Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe:

Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

PROTOKÓŁ Nr IV/2002 z sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu, odbytej w dniu 12 grudnia 2002r. w godz. od 15 00 -18 00

Wyświetl stronę główną » Protokoły-kadencja 2002-2006 » Protokoły » PROTOKÓŁ Nr IV/2002 z sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu, odbytej w dniu 12 grudnia 2002r. w godz. od 15 00 -18 00

PROTOKÓŁ Nr IV/2002
z sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu,
odbytej w dniu 12 grudnia 2002r. w godz. od 1500 -1800


1. Otwarcie sesji i stwierdzenie jej prawomocności


Otwarcia sesji dokonał Przewodniczący Rady Pani Danuta Mikoda . Powitała wszystkich obecnych: radnych, sołtysów gości zaproszonych oraz mieszkańców Ogrodzieńca, po czym stwierdziła na podstawie listy obecności wystarczającą liczbę radnych do podejmowania prawomocnych uchwał.
Lista obecności radnych oraz gości zaproszonych w załączeniu do protokołu.

2. Powołanie Sekretarza obrad.

Na Sekretarza obrad powołano radnego Łypaczewskiego Janusza, powierzając mu jednocześnie obowiązek odczytywania projektów uchwał oraz obliczana głosów.

3. Przyjęcie proponowanego porządku obrad.

Radna Milejska M. w imieniu Komisji Oświaty i Spraw Społecznych zgłosiła wniosek o wycofanie z porządku obrad projektu uchwały w sprawie udzielenia stypendiów dla szczególnie uzdolnionych uczniów i studentów z terenu gminy Ogrodzieniec. W uzasadnieniu podała, iż temat ten nie został dokładnie przygotowany i nie nadaje się obecnie pod obrady.

Za wnioskiem o wycofanie uchwały z porządku obrad opowiedzieli się wszyscy radni obecni na sesji. Głosowało 15 radnych.

Radny Łypaczewski zgłosił wniosek o odczytane na sesji listu otwartego młodzieży ze Szkoły Podstawowej w Gieble skierowanego do Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu.

Radni jednogłośnie opowiedzieli się za wprowadzeniem listu otwartego do porządku obrad . Głosowało 15 radnych.

Burmistrz złożył wniosek o wycofanie z porządku obrad projektu uchwały w sprawie: zaciągnięcia pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach.

Wniosek burmistrz został przyjęty przez radnych jednogłośnie . Głosowało 15 radnych .

Porządek obrad przedstawiał się następująco:

1. Otwarcie Sesji i stwierdzenie jej prawomocności.

2. Powołanie Sekretarza obrad.

3. Przyjęcie proponowanego porządku obrad.

4. Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji.

5. Odczytanie Listu Otwartego młodzieży ze Szkoły Podstawowej w Gieble.

6. Podjęcie uchwały w sprawie: wprowadzenia stałej opłaty w przedszkolach publicznych.

7. Podjęcie uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na przejęcie od Skarbu Państwa na własność Gminy Ogrodzieniec nieruchomość zabudowaną oznaczoną w ewidencji gruntów jako działkę nr 625/18 o pow. 0,5946 ha.

8. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2002 rok.

9. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłaty targowej obowiązującej na terenie Miasta i Gminy Ogrodzieniec w 2003 r.

10. Podjęcie uchwały w sprawie: ustalenia stawek podatku z nieruchomości obowiązujących na terenie Miasta i Gminy Ogrodzieniec w 2003 r.

11. Podjęcie uchwały w sprawie: zmiany uchwały nr XL/304/2002 z dnia 14 lutego 2002r. w sprawie ustalenia wysokości inkasa za pobór łącznego zobowiązania pieniężnego, podatku od nieruchomości i podatku leśnego.

12. Podjęcie uchwały w sprawie: ustalenia deklaracji i informacji na podatek od nieruchomości, podatek rolny, podatek leśny obowiązujące na terenie gminy.

13. Podjęcie uchwały w sprawie: podatku od środków transportowych na rok 2003.

14. Podjęcie uchwały w sprawie: ustalenia podatku od posiadania psów, obowiązującego na terenie Gminy Ogrodzieniec w 2003 roku.

