Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe:

Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

PROTOKÓŁ Nr IX/2003 z sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu, odbytej w dniu 29 maja 2003r. w godz. od 15.00 -20.00

Wyświetl stronę główną » Protokoły-kadencja 2002-2006 » Protokoły » PROTOKÓŁ Nr IX/2003 z sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu, odbytej w dniu 29 maja 2003r. w godz. od 15.00 -20.00

PROTOKÓŁ Nr IX/2003
z sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu,
odbytej w dniu 29 maja 2003r. w godz. od 15.00 -20.00

1. Otwarcie sesji i stwierdzenie jej prawomocności
Otwarcia sesji dokonał Przewodniczący Rady Pani Danuta Mikoda. Powitała wszystkich obecnych: radnych, sołtysów gości zaproszonych oraz mieszkańców Ogrodzieńca, po czym stwierdziła na podstawie listy obecności wystarczającą liczbę radnych do podejmowania prawomocnych uchwał. W sesji uczestniczyli wszyscy radni.
Lista obecności radnych oraz gości zaproszonych w załączeniu do protokołu.

Na Sekretarza obrad powołano radnego Łypaczewskiego Janusza, powierzając mu jednocześnie obowiązek odczytywania projektów uchwał oraz obliczana głosów.

2. Przyjęcie proponowanego porządku obrad.

Burmistrz zgłosił wniosek o poszerzenie porządku obrad o dodatkowy punkt dot. podjęcia uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta i gminy Ogrodzieniec na 2003 rok.
Porządek obrad wraz z dodatkowym punktem 15 a. Podjecie uchwały w sprawie zmian w budżecie - został przyjęty przez radnych jednomyślnie.Za przyjęciem głosowało 13 radnych.

Porządek obrad przedstawiał się następująco :

1. Otwarcie Sesji i stwierdzenie jej prawomocności.

2. Przyjęcie zaproponowanego porządku obrad.

3. Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji.

4. Złożenie sprawozdania przez Burmistrza z realizacji uchwał pomiędzy sesjami.

5. Ocena stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego w Gminie na podstawie informacji złożonych przez przedstawiciela Policji oraz przedstawiciela Straży Pożarnej.

* W zastępstwe Komendatna przybył na sesję Pan Marek Krawczyk sekcja ruchu drogowego i wykroczeń. - Komendy Powiatowej Policji w Zawierciu
* wystąpienie Pana Macieja Berżowskiego - Kierownika Posterunku Policji w Ogrodzieńcu
* wystąpienie Pana Czesława Błażkiewicza - Komendanta Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Zawierciu
* wystąpienie Pana Henryka Karcza- Komendanta Miejsko-Gminnej Ochotniczej Straży Pożarnej w Ogrodzieńcu


6. Sprawozdanie z działalności Gminnej Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

7. Sprawozdanie z działalności doraźnej Komisji Rady Miejskiej do zbadania sposobu eksploatacji wysypiska odpadów komunalnych w Ogrodzieńcu oraz podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania.

8. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze przetargu działki Nr 54/1, położonej w Gieble

9. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze przetargu działki Nr 86 położonej w Gieble.

10. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze przetargu działki Nr 183 w Kiełkowicach.

11. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze przetargu działki Nr 391/6 w Ryczowie

12. Podjęcie uchwały w sprawie wydzierżawienia lokalu użytkowego w budynku komunalnym w Podzamczu przy Placu Zamkowym na zabudowę szalet publicznych

13. Podjęcie uchwały w sprawie udzielania stypendiów dla szczególnie uzdolnionych uczniów i studentów z terenu Gminy Ogrodzieniec.

14. Podjęcie uchwały w sprawie realizacji inwestycji - budowa drogi gminnej na trasie Ryczów - Złożeniec.

15. Podjęcie uchwały w sprawie poszerzenia składu osobowego Komisji Rozwoju Gospodarczego Rady Miejskiej.

15a.Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Miasta i Gminy Ogrodzieniec na 2003 rok.

16. Interpelacje i zapytania radnych.

17. Wnioski, zapytania i oświadczenia.

18. Zamknięcie obrad.

Ad. 3

Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji.

