Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe:

Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

PROTOKÓŁ Nr VIII/2003 z sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu, odbytej w dniu 25 kwietnia 2003r. w godz. od 15.00 -19.30

Wyświetl stronę główną » Protokoły-kadencja 2002-2006 » Protokoły » PROTOKÓŁ Nr VIII/2003 z sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu, odbytej w dniu 25 kwietnia 2003r. w godz. od 15.00 -19.30

PROTOKÓŁ Nr VIII/2003
z sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu,
odbytej w dniu 25 kwietnia 2003r. w godz. od 15.00 -19.30

1. Otwarcie sesji i stwierdzenie jej prawomocności.

Otwarcia sesji dokonał Przewodniczący Rady Pani Danuta Mikoda. Powitała wszystkich obecnych: radnych, sołtysów gości zaproszonych oraz mieszkańców Ogrodzieńca, po czym stwierdziła na podstawie listy obecności wystarczającą liczbę radnych do podejmowania prawomocnych uchwał. W sesji uczestniczyli wszyscy radni.
Lista obecności radnych oraz gości zaproszonych w załączeniu do protokołu.

Następnie Pani Przewodnicząca pogratulowała nowo wybranym sołtysom, którzy po raz pierwszy objęli tę funkcję oraz tym, którzy działają od lat i ponownie zostali wybrani, po czym poprosiła, aby przedstawili się oraz podali które sołectwo reprezentują. Sołtysi kolejno zaprezentowali się.

Na Sekretarza obrad powołano radnego Łypaczewskiego Janusza, powierzając mu jednocześnie obowiązek odczytywania projektów uchwał oraz obliczana głosów.

2. Przyjęcie proponowanego porządku obrad.

Porządek obrad został przyjęty przez radnych jednomyślnie - za jego przyjęciem głosowało 15 radnych.

Porządek obrad przedstawiał się następująco:
 

1. Otwarcie Sesji i stwierdzenie jej prawomocności.

2. Przyjęcie zaproponowanego porządku obrad.

3. Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji.

4. Złożenie sprawozdania przez Burmistrza z realizacji uchwał pomiędzy sesjami.

5. Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu Miasta i Gminy Ogrodzieniec za 2002 rok oraz podjęcie uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza Miasta i Gminy z tego tytułu.

6. Sprawozdanie z działalności doraźnej Komisji Rady Miejskiej do kontroli funkcjonowania spółki gminnej "Zamek" Spółka z o. o

7. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania doraźnej Komisji Rady Miejskiej do kontroli funkcjonowania spółki gminnej "Zamek" Spółka z o. o.

8. Podjęcie uchwały w sprawie: zmiany w uchwale Nr V/40/2003 Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu z dnia 31 stycznia 2003r dot. przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2003 dla Miasta i Gminy Ogrodzieniec.

9. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Kolegium Redakcyjnego Gazety Ogrodzienieckiej.

10. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Miasta i Gminy Ogrodzieniec na 2003 r.

11. Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki i Wodnej w Katowicach.

12. Podjęcie uchwały w sprawie użyczenia nieruchomości położonej w Ogrodzieńcu - Józefowie.

13. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXIX/235/2001 z dnia 14 lutego 2001 r. w sprawie regulaminu określającego szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatku motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy oraz niektóre inne składniki wynagradzania, a także wysokości oraz szczegółowe zasady przyznawania i wypłacania dodatku wiejskiego i mieszkaniowego.

14. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia planu kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu na 2003 r.

15. Interpelacje i zapytania radnych.

16. Wnioski, zapytania i oświadczenia.

17. Zamknięcie obrad.

Ad. 3

Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji.

Protokół Nr VII z sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu z dnia 31 marca 2003r. został przyjęty przez radnych bez uwag. Za przyjęciem protokołu głosowało15 radnych.
Rada Miejska na prośbę Prezesa Lobbe Sp. z o. o Pana Marka Oleś -wyraziła zgodę na zmianę w porządku dziennym sesji i dopuszczenie do głosu w tej części obrad Pana Prezesa Lobbe.
Pan Marek Oleś przedstawił się Radzie. Poinformował iż jest Prezesem Lobbe Częstochowa Sp. z o. o. Obecnie firma zmieniła logo i nazywa się Rethman. Podziękował następnie za umożliwienie mu wzięcia udziału w sesji oraz zabranie głosu. Mówił o spotkaniach które przeprowadził już kilkakrotnie z Panem Burmistrzem oraz o tym, że za poprzedniej kadencji Rady również zwracał się z propozycją współpracy rzetelnej, uczciwej popartej rozliczeniami finansowymi. Filia Lobbe posiada na terenie gminy duży majątek. Siedziba filii mieści się w Ogrodzieńcu przy ul. Kościuszki. Obecnie firma Rethman wyraża chęć współpracy. Pan Prezes zaznaczył, że już wcześniej chcieli współpracować z ówczesnym Burmistrzem, i mają dokumentacje, korespondencje jaka była w tym temacie prowadzona.
Firma obsługuje 52 gminy, chcą tak pracować, aby nie było dużych podwyżek za świadczone przez nich usługi. Widząc jak wysypisko w Ogrodzieńcu wygląda, jak funkcjonuje chcieli pomóc, ale nie na zasadzie przejęcia wysypiska w administracje. Firma nie była zainteresowana gospodarowaniem czy zarabianiem na tym wysypisku. Wiadomo, że funkcjonuje na terenie gminy spółka która administruje wysypiskiem i przekazuje gminie 20 tyś zł Znając realia wie, że pieniądze zarobione na wysypisku wychodzą poza gminę Firma oferowała pomoc i naraziła się poprzedniemu Burmistrzowi, chcieli tylko pomoc, chodziło bowiem o to, aby pieniądze z wysypiska nie uciekały z gminy, aby zostały tutaj i były wykorzystane na zagospodarowanie wysypiska. Pan Prezes zadeklarował w imieniu firmy chęć podjęcia współpracy oraz pomoc, po to aby pieniądze zarobione na wysypisku były godnie i uczciwie wydatkowane. Oferował pomoc i zachęcał, aby wspólnie coś w tej sprawie zrobić. Mówił też o tym, że osoby które zostały z jego firmy oddalone znalazły prace w spółce zajmującej się wysypiskiem w Ogrodzieńcu. Pytał, gdzie na wysypisku mają wagę, aby uczciwie płacić za składowanie śmieci. Dodał, iż jego firma posądzania jest o składowanie na wysypisku śmieci, których oni tam nie składują. Zaznaczył jednocześnie, że nie zgadzają się na podwyższenie opłaty za składowanie, zna bowiem koszty i nie pozwoli, aby te pieniądze przejęła jakaś firma, bo one z gminy uciekają. Jeśli Ogrodzieniec jest zainteresowany aby pieniądze tutaj zostały to oferują pomoc i współpracę. Mówił dalej o tym jak funkcjonuje firma Rethman, zaprosił jednocześnie radnych do zwiedzenia filii które działają w różnych miastach. Proponował, aby zobaczyć jak się tam pracuje, jakie posiadają urządzenia, jakie sposoby składowania stosują. Na zakończenie podziękował za umożliwieni mu udziału w sesji oraz dopuszczenie go do głosu podczas obrad.

