych i posiadaczy psa który służy do pilnowania budynku wielo i jednorodzinnego.

Wiceprzewodniczący odczytał projekt uchwały.
Uchwała Nr XIV/146/2003 w sprawie ustalenia podatku od posiadania psów obowiązującego na terenie Gminy Ogrodzieniec w 2004r - została przyjęta przez radnych jednomyślnie. Za jej przyjęciem głosowało 15 radnych.

Ad. 4
 
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłaty targowej obowiązującej na terenie Miasta i Gminy Ogrodzieniec.

Pani Ziaja inspektor podatkowy stwierdziła: Rozporządzenie Ministra Finansów określa górne stawki. W naszej gminie stawki te są niższe niż wskazane w rozporządzeniu górne stawki. Proponowany wzrost opłaty targowej w stosunku do obecnie obowiązującej w naszej gminie wynosi 1 zł.

Wiceprzewodniczący Rady Janusz Łypaczewski odczytał projekt uchwały.
Uchwała Nr XIV/147 /2003 w sprawie ustalenia wysokości opłaty targowej obowiązującej na terenie Miasta i Gminy Ogrodzieniec została przyjęta przez radnych jednomyślnie. Za jej przyjęciem głosowało 15 radnych.

Ad. 5
 
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłaty administracyjnej

Sekretarz Gminy Pan Ptaś D. poinformował, że opłata administracyjna dotyczy wykonywania czynności nie podlegających opłacie skarbowej i nie byłoby za te czynności żadnych opłat więc wprowadza się administracyjną opłatę, a proponowane stawki tej opłaty są najniższe w okolicy.

Projekt uchwały odczytał Janusz Łypaczewski.
Uchwała Nr XIV/148/2003 w sprawie ustalenia opłaty administracyjnej została przyjęta przez radnych następującym stosunkiem głosów: 7 za, 2 przeciwne i 5 wstrzymujących.

Ad. 6
 
Podjęcie uchwały w sprawie upoważnienia Burmistrza MiG do zawarcia porozumienia w Starostwie Powiatowym w Zawierciu w sprawie dofinansowania realizacji zadania inwestycyjnego w Szpitalu Powiatowym

Burmistrz dla wyjaśnienia podał: porozumienie dotyczy umowy darowizny celem wsparcia finansowego Szpitala Powiatowego w Zawierciu. Szpital ten jest jedynym w powiecie i bez oddziału intensywnej opieki medycznej może zaprzestać ratowania naszego życia. Najbliższy taki odział jest w Mysłowicach i Dąbrowie Górniczej i jeśli pacjenci będą dowożenia do szpitali w tych miastach to mogą nie przeżyć dojazdu. Zatem należy pomimo trudnej sytuacji w naszym budżecie zabezpieczyć choć cześć środków finansowych na dofinansowanie Szpitala Powiatowego w Zawierciu.

Wiceprzewodniczący Rady Janusz Łypaczewski odczytał projekt uchwały.
Uchwała Nr XIV/149/2003 w sprawie upoważnienia Burmistrza MiG do zawarcia porozumienia w Starostwie Powiatowym w Zawierciu w sprawie dofinansowania realizacji zadania inwestycyjnego w Szpitalu Powiatowym-została przyjęta przez radnych jednomyślnie. Za jej przyjęciem głosowało 15 radnych.

Ad. 7
 
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2003 r.

Burmistrz omówił projekt uchwały. Między innymi mówił o tym, że pod koniec roku jest już bardzo realne wykonanie budżetu, niestety zostały nadal spore potrzeby i uchwała głównie skupia się na przeniesieniu pieniędzy dla oświaty. przesunięcia w budżecie dotyczą następujących działów:
dotacja na adaptację pomieszczeń w szkołach na gabinety profilaktyczne, na remont centralnego ogrzewania w SzP. Nr 1 w Ogrodzieńcu była w tej sprawie umowa na dofinansowanie tego zadania z NFOŚ ale własne środki na ten cel gmina też musi zabezpieczyć. Wpłynęła dotacja z Urzędu Marszałkowskiego na przeprowadzoną latem imprezę pn "Jurajskie Śpiewanie" i pieniądze te przekazuje się na Kulturę i Dziedzictwo Narodowe. Wpłynęły do budżetu wpłaty od właścicieli mieszkań w blokach komunalnych z tytułu wykupu mieszkania na własność. Wydatek z kolei proponowany jest na ogrzewanie pomieszczeń przedszkola które mieści się w budynku Domu Kultury. Były zabezpieczone w budżecie pieniądze na plan zagospodarowania przestrzennego dla Podzamcza,Żelazka i Śrubarni w tym roku nie wykorzystamy tych pieniędzy, a w roku przyszłym plany takie będą realizowane dla całej gminy 15 grudnia odbędzie się przetarg celem wyłonienia wykonawcy planów. Zatem pieniądze które zostały-80 tyś zł na oświatę proponował Burmistrz przesunąć.
Zostały też środki finansowe z utrzymania Krępy, które na gospodarkę komunalna na oczyszczanie miasta oraz wynagrodzenia dla pracowników interwencyjnych planuje się przekazać. Zgodnie z wnioskiem Rady Sołeckiej Podzamcze pieniądze przekazane sołectwu przeznaczone zostaną na zakup sprzętu komputerowego dla Szkoły w Podzamczu. Z kolei pieniądze Rady Sołeckiej Giebło na wniosek sołectwa zostaną przekazane na Klub Sportowy Giebło, będzie też dotacja na Straż Pożarną w Gieble celem zakupu piecy elektrycznych jest tam bowiem punkt felczerski który należy ogrzać oraz orkiestra dęta. W świetlicach szkolnych zostały pieniądze i z tego co pozostanie przekaże się na oświatę. Nie było potrzeby zaciągnięcia pożyczki na remont kotłowni w Szkole w Ogrodzieńcu a pieniądze zabezpieczone na ten cel w budżecie przeznaczy się na oświatę. Wygospodarowane tez zostały środki na kanalizacje i remont studni w Ryczowie.