Protokoł Nr VIII z sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu z dnia 25 kwietnia 2003r. został przyjęty przez radnych bez uwag. Za przyjęciem protokołu głosowało13 radnych.

Ad. 4
 

Złożenie sprawozdania przez Burmistrza z realizacji uchwał pomiędzy sesjami.

Burmistrz złożył informacje dot. bieżącej działalności gminy. Między podał:
* 28 kwietnia odbyło się spotkanie w Powiatowym Centrum Zarządzania Kryzysowego dot. stanu bezpieczeństwa oraz funkcjonowania straży pożarnej. policji i służb weterynaryjnych w powiecie.
* 29 kwietnia w Podlesicach omawiano kwestie związane z porozumieniem odnośnie funkcjonowania Górskiego Jurajskiego Pogotowia Ratunkowego, którego dodatkowy punkt ma być uruchomiony w Podzamczu.
* 30 kwietnia w Starostwie Powiatowym wręczono awanse oficerskie z naszej gminy odznaczono 2 osoby.
* 3 maja odbyły się uroczystości związane z obchodami Święta Strażaka oraz uchwalenia Konstytucji 3 Maja.
* 6 maja w Komendzie Powiatowej Policji omawiano sprawy związane z organizacja wyścigu kolarskiego.Nasza gmina również włączyła się w pomoc w organizacji imprezy - strażący OSP będą zabezpieczać trasy wyścigu od Kiełkowic do Podzamcza i dalej w kierunku Dąbrowy Górniczej do gminy Łazy.
* 6 maja odbyło się spotkanie dot. przygotowań do międzynarodowego zlotu młodzieży skałtowskiej w Żelazku. Organizatorzy przewidują, że na imprezę przybędzie ok. 8 tyś uczestników. Plany organizacyjne były już w roku ubiegłym poczynione.
* 7 maja w Starostwie Powiatowym odbyły się uroczystości z okazji Dnia Strażaka podczas których druh karcz otrzymał awans.
* 8 i 9 maja w Gimnazjum odbyły się egzaminy oraz podsumowanie w zakresie mierzenia jakości kształcenia młodzieży.
* 9 maja odbyło się spotkanie Klubu Sportowym "Budowlani" na którym omawiano kwestie finansowe. Sytuacja klubów w tym względzie jest bardzo niekorzystna i burmistrz zaproponował niewielka pomoc w tym względzie. Przygotowana została uchwała dot. zmian w budżecie i przekazana dotacji na bieżącą działalność klubów sportowych zarówno dla Budowlanych jak też dla KS Giebło.
* 12 maja omawiano kwestie związane z gospodarką wodną dotyczące rozwiązania problemu z funkcjonowaniem przepustu wodnego na rzeczce w Józefowie. Zwrócono się do Urzędu Wojewódzkiego o pomoc w tej sprawie.Okazało się bowiem, że problem jest poważny gdyż zamulone przepusty powoduje spore szkody w zarybionych stawach na Józefowie.
* 14 maja w Domu Kultury w Ogrodzieńcu odbyło się spotkanie z mieszkańcami dot. budowy kanalizacji i oczyszczalni ścieków. W Gazecie Ogrodzienieckiej ukazał się obszerny artykuł na ten temat. Na spotkaniu powołano zespół ds. przygotowań do inwestycji i członkowie tego zespołu w dniu 5 czerwca wezmą udział w wyjazdowym spotkaniu podczas którego zobaczą jak funkcjonują oczyszczalnie ścieków w innych gminach i jak inne gminy poradziły sobie w tej kwestii.
* 16 maja odbyło się spotkanie z przedstawicielami Zarządu oraz Rady Nadzorczej - Zakładu Przerobu i Składowania Odpadów w Ogrodzieńcu na temat funkcjonowania wysypiska oraz rozwiązania problemów z tym związanych. Na sesji w kolejnym punkcie porządku dziennego zostanie w tej sprawie złożony raport przez specjalną komisję rady powołaną ds. zbadania funkcjonowania wysypiska.
* Burmistrz poruszył następnie ważną sprawę która pojawiła się w gminie dotyczącą częściowego wyłączania lamp oświetlenia ulicznego. Powody tego są proste. W budżecie ustalono 136 tyś zł na oświetlenie i konserwacje lamp. Brakująca kwota powoduje konieczność wprowadzenia oszczędności i to jest powodem wyłączania lamp. Lepiej bowiem wcześniej zaoszczędzić i wyłączać niektóre lampy niż potem gdy braknie pieniędzy wyłączyć całe oświetlenie. Nadmienił ponadto, iż radni otrzymali informacje dot. kosztów oświetlenia oraz uzyskanych oszczędności po wyłączeniu lamp. Zaznaczył ponadto, iż z Urzędu Wojewódzkiego gmina nie otrzymała jeszcze środków finansowych na oświetlenie dróg wojewódzkich i jeśli nie otrzymamy na ten cel pieniędzy to z budżetu gminy trzeba będzie dołożyć i taki problem może jeszcze pojawić się w ciągu roku.