Radny Wyleciał T. przewodniczący specjalnej komisji rady do kontroli funkcjonowania wysypiska - stwierdził że komisja otrzymała dokumenty kontrolne Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska dot. prawidłowości eksploatacji wysypiska w Ogrodzieńcu. Ocena oraz sprawozdanie w tej kwestii były negatywne. Dodał ponadto, iż na kolejnej sesji zostanie przedłożone Radzie sprawozdanie z przeprowadzonej przez komisję kontroli wysypiska. Zwrócił się następnie do Pana Prezesa z pytaniem o to dlaczego jego firma nie jest zainteresowana administracją wysypiska w Ogrodzieńcu lub np. zajęciem się przerobem śmieci.
Pan Prezes odparł, że firma nie jest zainteresowania administracją, aby nie było posądzenia, że chce na siłę wejść na wysypisko, że chcą kogoś wygryźć, aby wskoczyć na jego miejsce. Firma oferuje współpracę i pomoc. Formy współpracy mogą być różne i jest to do ustalenia, ale głownie chodzi o to aby wysypisko funkcjonowało jak najdłużej, posiadało specjalne urządzenia, a nie służyły do przeładunku, bo są takie śmieci, które powinny być gdzieś indziej składowane. Firma jest chętna do podjęcia współpracy, ale musi być uczciwy plan wspólnego działania.

Mieszkaniec Ogrodzieńca zaznaczył, że ludzie płacą 12 zł miesięcznie od kosza i widzą, że w takim tempie jak obecnie wysypisko może szybko się zapełnić, a na pewno mieszkańcy nie pozwolą na budowę drugiego na naszym terenie. Zatem co będzie gdy wysypisko się zapełni, śmieci wywożone będą daleko na inne wysypisko, ile wówczas za opróżnienie kosza będą mieszkańcy płacić.
Pan Prezes odparł, że mają już przygotowany plan działania. Śmieci wyjadą poza gminę, ale mieszkańcy nie odczują tego finansowo.
Mieszkaniec Ogrodzieńca Pan Bednarz zapytał o koszty związane z podwyżką za składowanie śmieci na wysypisku.

Prezes Pan Oleś zaznaczył, że gmina otrzymuje od spółki która zajmuje się administracją wysypiska 20 tyś zł. Lobbe płaci spółce za składowanie śmieci i ma rozeznanie ile tych pieniędzy przekazuje oraz jakie są koszty utrzymania wysypiska. Rozmawiał w tej sprawie z Burmistrzem i nie chciałby aby pieniądze które płacą spółce poszły gdzieś indziej, bo one powinny być wykorzystane i zagospodarowane na wysypisku, tutaj się przydadzą np. na zrobienie ogrodzenia, na kupno maszyn. Czas bowiem skończyć z tym, że wysypisko jest nierentowne, że nie ma na nic pieniędzy. Są osoby które mają rozeznanie i wiedzą jak kształtują się koszty i ile pieniędzy wpływa za składowanie śmieci


Ad. 4

Złożenie sprawozdania przez Burmistrza z realizacji uchwał pomiędzy sesjami.