Radny Orman St. zgłosił wniosek dot. głosowania nad uchwałą w sprawie zmian w budżecie i zaproponował przeprowadzenie oddzielnego głosowania nad poszczególnymi zmianami w budżecie.

Burmistrz zwrócił się do radnych z prośbą aby uchwałę w całości przegłosować jest ona pod względem budżetowym tak przygotowana aby wydatki miały pokrycie, a jeśli poszczególnymi działami będzie głosowanie wówczas może nastąpić rozbicie i nie będzie można realizować zadań bo nie będą one miały zabezpieczenia finansowego.

Wniosek radnego Orman został poddany pod głosowanie
Za wnioskiem opowiedziało się 5 radnych, 1 wstrzymał się od głosu, 9 było przeciwko.

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że wniosek nie został przyjęty zatem uchwała będzie w całości poddana pod głosowanie.

Wiceprzewodniczący Rady Janusz Łypaczewski odczytał projekt uchwały.
Uchwała Nr XIV/150/2003 w sprawie zmian w budżecie miasta i gminy Ogrodzieniec na 2003 rok - została przyjęta następującym stosunkiem głosów: 9 za, 5 przeciwko i 1 wstrzymujący.

Ad. 8
 
Podjęcie uchwały w sprawie dodatku specjalnego dla Burmistrza Miasta i Gminy Ogrodzieniec.

Sekretarz Gminy wyjaśnił, że dodatek specjalny dla Burmistrza jest jednym ze składników wynagrodzenia. Dodatek ten był przyznany z tym, że jest on na rok czasu ustalany i wygasa w listopadzie. Podana w projekcie uchwały 40 % wartość tego dodatku to tyle samo co było poprzednio zatem nie spowoduje to żadnych zmian ani wzrostu wynagrodzenia Burmistrza.

Łypaczewki J. odczytał projekt uchwały.

W wyniku głosowania Uchwała Nr XIV/151/2003 w sprawie dodatku specjalnego dla Burmistrza MiG Ogrodzieniec została przyjęta przez radnych jednogłośnie. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych.

Ad. 9
 
Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę przez Rejonowe Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Zawierciu.

Dla wyjaśnienia merytorycznej części uchwały głos zabrał Pan Flak Dyrektor RPWiK Zawiercie. Na wstępie zaznaczył,że zgodnie z ustawą o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę przedsiębiorstwo zajmujące się zaopatrzeniem w wodę składa wniosek o zatwierdzenie taryf na wodę. Po raz pierwszy wniosek taki został złożony rok temu, ale ustawodawca zobowiązał przedsiębiorstwa do składania wniosku w tej sprawie co 12 miesięcy, zatem ponownie do Urzędu MiG w październiku br trafił wniosek z taryfami za wodę. RPWiK Zawiercie złozyło już nowe taryfy w sześciu gminach. W Zawierciu taryfy za wodę zostały przyjęte przez Radę.Przyjęto je również w Siewierzu, a w Porębie sesja dopiero będzie, ale na komisjach zostały one zaakceptowane przez radnych. W Pilicy również je zaakceptowano zaś w Łazach dopiero na komisjach będą te sprawy dyskutowane.
W dalszej części wystąpienia Dyrektor poinformował z jakich składników tworzy się wartość taryf. Szczegóły dot. tej kwestii określone zostały w Rozporządzeniu i zgodnie z tym wzorcem RPWiK określiło taryfy, zatem jak poinformował Pan Flak:składnikami taryfy są: opłata wodomierzowa, opłata abonamentowa oraz cena za wodę. W roku 2003 opłata wynosiła 5,08 i pod wpływem gmin zmniejszono ją na 4,99 i w 2005 roku opłata też będzie zmniejszona. Natomiast opłata abonamentowa - stała wiąże się z obsługą klienta. Dyrektor zaznaczył następnie, że ustawa mobilizuje przedsiębiorstwo do zakładania wodomierzy i na to zadanie RPWiK ma jeszcze 2 miesiące czasu, dodał też,że nie wolno pobierać opłaty za założenie wodomierzy, a ok. 300 wodomierzy będzie jeszcze w Ogrodzieńcu do końca 2003 roku założone, zaś w roku przyszłym 500 wodomierzy założą.Zgodnie z ustawą przedsiębiorstwo ma obowiązek zawrzeć nowe umowy z mieszkańcami po założeniu im liczników na wodę. Cena wody na 2004 rok jest wyższa o 29 groszy i w tej pozycji jest niewielki wzrost,ale należy zauważyć,że opłata uległa zmniejszeniu.
Dyrektor podał też kilka danych dot. amortyzacji w gminie Ogrodzieniec - kwota 107 tyś zł, za 10 miesięcy zrobili wykonanie inwestycji-kwota ok. 150-160 tyś zł.

