Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe:

Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

Zadania Referatu Spraw Społecznych i Promocji

Wyświetl stronę główną » Urząd Gminy » Referat Spraw Społecznych i Promocji » Komórki organizacyjne (referaty) i ich zadania » Zadania Referatu Spraw Społecznych i Promocji

Wyciąg ze Regulaminu M i G Ogrodzieniec.

1. Z zakresu kultury, dziedzictwa i miejsc pamięci, a w szczególności wynikające z : 

a) ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej -  nadzór nad działalnością Miejsko Gminnego Ośrodka Kultury w Ogrodzieńcu i wykonywanie innych funkcji jako organizator instytucji kultury, 

b) ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o bibliotekach - nadzór nad działalnością Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej i wykonywanie innych funkcji organizatora instytucji kultury, 

c) wykonywanie innych zadań z zakresu kultury, w tym: 

- wspieranie i promocja twórczości gminnych twórców i artystów oraz tworzenie warunków do rozwoju twórczości i amatorskiego ruchu artystycznego, 

- prowadzenie rejestrów instytucji kultury oraz realizacja zadań wynikających z funkcji ich organizatora,

- opracowywanie kalendarzy imprez kulturalnych, sportowych, turystycznych oraz rekreacyjnych - przy współudziale instytucji kultury i różnych środowisk gminnych,

- organizacja, współorganizacja oraz koordynacja uroczystości państwowych oraz gminnych - uzgadnianie scenariuszy uroczystości z realizatorem lub wykonawcą i nadzór nad jego przebiegiem, 

- realizacja mecenatu gminy nad działalnością kulturalną, 

- działania na rzecz rozwoju pozainstytucjonalnych inicjatyw kulturalnych - zadania wynikające z  ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie

- współdziałanie z gminami  regionu i kraju w celu promocji kultury gminy

d) Zadania  wynikające z ustawy z dnia 21 stycznia 1988 r. o Radzie Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa: sprawowanie opieki nad miejscami walk i męczeństwa oraz trwałe upamiętnianie związanych z tymi miejscami faktów, wydarzeń i postaci, 

e) prowadzenie działalność informacyjnej i wydawniczej dotyczącej działalności gminy,

f) współdziałanie i współpraca z instytucjami kultury w zakresie edukacji kulturalnej,

g) inicjowanie i prowadzenie zadań dotyczących pozyskiwania i wykonawstwa funduszy krajowych i zagranicznych w obszarze kultury, dziedzictwa i miejsc pamięci ( na działalność bieżącą) :

     - przygotowanie wniosków aplikacyjnych,

     - realizacje projektów w tym monitorowanie i rozliczanie wniosków zgodnie z umowami.

2.  Zadania z zakresu kultury fizycznej i turystyki wynikające z ustaw: 

a) z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie, z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym: 

- współpraca z lokalnymi klubami sportowymi, instytucjami, organizacjami i podmiotami prowadzącymi działalność w zakresie kultury fizycznej i turystyki, 

- podejmowanie działań na rzecz rozwoju, upowszechniania oraz wspierania kultury fizycznej i turystyki ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży, 

- prowadzenie działalności popularyzującej turystykę kwalifikowaną, krajoznawstwo oraz inne formy aktywnego wypoczynku mieszkańców (w szczególności wśród dzieci i młodzieży), 

- prowadzenie spraw związanych z budową, rozbudową i modernizacją, remontami, konserwacją urządzeń sportowo – rekreacyjnych i placów zabaw na terenie gminy.

- nadzór nad stanem technicznym urządzeń zabawowych i innych środków trwałych zabudowanych w podległych obiektach

- działalność na rzecz aktywnego i zdrowego życia seniorów

- promocja gminy poprzez sport,

b) ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych: 

- nadzorowanie oraz koordynowanie rozwoju turystyki na terenie gminy.

- zaszeregowanie i prowadzenie ewidencji pól biwakowych, 

- prowadzenie ewidencji innych obiektów hotelarskich, 

c) sprawowanie nadzoru nad Kompleksem "Moje Boisko Orlik 2012" w Ogrodzieńcu. 

d)inicjowanie i prowadzenie zadań dotyczących pozyskiwania i wykonawstwa funduszy krajowych i zagranicznych w obszarze kultury, dziedzictwa i miejsc pamięci ( na działalność bieżącą),

     - przygotowanie wniosków aplikacyjnych,

     - realizacje projektów w tym monitorowanie i rozliczanie wniosków zgodnie z umowami.