15. Podjęcie uchwały w sprawie: wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Ogrodzieniec.

16. Podjęcie uchwały w sprawie: zasad wynajmowania lokali mieszkalnych wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy.

17. Podjęcie uchwały w sprawie wyznaczenia przedstawicieli do rady Społecznej Szpitala Powiatowego oraz Zakładu Lecznictwa Ambulatoryjnego w Zawierciu.

18. Wyznaczenie reprezentanta mienia komunalnego do Spółki "Jurajski Park Wodny" Sp. z o.o

19. Złożenie sprawozdania przez Burmistrza z realizacji uchwał pomiędzy sesjami.

20. Zgłaszanie interpelacji i zapytań przez radnych.

21. Wnioski, zapytania i oświadczenia.

22. Zamknięcie obrad.

Porządek obrad został przyjęty przez radnych jednomyślnie. Głosowało 15 radnych .

Ad. 4

Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji.

Protokoł Nr III sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu z dnia 5 grudnia 2002r. został przyjęty przez radnych bez uwag . Za przyjęciem protokołu głosowalo15 radnych.

Ad. 5

Odczytanie Listu Otwartego młodzieży ze szkoły Podstawowej w Gieble.

Przedstawicielka młodzieży Szkoły Podstawowej w Gieble odczytała List Otwarty do Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu, po czym przekazała go na ręce Burmistrza MiG Ogrodzieniec Pana Andrzeja Mikulskiego .
Kopia Listu z załączeniu do protokołu.

Burmistrz podziękował i dodał, że cieszy go fakt iż młodzież i szkoła przystąpiły do konkursu ogłoszonego przez "Gazetę Wyborczą" i Centrum Edukacji Obywatelskiej pod hasłem "Szkoła z klasą". Wyraził jednocześnie nadzieję, iż pozostałe szkoły również przystąpią do konkursu.

Ad. 6

Podjęcie uchwały w sprawie: wprowadzenia stałej opłaty w przedszkolach publicznych.

Pan Muc Dyr. ZEAS na wstępie podał dotychczas obowiązującą wysokość opłaty - 25 zł miesięcznie od dziecka. Złożony projekt uchwały zakłada wzrost opłaty o 10 zł, zatem proponuje się obecnie 35 zł miesięcznie od dziecka. Mówił następnie na jakie cele przeznaczone są pieniądze z tej opłaty. Między innymi podał; zakup pomocy, zabawek, mebli. Budżet gminy dotuje zaś pozostałą część czyli wynagrodzenia, energia, gaz, ogrzewanie, i różne inne opłaty. Wydatki w przedszkolu ponoszone przez rodziców to opłata stała oraz opłata za wyżywienie dziecka. Dotychczas było to 102 zł miesięcznie, po podwyższeniu opłaty stałej będzie 112 zł miesięcznie. Rocznie uzyska się z tego tytułu 7 tyś zł. Natomiast jeśli uchwała nie zostanie podjęta koszty będą pokryte z budżetu gminy. Dodał ponadto, iż przedszkola nie korzystają z subwencji, jest to zadanie własne gminy.

Przewodnicząca Komisji Oświaty radna Milejska M. przedstawiła opinie komisji w tej sprawie. Komisja negatywnie ustosunkowała się do zaproponowanej podwyżki z uwagi na trudne warunki materialne mieszkańców gminy spowodowane wysokim bezrobociem.

Innych uwag nie było.

Sekretarz obrad Łypaczewski J. odczytal projekt uchwały, po czym została ona poddana pod głosowanie.

Przeciwko głosowało 15 radnych.

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że uchwała w sprawie wprowadzenia stałej opłaty w przedszkolach publicznych - została odrzucona przez Radę.

