Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe:

Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

PROTOKÓŁ Nr III/2002 z sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu, odbytej w dniu 5 grudnia 2002r. w godz. od 15.00 -18.00

Wyświetl stronę główną » Protokoły-kadencja 2002-2006 » Protokoły » PROTOKÓŁ Nr III/2002 z sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu, odbytej w dniu 5 grudnia 2002r. w godz. od 15.00 -18.00

PROTOKÓŁ Nr III/2002
z sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu,
odbytej w dniu 5 grudnia 2002r. w godz. od 15.00 -18.00


Otwarcie sesji i stwierdzenie jej prawomocności.

Otwarcia sesji dokonał Przewodniczący Rady Pani Danuta Mikoda. Powitała wszystkich obecnych - radnych, sołtysów gości zaproszonych oraz mieszkańców Ogrodzieńca, po czym stwierdziła na podstawie listy obecności wystarczającą liczbę radnych do podejmowania prawomocnych uchwał.
Lista obecności radnych oraz gości zaproszonych w załączeniu do protokołu.

Przyjęcie proponowanego porządku obrad.

Porządek obrad został przyjęty przez radnych jednomyślnie. Głosowało 15 radnych.

Porządek obrad przedstawiał się następująco:
1. Otwarcie Sesji i stwierdzenie jej prawomocności.

2. Przyjęcie proponowanego porządku obrad.

3. Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji.

4. Podjęcie uchwały w sprawie : zatwierdzenia taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę przez Rejonowe Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Zawierciu.
* wystąpienie Pana Janusza Kłósek Dyrektora RPWiK Zawiercie.


5. Podjęcie uchwały w sprawie : uchwalenia planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych na lata 2003 - 2005 opracowany przez Rejonowe Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Zawierciu.
* wystąpienie Pana Janusza Kłósek Dyrektora RPWiK Zawiercie


6. Podjęcie uchwały w sprawie :odwołania Skarbnika MiG Ogrodzieniec.

7. Podjęcie uchwały w sprawie : powołania Skarbnika MiG Ogrodzieniec.

8. Podjęcie uchwały w sprawie :odwołania Sekretarza MiG Ogrodzieniec.

9. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Sekretarza MiG Ogrodzieniec.

10. Podjęcie uchwały w sprawie: przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla sołectwa Giebło - Gmina Ogrodzieniec.

11. Podjęcie uchwały w sprawie: przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla sołectwa Kolonia Giebło - Gmina Ogrodzieniec.

12. Podjęcie uchwały w sprawie: przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla sołectwa Fugasówka - Markowizna - Gmina Ogrodzieniec.

13. Podjęcie uchwały w sprawie: przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla sołectwa Gulzów - Gmina Ogrodzieniec.

14. Podjęcie uchwały w sprawie: przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla sołectwa Ryczów - Gmina Ogrodzieniec.

15. Podjęcie uchwały w sprawie: przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla sołectwa Kolonia Ryczów - Gmina Ogrodzieniec.

16. Podjęcie uchwały w sprawie: przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla sołectwa Kiełkowice - Gmina Ogrodzieniec.

17. Podjęcie uchwały w sprawie: przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla sołectwa Mokrus - Gmina Ogrodzieniec.

18. Podjęcie uchwały w sprawie: powołania doraźnej komisji do kontroli funkcjonowania Spółki "Zamek".

19. Podjęcie uchwały w sprawie:powołania doraźnej komisji do zbadania sposobu eksploatacji wysypiska odpadów komunalnych w Ogrodzieńcu.

20. Złożenie sprawozdania przez Burmistrza z realizacji uchwał pomiędzy sesjami.

21. Interpelacje i zapytania radnych.

22. Wnioski, zapytania i oświadczenia.

23. Zamknięcie obrad.


Ad. 3

Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji.

Protokoł nr II/2002 z sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu z dnia 27 listopada 2002r. został przyjęty przez radnych bez uwag. Radni jednomyślnie opowiedzieli się za przyjęciem protokołu. Głosowało 15 radnych.

Ad. 4

Podjęcie uchwały w sprawie: zatwierdzenia taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę przez Rejonowe Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Zawierciu.

Dyrektor Rejonowego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Zawierciu Pan Janusz Kłósek na wstępie poinformował o zmianie przepisów dot. zbiorowego zaopatrzenia w wodę, po czym zaznaczył iż ten rok jest pierwszym po zmianie przepisów i np. dotychczas Wojewoda ustalał zarówno statut przedsiębiorstwa jak i stawki za wodę. Obecnie obowiązek ten spoczywa na gminach na terenie których dane przedsiębiorstwo funkcjonuje. Zatem obecnie to rady gmin będą ustalać taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę oraz plan rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych. Poprzednia Rada w Ogrodzieńcu ustaliła już regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków.

A zatem podał Pan Kłódek mimo, iż organem założycielskim dla RPWiK jest Wojewoda to cena wody, statuty i plany modernizacji ustalają rady. Mówił dalej o tym w jaki sposób zostały ustalone taryfy. Zaznaczył przy tym, iż stanowią one zestawienie cen i stawek opłat za zbiorowe zaopatrzenie w wodę. Opracowane zostały na podstawie zasad określonych w ustawie o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę oraz przepisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie określenia taryf, wzoru wniosku o zatwierdzenie taryf oraz warunki rozliczeń za zbiorowe zaopatrzenie w wodę.