W dyskusji głos zabrali:

Pan Bednarz E. mieszkaniec Ogrodzieńca przypomniał sytuację z przed kilku lat gdy Urząd MiG w Ogrodzieńcu zawarł z Wodociągami umowę i wpłacił 57 tyś zł na założenie liczników. Zostały one założone ale nie wszystkim i teraz znów Wodociągi zakładają liczniki ale trzeba sobie za to płacić. Zaznaczył, że nie jest to w porządku bo gmina już raz zapłaciła za liczniki i jest na to stosowna umowa.

Dyrektor Flak zaznaczył, że dawniej nie było obowiązku zakładania wodomierzy i zdarzało się,że mieszkańcy odmawiali montażu i wówczas była taka sytuacja,że założenie licznika trzeba było zapłacić. Obecnie zmieniły się przepisy i przedsiębiorstwo ma obowiązek zakładać wodomierze i mieszkańcy nie płacą za to. Wcześniej jeśli gmina chciała aby na jej terenie były liczniki przekazywała na ten cel pieniądze i zakupywano za nie wodomierze. Potem każdy komu licznik założono miał spłacić ten wodomierz,ale nie wszyscy wpłacili. Pieniądze przekazała gmina, przedsiębiorstwo założyło liczniki,ale nie miało sankcji aby, ściągnąć za to pieniądze od mieszkańców. Można zorganizować w tej sprawie spotkanie, odszuka się kto wpłacił, a kto nie bowiem byli tacy co nie wpłacili bo nie mieli pieniędzy i pisali do przedsiębiorstwa że ze względu na trudną sytuację materialną nie zapłacą.
Natomiast jeśli ktoś w ciągu ostatnich 5 lat zakupił i założył wodomierz i przedstawi za niego rachunek wówczas przedsiębiorstwo potrąci kwotę z rachunku z obecnych opłat.

Pan Bednarz stwierdził, że w umowie było zapisane,że po założeniu liczników pieniądze które przekazała na ten cel gmina, mają wrócić do gminy.

Dyrektor Flak odparł,że te pieniądze są u mieszkańców gminy, liczniki bowiem zostały założone ale nie wszyscy za to zapłacili i trzeba te pieniądze wyegzekwować od mieszkańców.

Radny Lipiński zgłosił wniosek do Burmistrza, aby umowa zawarta pomiędzy gminą, a wodociągami w sprawie zakładania liczników na wodę została przekazana do zbadania Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej.

Następnie radny Mogiła zapytał jaki jest sens głosowania nad uchwałą w sprawie ustalenia taryf za wodę skoro bez względu na to czy Rada przyjmie uchwałę w tej sprawie czy ją odrzuci to i tak taryfy przedstawione przez RPWiK Zawiercie będą obowiązywać.

Dyrektor Flak odparł, że co 12 miesięcy przedsiębiorstwo musi złożyć taryfy bowiem one zgodnie z ustawą muszą być nowelizowane. RPWiK zgodnie z tym obowiązkiem złożyło nowe taryfy, poprzednie złożone w zeszłym roku obowiązywały 12 miesięcy i wszyscy w Polsce zarówno przedsiębiorstwa składają taryfy do gmin, a radni głosują w tej sprawie.

Przewodnicząca Rady Danuta Mikoda stwierdziła,że cała sprawa rozbija się o to, że ustawodawca tak to ustalił,że taryfy składa przedsiębiorstwo, a Rada je zatwierdza, ale one i tak będą obowiązywać nawet jeśli Rada ich nie zatwierdzi.

Wiceprzewodniczący Rady Janusz Łypaczewski odczytał projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę przez Rejonowe Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Zawierciu.
Odbyło się głosowanie ; 2 radnych opowiedziało się za przyjęciem uchwały, 7 było przeciwnych i 6 wstrzymało się od głosu.
Przewodnicząca Rady stwierdziła,że uchwała w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę przez Rejonowe Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Zawierciu-nie została podjęta.

Ad. 10
 
Podjęcie uchwały w sprawie wniesienia nieruchomości zabudowanej jako aport do Spółki z o.o. Zakład Przerobu i Składowania Odpadów "Ogrodzieniec".

Sekretarz Gminy udzielił wyjaśnień do projektu uchwały i podał, że wniesienie aportu do Spółki ZPiSO która jest w 100% własnością gminy spowoduje podwyższenie kapitału zakładowego. Kodeks handlowy narzuca wymóg zwiększenia kapitału zakładowego spółek i do końca roku należy podwyższyć kapitał do 25 tyś zł, a do 2005 roku ma on wynosić 50 tyś zł.
Przedmiotem aportu jest działka w Cementowni zabudowana budynkiem dawnego laboratorium. Działka ta była wystawiona do sprzedaży i nie znalazła nabywcy. Budynek ulega dewastacji dlatego należało znaleźć jak najszybciej podmiot który będzie o to dbał.

Łypaczewski J. odczytał projekt uchwały, po czym odbyło się głosowanie w wyniku którego Uchwała Nr XIV/152/2003 w sprawie wniesienia nieruchomości zabudowanej jako aport do Spółki z o.o. Zakład Przerobu i Składowania Odpadów "Ogrodzieniec"-została przyjęta przez radnych stosunkiem głosów: 13 za, 1 przeciwny i 1 wstrzymujący.