Ad. 7

Podjęcie uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na przejęcie od Skarbu Państwa na własność Gminy Ogrodzieniec nieruchomość zabudowaną oznaczoną w ewidencji gruntów jako działkę nr 625/18 o pow. 0,5946 ha

Kierownik Ref. Geodezji Pani Łydka W. wyjaśniła o jaka działkę chodzi . Podała,że jest to nieruchomość w Cementowni "Wiek" w użytkowanie wieczyste przejęta i z tego tytułu gmina ponosi roczna opłatę za użytkowanie wieczyste. Po wystąpieniu do Wojewody o darowiznę nieruchomości, nie będzie gmina tej opłaty ponosić. Nieruchomość przeznaczona jest na infrastrukturę techniczną.

Uwag nie było.

Sekretarz obrad odczytał projekt uchwały, po czym poddał ja pod głosowanie.
Uchwała Nr IV/27/2002 w sprawie wyrażenia zgody na przejęcie od Skarbu Państwa na własnośc Gminy Ogrodzieniec nieruchomości zabudowanej oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka nr 625/18 o pow. 0,5946 ha, karta mapy 3 położoną w Ogrodzieńcu - Cementowni - została przyjęta przez radnych jednogłośnie . Głosowało 15 radnych

Ad. 8

Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2002 rok.

Skarbnik Gminy Pani Kuźniak A. omówiła proponowane zmiany w budżecie gminy na 2002r. Między innymi wskazała na subwencje dla oświaty na wynagrodzenia nauczycieli. Dotacje celowe na dodatki mieszkaniowe, wpływy z podatków po zwiększeniu planu dochodów i wydatków przeznaczy się pieniądze na szkołę w Podzamczu - instalacja alarmu. Zmiany między działami dotyczą: proponuje się z oświetlenia ulicznego jest bowiem oszczędność Urząd Woj. zwrócił za oświetlenie dróg wojewódzkich i tą kwotę na niezbędne wydatki w budżecie proponuje się przeznaczyć na wynagrodzenia osobowe pracowników w związku z reorganizacją w Urzędzie, zakup materiałów, drobne wyposażenie, papier, opłaty pocztowe, podróże służbowe na Ochotnicze Straże Pożarne - ubezpieczenie samochodów. Ponadto dla Domu Kultury na pokaz ogni sztucznych w Sylwestra oraz na bieżące wydatki oraz dla Biblioteki na pokrycie niedoborów - drobne wydatki bieżące.

Radny Mogiłą -zapytał czy wobec trudnej sytuacji w budżecie oraz potrzeby wydatkowania pieniędzy na różne cele przeznaczenie 6 tyś zł na ognie sztuczne jest potrzebne .

Burmistrz odparł, że pokaz ogni to zwyczaj który przyjął się i od lat pokaz ten jest organizowany w Sylwestra. Poczyniono jednak oszczędności, zmniejszono koszty ogni 2-krotnie i starli się przeznaczyć minimalną kwotę na ten cel.

Więcej uwag nie było.

Sekretarz obrad odczytał projekt uchwały, a następnie poddał ją pod głosowanie.
Uchwała Nr IV/28/2002 w sprawie zmian w budżecie Miasta i Gminy Ogrodzieniec na 2002 r. - została przyjęta przez radnych następującym stosunkiem głosów: 13 za, 2 wstrzymujące. Głosowało 15 radnych.

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłaty targowej obowiązującej na terenie Miasta i Gminy Ogrodzieniec w 2003 r

Inspektor ds. podatków Pani Ziaja M. zapoznała z wysokością opłaty targowej po czym stwierdziła że proponowane stawki są na poziomie roku bieżącego, a zatem nie ulegają zmianie, a to z uwagi na liczne komentarze handlujących tam osób, iż stawki w Ogrodzieńcu są wysokie w porównaniu do sąsiednich gmin.

Radni nie mieli uwag.
Sekretarz obrad odczytał projekt uchwały.
Uchwała Nr IV/29/2002 w sprawie ustalenia wysokości opłaty targowej obowiązującej na terenie Miasta i Gminy Ogrodzieniec w 2003

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie: ustalenia stawek podatku z nieruchomości obowiązujących na terenie Miasta i Gminy Ogrodzieniec w 2003 r.