Burmistrz nawiązując do wystąpienia Prezesa Lobbe, zaznaczył, iż od pewnego czasu działa komisja do zbadania funkcjonowania wysypiska śmieci w Ogrodzieńcu. Na wniosek Burmistrza Wojewódzka Inspekcja Ochrony Środowiska przeprowadziła kontrolę wysypiska. Uwagi i zalecenia pokontrolne Burmistrz przekazał również komisji. W zaleceniach zawarte były zarzuty pod kontem firmy administrującej wysypiskiem. Przygotował pismo które nakazuje natychmiast dostosować się do zaleceń pokontrolnych oraz zaprzestać deponowania niektórych odpadów na wysypisku np. szczecina i tkanka zwierzęca, bowiem podczas kontroli zarzucono, że zbyt duża ilość tych odpadów była deponowana, nadmienił przy tym, że firma nie przekazywała gminie za to pieniędzy. Mówił dalej o tym, ze cieszy go fakt zaoferowania przez Lobbe współpracy z gminą i liczy na wspólne rozwiązanie wielu problemów zarówno prawnych jak i merytorycznych. Burmistrz ze swej strony obiecał wspólne dyskusje z Lobbe na ten temat. Wyraził również nadzieję iż wszyscy wspólnie zjednoczą siły i razem będą dbać o wygląd o estetykę oraz zagospodarowanie śmieci w gminie. Komisja do zbadania funkcjonowania wysypiska niebawem kończy pracę i będzie podjęta wspólna dyskusja w tym temacie. Zdaniem Burmistrza dużą role w edukacji ekologicznej powinna mieć zarówno Rada jak i Burmistrz i zamierza rozpocząć w gminie edukacje ekologiczna gdyż w dużej mierze - jak stwierdził to my - mieszkańcy zaśmiecamy teren.
W dalszej kolejności Burmistrz mówił o bieżącej działalności, między innymi podał:
- 2 kwietnia odbyło się spotkanie z projektantami w sprawie kanalizacji gminy. Powołano zespół do skompletowania niezbędnej dokumentacji celem rozpoczęcia inwestycji. Ze środków gminnych oraz środków z powiatowego programu ochrony środowiska uda się rozpocząć prace.
- 2 kwietnia w Rozgłośni Polskiego Radia Katowice odbyło się spotkanie na którym omawiano wspólne zorganizowanie przez Gminę Ogrodzieniec i Radio Katowice finału Konkursu "Złota Miejscowość 2003". Odbędzie się to podczas obchodów Święta Gminy - 29 sierpnia br.
- 4 kwietnia w Ośrodku Wypoczynkowym w Morsku Burmistrz uczestniczył w konferencji "Bezpieczna Jura" zorganizowanej przez Grupę Jurajską GOPR. Na konferencji omawiano przygotowania gmin jurajskich przed nadchodzącym sezonem wiosenno-letnim w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa turystom. Na spotkaniu padła propozycja utworzenia nowej stacji ratunkowej na terenie gminy Ogrodzieniec. Obecnie trwają ustalenia i przygotowania techniczne do realizacji tego przedsięwzięcia
- 7 kwietnia w Starostwie Powiatowym w Zawierciu Burmistrz wziął udział w spotkaniu z Prezesem Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Tematem rozmów było wspólne opracowanie dla wszystkich gmin powiatu zawierciańskiego "Programu ochrony środowiska".
- 7 kwietnia odbyło się spotkanie Burmistrza z dyrektorami szkół podstawowych. Omawiano na nim zasady pomocy dla najbardziej potrzebujących dzieci wyjeżdżających na tzw. "zielone szkoły"
- 8 kwietnia odbyło się spotkanie kół wędkarskich działających na terenie naszej gminy z udziałem Burmistrza. Na spotkaniu ustalono zasady współpracy gminy i kół wędkarskich m. in. korzystanie ze zbiorników wodnych.
- 9 kwietnia odbyło się pierwsze posiedzenie sądu w sprawie zasiedzenia Placu Piłsudskiego.
- 9 kwietnia Burmistrz wziął udział w spotkaniu Klubu Wójtów, Burmistrzów, Prezydentów i Starostów Regionu Częstochowskiego. Omawiano wspólne dla gmin tego regionu tematy oraz planowano współpracę.
- 14 kwietnia odbyło się w naszej gminie spotkanie samorządowców oraz drogowców z powiatu zawierciańskiego na którym omawiano stan dróg oraz problemy z ich utrzymaniem.
- 15 kwietnia nastąpiło oficjalne otwarcie windy w SPZOZ w Ogrodzieńcu z udziałem przedstawicieli z powiatu oraz sejmiku. Ogrodzieniec jako jedna z pierwszych gmin uruchomiła windę głownie dla potrzeb osób niepełnosprawnych oraz schorowanych mających problem z dotarciem na badania i zabiegi w Ośrodku Zdrowia.
- 15 kwietnia odbyło się posiedzenie NSA w Gliwicach w sprawie rozpatrzenia wniosku Wojewody o uchylenie uchwały powołującej Kierownika OPS. Wyrok w tej sprawie zapadł i z dniem 15 kwietnia nie ma w OPS w Ogrodzieńcu kierownika. Do czasu wyłonienia w drodze konkursu kierownika OPS, Burmistrz będzie wydawał decyzji administracyjne w zakresie należącym do kompetencji kierownika.
- 16 kwietnia u Starosty odbyło się spotkanie zespołu ds. zasadności likwidacji Zakładu Izolacja. Niebawem odbędzie się też u Wojewody spotkanie na którym omawiane będą propozycje wspólnych działań zmierzających do oczyszczenia zakładu z odpadów azbestowych.
- 16 kwietnia nastąpiły zmiany na stanowisku Prezesa Spółki "Zamek". Panią Pilarczyk- Sprycha zastąpiła Pani Iwona Pakuła. Burmistrz podziękował Pani Pilarczyk za dotychczasowa pracę, natomiast nowej pani Prezes życzył powodzenia i sukcesów w pracy.
- 17 kwietna odbyło się spotkanie w sprawie organizacji i przygotowania do oficjalnego otwarcia nowych tablic informacyjnych oraz udostępnienia terenów do zwiedzania na Górze Birów.
- 23 kwietnia Burmistrz uczestniczył w rozprawie sądowej która od 1/2 roku toczy się w sprawie wykluczenia Spółki "Juta" - jednego ze wspólników Jurajskiego Parku Wodnego
- od dnia 14 kwietnia działa Komisariat Policji w Ogrodzieńcu. Powołana została nowa obsada: 5 Policjantów oraz Komendant.

Komendant Policji w Ogrodzieńcu Pan Bereżowski przedstawił się zebranym Podał swój wiek, wykształcenie, miejsce zamieszkania, po czym poinformował że od 13 lat pracuje w Policji. Z dniem 14 kwietnia br. objął funkcje Komendanta Posterunku Policji w Ogrodzieńcu. Zapoznał następnie z godzinami pracy oraz godzinami pełnionych przez policjantów dyżurów. Posterunek czynny jest codziennie w godzinach 8-10 oraz 17 - 19. Prosił aby w tych godzinach zgłaszać sprawy, a w razie gdyby nie było nikogo kontaktować się telefonicznie pod nr tel. 67 73 112 oraz tel. dyżurny Policji 997.

Mieszkaniec Ogrodzieńca pan Bednarz zwrócił się do Burmistrz z zapytaniem o to czy gmina będzie organizować i uczestniczyć w konkursach dot. Złotej Miejscowości.

Burmistrz odparł, że nasza gmina zdobyła już wszystko co można było w tym konkursie zdobyć. Obecnie Gmina Ogrodzieniec jako zwycięzca konkursu -zgodnie ze zwyczajem oraz regulaminem konkursu zobligowana jest zorganizować finał tej imprezy. Będzie to również doskonała okazja aby Ogrodzieniec zaistniał w mediach.

Ad. 5

Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu Miasta i Gminy Ogrodzieniec za 2002 rok oraz podjęcie uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza Miasta i Gminy z tego tytułu.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Pan Marian Lipiński pokrótce omówił sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2002 rok.. Podał kwoty zaplanowanych w budżecie dochodów oraz wydatków. Mówił o wprowadzonych zmianach do budżetu oraz o realizacji dochodów i wydatków w stosunku do planu budżetowego. Sprawozdanie z wykonania budżetu za 2002 rok załączone zostało do niniejszego protokołu. Następnie odczytał Uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach w sprawie opinii o przedłożonym sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy Ogrodzieniec za 2002 rok. (opinia była pozytywna). Uchwała RIO w tej sprawie załączona została do niniejszego protokołu
W dalszej kolejności odczytał wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium dla Burmistrzowie Miasta i Gminy Ogrodzieniec za rok 2002. Wniosek komisji załączony został do protokołu. Zapoznał również z uchwałą Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach w sprawie zaopiniowania wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu ( opinia w tej sprawie była pozytywna ) Uchwała RIO w załączeniu do protokołu.

Sekretarz obrad odczytał projekt uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi Miasta i Gminy Ogrodzieniec absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2002 rok.

Radni nie zgłosili żadnych uwag, pytań również nie było.

Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie w wyniku którego Uchwała Nr VIII/76/2003 w sprawie udzielenia Burmistrzowi Miasta i Gminy Ogrodzieniec absolutorium z tytułu wykonania budżetu Gminy za 2002 rok. - została przyjęta przez radnych jednomyślnie, za jej przyjęciem głosowało 15 radnych.