Ad. 11
 
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości stawki za przyjęcie odpadów na składowisko odpadów komunalnych w Ogrodzieńcu.

Burmistrz zaznaczył, że przygotowując projekt tej uchwały chciał wrócić do dobrego obyczaju aby Rada ustalała opłaty za składowanie odpadów na wysypisku komunalnym w Ogrodzieńcu. Zapoznał następnie z proponowanymi cenami składowania odpadów.

Przewodnicząca Rady zapytała jaki będzie wpływ tych cen na koszt wywożonych mieszkańcom koszy na śmieci.

Burmistrz odparł, że ustalona zostanie cena na składowanie śmieci na wysypisku i nie będzie ona mieć wpływu na ceny wywożonych koszy bowiem te ceny ustalił wywoźnik z mieszkańcami. i podpisana jest w tej sprawie umowa. Firma Rethman w 80% obsługuje naszych mieszkańców i dąży się do tego aby segregacja miała miejsce na naszym terenie. Rada ustali ceny które będą dotyczyć firm przywożących śmieci na wysypisko, a cena wynegocjowana pomiędzy firmą Rethman, a mieszkańcami zostaje bez zmiany i są zapewnienia,że firma będzie szła w kierunku obniżenia tej ceny oraz wprowadzenia segregacji odpadów. Na terenie gminy są od pewnego czasu ustawione pojemniki na szkło,plastik i inne odpady celem ich segregacji. Burmistrz raz jeszcze zaznaczył, że ma zapewnienia od firmy,że nie będzie drożej od mieszkańców wywozić śmieci z koszy.

Radna Milejska M. zapytała czy indywidualne osoby- mieszkańcy gminy mogą deponować śmieci na wysypisku.

Burmistrz stwierdził, że dopuszczają to przepisy, ale pod warunkiem że mieszkaniec przywiezie śmieci na wysypisko odpowiednio zabezpieczone. Zgodnie z pzrepisami w takich warunkach aby nie zanieczyszczać środowiska czyli w odpowiednich szczelnych pojemnikach zamknięte.

Burmistrz przedstawił następnie nowego Prezesa Spółki "Zakład Przerobu i Składowania Odpadów" w Ogrodzieńcu-Pana Romana Kowola. Dodał przy tym,że Pan Kowol był najlepszym kandydatem jakiego mógł wybrać na to stanowisko.

Pan Karcz Prezes Miejsko Gminnych Ochotniczych Straży Pożarnych w Ogrodzieńcu zapytał kiedy poprawi się sytuacja wokół wysypiska chodzi o fetor i fruwające wokół wysypiska śmieci.

Burmistrz zapewnił, że jeśli chodzi o teren wokół wysypiska będzie coraz lepiej i proponował, aby dać czas nowemu Prezesowi na wprowadzenie zmian zmierzających do ogólnej poprawy sytuacji w tym względzie.

Radny Powiatowy Pan Ciszewski J. zwrócił uwagę na fakt, iż są proponowane dwie ceny za składowanie śmieci jak zatem odróżnić czy śmieci będą od mieszkańców czy spoza gminy

Pan Kowol R. odpowiadając na zapytanie o to jak odczuje wzrost cen na wysypisku mieszkaniec, stwierdził, że ceny podwyższono głównym odbiorcom śmieci np. firmie Rethman i oni 21 zł płacili, a podwyższono o 80 groszy cenę składowania i zobaczymy co firma Rethman zrobi.
Mówił dalej o kosztach składowania, kosztach monitoringu - ogólnie o utrzymaniu wysypiska. Dodał też, że jednym z czynników wzrostu ceny było to, iż wysypisko ma zostać podwyższone. Poprzedni administratorzy wysypiska usypali śmieci i obecnie trzeba przywieźć ziemię i nadbudować wysypisko w tym celu potrzeba 1000 ton ziemi przywieźć, a koszt jednej tony jest 8 zł.

Pan Bednarz E. zapytał czy mieszkaniec będzie płacił ta sama ceną co firma przewożąca śmieci.

Prezes Spółki ZPiSO Pan Kowol proponował różne ceny, ale w myśl przepisów odpady komunalne powinny być przewożone przez przedsiębiorstwo wyspecjalizowane do tego celu. Burmistrz zaznaczył co prawda że jest pewna luka w przepisach dopuszczająca przyjęcie śmieci od mieszkańców ale to będzie chodziło głównie o gruz który można przyjąć na wysypisko w cenie 5 zł od tony. Natomiast na śmieci komunalne chcą zrobić zaporę cenową po to aby mieszkańcy sami nie przywozili śmieci bo robią to niezgodnie z przepisami w workach, a ponadto dąży się do tego aby każdy miał kosz na śmieci w domu.

Pan Bednarz zaznaczył, że powinno się od mieszkańców za darmo przyjmować śmieci bowiem one już i tak zbyt często trafiają do lasu.