Pani Skarbnik złożyła wniosek o dokonanie drobnych poprawek w uchwale z uwagi na pismo Ministra Finansów wyjaśniające, iż w uchwale winny znajdować się wszystkie pozycje wyszczególnione w Rozporządzeniu bez względu na to czy dane stawki podatku będą w gminie występować czy nie należy je wpisać. Zatem do uchwały zostaną dopisane pozycje związane z gruntami zajętymi pod jeziora, na zbiorniki wód retencyjnych lub elektrowni wodnych. Dodała, iż chodzi o to, aby wszystkie pozycje uchwały zgodne były z pozycjami podanymi w deklaracji podatkowej.
Rozdano radnym nowe projekty uchwał wraz z omówiona przez Skarbnika Gminy poprawką.

W dalszej kolejności Pani Ziaja M. inspektor podatkowy odczytała proponowane stawki podatkowe na 2003 r. Poinformowała następnie o zmianach w sposobie naliczania podatków w 2003 r. zgodnie z którymi właściciele działek rolnych nie będą płacić podatku z nieruchomości tak jak to było dotychczas. Grunty kl. V i kl VI oraz nieużytki będą zwolnione z podatku. Z nieruchomości tego typu będą liczone podatki rolne, a ich wysokość uzależniona będzie od ceny kwintala żyta i tych stawek Rada nie ustala. Ustala natomiast podatki na grunty przemysłowe, poprzemysłowe, grunty zajęte pod działalność gospodarczą . W wyniku wprowadzonych zmian w systemie opodatkowania gmina będzie mieć niższe dochody z podatków . Dla przykładu podała, że jeśli ktoś ma 20-arową działkę z budynkiem mieszkalnym ok. 100 m2 oraz z garażem to w roku 2002 płacił podatek ok. 240 zł natomiast w 2003 r zapłaci tylko 140 zł. Zatem podatki od osób fizycznych zmniejsza się o ok. 30% . Osób fizycznych posiadających takie nieruchomości jest w gminie znaczna przewaga.
Sołtys Ryczowa zapytał o ile będą mniejsze dochody z podatków w porównaniu z tym co było w 2002r.

Pani Ziaja podała wysokość wpływów z podatków w 2002 r. było 880 tyś zł od osób indywidualnych, a w 2003 przewidywane 500 tyś zł, od zakładów w 2002 podatki były w wysokości 1.900 tyś zł, w 2003 ok. 1400 tyś zł.

Burmistrz zaapelował do radnych aby, zdać sobie z tego sprawę bowiem w budżecie będzie mniej pieniędzy i rok przyszły z niezależnych od nas powodów będzie trudniejszy niż obecny. Nadmienił ponadto, aby radni dobrze rozważali przedkładane im propozycje i zanim coś odrzucą lub zatwierdzą zastanowili się nad skutkami finansowymi każdej decyzji.

Sekretarz obrad odczytał projekt uchwały.
Radni nie wnieśli żadnych uwag.
Uchwała Nr IV/30/2002 w sprawie: ustalenia stawek podatku z nieruchomości obowiązujących na terenie Miasta i Gminy Ogrodzieniec w 2003 r. została przyjęta przez radnych 14 głosami "za", przy 1 przeciwnym . Głosowało 15 radnych.

Ad. 11

Podjęcie uchwały w sprawie: zmiany uchwały nr XL/304/2002 z dnia 14 lutego 2002r. w sprawie ustalenia wysokości inkasa za pobór łącznego zobowiązania pieniężnego, podatku od nieruchomości i podatku leśnego.

Pani Ziaja M. przedstawiła projekt uchwały .Wyjaśniła, że zmiana dot. wysokości wynagrodzenia dla sołtysów za pobór łącznego zobowiązania pieniężnego podatków od nieruchomości i podatku leśnego. Proponuje się aby wynagrodzenie za inkaso wypłacane było kwartalnie w wys. 7% zainkasowanej kwoty. Podała tez jak kształtowało się wynagrodzenie dla sołtysów w roku ubiegłym. Prowizja od zebranej kwoty była ta sama oraz dodatkowo było 150 zł dla każdego sołtysa. Obecnie z uwagi na przewidywane niskie wpływy z podatków proponuje się wprowadzenie zmiany w wypłacie dla sołtysów.