Wspomniał następnie, o tym, iż są dwa rodzaje odbiorców wody: odbiorcy posiadający wodomierze, oraz odbiorcy liczenie z ryczałtu. Obecnie zgodnie z ustawą RPWiK będzie tak działać, aby wszyscy odbiorcy posiadali liczniki. W przypadku odbiorcy wody , który posiada wodomierz ilość dostarczanej wody ustala się na podstawie wskazań wodomierza. W przypadku odbiorców nie posiadających licznika ilość dostarczanej wody ustala się na podstawie norm zużycia zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury. Zostanie wprowadzona opłata stała 2.99 za wodomierze i będą to koszty obsługi, legalizacja, naprawy i reklamacje. Po upływie 50 miesięcy następuje wymiana wodomierza na nowy. Będzie też opłata abonamentowa naliczana każdemu odbiorcy niezależnie od ilości pobranej wody , opłata ta naliczana będzie za gotowość w dostawie wody, za to że woda jest zapewniona odbiorcy i wyniesie ona 2,99 zł. Odbiorca ryczałtowy będzie obciążony opłatą w sumie 5,98 zł w tym będzie opłata za gotowość dostaw wody oraz opłata stała i za tą opłatę - gdy uzbiera się odpowiednia kwota będą zakupione wodomierze dla tych odbiorców którzy ich jeszcze nie posiadają .

Pan Kuźniak - Kier.Ref. Zarząd Komunalny zapytał czy w tej opłacie 5,98 jest opłata za wodomierz, bowiem jak przypomniał kilka lat temu gmina Ogrodzieniec przekazała RPWiK pieniądze na zakup wodomierzy.

Pan Kłósek Dyr. RPWiK odparł, że z tej kwoty były montowane wodomierze ogólnie dla wszystkich odbiorców którzy korzystali z wodociągów na terenie gminy. Wodomierze były instalowane głównie dla odbiorców z gminy, a zatem poza miastem Ogrodzieniec. Obecnie odbiorców z gminy obsługuje Pilica i zwrócono im te pieniądze .

Radny Mogiłą zaznaczył, że wyszło obecnie na to, iż opłaty związane z dostawą wody znacznie wzrosły i obecnie będzie się płacić dużo więcej .
Pan Kłósek stwierdził - gdyby nie wprowadzono opłaty stałej wówczas wzrosłaby opłata za wodę. W ubiegłym roku opłata za wodę wynosiła 2,78 i była ona zmienna, co rok wzrastała z uwagi na wzrastające koszty utrzymania. Mówił też o tym ,że opłata ta w przypadku odbiorców pobierających dużo wody jest mniejsza niż w stosunku do tych którzy pobierają tej wody mało.

Radna Adamusińska stwierdziła, że koszty za przyłączenie wodomierza ponosi właściciel - odbiorca wody, a nie przedsiębiorstwo . Właściciel płaci za plan, za zakup materiałów. Mieszkańcy sporo pieniędzy wydali za założenie wodomierzy .W gminie był to koszt ok. 100 zł + koszty wodomierza.

Pan Kłósek zaznaczył ,że to co mówiła radna jest zgodne z prawdą bowiem płaci ten kto chce mieć przyłącze. Natomiast pozostałe koszty ponoszą Wodociągi, i są to koszty zawiązane z tym ,że woda musi być stale dostarczana płaci się za gotowość w dostawie wody. Większość przyłączy to są już istnieją, mało natomiast jest nowych i to jest problemem .Mówił dalej o tym ,że z pieniędzy pozyskanych były zakupione wyłącznie wodomierze, a reszta to jest 50% kosztów, to koszty wysłania ekipy i przyłączenie. Zatem odbiorcy płacili tylko za wodomierz i za jego sprawdzenie.

Pan Grzebieluch - sołtys zaznaczył, że w całej wsi były zakładane wodomierze i za to mieszkańcy sobie sami zapłacili i są na to rachunki. Przez cały rok były wnoszone za to opłaty. Zapłacono za każdą rurkę, kolanko, za montaż za wszystko mieszkańcy płacili sobie sami.

Dyrektor Kłósek odparł, że to o czym mówili przedmówcy dotyczy gminy, a odbiorców z gminy obsługuje Pilica. Natomiast RPWiK obsługuje tylko miasto Ogrodzieniec.

Radna Milejska zapytała kto poniesie koszty za założenie nowych wodomierzy dla mieszkańców.

Dyrektor Kłósek odparł, że wodomierze będą całkowicie nieodpłatnie zakładane .

Radny Orman wskazując na plan rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych w latach następnych - zapytał co w tym roku zostało zrobione w Ogrodzieńcu.

Dyrektor Kłósek stwierdził, że skoro jest zainteresowanie tym tematem to przedłoży Radzie Miejskiej informacje - plany w tym względzie.

Przewodnicząca Pani Mikoda D. zwróciła się do Dyrektora RPWiK Pana Kłóska o przedłożenie takich planów Radzie Miejskiej.

Radny Perkowski z kolei zaznaczył, że stała opłata 2.99 zł wnoszona przez 1.50 roku zapewni zwrot kosztów wodomierza, jednak opłata ta będzie zawsze wnoszona- dlaczego .

Dyrektor Kłósek podał koszt wodomierza 70 zł , do tego montaż 140 zł Z opłaty 2,99 zł liczonej w ratach co miesiąc przez 1,5 roku nastąpi zwrot za wodomierz ,ale co 3 lata należy zmienić wodomierz na nowy.