Pan Kowol poinformował jakie opłat uiszcza Spółka ZPiSO do Marszałka za korzystanie ze środowiska oraz jakie inne jeszcze płaci podatki a mimo to zbiera za darmo śmieci pochodzące z oczyszczania miasta i gminy. Na razie nikt nie zabrania mieszkańcom przywozić śmieci. Natomiast odnośnie materiałów pochodzących z remontu z rozbiórek jak ; cegły ,tynk, gruz to będą optować za tym aby ceny ich składowania były niskie, jednak odpady komunalne muszą być przewożone zgodnie z przepisami w odpowiednich warunkach.

Radny Ciszewski zaznaczył, że chodzi też o to aby uporządkować pewne sprawy bowiem mieszkańcy którzy nie mają w domu koszty często śmieją się z tych którzy takie kosze mają i dlatego należy dążyć do tego aby każdy mieszkaniec miał w domu kosz, zatem to ci nieporządni którzy nie chcą wywozić śmieci w koszach i wożą je gdzie popadnie do lasu powinni się podporządkować ogólnym zasadom, a nie na odwrót.


Wiceprzewodniczący Rady Janusz Łypaczewski odczytał projekt uchwały. W wyniku głosowania Uchwała Nr XIV/153/2003 w sprawie ustalenia wysokości stawki za przyjęcie odpadów na składowisko odpadów komunalnych w Ogrodzieńcu -została przyjęta. Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych 1 wstrzymał się od głosu.

Ad. 12
 
Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży lokali mieszkalnych w budynku komunalnym-blok Nr 8 w Ogrodzieńcu oraz udziałów w częściach wspólnych tego budynku wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste działki.

Sekretarz Gminy Pan Dariusz Ptas poinformował, że trzy kolejne uchwały w sprawie sprzedaży mieszkań dot. mieszkań w blokach komunalnych w Ogrodzieńcu i odnoszą się kolejno do poszczególnych bloków Nr 8, 9 i 7. Przypomniał o podjętej przez Radę Uchwale określającej zasady sprzedaży mieszkań komunalnych i zgodnie z tym prawem osoby nabywające to dotychczasowi najemcy i posiadają oni ulgi w zakupie. Zgłosiły się osoby chętne do nabycia mieszkań, spełniają warunki zatem zwiększy się liczba mieszkań w tzw. Wspólnotach Mieszkaniowych oraz zmniejszy liczba mieszkań utrzymywanych przez gminę.

Wiceprzewodniczący Rady Janusz Łypaczewski odczytał projekt uchwały.
Uchwała Nr XIV/154/2003 w sprawie sprzedaży lokali mieszkalnych w budynku komunalnym-blok Nr 8 w Ogrodzieńcu oraz udziałów w częściach wspólnych tego budynku wraz z oddaniem w użytkowanie - została przyjęta jednomyślnie. Za jej przyjęciem głosowało 15 radnych.

Ad. 13
 
Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży lokali mieszkalnych w budynku komunalnym - blok Nr 9 w Ogrodzieńcu oraz udziałów w częściach wspólnych tego budynku wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste działki.

Wiceprzewodniczący Rady Janusz Łypaczewski odczytał projekt uchwały.
Uchwała Nr XIV/155/2003 w sprawie sprzedaży lokali mieszkalnych w budynku komunalnym-blok Nr 9 w Ogrodzieńcu oraz udziałów w częściach wspólnych tego budynku wraz z oddaniem w użytkowanie - została przyjęta jednomyślnie. Za jej przyjęciem głosowało 15 radnych.

Ad. 14
 
Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży lokali mieszkalnych w budynku komunalnym - blok Nr 7 w Ogrodzieńcu oraz udziałów w częściach wspólnych tego budynku wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste działki.

Wiceprzewodniczący Rady Janusz Łypaczewski odczytał projekt uchwały.
Uchwała Nr XIV/156/2003 w sprawie sprzedaży lokali mieszkalnych w budynku komunalnym-blok Nr 7 w Ogrodzieńcu oraz udziałów w częściach wspólnych tego budynku wraz z oddaniem w użytkowanie - została przyjęta jednomyślnie. Za jej przyjęciem głosowało 15 radnych.

Ad. 15
 
Podjęcie uchwały w sprawie przeniesienia własności działki Nr 4296/2 położonej w Ogrodzieńcu Plac Wolności, zajętej pod budowę pawilonu usługowo- handlowego.

Sekretarz Gminy poinformował: w tej sprawie przygotowano trzy uchwały i one dotyczą trzech pawilonów usługowo-handlowych. Kilka lat temu wybudowano pawilony, potem okazało się,że nie został uregulowany stan prawny dot. gruntu na którym się one znajdują i właściciele pawilonów będą mogli dopiero teraz wykupić grunt, a gmina nie rości sobie prawa do tego gruntu

Wiceprzewodniczący Rady Janusz Łypaczewski odczytał projekt uchwały.
Uchwała Nr XIV/157/2003 w sprawie przeniesienia własności działki Nr 4296/2 położonej w Ogrodzieńcu Plac Wolności, zajętej pod budowę pawilonu usługowo- handlowego-została przyjęta jednomyślnie. Za jej przyjęciem głosowało 15 radnych.

Ad. 16
 
Podjęcie uchwały w sprawie przeniesienia własności działki Nr 4185/3 oraz działki Nr 4296/6 położonej w Ogrodzieńcu Plac Wolności, zajętej pod budowę pawilonu usługowo- handlowego.

Wiceprzewodniczący Rady Janusz Łypaczewski odczytał projekt uchwały.