Ad. 6 i 7

Sprawozdanie z działalności doraźnej Komisji Rady Miejskiej do kontroli funkcjonowania spółki gminnej "Zamek" Spółka z o. o

Przewodniczący Komisji doraźnej do kontroli funkcjonowania spółki gminnej "Zamek" Spółka z o. o. radny Marian Lipiński złożył sprawozdanie z przeprowadzonych przez komisje prac. W tym celu odczytał protokoł z przeprowadzonej kontroli, której przedmiotem było funkcjonowanie spółki w latach 1999 - 2002. Zadaniem kontroli była ocena działalności spółki pod kątem gospodarności, celowości i rzetelności gospodarowania środkami należącymi do gminy. W trakcie kontroli dokonano weryfikacji wybranych dokumentów w zakresie: bilanse spółki, umowy zawierane przez spółkę, imprezy i biesiady organizowane przez spółkę, rozmowy telefoniczne, delegacje, środki trwałe i nietrwałe, zatrudnienie i wynagrodzenie pracowników, inwestycje i remonty.
Odczytany przez przewodniczącego komisji protokoł z kontroli - stanowi załącznik nr 1 do Uchwały Nr VIII/77/2003 Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu z dnia 25 kwietnia 2003 r. w sprawie przyjęcia sprawozdania z działalności doraźnej Komisji Rady Miejskiej do kontroli funkcjonowania spółki gminnej "Zamek" Spółka z o. o.

Dyskusja:

Mieszkaniec Ogrodzieńca Pan Bednarz przypomniał, że za poprzedniej kadencji komisja rady również dokonała kontroli w Spółce i wówczas między innymi wykazano brak numeracji na biletach wstępu rozprowadzanych przez Spółkę. Zapytał co w związku z tym komisja obecnie stwierdziła.

Radny Lipiński zaznaczył, że komisja nie była w stanie wszystkich dokumentów skontrolować.

Przewodnicząca Rady będąca również członkiem zespołu kontrolnego stwierdziła, że Komisja nie będąc w stanie skontrolować wszystkiego, wyszła z założenia, że skoro poprzednia komisja kontrolowała jakiś zakres funkcjonowania oraz dokumenty z tym związane, to obecnie inne dokumenty należy podać kontroli. .

Pan Bednarz pytał dalej o to czy potwierdziły się pogłoski o tym, że Pani Prezes korzystała z różnych szkoleń które sporo kosztowały.

Przewodnicząca Rady wyjaśniła, że Komisja miała ściśle wyznaczony przez Radę zakres kontroli, który obejmował funkcjonowanie Spółki. Komisja zbadała działalność Spółki i przedłożyła protokoł z przeprowadzonej kontroli. Dodała ponadto, iż członkami komisji nie byli eksperci ani specjaliści z konkretnej dziedziny lecz radni nie zawsze znający dokładnie wszelkie merytoryczne i formalne kwestie. Komisja zajęła się sprawdzeniem tego co zostało jej przez Radę wyznaczone i z tego komisja wywiązała się.

Więcej uwag nie zgłoszono.


Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania doraźnej Komisji Rady Miejskiej do kontroli funkcjonowania spółki gminnej "Zamek" Spółka z o. o.

Sekretarz obrad radny Łypaczewski J. odczytał projekt uchwały w powyższej sprawie.
W wyniku głosowania Uchwała Nr VIII/77/2003 w sprawie przyjęcia sprawozdania z działalności doraźnej Komisji Rady Miejskiej do kontroli funkcjonowania spółki gminnej "Zamek" Spółka z o. o. - została przyjęta 14 głosami, przy 1 wstrzymującym. Głosowało 15 radnych.

Ad. 8

Podjęcie uchwały w sprawie: zmiany w uchwale Nr V/40/2003 Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu z dnia 31 stycznia 2003r. przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2003 dla Miasta i Gminy Ogrodzieniec.

Sekretarz Gminy Pan Ptaś mówił o proponowanych zmianach dotyczących zasad wynagradzania za udział w posiedzeniach komisji "A". Zaznaczył przy tym iż wysokość diet nie ulega zmianie, natomiast w miejsce nazwisk, podane zostaną funkcje, będzie zatem zapis: dieta przysługuje przewodniczącej komisji, sekretarzowi i członkom komisji. Dodał przy tym, iż taki zapis będzie praktyczny bowiem zachodzą zmiany w składzie osobowym komisji Obecnie zmienił się Kierownik Posterunku Policji w Ogrodzieńcu, który z racji pełnionej funkcji był jednocześnie członkiem komisji.
Radni nie mieli uwag.
Sekretarz obrad odczytał projekt uchwały.
W wyniku głosowania uchwała Nr VIII/78/2003 w sprawie: zmiany w uchwale Nr V/40/2003 Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu z dnia 31 stycznia 2003r. przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2003 dla Miasta i Gminy Ogrodzieniec - została przyjęta jednogłośnie. Głosowało 15 radnych.

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie powołania Kolegium Redakcyjnego Gazety Ogrodzienieckiej.

Sekretarz obrad radny Łypaczewski J. poinformował o złożeniu rezygnacji z pracy w Kolegium Redakcyjnym Gazety Ogrodzienieckej przez osoby: Pani Małgorzata Janoska, Pan Tadeusz Pogodziński, Pani Maria Raczek. Dodał przy tym, że są też osoby chętne do pracy w gazecie.

Przewodnicząca Rady zwróciła się do osób dotychczas pracujących w Gazecie z zapytaniem czy wyrażają zgodę na dalszą pracę w Kolegium Redakcyjnym.
Pan Piotr Apel - wyraził zgodę,
Pani Dorota Cygan - wyraziła zgodę,
Pan Andrzej Derda - wyraził zgodę
Pan Dariusz Piętak - wyraził zgodę
Pan Jarzy Kaliński - wyraził zgodę
Pani Joanna Piwowarczyk - wyraziła zgodę
Pani Jolanta Pilarska Krakowiak - wyraziła zgodę
Pani Alicja Żak - wyraziła zgodę
Przewodnicząca Rady stwierdziła, iż w/w osoby są kandydatami do składu Kolegium Redakcyjnego Gazety Ogrodzienieckiej. Po czym zwróciła się do radnych z zapytaniem czy pragną zgłosić jeszcze jakieś dodatkowe kandydatury do składu Kolegium Redakcyjnego.

Radny Mogiła zgłosił Roberta Łypaczewskiego
Radna Adamusińska zgłosiła Marię Milejską.
Radny Wyleciał T. Zgłosił Ewę Marek
Zgłoszeni kandydaci wyrazili zgodę na prace w Kolegium.