Radny Lipiński stwierdził natomiast, że skoro opłata 5,99 zł dla odbiorców z ryczałtu oraz 2,99 zł opłata stała , a inwestycja rozłożona będzie na 3 lata, i cześć odbiorców za kilka miesięcy będzie mieć wodomierz założony, a pozostali w następnym czasie to po rozłożeniu kosztów na lata i gdy wszyscy będą już posiadać wodomierzy ta wynika iż opłata powinna być niższa .

Dyrektor Kłósek odparł, że opłatę będą wszyscy ponosi również ci już opomiarowani, a wszelkie nadwyżki z tego tytułu które zostaną będą przeznaczone na to ,aby jak najwięcej zainstalować nowych wodomierzy. Zaznaczył jednocześnie, że w roku ubiegły Ogrodzieniec wyszedł ze stratą , nie było bowiem zezwolenia Wojewody na to aby wszelkie koszty ponosili odbiorcy, ale ogólnie RPWiK rozliczyło te koszty bowiem z terenu Zawiercia była nadwyżka .

Radny Cholewa zapytał co będzie z tymi odbiorcami, którzy na własny koszt założyli sobie wodomierze, czy w stosunku do nich będą stosowane jakieś ulgi.

Dyr. Kłósek poinformował aby w tych sprawach zwracać się indywidualnie do RPWiK Zawiercie i będą one rozpatrywane.

Przewodnicząca Rady zapytała - co będzie gdy Rada nie zatwierdzi tych taryf.

Dyr. Kłósek odparł, że wówczas po 70 dniach one wejdą w życie tak bowiem mówi przepis , że jeśli Rada negatywnie ustosunkuje się do proponowanych taryf, to one i tak z mocy ustawy będą obowiązywać .

Pan Bednarz mieszkaniec Ogrodzieńca w nawiązaniu do umowy zawartej pomiędzy gminą Ogrodzieniec, a RPWiK w sprawie instalacji wodomierzy za pieniądze przekazane na ten cel przez gminę - stwierdził - cześć mieszkańców miała zainstalowane liczniki, mieszkańcy w ratach spłacili koszty z tym związane, a zatem Pan Bednarz zadał pytanie - gdzie podziały się te pieniądze .

Dyr. Kłósek odparł, że za te pieniądze RPWiK zakładało wodomierze.

Pan Bednarz zwrócił się do Dyr. RPWiK Pana Kłóska z prośbą o to ,aby przedstawił Radzie rozliczenie kosztów dot. umowy zawartej pomiędzy gminą, a przedsiębiorstwem w sprawie instalacji wodomierzy.

Więcej uwag nie było .

Przewodnicząca Rady Pani Mikoda D. zarządziła głosowanie nad uchwałą .
Sekretarz obrad Pan Łypaczewski odczytał projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę przez Rejonowe Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Zawierciu.
Uchwała poddana po głosowanie uzyskała następując liczbę głosów :
Za - nie oddano ani jednego głosu,
Przeciwko - głosowało 11 radnych,
Wstrzymało się od głosu - 3 radnych

Przewodnicząca Rady stwierdził, że uchwała w sprawie: zatwierdzenia taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę przez Rejonowe Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Zawierciu - nie została zatwierdzona przez Radę .


Ad. 5

Podjęcie uchwały w sprawie : uchwalenia planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych na lata 2003 - 2005 opracowany przez Rejonowe Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Zawierciu.

Sekretarz obrad odczytał projekt uchwały w sprawie : uchwalenia planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych na lata 2003 - 2005 opracowany przez Rejonowe Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Zawierciu

Radni nie mieli żadnych pytań.

Przeprowadzono głosowanie w wyniku którego Uchwała Nr III/12/2002 w sprawie : uchwalenia planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych na lata 2003 - 2005 opracowany przez Rejonowe Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Zawierciu - został przyjęta jednomyślnie przez radnych. Głosowało 14 radnych.

Ad. 6

Podjęcie uchwały w sprawie odwołania Skarbnika Miasta i Gminy Ogrodzieniec.

Przewodnicząca dla przypomnienia podała, iż na poprzedniej sesji w dniu 27 listopada 2002r. wpłynął wniosek Burmistrza w sprawie odwołania Skarbnika i Sekretarz Gminy .

Sekretarz obrad Łypaczewski Janusz odczytał projekt uchwały w sprawie odwołania Skarbnika Miasta i Gminy Ogrodzieniec.

Radni nie mieli żadnych pytań.
Uchwała została podana pod głosowanie .
Uchwała Nr II/13/2002 w sprawie odwołania Skarbnika Miasta i Gminy Ogrodzieniec została przyjęta 13 głosami "za" , przy 2 głosach wstrzymujących
W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. .

Ad. 7

Podjęcie uchwały w sprawie: powołania Skarbnika Miasta i Gminy Ogrodzieniec.

O głos w przedmiotowej sprawie poprosił Burmistrz MiG Pan Mikulski Andrzej. Na wstępie zaznaczył, iż tryb odwoływania i powoływania osób na stanowiska Sekretarz i Skarbnika Gminy ma miejsce szczególne. Ustawodawca zapisał w ustawie o samorządzie gminnym, iż osoby na te stanowiska powołuje i odwołuje Rada. Fakt ten wskazuje już, jak ważne są to stanowiska dla gminy. Zatem racjonalne wydaje się, aby podjąć uchwały w tych sprawach już na początku kadencji. Dodatkowo zbiega się to z potrzebą przygotowania uchwał podatkowych oraz budżetu gminy na rok przyszły, a budżet, jak zaznaczył to podstawowa, najważniejsza uchwała na dany rok.
Zatem wydaje się racjonalne aby nad przygotowaniem tych uchwał pracował Skarbnik wskazany przez Burmistrza i zatwierdzony przez nową Radę, dlatego też na jednych z pierwszych sesji jest dobry czas aby o tym dyskutować. Burmistrz mówił dalej o potrzebie wprowadzenia zmian do Statutu Gminy oraz do Regulaminu Urzędu. Mówił o potrzebie opracowania nowego schematu organizacyjnego urzędu i jednostek podległych i jak zaznaczył nad tym zmianami pracował będzie Sekretarz.