* Trwają przygotowania dokumentów dot. skorzystania z Programu Sapard na budowę kanalizacji i oczyszczalni ścieków. Pojawiła się propozycja zaangażowania mieszkańców w inwestycję, w takiej wysokości aby każda rodzina była w stanie skorzystać z propozycji. Odbyło się spotkanie zespołu ds. realizacji kanalizacji na którym zaproponowano aby kwota zaangażowania finansowego rozłożona została na raty.Zaproponowano kwotę 800 zł. Burmistrz nie chciał ze swej strony narzucać kwoty zdając sobie sprawę że zaangażowanie finansowe dla niektórych rodzin to i tak bardzo duża kwota. Zaznaczył jednak, że im większe zaangażowanie finansowe ze strony gminy oraz jej mieszkańców tym więcej środków finansowych można otrzymać z Programu.
* Kolejna sprawa związana z finansami dot. budowy w Szpitalu Powiatowym w Zawierciu oddziału intensywnej opieki medycznej. Starosta zwrócił się do gminy o dofinansowanie niestety było to po uchwalonym budżecie i nie założono w nim dofinansowania na ten cel. Obecnie Starosta ponownie zwrócił się do gminy o wsparcie finansowe. Burmistrz odczytał pismo Starosty w tej sprawie, po czym zaznaczył, że były chęci przekazania środków finansowych na to zadanie, ale po dokonaniu analizy budżetu niestety nie widzi możliwości wygospodarowania pieniędzy z budżetu na ten cel. Mówił następnie o propozycji związanej z realizacją tego zadania w myśl której każda gmina miała zadeklarować po 5 zł od każdego mieszkańca. W przypadku naszej gminy daje to ok. 50 tyś zł. - takiej kwoty obecnie nie był w stanie wygospodarować z budżet. Burmistrz zaznaczył, iż zdaje sobie sprawę z faktu iż źle się stanie jeśli w szpitalu nie powstanie taki oddział, ale niestety tegoroczny budżet gminy jest jednym z najtrudniejszym od wielu lat budżetem.
Pan Kwoczała M. mieszkaniec Ogrodzieńca zapytał czy dofinansowanie budowy oddziału w szpitalu powiatowym jest zadaniem własnym gminy czy jest to zadanie powiatu.
Burmistrz odparł, że to jest zadanie powiatu, a pismo Starosty ma charakter prośby o wsparcie finansowe. Dla przykładu wskazał iż zadaniem powiatu jest również utrzymanie dróg powiatowych i na tej płaszczyźnie samorządy powiatowe gminne i wojewódzkie współpracują ze sobą. Drogi powiatowe lub wojewódzkie znajdują się w naszej gminie, służby porządkowe wykonując swoje zadania sprzątają drogi, a sprawy finansowe prowadzone są na zasadzie wymiany korespondencji.
Przewodnicząca Rady dodała, że w kwestii dotacji do budowy oddziału w szpitalu powiatowym sytuacja wygląda następująco: jeżeli gminy z powiatu zawierciańskiego przekażą odpowiednią kwotę wówczas szpital otrzyma 380 tyś zł dotacji i takie przyrzeczenie szpital posiada. Ponadto szpital ma już dużą ilość zgromadzonego sprzętu dla tego oddziału nie ma tylko na remont pomieszczeń.
Burmistrz wyjaśnił, iż w sprawie dofinansowania budowy oddziału intensywnej opieki , gminy podpisują porozumienie. W poszukiwaniu pieniędzy na ten cel dopuszcza się różne akcje w tym też kwestowanie, ale niestety jest taki wymóg, jeżeli gmina oferuje pomoc musi podpisać porozumienie i zabezpieczyć w budżecie kwotę na budowę oddziału intensywnej opieki. Burmistrz zaznaczył ponadto, iż nasza gmina zajmuje się opieką i ochrona zdrowia. Posiadamy własny Samodzielny Publiczny ZOZ o który gmina musi dbać i wspierać finansowo i nikt spoza gminy nie udziela Ośrodkowi Zdrowia w Ogrodzieńcu pomocy.
Pan Kaczorowski Z. radny powiatowy stwierdził, że szpital w Zawierciu nie posiada środków finansowych, jest zadłużony i dlatego zwrócił się o pomoc. Nadmienił ponadto, iż budowa oddziału jest zadaniem szpitala, nie jest to zadanie Starostwa. Realizacja tego zadania jest bardzo ważna dla mieszkających tutaj ludzi bowiem w razie konieczności chorych przewozi się do Dąbrowy Górniczej, a jeśli tutaj na miejscu w szpitalu w Zawierciu będzie taki odział to uratuje się życie wielu ludzi.