Następnie przeprowadzono głosowanie poszczególnych kandydatów do składu osobowego Kolegium Redakcyjnego Gazety Ogrodzienieckiej, w wyniku którego kandydaci uzyskali następującą liczbę głosów :
Pan Piotr Apel - 15 głosów za
Pani Dorota Cygan - 8 głosów za, 6 przeciw, 1 wstrzymujący
Pan Andrzej Derda - 15 głosów za
Pan Dariusz Piętak - 3 glosy za, 4 przeciwko i 8 wstrzymujących
Pan Jarzy Kaliński - 15 głosów za
Pani Joanna Piwowarczyk - 14 za i 1 wstrzymujący
Pani Jolanta Pilarska Krakowiak - 12 za i 3 wstrzymujące
Pani Alicja Żak - 6 za, 6 przeciwko i 3 wstrzymujące
Pan Robert Łypaczeski - 14 za i 1 wstrzymujący
Pani Maria Milejska - 14 za i 1 wstrzymujący
Pani Ewa Marek - 14 za i 1 wstrzymujący

Wobec braku rozstrzygnięcia dot. Pani Alicji Żak, radna Marek E. zgłosiła wniosek o przeprowadzenie ponownego głosowania wobec tej kandydatury.
Wniosek został przyjęty przez radnych jednomyślnie.
Odbyło się ponownie głosowanie dot. kandydatury Pani Alicji Żak w wyniku którego uzyskała następującą liczbę głosów; 10 za, 4 przeciwne, 1 wstrzymujący.
Sekretarz obrad odczytał pierwszą część uchwały odnoszącą do powołania składu osobowego Kolegium Redakcyjnego.
Przewodnicząca Rady poddał tej część uchwały pod głosowanie. Radni jednogłośnie opowiedzieli się za powołaniem Kolegium Redakcyjnego Gazety Ogrodzienickiej w następującym składzie:
Pan Piotr Apel, Pani Dorota Cygan, Pan Andrzej Derda, Pan Jarzy Kaliński, Pani Joanna Piwowarczyk, Pani Jolanta Pilarska Krakowiak, Pani Alicja Żak, Pan Robert Łypaczeski, Pani Maria Milejska, Pani Ewa Marek.
W głosowaniu uczestniczyło 14 radnych.

Następnie przystąpiono do wyznaczenia Redaktora Naczelnego Gazety
Ogrodzienieckiej.
Burmistrz zaproponował Panią Joannę Piwowarczyk.
Radna Milejska M. zgłosiła Piotra Apla.

W wyniku głosowania kandydaci uzyskali następującą liczbę głosów:
Pani Joanna Piwowarczyk ; 8 za, 4 przeciwko i 2 wstrzymujące
Pan Piotr Apel : 6 za, 1 przeciwny i 6 wstrzymujących.

Sekretarz obrad wpisał do projektu uchwały nazwiska osób które zostały powołane do składu Kolegium Redakcyjnego Gazety Ogrodzienieckiej oraz na stanowisko Redaktora Naczelnego, po czym odczytał treść uchwały.
W wyniku głosowania Uchwała Nr VIII/79/2003 w sprawie powołania Kolegium Redakcyjnego Gazety Ogrodzienieckiej - została przyjęta 13 głosami, przy 1 przeciwnym. Głosowało 14 radnych.

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Miasta i Gminy Ogrodzieniec na 2003 r.

Burmistrz zapoznał z propozycją wprowadzenia zmian do budżetu. Między innymi podał: pierwsza zmiana dot. czynności związanych z prawem budżetowym - ze zmianą klasyfikacji budżetowej dot. obrony cywilnej z jednego działu budżetu z administracji publicznej zmienia się na dział ochrony i bezpieczeństwa. Kolejna zmiany w dziale oświaty dot. nagrody za Złotą Miejscowość. Zgodnie z umowa zawarta pomiędzy Gmina, a Radiem Katowice część nagrody na ekologiczne zadania przeznaczono. Decyzją poprzedniej Rady ustalono wydatkować pieniądze na remont kotłowni w Domu Kultury oraz w Szkole Podstawowej nr 1 w Ogrodzieńcu. Po przeanalizowaniu technicznych możliwości oraz efektów ekonomicznych jak też przeprowadzeniu rozmów dot. przeprowadzenie modernizacji w szerszym zakresie wskazano, że najkorzystniej będzie przeprowadzić remont w szkole Funkcjonuje tam stara kotłownia budowana kilkanaście lat temu i w obecnym czasie nie jest już ekonomiczna o czym świadczą rachunki za gaz. Burmistrz zaproponował modernizację całego systemu grzewczego w szkole wraz z wymianą grzejników oraz pieca. Biorąc pod uwagę niskie środki finansowe na ten cel pochodzące z nagrody zaproponował, pożyczkę z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska. Kolejna zmiana w budżecie dot. działu Ochrona Zdrowia w rozdziale przeciwdziałanie alkoholizmowi znajduje się nadwyżka z roku ubiegłego. Zaproponował przeznaczyć te pieniądze na pomoc dzieciom z rodzin najuboższych na dofinansowanie wyjazdu na tzw zielone szkoły. Burmistrz mówił następnie o proponowanych zmianach w Gminnym Funduszu Ochrony Środowiska. Wyjaśnił przy tym, iż na spotkaniu u Starosty w sprawie opracowania programu ochrony środowiska okazało się, iż w Starostwie Powiatowym przygotowano program o szerokim zasięgu i obejmie on również naszą gminę. Dokumenty dla całego powiatu opracowano i nasza gmina również z tego będzie mogła skorzystać. Można zatem zabrać 26 tyś zł które były na ten cel w Gminnym Funduszu Ochrony Środowiska ujęte i przeznaczyć na remont kotłowni w szkole podstawowe. Również w ramach akcji sprzątanie świata proponuje zagospodarowanie zbiorników wodnych na Krępie, Józefowie i Cementowni. Niebawem rozpocznie się sezon i konieczne jest zrobienie porządków, zbiorniki wodne mają już gospodarzy - funkcjonują u nas dwa koła wędkarzy które zajmą się tym i na ten cel po 3 tyś zł proponował przeznaczyć.

Radni nie zgłosili żadnych uwag.
Sekretarz obrad odczytał projekt uchwały.
W wyniku głosowania Uchwała Nr VIII/80/2003 w sprawie zmian w budżecie Miasta i Gminy Ogrodzieniec została przyjęta jednomyślnie. Za jej przyjęciem głosowało 14 radnych.