 

3. Zadania z zakresu oświaty, a w szczególności  zadania własne wynikające z ustaw: z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela, z dnia 19 lutego 2004 r. o systemie informacji oświatowej: 

a) zakładanie i prowadzenie placówek publicznych: przedszkoli, w tym przedszkoli z oddziałami integracyjnymi, przedszkoli specjalnych oraz innych form wychowania przedszkolnego, szkół podstawowych i gimnazjów, w tym z oddziałami integracyjnymi

b) likwidowanie szkół publicznych, po zapewnieniu uczniom możliwości kontynuowania nauki w innej szkole publicznej oraz przejmowanie dokumentacji likwidowanych szkół publicznych, 

c) dokonywanie wpisu do ewidencji szkół i placówek niepublicznych zakładanych przez osobę fizyczną lub prawną, 

d) wyrażanie zgody na likwidację szkoły publicznej, prowadzonej przez inne osoby, 

e) prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych oraz wykreślanie z ewidencji szkół i placówek niepublicznych, 

f) nadawanie szkole niepublicznej uprawnień szkoły publicznej, 

g) sprawowanie nadzoru nad działalnością szkół i placówek w zakresie finansowym i administracyjnym, 

h) zapewnienie szkołom i placówkom warunków do realizacji ich zadań statutowych. 

i) ustalanie planu sieci szkół oraz ustalanie granic obwodów publicznych szkół podstawowych i gimnazjów, 

j) wykonywanie zadań organu nadzorującego pracę dyrektorów szkół i placówek oświatowych, przygotowanie dokumentacji do oceny pracy dyrektorów szkół i placówek oświatowych, 

k) współpraca z dyrektorami szkół w tworzeniu projektu planu remontów szkół i placówek oświatowych, 

l) organizacja i nadzorowanie działalności pozalekcyjnej prowadzonej w podległych jednostkach, 

m) współpraca z lokalnymi instytucjami w zakresie kształtowania polityki prorodzinnej na terenie gminy, 

n) przygotowywanie propozycji zasad dotowania szkół i placówek niepublicznych oraz innych form wychowania przedszkolnego, 

o) współpraca z lokalnymi instytucjami, stowarzyszeniami, organizacjami, których celem statutowym jest działalność wychowawcza wśród dzieci, 

p ustalanie zasad udzielania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin dla nauczycieli,  

r) prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli, 

s) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem dofinansowania na doskonalenie zawodowe nauczycieli, 

t) przygotowanie do zatwierdzenia przez Burmistrza Miasta i Gminy  projektów organizacyjnych podległych placówek oświatowych, 

u) przygotowywanie porozumień z innymi gminami i powiatami w zakresie finansowania kształcenia uczniów spoza gminy Ogrodzieniec, 

w) sporządzanie zbiorczego zestawienia danych w ramach systemu informacji oświatowej (SIO) i przekazywanie do właściwego Kuratorium Oświaty, 

y) organizacja i zapewnienie dowozu uczniów do szkół prowadzonych przez gminę

4.  Zadania związane z promocją zdrowia, a w szczególności: 

a) współpraca z podmiotami leczniczymi oraz Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną w zakresie ochrony zdrowia dla mieszkańców gminy Ogrodzieniec, 

b) udział w pracach związanych z planowaniem i realizacją projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej,

c) organizowanie kampanii prozdrowotnych dla mieszkańców miasta promujących zdrowy styl życia oraz konferencji, seminariów szkoleniowych i warsztatów specjalistycznych, 

d) koordynacja spraw związanych z działalnością Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Ogrodzieńcu,

e) bieżący nadzór i koordynacja spraw SPZOZ ,

f) inicjowanie i prowadzenie zadań dotyczących pozyskiwania i wykorzystania funduszy krajowych i zagranicznych na promocje zdrowia (na działalność bieżącą).