Burmistrz złożył następnie wniosek w sprawie powołania Skarbnika i Sekretarza Gminy i zgłosił kandydaturę Pani Kuźniak Anny na stanowisko Skarbnika oraz kandydaturę Pana Dariusza Ptaś na stanowisko Sekretarza Gminy, po czym stwierdził, że osoby te gwarantują dyscyplinę finansową, obsługę prawną, sprawne i spokojne funkcjonowanie Urzędu i te najistotniejsze elementy pracy będą zapewnione i będzie czuł się bezpieczniej pracując z tymi osobami, bowiem jak zaznaczył dobra współpraca Burmistrza, Sekretarz i Skarbnika to podstawa bowiem na tym buduje się działalność gminy.

Wniosek w sprawie powołania Pani Anny Kuźniak na stanowisko Skarbnika Gmin oraz wniosek w sprawie powołania Pana Dariusza Ptaś - został załączony do protokołu.
Radni nie zgłosili żadnych pytań, ani uwag. Sekretarz obrad odczytał projekt uchwały, po czym poddał go pod głosowanie. Uchwała Nr III/14/2002 w sprawie powołania na stanowisko Skarbnika Miasta i Gminy Ogrodzieniec - została przyjęta następującym stosunkiem głosów : 11 za , 3 przeciwne i 1 wstrzymujący.

Ad. 8

Podjęcie uchwały w sprawie odwołania Sekretarza Miasta i Gminy Ogrodzieniec.
Projekt uchwały odczytał Łypaczewski J .
Uwag nie było.

Uchwała Nr III/15/2002 w sprawie odwołania Sekretarza Miasta i Gminy Ogrodzieniec została przyjęta 14 głosami za , przy 1 wstrzymującym . Głosowało 15 radnych.

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie powołania Sekretarza Miasta i Gminy Ogrodzieniec.

Projekt uchwały został odczytany . Żadnych uwag nie zgłoszono. Projekt uchwały poddano pod głosowane.
Uchwała Nr III/16/2002 w sprawie powołania Sekretarza Miasta i Gminy Ogrodzieniec - została przyjęta przez radnych jednomyślnie. Głosowało 15 radnych.

Burmistrz podziękował serdecznie za zaufanie, za to ,że przedstawione przez niego kandytatury zyskały poparcie, że osoby które wskazał zostały zatwierdzone przez Radę na stanowiska Sekretarz i Skarbnika Gminy. Zapewnił jednocześnie, że w tym zespole praca będzie dobrze i sprawnie przebiegać.

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie : przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla sołectwa Giebło - Gmina Ogrodzieniec.

Na wstępie Pan Mikulski Piotr Kierownik Referatu Architektury i Planowania pokrótce objaśnił temat. Między innymi podał, iż plan zagospodarowania przestrzennego jest prawem miejscowym i planem tym posługuje się Rada i Burmistrz w bieżącej działalności. Jest on potrzebny i przydatny również dla mieszkańców gminy. W myśl ustawy plan dotychczasowy obowiązywał do roku 2001 i do tego czasu gminy miały obowiązek wykonać nowe plany, jednak nie zostało to z powodów finansowych dopełnione przez prawie wszystkie gminy i dlatego przedłużony został termin obowiązywania planu do 2004 roku.

Poprzednia Rada uchwaliła zmiany do planu dla Ogrodzieńca oraz Podzamcza, Żelazka i Śrubarni. Obecnie jest już po procedurze przetargowej i niebawem gmina przystąpimy do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla tych terenów. Wspomniał iż zmiany w planie wiążą się z możliwości dokonania zmiany przeznaczenia gruntów na obszarze który objęty jest planem. Zaznaczył następnie, iż pozostały jeszcze decyzje o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla 8 sołectw w gminie i na sesję zostały przygotowane projekty uchwał w tych sprawach. Pan Mikulski mówił następnie o sprawach finansowych związanych z wykonaniem planu. Zaznaczył przy tym, iż koszty z tym związane są bardzo wysokie i dlatego wszystkie gminy w Polsce miały z tym problemy. Niektóre gminy były w jeszcze gorszej sytuacji niż Ogrodzieniec, bo np. nie posiadały wstępnych ustaleń do planu. Gmina Ogrodzieniec miała już wcześniej zatwierdzoną Strategię oraz Studium Rozwoju. Ustawodawca przedłużył już po raz trzeci ważność planu z tego powodu, że gminy nie posiadały pieniędzy na opracowanie nowych planów. Poinformował następnie co był było gdyby np. gmina nie uchwaliła planu - wówczas jak stwierdził w Urzędzie musiałby pracować urbanista i każdą indywidualną sprawę by opracowywał, potem do Wojewody wnioski należy przekazać - byłby to zatem długotrwały i kosztowny proces, a i tak nie zwolniłoby to gminy z obowiązku opracowania planu.

Ze strony zebranych na sali mieszkańców padło zapytanie o to kiedy ten nowy plan będzie gotowy dla Ogrodzieńca.