Uchwała Nr XIV/158/2003 w sprawie przeniesienia własności działki Nr 4185/3 oraz działki Nr 4296/6 położonej w Ogrodzieńcu Plac Wolności, zajętej pod budowę pawilonu usługowo- handlowego.-została przyjęta jednomyślnie. Za jej przyjęciem głosowało 15 radnych.

Ad. 17
 
Podjęcie uchwały w sprawie przeniesienia własności działki Nr 4185/4 oraz działki Nr 4295/3 położonej w Ogrodzieńcu Plac Wolności, zajętej pod budowę pawilonu usługowo- handlowego.

Wiceprzewodniczący Rady Janusz Łypaczewski odczytał projekt uchwały.

Uchwała Nr XIV/159/2003 w sprawie przeniesienia własności działki Nr 4185/4 oraz działki Nr 4295/3 położonej w Ogrodzieńcu Plac Wolności, zajętej pod budowę pawilonu usługowo- handlowego-została przyjęta jednomyślnie. Za jej przyjęciem głosowało 15 radnych.

Ad. 18
 
Podjęcie uchwały w sprawie uchylenia Uchwały Nr VII/63/2003 Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu z dnia 31.03.2003 r. dot. zgody na sprzedaż w drodze bezprzetargowej działki położonej w Ogrodzieńcu ul. Sienkiewicza.

Pani Wanda Łydka Kierownik Ref. Geodezji Urzędu MiG podała: w dniu 31.03 br. podjęta została uchwała w sprawie sprzedaży działki w drodze bezprzetargowej. Nie doszło jednak do sprzedaży, nie zostały spełnione wymogi okazało się bowiem, że osoby zainteresowane kupnem nie były właścicielami działki na której stał budynek oni są właścicielami działki sąsiedniej. Trzeba zatem uchylić uchwałę Nr VII/63/2003.

Wiceprzewodniczący Rady Janusz Łypaczewski odczytał projekt uchwały.

Uchwała Nr XIV/160/2003 w sprawie uchylenia Uchwały Nr VII/63/2003 Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu z dnia 31.03.2003 r. dot. zgody na sprzedaż w drodze bezprzetargowej działki położonej w Ogrodzieńcu ul. Sienkiewicza-została przyjęta jednomyślnie. Za jej przyjęciem głosowało 15 radnych.

Ad. 19
 
Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do rozbudowy budynku Szkoły Podstawowej Nr 2 w Ogrodzieńcu z przeznaczeniem na gimnazjum.

Burmistrz dla wyjaśnienia podał: po analizie przygotował propozycje lokalizacji gimnazjum w jednym budynku w budynku Szkoły Podstawowej Nr 2 w Ogrodziencu, bowiem żadna ze szkół nie może przyjąć gimnazjum w całości i tam też musi być rozbudowa przeprowadzona. Zaproponował zatem rozbudowę szkoły Nr 2 wraz z budową hali sportowej, która będzie dostępna dla mieszkańców w godzinach popołudniowych, będzie tam tez filia biblioteki, punkt felczerski oraz inne w zależności od potrzeb. Obecnie jest dobry czas aby sięgać po fundusze unijne i jest propozycja aby z tych pieniędzy korzystać i na bazie Szkoły Podstawowej Nr 2 rozbudować budynek z przeznaczeniem na gimnazjum. Wnioski na dofinansowanie tej inwestycji zostaną w końcu stycznia przyszłego roku złożone taki jest bowiem czas ich składania zaś do Kuratorium Oświaty informacja o lokalizacji gimnazjum do końca lutego 2004 r. musi zostać przekazana.

Janusz Łypaczewski odczytał projekt uchwały. Odbyło się głosowanie w wyniku którego Uchwała Nr XIV/161/2003 w sprawie przystąpienia do rozbudowy budynku Szkoły Podstawowej Nr 2 w Ogrodzieńcu z przeznaczeniem na gimnazjum-została przyjęta. 12 radnych głosowało za przyjęciem uchwały 3 wstrzymało się od głosu.

Ad. 20
 
Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do remontu i wyposażenia budynków szkół oraz świetlic Szkoły Podstawowej w Gieble, Szkoły Podstawowej w Ryczowie i Szkoły Podstawowej w Podzamczu.

Burmistrz poinformował o możliwości skorzystania z dofinansowania szkół wiejskich w tej sprawie otrzymał pismo z Urzędu Marszałkowskiego.W naszej gminie są 3 takie szkoły i należy skorzystać z nadarzającej się okazji, nie wiadomo czy pieniądze otrzymamy ale trzeba o nie zabiegać i złożyć w tej sprawie stosowne wnioski. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do remontu i wyposażenia szkół umożliwi złożenia wniosków. Dyrektorzy szkół przygotowali wykaz prac jakie można w szkołach wykonać stanowią one załącznik do uchwały. Czas złożenia wniosku mija 15 grudnia br.

Wiceprzewodniczący Rady odczytał projekt uchwały. W wyniku głosowania Uchwała Nr XIV/162/2003 w sprawie przystąpienia do remontu i wyposażenia budynków szkół oraz świetlic Szkoły Podstawowej w Gieble, Szkoły Podstawowej w Ryczowie i Szkoły Podstawowej w Podzamczu-została przyjęta jednomyślnie. Za jej przyjęciem głosowało 15 radnych

Ad. 21
 
Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży udziałów w Centrum Rekreacyjno-Konferencyjnym " Jurajski Park Wodny" Sp. z o.o

Burmistrz wniósł o wyrażenie zgody na to aby posiadane w Spółce "Jurajski Park Wodny" udziały gminy zbyć, a dochód z tego przeznaczyć na inwestycje.