Ad. 5

Ocena stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego w Gminie na podstawie informacji złożonych przez przedstawiciela Policji oraz przedstawiciela Straży Pożarnej.

Przewodnicząca Rady powitała gości zaproszonych na sesje cele pzredstawienia informacji w przedmiotowym temacie.
W zastępstwie Komendanta Komendy Powiatowej Policji w Zawierciu przybył Pan Marek Krawczyk - sekcja ruchu drogowego i wykroczeń.
Pan Maciej Berżowski- Kierownika Posterunku Policji w Ogrodzieńcu
Pan Czesław Błażkiewicz - Komendanta Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Zawierciu
Pan Henryk Karcz - Komendanta Miejsko-Gminnej Ochotniczej Straży Pożarnej w Ogrodzieńcu

Jako pierwszy głos zabrał Pan Macieja Berżowskiego - Kierownika Posterunku Policji w Ogrodzieńcu. Poinformował:
- Od 15 kwietnia 2003r. został powołany Posterunek Policji w Ogrodzieńcu. Dyżury w godzinach rannych pełnione są od 8 -10, po południu od 17 -19. Jeżeli w na posterunku nie będzie nikogo dzwonić po nr telefonu 112 orz 997 lub 691, 997, 013 do służby oraz 014 do kierownika. We wtorki Kierownik przyjmuje skargi i zażalenia na policjantów. Następnie Kierownik zapoznał ze statystyka wypadków drogowych które miały miejsce na terenie Miasta i Gminy Ogrodzieniec - patrz informacja w załączeniu do protokołu. Podał również liczby zdarzeń jakie miały miejsce w miesiącu kwietniu naszym terenie : 16 przestępst kryminalnych, 20 wykroczeń w tym 2 drogowe dot. rejestracji pojazdów i 5 kolizji. W miesiącu maju odnotowano 9 przestępstw z czego było 6 kradzieży z włamaniem, 1 kradzież, 1 groźba oraz 29 wykroczeń dot. stanu trzeźwości oraz zaśmiecania. Na zakończenie kierownik apelował o podjęcie przez mieszkańców współpracy z Policją, nie bać się, informować Policje o zdarzeniach gdyż taka pomoc często doprowadza do ujęcia sprawcy.
W dalszej kolejności Pan Henryk Karcz Komendanta Miejsko-Gminnej Ochotniczej Straży Pożarnej w Ogrodzieńcu - Odczytał sprawozdanie z działalności Komendanta Miejsko Gminnego Ochotniczych Straży Pożarnych w Ogrodzieńcu. Sprawozdanie to załączone zostało do niniejszego protokołu.
Następnie głos zabrał Pan Czesław Błażkiewicz Komendanta Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Zawierciu. Przedstawił analizę stanu ochrony przeciwpożarowej Gminy Ogrodzieniec. Pisemna informacja w tym temacie załączona została do protokołu.
Dla podsumowania Burmistrz stwierdził, że w myśl ustawy o samorządzie gminnym, do zadań gminy należy między innymi utrzymanie bezpieczeństwa i porządku publicznego. W gminie powinna działać grupa ludzi gotowanych do niesienia pomocy w kryzysowych sytuacjach. Na terenie gminy Ogrodzieniec wiele osób działa w ochotniczych strażach pożarnych.Mówił na temat dobrej organizacji oraz funkcjonowania OSP.Podziękował strażakom za ich ofiarną pracę oraz niesienie pomocy. Odniósł się następnie do faktu uruchomienia od kwietnia br Posterunku Policji w Ogrodzieńcu. Zaznaczył, że już widoczna jest poprawa., na ulicach spotyka się coraz częściej patrole policyjne. Zwrócił się następnie do mieszkańców z apelem o pomoc i współprace z Policją dodał, że całą dobę czynny jest telefon alarmowy policji i jeśli mieszkańcy są świadkami przestępstw powinni przekazać taką informacje wówczas możliwość wykrycia oraz ukarania sprawcy będzie większa. Podziękował następnie za udział przedstawicieli Policji i Straży Pożarnej w obradach sesji oraz za złożone informacje.
Ad. 6