Ad. 11

Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki i Wodnej w Katowicach.

Pan Piotr Mikulski Kierownik Referatu Archit. Planowania, Inwestycji, i Ochrony Środowiska zaznaczył, iż dokładnych informacji dot. projektu tej uchwały udzielił w poprzednim punkcie obrad Burmistrz MiG omawiając zmiany w budżecie. Pan Mikulski wyjaśnił ponadto, iż w Uchwale budżetowej z 31 stycznia br. w załączniku nr 10 zostały na ten cel zaplanowane środki własne gminy w pozycji remont kotłowni w szkole podstawowej. Dodatkowe środki z WFOŚ pozwolą na kompleksowe przeprowadzenie remontu, w tym wymianę ok. 200 grzejników oraz pieca do centralnego ogrzewania. Został opracowany projekt techniczny jest też pozwolenie na modernizacje wydane przez Starostwo Powiatowe.
Uwag nie było.
Sekretarz obrad odczytał projekt uchwały. Odbyło się głosowanie w wyniku którego Uchwała Nr VIII/81 /2003 w sprawie zaciągnięcia pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki i Wodnej w Katowicach została przyjęta jednogłośnie. Głosowało 14 radnych.

Ad. 12

Podjęcie uchwały w sprawie użyczenia nieruchomości położonej w Ogrodzieńcu - Józefowie.

Burmistrz dla wyjaśnienia podał ; Stowarzyszenie Wędkarskie "Okoń" zwróciło się z prośba o wyrażenia zgody na użyczenie na okres 10 lat trzech stawów na Józefowie. Z korespondencji wynikało, iż koło wędkarskie od roku 1977 użytkuje stawy na co była umowa zawarta z władzami gminy oraz władzami koła. Obecnie przyjęcie uchwały uporządkuje stan prawny w tym względzie, zostanie również spisana stosowna umowa.
Radni nie mieli uwag.
Sekretarz obrad Łypaczewski J. odczytał projekt uchwały. W wyniku głosowania Uchwała Nr VIII/82/2003 w sprawie użyczenia nieruchomości położonej w Ogrodzieńcu - Józefowie, została przyjęta przez radnych jednogłośnie. Głosowało 15 radnych.

Ad. 13

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXIX/235/2001 z dnia 14 lutego 2001 r. w sprawie regulaminu określającego szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatku motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy oraz niektóre inne składniki wynagradzania, a także wysokości oraz szczegółowe zasady przyznawania i wypłacania dodatku wiejskiego i mieszkaniowego.

Pan Jerzy Muc Dyrektor ZEAS wprowadzając w temat zaznaczył, że jest to uchwała o charakterze porządkującym. W paragrafie 2 należy wskazać dokładnie osoby uprawnione do dodatku mieszkaniowego nie było tego bowiem wcześniej w uchwale. Odczytał następnie osoby uprawnione do pobierania tego dodatku.
Uwag nie zgłoszono. Łypaczeski J. odczytał projekt uchwały.
Radni jednogłośnie opowiedzieli się za przyjęciem Uchwały Nr VIII/83/2003 w sprawie zmiany uchwały Nr XXIX/235/2001 z dnia 14 lutego 2001 r. w sprawie regulaminu określającego szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatku motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy oraz niektóre inne składniki wynagradzania, a także wysokości oraz szczegółowe zasady przyznawania i wypłacania dodatku wiejskiego i mieszkaniowego. Za uchwałą głosowało 15 radnych.

Ad. 14

Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia planu kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Ogrodziencu na 2003 r.

Sekretarz obrad odczytał projekt uchwały. Żadnych uwag nie zgłoszono.
W wyniku głosowania Uchwała Nr VIII/84/2003 w sprawie zatwierdzenia planu kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu na rok 2003 - została przyjęta jednomyślnie przez radnych. Głosowało 15 radnych.

Ad. 15

Interpelacje i zapytania radnych.

Radny Mogiła Z. poruszył kwestie oświetlenia ulicznego. Mówił o tym iż cześć lamp została odłączona i pojawiły się plotki, że Burmistrz likwiduje w niektórych miejscach oświetlenie, aby potem zakładać gdzieś indziej. Poprosił aby w tej sprawie ukazała się rzetelna informacja i wyjaśnienie. Zaznaczył ponadto, iż lampy powinny zapalać się i gasnąć wszędzie o tej samej porze, jest bowiem spora różnicy w ich uruchomieniu - nawet do pół godziny.

Burmistrz ze swej strony zachęcał do lektury Gazety Ogrodzienieckiej, i jak stwierdził - był w niej publikowany artykuł w sprawie oświetlenia ulicznego, ale jeśli jest potrzeba będzie jeszcze dodatkowa informacja. Zaznaczył też, że fakt wyłączania lamp ulicznych wynika z przyczyn ekonomicznych. Budżet został ustalony i nie ma pełnego pokrycia kosztów oświetlenia ulicznego. Jeśli chodzi o załączanie lamp to w tej sprawie obiecał interweniować do Zakładu Energetycznego, bowiem jak stwierdził - nikogo nie stać, aby lampy świeciły się gdy jest widno.

Radny Perkowski poruszył sprawę szalet publicznych w Podzamczu. Przypomniał, że już w 2000 r na spotkaniu z mieszkańcami ustalono aby pomieszczenia budynku przy Placu Jurajskim zagospodarować na szalety. Rada Sołecka w tej sprawie zwróciła się do gminy i zostały opracowane projekty na wykonanie stosownych prac. Gmina poniosła już jakieś koszty w tym względzie. Radny zwrócił się w związku z tym do Burmistrza o zajęcie się tą sprawą. Następnie radny zapytał dlaczego wydatki na wynagrodzenia są wysokie pomimo niższego niż w roku ubiegłym budżetu.

Burmistrz odparł, że w związku z wyborami do samorządu nastąpiły zmiany na stanowiskach: burmistrza, skarbnika, sekretarza. Zgodnie z ustawą, osobom odchodzącym z pracy należy wypłacić odprawy, do tego dochodzą jeszcze nagrody jubileuszowe oraz to co kodeks pracy przewiduje. Burmistrz stwierdził następnie, iż żadnych podwyżek wynagrodzeń nie będzie w administracji. Odnośnie szalet publicznych w Podzamczu, Burmistrz przyznał, iż widzi potrzebę ich uruchomienia jest tam spory ruch turystyczny i jeśli tylko znajdzie się wykonawca który zrobi to bez udziału gminy to sprawy proceduralne zostaną załatwione, ale niestety na ten cel Burmistrz nie posiada środków finansowych w budżecie gminy.

