Artykuł pochodzi ze strony: www.ogrodzieniec.bip.jur.pl

Adres artykułu: www.ogrodzieniec.bip.jur.pl/artykuly/4129

Zadania realizowane na stanowisku

Zespół Radców Prawnych podporządkowany bezpośrednio Burmistrzowi Miasta i Gminy działa  w oparciu o przepisy ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych. Zapewniająca obsługę prawną Burmistrza oraz wszystkich referatów Urzędu. Do zakresu należy w szczególności: 

1) opiniowanie pod względem prawnym i redakcyjnym projektów aktów prawnych Rady Miasta i Burmistrza Miasta i Gminy, 

2) doradztwo prawne na rzecz Rady Miejskiej, Burmistrza Miasta i Gminy i pracowników Urzędu w sprawach związanych z wykonywaniem przez nich obowiązków służbowych, 

3) zapewnianie zastępstwa przed sądami powszechnymi, administracyjnymi oraz przed innymi organami stosownie do wymagań odpowiedniej procedury, 

4) ogólny nadzór nad stosowaniem prawa materialnego oraz postępowaniem administracyjnym w sprawach związanych z zakresem działania Urzędu, 

5) wydawanie opinii prawnych w miarę potrzeb

6) przekazywanie do referatów urzędu informacji o zmianach w prawie,

7) wykonywanie innych czynności przewidzianych w ustawie o radcach prawnych.