Sprawozdanie z działalności Gminnej Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Pani Sylwia Selejdak Pełnomocnik Burmistrza ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych odczytała sprawozdanie z działalności Gminnej Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2002 rok.
Sprawozdanie załączone zostało do protokołu.

Ad. 7

Sprawozdanie z działalności doraźnej Komisji Rady Miejskiej do zbadania sposobu eksploatacji wysypiska odpadów komunalnych w Ogrodzieńcu oraz podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania.

Przewodniczący doraźnej Komisji Rady Miejskiej do zbadania sposobu eksploatacji wysypiska odpadów komunalnych w Ogrodzieńcu - radny Tomasz Wyleciał na początek pokazał zdjęcia obrazujące obecny wygląd wysypiska oraz teren wokół niego. Następnie złożył sprawozdanie z prac Komisji.
Pisemne sprawozdanie z działalności doraźnej Komisji Rady Miejskiej do zbadania sposobu eksploatacji wysypiska odpadów komunalnych w Ogrodzieńcu załączone zostało do niniejszego protokołu - patrz załącznik uchwały nr IX/85/2003 z dnia 23 maja 2003r. w sprawie przyjęcia sprawozdania z działalności doraźnej komisji ds. zbadania sposobu eksploatacji wysypiska.

Pan Kwoczała mieszkaniec Ogrodzieńca zapytał kto jest przewodniczącym rady nadzorczej SPZOZ