Radny Łypaczewski J. podał, iż w roku ubiegłym celowo została przyjęta taka zasada wypłaty dla sołtysów gdyż były spore rozbieżności w niektórych sołectwach kwoty zebranego podatku były niskie, w innych wysokie i to wcale nie z uwagi na małą liczne kwitariuszy, które sołtys wypełnia lecz z uwagi na stawki podatkowe. Zaproponowano wówczas aby zmniejszyć procent inkasa z 10 na 7 oraz dołożyć 150 zł każdemu po to aby bardziej sprawiedliwie ustalić wynagrodzenie bowiem pracy tyle samo ma każdy sołtys. Zaproponował jednocześnie, aby nie wprowadzać zmiany do uchwały dot. wynagrodzenia za inkaso dla sołtysów

Projekt uchwały w sprawie: zmiany uchwały nr XL/304/2002 z dnia 14 lutego 2002r. w sprawie ustalenia wysokości inkasa za pobór łącznego zobowiązania pieniężnego, podatku od nieruchomości i podatku leśnego - został odczytany po czym poddano go pod głosowanie. W głosowaniu wszyscy radni opowiedzieli się przeciwko uchwale. Głosowało 15 radnych.

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że projekt uchwały w sprawie: zmiany uchwały nr XL/304/2002 z dnia 14 lutego 2002r. dot. ustalenia wysokości inkasa za pobór łącznego zobowiązania pieniężnego, podatku od nieruchomości i podatku leśnego - został odrzucony przez Radę

Ad. 12

Podjęcie uchwały w sprawie: ustalenia deklaracji i informacji na podatek od nieruchomości, podatek rolny, podatek leśny obowiązujące na terenie gminy.

Pani Ziaja M. omówiła projekt uchwały. Między innymi zaznaczyła, że wzory deklaracji opracowane zostały przez Ministerstwo Finansów . Wzory deklaracji należy zatwierdzić odrębnie dla każdego rodzaju podatku tj, z nieruchomości, rolnego, leśnego wraz z informacją dla osób fizycznych i prawnych. Dodało ponadto, iż z uwagi na wprowadzenie nowych deklaracji podatkowych należy zmienić oprogramowanie komputerowe wg. którego dotychczas naliczano podatki.

Uwag nie było.

Sekretarz obrad odczytał projekt uchwały po czym podał go pod głosowanie.
Uchwała Nr IV/31/2002 w sprawie: ustalenia deklaracji i informacji na podatek od nieruchomości, podatek rolny, podatek leśny obowiązujące na terenie gminy została przyjęta 14 głosami "za" przy 1 wstrzymującym.

Ad. 13

Podjęcie uchwały w sprawie: podatku od środków transportowych na rok 2003

Projekt uchwały omówiła Pani Ziaja M. zaznaczyła że zaproponowane stawki podatkowe są na poziomie roku 2002 r. Mówiła o problemach ze ściągalnością podatków oraz o tym że górne stawki ustala Ministerstwo Finansów, a obowiązujące na naszym terenie stawki są nieco niższe od maksymalnie obowiązujących..

Radca Prawny Pan Ptaś zwrócił uwagę na zaistniały w projekcie uchwały błąd w §2 zwolnienia z podatków b) pojazdy służące do utrzymania czystości na terenie miasta i gminy - został niepotrzebnie wpisany do uchwały i wnioskuje o jego usunięcie .

Radni jednogłośnie opowiedzieli się za wykreśleniem tego punktu z uchwały.

Innych uwag nie było.
Sekretarz obrad odczytał projekt uchwały po czym podał go pod głosowanie.
Uchwała Nr IV/32/2002 w sprawie: podatku od środków transportowych na rok 2003 - została przyjęta następującym stosunkiem głosów: 13 "za" i 2 przeciwne.

Ad. 14

Podjęcie uchwały w sprawie: ustalenia podatku od posiadania psów, obowiązującego na terenie Gminy Ogrodzieniec w 2003 roku.