Kier. Mikulski P. odparł - pod koniec przyszłego roku może ten plan być już gotowy. Firma która wygrała przetarg na wykonanie planu przyjmowała wnioski w sprawie sposobu użytkowania gruntów, będzie jeszcze plan wyłożony do publicznego wglądu po to aby ludzie mogli przyjść i sprawdzić czy zostało zatwierdzone to o co wnioskowali do planu . Następnie do Wojewody zostaną przekazanie to przekazane i jeśli nie będzie zarzutów i protestów do planu to w 2003 r generalnie plan powinien być opracowany.

Innych uwag ani pytań nie było.

Sekretarz obrad Łypaczewski J odczytał projekt uchwały.
Uchwała nr III/17/2003 w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla sołectwa Giebło - Gmina Ogrodzieniec - została przyjęta przez radnych jednomyślnie . Głosowało 15 radnych.

Ad. 11

Podjęcie uchwały w sprawie : przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla sołectwa Kolonia Giebło - Gmina Ogrodzieniec.

Uchwała została odczytana. Radni nie wnieśli żadnych uwag.
Uchwała Nr III/18/2002 w sprawie: przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla sołectwa Kolonia Giebło - Gmina Ogrodzieniec - została przyjęta jednomyślnie . Głosowało 15 radnych.

Ad. 12

Podjęcie uchwały w sprawie : przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla sołectwa Fugasówka - Markowizna - Gmina Ogrodzieniec.

Uchwała została odczytana. Radni nie wnieśli żadnych uwag.
Uchwała Nr III/19/2002 w sprawie: przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla sołectwa Fugasówka - Markowizna - Gmina Ogrodzieniec - została przyjęta jednomyślnie . Głosowało 15 radnych.

Ad. 13

Podjęcie uchwały w sprawie : przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla sołectwa Gulzów - Gmina Ogrodzieniec.

Uchwała została odczytana. Radni nie wnieśli żadnych uwag.
Uchwała Nr III/20/2002 w sprawie: przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla sołectwa Gulzów- Gmina Ogrodzieniec. - została przyjęta jednomyślnie. Głosowało 15 radnych.

Ad. 14

Podjęcie uchwały w sprawie : przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla sołectwa Ryczów - Gmina Ogrodzieniec.

Uchwała została odczytana. Radni nie wnieśli żadnych uwag.
Uchwała Nr III/21/2002 w sprawie: przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla sołectwa Ryczów - Gmina Ogrodzieniec - została przyjęta jednomyślnie . Głosowało 15 radnych.

Ad. 15

Podjęcie uchwały w sprawie: przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla sołectwa Kolonia Ryczów - Gmina Ogrodzieniec.

Uchwała została odczytana. Radni nie wnieśli żadnych uwag.
Uchwała Nr III/22/2002 w sprawie: przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla sołectwa Kolonia Ryczów- Gmina Ogrodzieniec - została przyjęta jednomyślnie. Głosowało 15 radnych.

Ad. 16

Podjęcie uchwały w sprawie: przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla sołectwa Kiełkowice - Gmina Ogrodzieniec.

Uchwała została odczytana. Radni nie wnieśli żadnych uwag.
Uchwała Nr III/23/2002 w sprawie: przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla sołectwa Kiełkowice- Gmina Ogrodzieniec - została przyjęta jednomyślnie. Głosowało 15 radnych.

Ad. 17

Podjęcie uchwały w sprawie: przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla sołectwa Mokrus - Gmina Ogrodzieniec.

Uchwała została odczytana. Radni nie wnieśli żadnych uwag.
Uchwała Nr III/24/2002 w sprawie: przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla sołectwa Mokrus- Gmina Ogrodzieniec. - została przyjęta jednomyślnie. Głosowało 15 radnych.

Ad. 18

Podjęcie uchwały w sprawie: powołania doraźnej komisji do kontroli funkcjonowania Spółki "Zamek".

Burmistrz poprosił o udzielenie głosu celem wprowadzenia do tematu. Poinformował zebranych, iż z oczekiwań radnych oraz mieszkańców wynika potrzeba zbadania oraz wyjaśnienia spraw związanych z wykorzystaniem mienia gminnego. W tym celu proponuje się powołać dwie komisje doraźne które dokonają oceny stanu faktycznego oraz funkcjonowania spółek z udziałem mienia gminnego. Poinformował przy tym, iż jedna ze spółek posiada 100% udział gminy - jest to Spółka "Zamek , oraz spółka z 50 % udziałem gminy to Spółka "Zakład Przerobu i Składowania Odpadów", zajmująca się funkcjonowaniem wysypiska odpadów komunalnych w Ogrodzieńcu.

Przewodnicząca zwróciła się do radnych o zgłaszanie kandydatów do komisji doraźnej ds. kontroli funkcjonowania Spółki "Zamek".

Radna Adamusińska zgłosiła radnego Stanisława Ormana - kandydat wyraził zgodę na pracę w komisji.

Radny Molenda T. Zgłosił Marie Milejską - kandydatka wyraziła zgodę .

Radna Milejska zgłosiła Danute Mikoda - kandydatka wyraziła zgodę.

Radny Osys zgłosił Mariana Lipińskiego - wyraził zgodę .

Sekretarz obrad odczytał projekt uchwały w sprawie powołania doraźnej komisji do kontroli funkcjonowania Spółki "Zamek" , po czym poddał ją pod głosowanie .

Uchwała Nr III/25/2002 w sprawie powołania doraźnej komisji do kontroli funkcjonowania Spółki "Zamek" - została przyjęta jednomyślnie. Głosowało 15 radnych.