Burmistrz zaznaczył, że na sesji obecni są przedstawiciele Spółki ZPiSO w tym również Przewodniczący Rady Nadzorczej. Stwierdził następnie, że od początku prezentował stanowisko udostępniania radnym oraz mieszkańcom gminy wszelkich informacji dot. gospodarki mieniem gminnym w tym też wiadomości związanych z funkcjonowaniem spółek z udziałem gminy.
Wysypisko odpadów komunalnych wybudowano kosztem gminy na początku lat 90 i było ono na potrzeby gminy przeznaczone.
Mówił następnie o potrzebie prowadzenia racjonalnej gospodarki odpadami komunalnymi. Zaznaczył przy tym, że taka działalność jest kosztowna oraz, że powinna być prowadzona profesjonalnie. Poparł opinie poprzedniej Rady w kwestii prowadzenia takiej gospodarki przez specjalistyczna firmę i dlatego 4 lata temu powstała spółka której funkcjonowanie jest jednym z tematów dzisiejszej sesji. Zdaniem burmistrza problem odpadów jest problemem gminy i spółka która się tym zajmuje również powinna być podmiotem gminy, powinna być pod kontrolą gminy. Gmina może realizować to zadanie poprzez: zakład budżetowy, spółkę prawa handlowego z udziałem gminy oraz osób prywatnych lub spółkę prawa handlowego z wyłącznym udziałem gminy.
Burmistrz mówił dalej, że chciałby aby podmioty zajmujące się zarówno gospodarką odpadami jak również gospodarką wodno - ściekową były pod kontrolą gminy z tego względu, iż te sprawy będą zawsze problemami gminy. W związku z powyższym udzielając odpowiedzi na zawarte w sprawozdaniu z kontroli zapytanie burmistrz odparł, że chciałby, aby gospodarka odpadami prowadzona była przez podmiot prawa handlowego w 100% będącego gminy.
Poinformował następnie, że jest przed Walnym Zgromadzenie Spółki ZPiSO i na Zgromadzeniu Wspólników zapadną decyzje. Po kontroli Inspekcji Ochrony Środowiska na wniosek Burmistrza zaprzestano składowania odpadów zwierzęcych na wysypisku. Przeprowadzono rekontrolę na wysypisku z udziałem przedstawicieli Starostwa Powiatowego z Wydziału Ochrony Środowiska. Obecny był również projektant wysypiska i wspólnie oceniono przebieg procesu naprawczego. Obecnie wszystko wskazuje na to, iż wysypisko funkcjonuje prawidłowo.
Na pytanie mieszkańca Ogrodzieńca dot. Rady Nadzorczej Spółki ZPiSO Ogrodzieniec- Pan Jerzy Podsiedli przedstawił się i poinformował, że on jest Przewodniczącym Rady Nadzorczej. Spółki "Zakład Przerobu i Składowania Odpadów w Ogrodzieńcu.
Mieszkaniec Ogrodzieńca Pan Kwoczała poinformował, że jest to przedstawiciel EKO-GWAJ-mu, po czym zapytał czy z gminy Ogrodzieniec jest ktoś w Radzie Nadzoraczej.
Burmistrz odparł, że z gminy są dwie osoby w radzie nadzorczej.
Spośród zebranych na sali mieszkańców padło zapytanie o to kto jest reprezentantem naszej gminy w radzie nadzorczej spółki.

Pan Podsiedlik Przewodniczący Rady Nadzorczej podał nazwiska tych osób Była to Pani Katarzyna Kaziród oraz Pani Justyna Jaros. Nadmienił ponadto, iż osoby te wytypował do Rady Nadzorczej poprzedni Zarząd Gminy.

Pan Górnicki mieszkaniec Ogrodzieńca zaznaczył, że wysypisko powstało na terenie gminnym i gmina go wybudowała i gmina powinna mieć kontrolę nad wysypiskiem. Pytał następnie po co Rada Nadzorcza funkcjonuje skoro nie broni interesów gminy czy tylko po to aby brać pieniądze.

Burmistrz dla wyjaśnienia podał, że spółka ZPiSO powstała z udziałów gminy w wysokości 52 % udział oraz EKO-GWAJM - 48% udziałów. Każda spółka w myśl przepisów prawa handlowego musi mieć radę nadzorczą.Mówił następnie o tym, ze również jest za tym aby gospodarka odpadami była pod kontrolą gminy. W swej poprzedniej wypowiedzi przedstawił propozycje realizacji tego - może to być zakład budżetowy, lub spółka handlowa z udziałem gminy i wówczas głos decydujący należy do gminy.

Pan Kwoczała M. zaznaczył, że mimo iż gmina posiadała większe udziały w spółce to Przewodniczącym Rady Nadzorczej jest osoba reprezentująca drugiego udzialowca z mniejszymi udziałami. Taka sytuacja jest nieprawidłowa. Zapadają bowiem różne decyzje, nadmienił przy tym, że on sam był kiedyś z ramienia gminy wytypowany do rady nadzorczej tej spółki jednak szybko go odsunięto.Obecnie przewodniczącym rady nadzorczej jest reprezentant EKO-GWAJ-mu i to trzeba zmienić, są bowiem nieprawidłowości np., brak wagi na wysypisku.

Radny Lipiński poruszył kwestie tego jak długo wysypisko będzie mogło jeszcze funkcjonować, bo skoro gmina na obecnie samodzielnie gospodarować wysypiskiem które jest już zapełnione to jaką odpowiedzialność poniesie firma która zasypała to wysypisko.