Janusz Łypaczewski odczytał projekt uchwały. Uchwała Nr XIV/163/2003 w sprawie w sprawie sprzedaży udziałów w Centrum Rekreacyjno-Konferencyjnym " Jurajski Park Wodny" Sp. z o.o -została przyjęta. 14 radnych głosowało za, 1 wstrzymał się od głosu.

III. Interpelacje i zapytania radnych

Radna Adamusińska Z. interpelowała na wniosek rodziców dzieci dojeżdżających do szkół ponadgimnazjalnych w kwestii dot. odjazdu autobusu o 13 30 z dworca PKS (ten autobus nie zabiera dzieci, przyczyną była prawdopodobnie czyjaś interwencja) Kolejna sprawa dot. autobusu z Ryczowa o 7 rano.Zaznaczyła,że o tej godzinie jadą trzy autobusy i rodzice prosili aby jeden z nich jechał wcześniej (np. o godz. 6 45) bowiem dzieci nie zdążają na pociąg w kierunku Katowic gdzie chodzą do szkoły. Wniosła następnie o sprostowanie do Gazety Ogrodzienieckiej, w której umieszczono jej interpelacje z sesji - nastąpiła pomyłka w imieniu Pana Kajdana ma być Stefan Kajdan. Mówiła następnie o potrzebie posprzątania przystanków PKS oraz o wprowadzeniu dodatkowego oznakowania w pobliżu szkoły i przystanku PKS oraz o zakup dwóch bojlerów do kuchni w remizie strażackiej.

Radny Cholewa podziękował w imieniu mieszkańców ul. Batorego za szybkie załatwienie ich prośby dot. wymiany słupów.

Radna Marek E. podziękowała zarzadowi Komunalnemu oraz Administracji mieszkań w Cementowni za doświetlenie ciemnych miejsc w Cementowni.

Radny Lipiński poruszył sprawę dot. niepełnoprawnych oraz możliwości pozyskiwania przez nich środków finansowych na likwidacje barier architektonicznych. Zwrócił się do Burmistrza aby podać w gazecie informacje o tym, że są takie pieniądze do pozyskania przez osoby niepełnosprawne i można z nich korzystać.

Radny Wyleciał prosił o interwencje w sprawi autobusów PKS-są skargi dzieci dojeżdżających do szkół, że nie wszystkie autobusy zatrzymują się na ostatnim przystanku w Fugasówce jadąc w kierunku Zawiercia.

Radna Milejska poruszyła sprawę oświetlenia ulicznego w Ogrodzieńcu w kontekście poczynionych oszczędności w tym względzie i zaznaczyła, że należy raz jeszcze przeanalizować te sprawę bowiem są jeszcze miejsca jak np. puste place na działkach w Ogrodzieńcu, które nie musza być oświetlone.

Burmistrz dla wyjaśnienia zgłaszanych przez radnych interpelacji podał:
- odnośnie oświetlenia od 1 stycznia 2004r oświetlenie uliczne będzie zadaniem gminy w całości i nie będzie już dopłat do oświetlenia ulicznego z Powiatu i Województwa dlatego należy dobrze przeanalizować gdzie można jeszcze wyłączyć lampy i poczynić oszczędności.,
- w sprawie autobusów będzie interweniował w Dyrekcji PKS w Zawierciu.
- sprawa oznakowania ulicznego-od roku czasu prowadzona jest interwencja w Zarządzie Dróg, ale nie wszystko można załatwić są bowiem drogi powiatowe i wojewódzkie i o tych drogach decyduje administrator, ponadto są przepisy o ruchu drogowym i trzeba ich przestrzegać i nie wszystkie zgłaszane prośby można zrealizować.


IV. Wnioski, zapytania i oświadczenia

Pan Górnicki mieszkaniec Ogrodzieńca zabrał głos w sprawie Jurajskiego Parku Wodnego oraz uchwały która Rada przyjęła na sesji dot. zbycia udziałów gminy, pytał co będzie z tymi udziałami były to tereny, działki i czy one jeszcze są w Spółce czy będą do odzyskania.

Burmistrz odparł, że uchwała o zbyciu udziałów została przygotowana bowiem w gminie szukamy pieniędzy na budowę kanalizacji i dlatego zbywany te udziały.

Przewodniczą Rady wyjaśniła,że grunty wniesione przez gminę do Spółki są nie do odzyskania, bowiem spółka z.o.o. jest odrębnym podmiotem i to już jest jej majątek.