Ad. 19

Podjęcie uchwały w sprawie : powołania doraźnej komisji do zbadania sposobu eksploatacji wysypiska odpadów komunalnych w Ogrodzieńcu.

Ze strony radnych padły następujące zgłoszenia kandydatów do pracy w doraźnej komisji :

Radny Cholewa zaproponował Tomasza Wyleciał na przewodniczącego komisji .
Radny Mogiła zgłosił Łypaczewskiego Janusza.
Radny Wyleciał zgłosił Marka Cholewę
Radny Perkowski zgłosił Zofie Adamusińską

Zgłoszeni kandydaci wyrazili zgodę na pracę w komisji.

Odczytano projekt uchwały po czym została ona podana pod głosowanie .
Uchwała Nr III/26/2002 w sprawie powołania doraźnej komisji do zbadania sposobu eksploatacji wysypiska odpadów komunalnych w Ogrodzieńcu. - została przyjęta jednomyślnie . Głosowało 15 radnych.

Ad. 20

Złożenie sprawozdania przez Burmistrza z realizacji uchwał pomiędzy sesjami.

Burmistrz poinformował, iż uchwały z poprzedniej sesji dotyczyły spraw personalnych, powołania składów osobowych komisji Nie było zatem uchwał z realizacji których mógłby się rozliczyć. Natomiast bieżąca działalność skupiała się na przygotowaniach do opracowania budżetu na 2003 r oraz dot. podatków i opłat lokalnych na rok przyszły i wkrótce radni otrzymają projekty uchwał dot. tych spraw pod dyskusję.

Ad. 21

Interpelacje i zapytania radnych.

Radny Molenda zgłosił wnioski wyborców ul. Olkuskie dot. ujęcia w budżecie 2003 r. zadania dot.
- budowy chodnika przy ul. Olkuskiej - jako jednej z najważniejszych dróg w Gminie , najczęściej użytkowanej, drogi przelotowej z Krakowa w stronę Częstochowy ,
- rozwiązania problemu z odprowadzeniem wody deszczowej z ul. H. Sawickiej przez ul. Olkuską w stronę ul. Krótkiej .

Radna Milejska zgłosiła wniosek w sprawie modernizacji ( np. utwardzenie nawierzchni poprzez nawiezienie trelinki ) oraz kanalizacji deszczowej ul. Cmentarnej oraz przyległych do ul. Kościuszki uliczek .

Radna Adamusińska zgłosiła wniosek mieszkańców Ryczowa w sprawie :
- dot. prowadzonej przy drodze z Ogrodzieńca do Ryczowa wycinki topoli , która została oprotestowana przez mieszkańców . Pozostawiono po wycince pniaki wysokości 1 m . Stanowią one zagrożenie i mieszkańcy wnoszą aby Pan Bugaj ,który wycinkę prowadził zebrał pniaki z pobocza drogi.
- przedłużenia wszystkich linii autobusowych PKS w Ryczowie ... ( ? )

Radny Osys prosił o podjęcie stosownych kroków i rozmów z Burmistrzem Pilicy i Klucz celem wykonania drogi łączącej Ryczów z tymi miejscowościami.

Radny Wyleciał przekazał wniosek mieszkańców Fugasówki dot. podjęcia rozmów z LOBBE celem zwiększenia częstotliwości wywozu śmieci z koszy z zachowaniem tych samych opłat ,które dotychczas obowiązują. Dla przykładu podał , iż w Zawierciu za taką samą stawkę miesięczną jak w Ogrodzieńcu wywożone są odpady co 2 tygodnie .

Radny Łypaczewski J. zgłosił wniosek aby w budżecie 2003r. uwzględnić możliwość bezpośredniego przekazywania na rzecz każdego sołectwa określoną kwotę pieniędzy którą mieszkańcy sami we własnym zakresie przeznaczą na najpotrzebniejsze drobne zakupy i naprawy . Mówił następnie o położeniu wsi Gulzów o tym że jest tam kilka domów położonych na granicy gminy i domy te zostały włączone administracyjnie do Pilicy , a powinny znajdować się w Gminie Ogrodzieniec .

Ad. 22

Wnioski, zapytania i oświadczenia.

Mieszkaniec Ogrodzieńca Pan Sadowski poruszył temat dot. funkcjonowania wysypiska komunalnego w Ogrodzieńcu. Mówił o ilości składowanych tam śmieci o ich pochodzeniu. Zaznaczył, że często przywożone odpady spoza gminy . Mówił dalej o tym co przyjmowane jest na wysypisko; trafiają tam odpady z masarni np. kości, szczecina oraz sztuczne tworzywa, chemikalia i nie wiadomo co jeszcze. Zaznaczył, że mieszkańcy zaczynają się buntować na tak prowadzoną gospodarkę oraz na takie metody zarządzania wysypiskiem. Zaznaczył przy tym, iż taki sposób gospodarowania powoduje szybkie zasypanie i zamknięcie wysypiska, a mieszkańcy nie pozwolą na budowę nowego, bo przecież to powstało niedawno i miało służyć mieszkańcom przez długie lata. Wspomniał też o konieczności naprawy szlabanu który miał tarasować wjazd na wysypisko oraz na teren wzdłuż drogi Bzowskiej za wysypiskiem. Obecnie szlaban jest niesprawny i za wysypiskiem zaczyna powstawać nielegalne drugie, dzikie wysypisko.

Poruszył następnie problem dot. wylewania fekali na pola. Podał przy tym miejsca ma które najczęściej nieuczciwi wywoźnicy wylewają fekalia. Wnioskował aby zrobić coś z tym problemem np. ukarać wywoźnika, a jeśli to nie poskutkuje zabrać koncesję.