5.  Zadania dotyczące spraw społecznych, a w szczególności

a) wynikające z ustaw: z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, z dnia  7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych: 

- prowadzenie świetlic środowiskowych

- współdziałanie w realizacji zadań w zakresie wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, 

- nadzór nad realizacją działań wynikających z obowiązującej strategii rozwiązywania problemów społecznych gminy Ogrodzieniec oraz innych programów z zakresu pomocy społecznej, 

- udział w pracach związanych z planowaniem i realizacją projektów dotyczących spraw społecznych, finansowanych ze środków zewnętrznych, w tym z Unii Europejskiej, 

- koordynacja zadań wynikających z programów realizowanych na rzecz osób niepełnosprawnych, 

- koordynacja działań interwencyjnych Ośrodka Pomocy Społecznej w zakresie świadczenia pomocy osobom i rodzinom z tytułu: niepełnosprawności, ubóstwa, bezdomności, bezrobocia, bezradności w sprawach opiekuńczo-wychowawczych, klęski żywiołowej, świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego; 

b) wynikające z ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, a w szczególności: 

-  współudział w realizacji zadań wynikających z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, 

- współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, 

- przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej oraz zarządzeń Burmistrza Miasta i Gminy  w zakresie wynikającym z kompetencji Referatu, 

- współudział w przygotowaniu i monitoring realizacji programu z zakresu przeciwdziałania alkoholizmowi, 

- obsługa kancelaryjno-biurowa Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Ogrodzieńcu 

c) wynikające z ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii, a w szczególności: 

- prowadzenie działalności informacyjnej, wychowawczej i zapobiegawczej w celu przeciwdziałania narkomanii, 

- koordynacja działań prowadzonych przez jednostki organizacyjne miasta i organizacje pozarządowe w zakresie przeciwdziałania narkomanii, 

- opracowywanie i monitoring realizacji programu dotyczącego przeciwdziałania narkomanii, 

d) z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, a w szczególności: 

 - współpraca z jednostkami organizacyjnymi miasta i organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie, 

- współdziałanie w realizacji programu z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie, 

e) z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, a w szczególności: 

- ustalanie tematyki zadań zlecanych podmiotom niepublicznym z zakresu przeciwdziałania patologiom społecznym na podstawie rozeznanych potrzeb mieszkańców miasta, 

- organizowanie otwartych konkursów ofert oraz sprawowanie kontroli nad realizacją zadań zleconych, 

- współpraca z podmiotami realizującymi zadania zlecone, 

- realizacja zadań związanych z przekazywaniem dotacji na podstawie umów zawartych w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie. 

6. Pozyskiwanie i realizacja funduszy z Europejskiego Funduszu Społecznego i innych na cele społeczne: 

a) przygotowanie wniosków i prowadzenie prac związanych z aplikowaniem o dotacje na projekty z zakresu spraw społecznych z funduszy i programów pomocowych Unii Europejskiej (poza projektami Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych w ramach RPO WSL 2014-2020),

b) realizacja i rozliczanie projektów przygotowanym przez referat, 

c) współpraca z organizacjami i instytucjami lokalnymi, regionalnymi, krajowymi oraz europejskimi w celu pozyskiwania i wykorzystania funduszy Unii Europejskiej na realizację zadań społecznych, 

d) analizowanie i opiniowanie projektów krajowych i regionalnych dokumentów planistycznych oraz projektów aktów prawnych z zakresu programowania i finansowania rozwoju regionalnego i lokalnego, 

7. Działalność promocyjna i marketingowa gminy, a w szczególności:

a) opracowanie instrumentów i środków skutecznej promocji gminy,

b) prowadzenie i analiza badań niezbędnych do oceny skuteczności promocji miasta  i kreowania jego wizerunku.