Radny Powiatowy Ciszewski podziękował Radzie Miejskiej za podjęcie uchwały w sprawie dofinansowania Szpitala Powiatowego. Wiele gmin boryka się z trudnościami finansowymi i Ogrodzieniec jako nieliczna gmina wykazała się dobrą wolą w tej sprawie i zrozumieniem powagi problemu.
Zgłosił następnie Przewodniczącej Rady prośbę o rozważenie możliwości ustalenia stałego dnia obrad Rady, wówczas można tak ustalić spotkania w perspektywie danego miesiąca aby uczestniczyć w każdym spotkaniu zarówno Rady Powiatowej jak i Rady w Ogrodzieńcu. Są bowiem sprawy które mógłby na bieżąco przekazywać i problemy które dziś radni zgłaszali mógłby zgłosić na sesji w Powiecie tymczasem jest już po sesji powiatowej i wiele spraw za miesiąc zdezaktualizuje się.
Poparł następnie zgłoszona przez radnego Lipińskiego wniosek w sprawie przekazania mieszkańcom informacji o możliwości wykorzystania środków finansowych przez osoby niepełnosprawnych na likwidacje barier urbanistycznych i podał, że faktycznie są takie pieniądze i one nie były wykorzystane.

Pan Bednarz mieszkaniec Ogrodzieńca poruszył następujące sprawy:
- w związku z kradzieżą pieniędzy w Spółce "Zamek" mieszkańcy chcieliby wiedzieć ile tych pieniędzy ukradli oraz jaki było ich zabezpieczenie i czy sprawa trafiła do Prokuratora,
- czy sprawa dot. Spółki Park Wodny dot. spraw finansowych została skierowana do Prokuratora - dużo na ten temat w prasie pisano,
- dlaczego w gazecie Ogrodzienieckiej nic nie było na temat kradzieży w Spółce "Zamek" i dlaczego nie ma żadnych wzmianek oraz artykułów z mieszkańcami.
- sprawy finansowe gminy czy jest już projekt budżetu na 2004r. mieszkańcy też chcą o tym wiedzieć bo skoro gmina ma kłopoty to wszyscy je odczuwamy i zwykły pracownik i nauczyciele też.

Pan Sadowski mieszkaniec Ogrodzieńca pytał co będzie z Parkiem Wodnym czy powstaną tam baseny czy to wszystko upadnie, chodzi o rozbudowę gimnazjum bo też planuje się budowę basenu.

Burmistrz nie wie czy co będzie dalej z Parkiem Wodnym i czy powstaną baseny. 9 grudnia br. będzie spotkanie z mieszkańcami i zostaną omówione różne sprawy i finansowe i związane z inwestycjami. Wydatki na oświatę na nauczycieli są konieczne to jest zadanie gminy i koszty utrzymania szkół i wynagrodzenia nauczycieli należą do obowiązku gminy. Funkcjonowanie oświaty jest jednym z podstawowych zadań gminy. W przyszłym roku będzie prowadzona akcja likwidacji dzikich wysypisk jest na ten cel dotacja z funduszy unijnych i FOŚ. Przetarg który ogłoszono w sierpniu z uwagi na złożenie 1 oferty nie odbył się. Został przedłużony czas realizacji do przyszłego roku. Włamanie do Spółki Zamek miało miejsce i sprawę prowadzi Policja w Zawierciu. Dwóch mieszkańców zwróciło się do Urzędu z zapytaniem w tej sprawie. Było prowadzone w sprawie śledztwo i zostało umorzone i takiej odpowiedzi udzieli mieszkańcom na piśmie. Wcześniej odpowiedzi nie udzielił bowiem było jeszcze śledztwo prowadzone.
Artykuły z mieszkańcami. w tej sprawie zgadza się i uważa, że byłoby dobrze umieścić w gazecie tzw sondaż uliczny na różne tematy. Wyjaśnił ponadto, iż działa telefon dyżurny gazety i można zgłaszać tam sprawy, można tez pisać do gazety. Intencją wszystkich jest aby w gazecie było umieszczono to wszystko czym żyje gmina z tym, że należy zaznaczyć iż dotyczy to spraw samorządowych bo gazeta jest samorządowa i nie ma w niej miejsca na prywatne antagonizmy.


V. Zamknięcie obrad.

Wobec wyczerpania punktów porządku obrad Przewodnicząca Rady Danuta Mikoda dokonała zamknięcia XIV Sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu dziękując wszystkim obecnym za udział w niej.

Protokołowała:
Michalina Oleś

Przewodnicząca Rady Miejskiej
Danuta Mikoda

Informacje

Rejestr zmian

2011-11-16 21:32

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2007-01-16 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2006-08-23 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2006-08-23 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2006-08-23 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2006-08-23 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2006-08-23 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2004-04-01 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2004-02-06 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2004-02-03 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2004-02-03 00:00

Dodanie artykułu - Rafał Szlachta

Filtrowanie bieżącej kategorii

Redaktorzy odpowiedzialni za ten dział:

Oficjalna strona www

Urząd Miasta i Gminy Ogrodzieniec
tel. (032) 6709700
faks: (032) 6709721

kod TERYT: Ogrodzieniec-2416063;Ogrodzieniec miasto-2416064;Ogrodzieniec obszar wiejski-2416065;NIP: 6491003263; REGON:000529031, Dane do faktur: Gmina Ogrodzieniec, NIP: 6492275822, REGON: 276258842;
Aktualny nr konta bankowego PKO BP SA Nr 15 1020 2498 0000 8202 0436 5250
Kontakt: 
ogrodzieniec@ogrodzieniec.pl;
Elektroniczne Skrzynki Podawcze:
1) https://ogrodzieniec.eboi.pl/;
2) http://epuap.gov.pl/ skrytka epuap: /qdj1qo562c/skrytka
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.