Wnioskował następnie o zainstalowanie progów zwalniających na ul. Kościuszki w pobliżu szkoły, ewentualnie ustawienie tam świateł lub Policjanta do kierowania ruchem.

Zaproponował też aby na jedną z najbliższych sesji zaprosić Komendanta Policji celem złożenia sprawozdania z działalności policji za bieżący okres. Wspomniał przy tym o zmianie Komendanta Posterunku w Łazach i Ogrodzieńcu oraz o tym, że mieszkańcy chętnie poznaliby nowego Komendanta oraz posłuchali informacji na temat funkcjonowania Policji na naszym terenie.

Mówił następnie o odśnieżaniu chodników podczas zimy. Zaznaczył, że jest to obecnie obowiązek mieszkańców, jednak nie wszyscy o tym wiedzą i nie odśnieżają chodników. Wnioskował przy tym o rozplakatowanie ogłoszeń informujących mieszkańców o tej sprawie. Nadmienił, że jest też wiele innych spraw o których należy informować mieszkańców poprzez rozwieszanie ogłoszeń np. o tym, że nie wolno wypuszczać psów poza posesje, a jeśli wychodzi się z psem na spacer to wyłącznie trzymając go na smyczy i w kagańcu.

Na zakończenie zapytał czyją własnością jest budynek w którym mieściło się przed pożarem przedszkole. Zaznaczył jednocześnie, że budynek niszczeje, powybijane są szyby, robi się tam melina. Nikogo nie interesuje co tam się dzieje, dlatego też zgłosił wniosek aby zobowiązać gospodarza tego obiektu do zajęcia się i zadbania o budynek bowiem znajduje się on w centrum Ogrodzieńca przy głównej ulicy i zaczyna straszyć swym wyglądem.

Radny Powiatowy Pan Ciszewski na wstępie pogratulował nowo wybranym władzom gminy, po czym nadmienił, że wspólnie z Panem Kaczorowskim będą reprezentować Gminę Ogrodzieniec w Powiecie Zawierciańskim.

Następnie mówił o powołaniu komisji ds. zbadania wysypiska odpadów komunalnych w Ogrodziencu. Zaznaczył, iż jako radny trzech kadencji miał do czynienia z tym wysypiskiem , ale jako radny opozycji tylko niektóre sprawy można było przeforsować i niestety stało się tak, że wysypisko zostało zasypane i zwożone tam są odpady z innych gmin. To co 3 lata temu Zarząd Komunalny jako poprzedni administrator przekazał, a co jest obecnie to też warto pod uwagę komisji zaproponować.
Przypomniał jednocześnie, że radni opozycji głosowali przeciwko Spółce "śmieciowej", ale tłumaczono im, aby nie obawiać się bowiem będzie to spółka z udziałem gminy i nic złego nie może się stać. Zaproponował jednocześnie, aby komisja posiłkowała się opiniami ekspertów badając wysypisko, zwrócił przy tym szczególnie uwagę na fakt, iż folia którą wyłożone było wysypisko aby uniemożliwić odpływ odcieków do gruntu, może być uszkodzona, przedziurawiona. Pod folią położone były dreny po to aby odcieki do zbiornika przepływały i z ze zbiornika odcieki wywożone miały być do oczyszczalni. Zaznaczył przy tym, iż sprawa ta jest poważna bowiem z pewnych informacji wie, iż obecnie nie ma tych odcieków, gdyż uszkodzony został system ich odprowadzania i one do gleby uciekają.

Kolejna poruszona przez radnego sprawa dotyczyła zbiórki odpadów wtórnych. Zaznaczył przy tym, iż wyprawowany w poprzednich latach system zbierania odpadów został zaniechany, co prawda stoi kilka koszt na odpady ,ale nie jest to co było dawniej. Apelował jednocześnie do Rady aby zajęła się tym tematem chodzi bowiem o wypracowanie u mieszkańców nawyku selekcji śmieci.

Spółka Zamek była kolejnym tematem poruszonym przez radnego. Zaznaczył, że pod koniec kadencji została wysłana tam kontrola. Obecnie jest nowa Rada i powinna dobrze przyjrzeć się działalności tej spółki. Ubolewał jednocześnie nad tym ,że nadal dotychczasowy Zarząd Spółki reprezentuje naszą gminę.

Sprawa wylewania fekali była niejednokrotnie poruszana na sesji przez radnych poprzedniej kadencji. Niestety przez 4 lata radni nie mogli pomimo składanych w tej sprawie wniosków ,wyegzekwować obowiązku wywożenia fekalia do oczyszczalni. Tymczasem sprawa wydaje się prosta do rozwiązanie można zabrać koncesję nieuczciwemu wywoźnikowi.

Następnie mówił o festiwalu Ognia,Światła, Dźwięku. Przypomniał jednocześnie iż organizator zadeklarował od każdego sprzedanego biletu przeznaczyć po 1 zł na powodzian oraz na pomoc dla podopiecznych OPS. Niestety do tej pory nikt nie wyegzekwował obiecanych pieniędzy, a byłoby ok. 30 tyś zł. Organizator Pan Oremus tłumaczył się potem z tego, jednak należało te pieniądze wyegzekwować była bowiem podpisana umowa w tej sprawie.