Pan Mikulski P. Kier Ref. Arch.Prom. i Ochr. Środowiska dla informacji podał, iż od 2 lat podatek od psów był w wysokości 5 zł. Obecnie zaproponowano 6 zł od każdego psa z tym,że z podatku zwolniony jest właściciel posiadający jednego psa do pilnowania prywatnych budynków mieszkalnych i gospodarczych.

Uwag nie było.
Sekretarz obrad odczytał projekt uchwały po czym podał go pod głosowanie.
Uchwała Nr IV/33/2002 w sprawie: ustalenia podatku od posiadania psów, obowiązującego na terenie Gminy Ogrodzieniec w 2003 roku. została przyjęta jednogłośnie .Głosowało 15 radnych.

Ad. 15

Podjęcie uchwały w sprawie: wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Ogrodzieniec.

Pan Mikulski P. Kier. Ref. zreferował razem dwa kolejne projekty uchwała z uwagi na fakt, iż zostały one w oparciu o te same przepisy prawa opracowane .
Między innymi podał, iż temat dotyczy wspólnot mieszkaniowych z osiedla bloków w Cementowni oraz bloków w Ogrodzieńcu. Dotychczas funkcjonowali w oparciu o przepisy w sprawie najmu lokali mieszkaniowych oraz dodatków mieszkaniowy. Nałożony został na rady gmin obowiązek uchwalenia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy oraz zasad wynajmu lokali mieszkalnych. Projekty w tych sprawach zostały przygotowane i były one omawiane na komisach rady. Zgłoszone podczas dyskusji komisji poprawki do projektu zostały wniesione i radni otrzymali już projekt uchwały wraz z załącznikami po zmianach.
Mówił dalej o opracowanym przez poprzednią Rade programie wieloletnim oraz o tym już kilka lat temu doprowadzono do sprzedaży mieszkań komunalnych w blokach w Ogrodzieńcu. Powstały wspólnoty mieszkaniowe i lokatorzy partycypują w kosztach remontu bloków.
Druga uchwała dot. zasad wynajmu lokali mieszkalnych w gminie. Sprawami tymi od lat zajmowała się społeczna komisji ds. przydziału mieszkań. Jest to 9 osobowy skład komisji i w oparciu o te zasady komisja będzie działać.
Nadmienił ponadto, iż uchwały te są prawem lokalnym i podlegają publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego. Po opublikowaniu uchwał, gdy wejdą one już w życie, zostanie powołana nowa społeczna komisji ds. przydziału mieszkań.

Uwag nie było .
Sekretarz obrad odczytał projekt uchwały po czym podał go pod głosowanie.
Uchwała Nr IV/34/2002 w sprawie: wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Ogrodzieniec - została przyjeta przez radnych jednogłośnie. Głosowało 15 radnych.

Ad. 16

Podjęcie uchwały w sprawie: zasad wynajmowania lokali mieszkalnych wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy.

Sekretarz obrad odczytał projekt uchwały
Radni nie mieli uwag.
Projekt uchwały poddano pod głosowanie.
Uchwała Nr IV/35/2002 w sprawie: zasad wynajmowania lokali mieszkalnych wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy - została przyjęta jednogłośnie. Głosowało 15 radnych.

Ad.17

Podjęcie uchwały w sprawie wyznaczenia przedstawicieli do Rady Społecznej Szpitala Powiatowego oraz Zakładu Lecznictwa Ambulatoryjnego w Zawierciu.

Projekt uchwały odczytał sekretarz obrad.
Uwag nie było
Uchwała Nr IV/36/2002 w sprawie wyznaczenia przedstawicieli do Rady Społecznej Szpitala Powiatowego oraz Zakładu Lecznictwa Ambulatoryjnego w Zawierciu - został przyjęta jednomyślne. Głosowało 15 radnych.

Ad. 18

Wyznaczenie reprezentanta mienia komunalnego do Spółki "Jurajski Park Wodny" Sp. z o.o

Sekretarz obrad odczytał projekt uchwały.

Uchwała Nr IV/37/2002 w sprawie wyznaczenie reprezentanta mienia komunalnego do Spółki "Jurajski Park Wodny" Sp. z o.o. - została przyjęta przez radnych bez uwag jednogłośnie. Głosowało 15 radnych.