c) coroczne opracowywanie koncepcji działań promocyjnych gminy na podstawie planów własnych oraz przekazanych przez referaty Urzędu i jednostki organizacyjne gminy

d) opracowywanie lub zlecanie na zewnątrz ofert służących promocji gminy w kraju i zagranicą,

e) współpraca z różnymi podmiotami w szczególności ze Spółką „Zamek” , MGOK w celu podejmowania wspólnych przedsięwzięć promocyjnych gminy,

f) nadzór nad zlecaniem wykonania lub zakupem oraz dystrybucją materiałów promocyjnych i informacyjnych,

g) zamieszczanie informacji o ofercie gminy w wybranych wydawnictwach,

h) koordynowanie przedsięwzięć na rzecz promocji gospodarczej, kulturalnej i rekreacyjno-turystycznej Gminy Ogrodzieniec w kraju i zagranicą,

i) prowadzenie i aktualizacja strony internetowej miasta – wspólnie z Referatem Organizacyjnym,  

j) współdziałanie z komórkami organizacyjnymi Urzędu w celu sprawnego i rzetelnego przekazywania informacji mediom i mieszkańcom.

k) utrzymywanie stałych kontaktów z mediami i informowanie ich o wydarzeniach gminnych

8. Współpraca międzygminna - prowadzenie całokształtu spraw związanych ze związkami i porozumieniami międzygminnymi

9. Współpraca międzynarodowa z miastami partnerskimi.

10. Zbieranie i archiwizacja informacji dotyczących miasta, wykonywanie i archiwizacja materiału fotograficznego z ważniejszych wydarzeń i imprez na terenie gminy

11. Obsługa Przedsiębiorców i Inwestorów, w tym w szczególności:

a) ścisła współpraca z Referatem Gospodarki Komunalnej i Gospodarki Mieniem w zakresie aktualności i przygotowania mienia gminnego dla inwestorów,

b) obsługa inwestorów zainteresowanych gminnymi gruntami inwestycyjnymi i turystycznymi,

c) prowadzenie bazy danych o terenach inwestycyjnych w gminie,

d) redagowanie gminnej oferty inwestycyjnej, koordynacja prac związanych z przygotowaniem kompleksowej informacji dla inwestorów oraz jej publikacja w różnych środkach masowego przekazu,

e) inicjowanie, prowadzenie i koordynacja działań mających na celu pozyskanie inwestorów  w gminie - pomoc w lokalizacji inwestycji.

f) uruchomienie, redagowanie i prowadzenie internetowego portalu gospodarczego gminy

g) podejmowanie działań zmierzających do rozwoju przedsiębiorczości w gminie.

h) gromadzenie informacji i poszukiwanie aktualnych programów pomocowych dla firm i osób prowadzących oraz rozpoczynających działalność gospodarczą w celu upowszechnienia ich wśród przedsiębiorców i mieszkańców

i) udział w tworzeniu nowych form pomocy dla inwestorów i inicjatyw mających na celu aktywizację środowiska gospodarczego miasta.

j) udzielanie pomocy osobom zainteresowanym w sprawach związanych z rozpoczynaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej

k) współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy i innymi instytucjami w zakresie aktywizacji  zawodowej bezrobotnych, poprzez udzielanie informacji na temat aktualnych możliwości wsparcia bezrobotnych zamierzających rozpoczęcie działalności gospodarczej lub innych działań umożliwiających wejście na rynek pracy

l) pomoc w przygotowaniu wniosków o dotacje dla mikro i małych przedsiębiorstw

Informacje

Rejestr zmian

2017-02-02 15:15

Dodanie artykułu - Rafał Szlachta

Filtrowanie bieżącej kategorii

Archiwum:

Redaktorzy odpowiedzialni za ten dział:

Oficjalna strona www

Urząd Miasta i Gminy Ogrodzieniec
tel. (032) 6709700
faks: (032) 6709721

kod TERYT: Ogrodzieniec-2416063;Ogrodzieniec miasto-2416064;Ogrodzieniec obszar wiejski-2416065;NIP: 6491003263; REGON:000529031, Dane do faktur: Gmina Ogrodzieniec, NIP: 6492275822, REGON: 276258842;
Aktualny nr konta bankowego PKO BP SA Nr 15 1020 2498 0000 8202 0436 5250
Kontakt: 
ogrodzieniec@ogrodzieniec.pl;
Elektroniczne Skrzynki Podawcze:
1) https://ogrodzieniec.eboi.pl/;
2) http://epuap.gov.pl/ skrytka epuap: /qdj1qo562c/skrytka
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.