Kolejna poruszona przez radnego Ciszewskiego sprawa dot. usuwania azbestu oraz przekazanych przez rząd pieniędzy na ten cel w wysokości 980 tyś zł. jak też sposobu rozdysponowania tych pieniędzy. Jedyny namacalny dowód to wymiana poszycia dachowego w blokach, natomiast pozostałe wydatki to głównie dokumenty i np. wykonanie dokumentacji dot. wykonania drogi w Ryczowie - to zlepek kserowanych dokumentów , dokumentów które zostały wykorzystane przez kogoś kto wcale ich nie wykonał , ale wziął za to sporo pieniędzy. Mówił dalej o specyfikacji przetargowej w sprawie badań azbestowych, o badaniach prowadzonych przez Pana Czajke z AGH w Krakowie. Zaznaczył ,że należałoby przeanalizować te prace, przebadać i wydać opinie czy zostało to prawidłowo zrobione.

Poruszył również sprawy dot. sprzedaży "Remuru". Przypomniał przy tym, iż sprawa ta mimo wyraźnego niezadowolenia radnych oraz zgłoszenia faktów do RIO - została tak pokierowana, a to z powodu dobrego układu w RIO. Pomimo, iż przetarg nie został ogłoszony i nie było żadnej wzmianki w gazecie - obiekt został sprzedany. Część radnych uważała, że nie było w porządku, aby ten obiekt sprzedać w taki sposób ukierunkowany na jedną tylko osobę, która wynajęła i potem remontowała obiekt ponosząc koszty, jakby z góry wiedząc, że potem go odkupi od gminy.

Na zakończenie radny przypomniał jeszcze jedną sprawę pomiędzy Gminą, a Agencją Własności Rolnej związaną ze sprzedażą bazy POM. Stwierdził przy tym, że sprawa została upolityczniona. Burmistrz i Gmina sami zgłosili się do zapłaty, bardzo szybko zapłacone zostały odsetki, a potem okazało się, że Agencja wcale nie sądziła by się z gminą o te należności, co zostało wytknięte przez RIO w protokole pokontrolnym .

Mieszkaniec Ogrodzieńca Pan Bednarz mówił z kolei o dzikich wysypiskach śmieci w gminie o tym, że powstają coraz to nowe oraz o tym, że ekspertyza dot. azbestu w gminie wskazała miejsca gdzie azbest zalega o czym wszyscy mieszkańcy dobrze wiedzieli , za ekspertyzę zapłacono sporo pieniędzy ,a azbest jak leżał tak dalej leży. Następnie odnosząc się do protokołu pokontrolnego RIO w którym zapisano, że 30 tyś zł gmina niepotrzebnie przekazała (odsetki do Agencji?) - uważał, że Rada powinna wnioskować o zwrócenie tych pieniędzy do budżetu gminy .

Burmistrz Pan Mikulski A. odparł, że przeglądał wspólnie z prawnikiem dokumenty i niestety gmina już nie odzyska tych pieniędzy bowiem umowa została tak skonstruowana, że gmina już nie może tych 30 tyś zł. odzyskać.

Odnośnie dzikich wysypisk śmieci zaznaczył ,że należy zacząć od edukacji ekologicznej mieszkańców bowiem nic nie może tłumaczyć - żadne względy finansowe - nie mogą tłumaczyć faktu wywożenia śmieci na dziko do lasu. Apelował ponadto ,aby wspólnie dbać o to co dzieje się wokół nas w gminie. Stwierdził następnie, że wypowiada wojnę tym którzy wywożą śmieci i inne nieczystości do lasu, na pola i jeśli trzeba będzie to zostaną zabrane koncesje nieuczciwym wywoźnikom , będzie powiadamiana Policja będą kary i grzywny za taki proceder nakładane.

Ad. 23

Zamknięcie obrad.


Wobec wyczerpania punktów porządku obrad Przewodnicząca Rady Danuta Mikoda dokonała zamknięcia III Sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu dziękując wszystkim obecnym za udział.

Protokołowała
Michalina Oleś

Przewodniczący Rady
mgr Danuta Mikoda

Informacje

Dokumenty

Rejestr zmian

2011-11-17 21:31

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2006-05-29 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2006-05-29 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2006-02-20 00:00

Dodanie załącznika/ załączników - Rafał Szlachta

2003-10-29 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2003-10-29 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2003-09-23 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2003-09-17 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2003-09-16 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2003-09-08 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2003-09-08 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2003-09-05 19:43

Dodanie załącznika/ załączników - Rafał Szlachta

2003-09-05 19:43

Dodanie załącznika/ załączników - Rafał Szlachta

2003-09-05 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2003-09-05 00:00

Dodanie załącznika/ załączników - Rafał Szlachta

2003-09-05 00:00

Dodanie artykułu - Rafał Szlachta

Filtrowanie bieżącej kategorii

Redaktorzy odpowiedzialni za ten dział:

Oficjalna strona www

Urząd Miasta i Gminy Ogrodzieniec
tel. (032) 6709700
faks: (032) 6709721

kod TERYT: Ogrodzieniec-2416063;Ogrodzieniec miasto-2416064;Ogrodzieniec obszar wiejski-2416065;NIP: 6491003263; REGON:000529031, Dane do faktur: Gmina Ogrodzieniec, NIP: 6492275822, REGON: 276258842;
Aktualny nr konta bankowego PKO BP SA Nr 15 1020 2498 0000 8202 0436 5250
Kontakt: 
ogrodzieniec@ogrodzieniec.pl;
Elektroniczne Skrzynki Podawcze:
1) https://ogrodzieniec.eboi.pl/;
2) http://epuap.gov.pl/ skrytka epuap: /qdj1qo562c/skrytka
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.