Ad. 19

Złożenie sprawozdania przez Burmistrza z realizacji uchwał pomiędzy sesjami.

Burmistrz Pan Mikulski A. na wstępie podał ile było na poprzedniej sesji rady podjętych uchwał, po czym stwierdził, że 13 z nich dot. spraw związanych z przystąpieniem do zmian w planie zagospodarowania przestrzennego. Uchwały zostały przekazane do realizacji merytorycznie odpowiedzialnym za to komórkom Urzędu MiG w Ogrodzieńcu. Przesłano je również do kontroli do Nadzoru Prawnego Wojewody. Uchwały dot. prawa lokalowego przekazano do publikacji w Dzienniku Urzędowy Województwa. Śląskiego. Uchwały związane ze sprawami finansowymi przekazano do kontroli Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach.

Ze spraw bieżący gminy Burmistrz poinformował o spotkaniu mieszkańców Cementowni z władzami Spółki "Lobbe", Kierownikiem Ref. Arch. Pl. Och. Śr. tutejszego Urzędu. Sprawa dot. nowobudowanej anteny przekaźnikowej na dachu budynku remizy OSP w Cementowni. Wyjaśnione zostały sporne kwestie, zlecono wykonanie pomiarów dot. promieniowania na środowisko i tylko w przypadku gdy laboratorium specjalistyczne wykona badania i jeśli nie będzie szkodliwości to antena może być założona .
Odbyło się spotkanie z przedstawicielami firmy MCD dot. budowy kanalizacji i oczyszczalni. Podczas spotkania zgłoszony został wniosek o złożenie sprawozdania oraz wszelkich dokumentów związanych z zaangażowaniem gminy w to przedsięwzięcie jak również kosztorysu uwzględniającego partycypację mieszkańców w budowę kanalizacji .
Wydano dyspozycje wykonania szlabanu na ul. Bzowskiej w pobliżu wysypiska komunalnego. Szlaban zostanie niebawem ustawiony.
13 grudnia 2002. odbędzie się Walne Zgromadzenie Jura Park i po tym spotkaniu będą nowe informacje w sprawie inwestycji i na kolejnej sesji złoży sprawozdanie w tym temacie.
Ponadto jak zaznaczył ze sprawach bieżących trwają przygotowania do złożenia radnym projektu budżetu na 2003r oraz przygotowane były materiały dla radnych na dzisiejszą sesję.

Ad. 20

Zgłaszanie interpelacji i zapytań przez radnych.

Radna Marek Ewa zaapelowała do radnych, aby kierując się zasadą iż celem gminy jest równomierne zaspakajanie potrzeb wszystkich mieszkańców gminy, nie zapomnieli o społeczności, która w ostatnich latach na skutek zmian społeczno ekonomicznych poniosła największe straty. Mieszkańcy Cementowni tzw. "Żeberko", Cegielni stracili pracę, zlikwidowano zakłady produkcyjne oraz większość obiektów użyteczności publicznej: przedszkole, poczta, ośrodek zdrowia. Obecnie pogarsza się nawierzchnia dróg i chodników, środowisku zagraża degradacja społeczna. Zwróciła się do radnych o okazanie zrozumienia tym problemom oraz uwzględnienie pilnych potrzeb mieszkańców okręgu wyborczego, który reprezentuje, po czym zgłosiła następujące wnioski:
1. Uwzględnić w budżecie gminy na 2003 r. potrzeby mieszkańców osiedli mieszkalnych w Cementowni.
2. Uruchomić punkt pielęgniarski dla starszych mieszkańców osiedla w Szkole Podstawowej Nr 2 w Ogrodzieńcu - Cementowni.
3. Wybudować chodnik od bloków z ul. Orzeszkowej do ul. Kościuszki przejście zabezpieczyć betonowymi słupami przed ruchem samochodowym.
4. Wybudować chodnik, utwardzić drogę do bloków na tzw. "Żeberko" .
5. Stale kontrolować zakład utylizacji odpadów.
6. Ukarać zakład przemiałowni grafitu za zanieczyszczanie środowiska.