Radny Lipiński odnosząc się do inwestycji oraz niskich wydatków zaplanowanych na ten cel w budżecie zaznaczył, że co prawda rozumie trudną sytuację finansową, jednak z uwagi na fatalny stan techniczny basenu na Krępie, apelował o przeznaczenie jakieś kwoty na jego naprawę i zagospodarowanie terenu w przeciwnym razie basen niebawem ulegnie całkowitemu zniszczeniu Mówił dalej o tym aby nie zapomnieć o Krępie, jest ona bowiem tradycyjnie już odwiedzanym miejsce przez wiele osób zarówno z gminy jak i spoza niej jest to miejsce wypoczynku i rekreacji wielu osób Radny stwierdził, że gdyby wygospodarowano jakąś kwotę na naprawę to można zakupić materiały natomiast roboty w ramach prac interwencyjnych wykonać.
Następnie radny mówił o zagospodarowaniu Góry Birów oraz o planowanej rekonstrukcji grodu. Przypomniał, że już w roku ubiegłym miał tam być wykonany mur oporowy. Prace zostały rozpoczęte i należy je dalej kontynuować bowiem w materiałach promocyjnych jest już wiele na ten temat Rozpoczął się sezon, przychodzą turyści i należy jak najszybciej rozpocząć prace i chociaż fragment budowli zrekonstruować tym bardziej, że środki finansowe na ten cel są przewidziane.

Z kolei radny Podsiadło E. zabrał głos w sprawie muzeum osobliwości jurajskich które mieści się w remizie OSP w Podzamczu. Zaznaczył, że strażacy chcieliby korzystać z sali przeznaczonej na muzeum, a skoro jest słaba frekwencja zaproponował, aby rozpatrzyć możliwość przeniesienia muzeum w inne miejsce.

Odpowiadając na poruszone przez radny sprawy Burmistrz podał :
- Krępa. Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami w tej kwestii wspólnymi siłami ze strony gminy, koła wędkarskiego oraz szukając innych jeszcze możliwości postarają się zagospodarować i uporządkować to miejsce. Prace porządkowe zostały już rozpoczęte aby na majowy wikend było tam ładnie. Natomiast na prowadzenie działalności gastronomicznej na Krępie został rozpisany przetarg. W sprawie naprawy basenu wyraził nadzieje iż drobnymi środkami przy niskich kosztach uda się przygotować basen do sezonu.
- Góra Birów jest jednym z ważniejszych miejsc turystycznych i historycznych gminy i należy dążyć do zagospodarowania tego miejsca. Wspólnie z Parkami Krajobrazowymi oraz Stowarzyszeniem ds. zagospodarowania Góry Birów oraz innymi stowarzyszeniami turystycznymi na Jurze temat ten były i jest nadal omawiany i współpraca w tej sprawie układa się bardzo dobrze pomiędzy Gminą a Parkami Jurajskimi.
- Na "Wystawie Osobliwości Jurajskich" nie zauważono wzmożonego ruchu, ale fakty są taki, iż urządzenie wystawy sporo gminę kosztowało. Burmistrz przyznał, że nie znając wcześniej zaangażowania i kosztów które na to zostały przeznaczone, gdy rozmawiał ze strażakami obiecał im że muzeum zostanie przeniesione. Skoro jednak takie koszty i tyle trudu z organizacją muzeum poniesiono, zatem warto aby nadal muzeum funkcjonowało i było udostępnione turystom, należy natomiast lepiej je rozreklamować. W związku z tym Burmistrz złożył strażakom propozycje aby muzeum pozostawić w remizie gdyż przeniesienie eksponatów ich zabezpieczenie będzie kosztować.

Radny Wyleciał T. - W związku z wypowiedzą Prezesa firmy Lobbe (obecnie Rethman) oraz ważnymi dla gminy kwestiami związanymi z utrzymaniem porządku i czystości w gminie oraz zagospodarowaniem wysypiska śmieci radny wniósł o zwołanie w tej sprawie sesji nadzwyczajnej.

Przewodnicząca Rady odparła, że sesja w tej sprawie odbędzie się i planuje zwołać ją jak najszybciej, ale jej termin uzależniony jest od zakończenia prac oraz złożenia protokołu z kontroli przez specjalną komisję powołaną przez Radę do zbadania funkcjonowania wysypiska śmieci w Ogrodzieńcu.

Ad. 16

Wnioski, zapytania i oświadczenia.