Następnie radna E. Marek przekazała na ręce Przewodniczącej Rady pisemne wnioski zgłoszone ( jak wyżej ) na sesji rady. Pismo również przekazano Burmistrzowi Miasta i Gminy.

Z kolei radny Mogiła, zaznaczył, że występuje również jako sołtys Mokrusa odczytał dwa pisma Samorządu Mieszkańców Mokrusa, po czym złożył je na ręce Burmistrza MiG z prośbą uwzględnienie wyszczególnionych w pismach postulatów. Pisma dot. budowy drogi w Mokrusie ul. Akacjowa i Dębowa oraz budowy parkingu przy remizie OSP w Mokrusie.


Ad.21

Wnioski, zapytania i oświadczenia.

Mieszkaniec Ogrodzieńca Pan Bednarz zwrócił się do radnego Ciszewskiego w sprawie 32 tyś zł odsetki oraz sprzedaży bazy POM .Zaznaczył przy tym, że mieszkańcy pytają o te sprawy i poprosił aby wyjaśnienie ukazało się na łamach gazety lokalnej. Zapytał następnie Burmistrza o to, czy była Pani Skarbnik pracuje w Urzędzie .

Burmistrz odparł, że tak.

Pan Bednarz poruszył też sprawę liczników na wodę. Mówił, że były one zakładane kilka lat temu potem zostało to przerwane, a pieniądze na ten cel przekazano Wodociągom z gminy i mieszkańcy w ratach zwracali kosz instalacji wodomierzy.

Burmistrz odparł, że na poprzedniej sesji Dyrektor RPWiK Pan Kłósek mówił, że wodomierze będą zakładane na koszt RPWiK . Dyrektor zapewnił wówczas również, że rozliczy się z pieniędzy które były przez gminę na liczniki przekazane.

Więcej pytań nie zgłoszono.

Ad. 22

Zamknięcie obrad.

Wobec wyczerpania punktów porządku obrad Przewodnicząca Rady Pani Danuta Mikoda dokonała zamknięcia IV Sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu, dziękując wszystkim obecnym za udział w niej.

Protokoł sporządziła:
Michalina Oleś

Przewodniczący Rady Miejskiej
Danuta Mikoda

Informacje

Dokumenty

Rejestr zmian

2011-11-17 21:22

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2011-11-07 15:17

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2006-05-29 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2006-05-29 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2006-02-20 00:00

Dodanie załącznika/ załączników - Rafał Szlachta

2005-03-16 00:00

Dodanie załącznika/ załączników - Rafał Szlachta

2005-03-16 00:00

Dodanie załącznika/ załączników - Rafał Szlachta

2003-10-28 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2003-10-02 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2003-09-17 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2003-09-09 17:16

Dodanie załącznika/ załączników - Rafał Szlachta

2003-09-09 17:16

Dodanie załącznika/ załączników - Rafał Szlachta

2003-09-09 17:16

Dodanie załącznika/ załączników - Rafał Szlachta

2003-09-09 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2003-09-09 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2003-09-09 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2003-09-09 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2003-09-09 00:00

Dodanie załącznika/ załączników - Rafał Szlachta

2003-09-09 00:00

Dodanie artykułu - Rafał Szlachta

Filtrowanie bieżącej kategorii

Redaktorzy odpowiedzialni za ten dział:

Oficjalna strona www

Urząd Miasta i Gminy Ogrodzieniec
tel. (032) 6709700
faks: (032) 6709721

kod TERYT: Ogrodzieniec-2416063;Ogrodzieniec miasto-2416064;Ogrodzieniec obszar wiejski-2416065;NIP: 6491003263; REGON:000529031, Dane do faktur: Gmina Ogrodzieniec, NIP: 6492275822, REGON: 276258842;
Aktualny nr konta bankowego PKO BP SA Nr 15 1020 2498 0000 8202 0436 5250
Kontakt: 
ogrodzieniec@ogrodzieniec.pl;
Elektroniczne Skrzynki Podawcze:
1) https://ogrodzieniec.eboi.pl/;
2) http://epuap.gov.pl/ skrytka epuap: /qdj1qo562c/skrytka
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.