Sołtys Podzamcza Pani Janoska zabrała głos w sprawie szalet w Podzamczu. Poinformowała, iż strażacy wyrazili zgodę na udostępnienie turystom toalet w remizy OSP. Przypomniała też o tym, że sprawa szalet przyniosła wiele konfliktów, zatem skoro szalety będą w remizie, to nie ma potrzeby przeznaczać na ten cel budynku w którym mieści się Stowarzyszenie Kobiet Jurajskich i płaci gminie czynsz i podatek z tego.
Z kolei radny Perkowski zwrócił uwagę na fakt, iż szalety w budynku straży znajdują się na terenie prywatnym, ponadto są one prymitywne. Natomiast w budynku o którym była mowa chcą zrobić szalety z prawdziwego zdarzenia i dokumentacja techniczna na to jest już gotowa.
Pan Bednarz mieszkaniec Ogrodzieńca mówił o potrzebie oświetlenie drogi na Krępę. Zaznaczył przy tym, że skoro koło wędkarzy ma zająć się zagospodarowanie zbiorników wodnych na tym terenie to trzeba też pomyśleć o oświetleniu. Następnie zwrócił się do Przewodniczącej Rady odnośnie pisma które złożył w imieniu mieszkańców celem wyjaśnienia wielu spraw.
Przewodnicząca Rady odparła, że pismo przekazała Komisji Rewizyjnej która bada i wyjaśnia obecnie te sprawy.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Lipiński M. stwierdził, że w ciągu 3 tygodni Komisja powinna zakończyć pracę, są bowiem jeszcze do wyjaśnienia pewne kwestie.
Pani Ciszek. B. Prezes ZNP zabrała głos w związku z wykreśleniem na jednej z sesji z porządku obrad pkt. dot. podjęcia uchwały w sprawie dokształcania nauczycieli i rozdysponowania na ten cel środków finansowych zabezpieczonych w budżecie. Zwróciła się następnie do Burmistrza z pytaniem kiedy zostanie to zatwierdzone bowiem należy się to nauczycielom zgodnie z prawem. Przypomniała ponadto iż o 5 lat zabrano pracownikom oświaty niektóre świadczenia które ustawowo się im należą i jak stwierdziła nie można tylko jednej grupie zawodowej ciągle czegoś zabierać.
Burmistrz przyznał, że faktycznie w budżecie zostały zabezpieczone środki finansowe na dokształcanie i zostanie to wypłacone w II półroczu tak jak ustalono. Stosowna uchwała w tej sprawie zostanie podjęta i będzie to realizowana w II półroczu tego roku. Apelował przy tym aby wszyscy wczuli się w obecną sytuację finansową gminy i nie zgłaszali potrzeb, bowiem to co się należy zostanie wypłacone. Natomiast roszczenia związane z realizacją świadczeń pracowniczych w szkołach należy kierować do swego pracodawcy. Burmistrz bowiem wobec swoich pracowników wywiązuje się natomiast pracodawcą nauczycieli jest dyrektor szkoły i on za to odpowiada.
Pani Alicja Żak mieszkanka Ogrodzieńca poruszyła sprawę utrzymania porządku i czystości w mieście. Zaznaczyła, że słysząc jak radni zgłaszają interpelacje upominają się o szalety o oświetlenie, stwierdziła że o Ogrodzieniec również należy się upominać. W mieście np. brak jest szalet publicznych, ulice i place wymagają odnowienia, są zaniedbane i ona jako mieszkaniec wstydzi się za to, szczególnie gdy przyjeżdżają do niej goście z daleka. Wiele miejsc w mieście straszy swym wygląd wspomniała np. o Placu Piłsudskiego. Zaznaczyła ponadto, że należy mówić o tym głośno i przy każdej okazji przypominać i nawet pisać w gazecie choćby w kontekście satyrycznym jest bowiem wiele ważnych sprawa o których nie można zapomnieć, odłożyć na potem i mieszkańcy też powinni głośno o nich mówić.
Pan Sadowski Ryszard mieszkaniec Ogrodzieńca - odnośnie uzyskania prawa własności do zamku poruszył kwestię kosztów ponoszonych na adwokata który występuje w sądzie w imieniu gminy. Zdaniem pana Sadowskiego skoro osoby posiadają akt własności i chcą zajmować się zamkiem to niech sobie wezmą te ruiny i po co gmina ma koszty ponosić. Poruszył następnie kwestię starych niszczejących zabudowań, które nie dość że psują wizerunek miasta to jeszcze mogą zagrażać bezpieczeństwu. Wskazał przy tym na stary budynek w pobliżu skrzyżowania ul. Kościuszki i ul. 1 Maja. Proponował przeprowadzenie pod tym kontem kontroli oraz podjęcie działań w kierunku zagospodarowania bądź likwidacji takich budynków. Mówił też o zakazie wypalania trawy, po czym zapyta czy wolno palić śmieci, odpady np. papy i innych które podczas spalenia wytwarzają szkodliwe związki i bardzo śmierdzą.

Burmistrz mówił o podjętych przez gminę działaniach zmierzających do rozbiórki domu przy ul. Kościuszki i ul. 1 Maja. Dodał też, że w najbliższym czasie specjalna komisja dokona przeglądu stanu technicznego budynków i wytypuje zagrażające bezpieczeństwu zabudowania. Odnośnie własności zamku, Burmistrz wyjaśnił: sprawa rozpatrywana była przez Sąd w Zawierciu i adwokat został już wcześniej opłacony. Zdaniem Burmistrza Zamek jako dobro kultury narodowej powinien być pod kontrolą i patronatem państwa. W I instancji Skarb Państwa zasiedział teren z drogą zamkową i jeśli apelacja zostanie uchylona to tereny z zamkiem będą we władaniu Skarbu Państwa. Dodał ponadto, iż Telewizja Katowice wyemituje w II połowie maja reportaż, ale w jakim on będzie klimacie i jaki będzie jego charakter - przychylny gminie, czy nie - tego Burmistrz nie wiedział. Zaznaczył natomiast, że skoro Skarb Państwa przez 50 lat dbał i opiekował się zamkiem to działania powinny być prowadzone w takim kierunku, aby zamek był pod kontrolą i władaniem Skarbu Państwa oraz Gminy.
Radny Lipiński wskazał przykład Pałacu w Pilicy. Pani Piasecka - Jonhson była zainteresowana zaadaptowaniem Pałacu i zajęła się jego odnowieniem. Wówczas właściciele upomnieli się o obiekt i dochodzili swych praw w sądzie i wygrali. . Obecnie Pałac niszczeje, wszystko się tam, sypie i nikt nie dba o obiekt. Radny zaznaczył, że taka sytuacja może być z zamkiem jeśli Skarb Państwa nie będzie miał go we władaniu.

Ad. 17

Zamknięcie obrad.

Wobec wyczerpania punktów porządku obrad Przewodnicząca rady Pani Danuta Mikoda dokonała zamknięcia VIII sesji Rady Miejskiej w Ogrodziencu, dziękując wszystkim obecnym za udział w niej.


Protokołowała:
Michalina Oleś

Przewodnicząca Rady:
Danuta Mikoda

Informacje

Dokumenty

Rejestr zmian

2011-11-17 20:06

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2006-10-17 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2006-05-29 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2006-05-29 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2005-08-11 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2005-04-11 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2003-10-24 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2003-10-02 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2003-10-02 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2003-09-17 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2003-09-10 15:37

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2003-09-10 15:37

Dodanie załącznika/ załączników - Rafał Szlachta

2003-09-10 00:00

Dodanie załącznika/ załączników - Rafał Szlachta

2003-09-10 00:00

Dodanie załącznika/ załączników - Rafał Szlachta

2003-09-10 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2003-09-10 00:00

Dodanie załącznika/ załączników - Rafał Szlachta

2003-09-10 00:00

Dodanie artykułu - Rafał Szlachta

Filtrowanie bieżącej kategorii

Redaktorzy odpowiedzialni za ten dział:

Oficjalna strona www

Urząd Miasta i Gminy Ogrodzieniec
tel. (032) 6709700
faks: (032) 6709721

kod TERYT: Ogrodzieniec-2416063;Ogrodzieniec miasto-2416064;Ogrodzieniec obszar wiejski-2416065;NIP: 6491003263; REGON:000529031, Dane do faktur: Gmina Ogrodzieniec, NIP: 6492275822, REGON: 276258842;
Aktualny nr konta bankowego PKO BP SA Nr 15 1020 2498 0000 8202 0436 5250
Kontakt: 
ogrodzieniec@ogrodzieniec.pl;
Elektroniczne Skrzynki Podawcze:
1) https://ogrodzieniec.eboi.pl/;
2) http://epuap.gov.pl/ skrytka epuap: /qdj1qo562c/skrytka
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.