Burmistrz podał jeden ze sposobów mający na celu zwiększenie objętości wysypiska. Była to budowa wokół niecki w której składowane będą odpady i one utworzą wał. Z raportu projektanta wynika, iż jest to sposób zwiększenia objętości wysypiska. Jednak wszystko będzie zależeć od prowadzonej przez Radę i Burmistrza polityki gospodarowania odpadam. "Żywotność" wysypiska zależy od tempa przyjmowania śmieci im więcej śmieci tym szybciej załadowane zostanie wysypisko.Ważne są kwestie finansowe, opłaty za składowanie odpadów, koszty utrzymania wysypiska. To wszystko składa się na ustalenie pewnych modeli funkcjonowania wysypiska :
I model przyjmuje się śmieci z gminy oraz dodatkowo taka ilość, aby wysypisko zarabiało na swoje utrzymanie.
II model - przyjmuje się dużo śmieci, opłaty są wysokie.- działalność zarobkowa.
III model przyjmowane są wyłącznie śmieci z naszej gminy, koszt utrzymania wysypiska jest wysoki, konieczne będą dotacje z budżetu gminy.

Radny Orman zapytał czy zabezpieczone są środki finansowe na rekultywację wysypiska.

Burmistrz odparł, że na Walnym Zgromadzeniu będzie rozliczony zysk spółki za dany rok. Nadmienił ponadto, iż od przedstawiciela Spółki ZPiSO otrzymał informacje, iż rekultywacja jest na bieżąco prowadzona

W dalszej kolejności radny Łypaczewski J. odczytał projekt uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdanie z działalności doraźnej Komisji Rady Miejskiej do zbadania sposobu eksploatacji wysypiska odpadów komunalnych w Ogrodzieńcu.

Po przeprowadzonym głosowaniu Uchwała Nr IX/ 85/2003 w sprawie przyjęcia sprawozdanie z działalności doraźnej Komisji Rady Miejskiej do zbadania sposobu eksploatacji wysypiska odpadów komunalnych w Ogrodzieńcu - została przyjęta jednogłośnie przez radnych. W głosowaniu udział wzięło 15 radnych.

Ad. 8

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze przetargu działki Nr 54/1, położonej w Gieble

Pani Łydka W. objaśniła pokrótce treść kolejnych uchwał związanych ze sprzedażą mienia gminnego. Działki w Gieble przeznaczone są pod budownictwo jednorodzinne. Działki te były już wcześniej przeznaczone do sprzedaży. Obecnie przekształca się formę własności z wieczystego użytkowania na sprzedaż.
Działka w Kiełkowicach przy ul. Turystycznej pod budownictwo jednorodzinne wystawiona zostaje do sprzedaży w drodze przetargu.
Działka w Ryczowie po dawnym przedszkolu. Wygasła już umowa dzierżawy i obecnie nieruchomość do sprzedaży w drodze przetargu została udostępniona.
Kolejna uchwała dot. dzierżawa lokalu na szalety publiczne w Podzamczu. Jest to budynek przylegający do Karczmy na rynku w Podzamczu. Obecnie znajduje się tam siedziba Stowarzyszenia Kobiet Jurajskich. Budowa szalet będzie inwestycją kosztowną w związku z tym dzierżawę zaproponowano na 10 lat.
Radny Łypaczewski J. odczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze przetargu działki Nr 54/1, położonej w Gieble. W wyniku głosowania uchwała Nr IX/86/2003 w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze przetargu działki Nr 54/1, położonej w Gieble- została przyjeta jednomyślnie. Głosowało 15 radnych

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze przetargu działki Nr 86 położonej w Gieble.

Projekt uchwały odczytał Radny Łypaczewski J.
Uchwała Nr IX/87/2003 w sprawie w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze przetargu działki Nr 86 położonej w Gieble - została przyjęta jednomyślnie. Głosowało 15 radnych

Ad.10

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze przetargu działki Nr 183 w Kiełkowicach.

Radny Łypaczewski J. odczytał projekt uchwały
W wyniku głosowania uchwała Nr IX/88/2003 w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze przetargu działki Nr 183 w Kiełkowicach - została przyjęta jednomyślnie. Głosowało 15 radnych

Ad. 11

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze przetargu działki Nr 391/6 w Ryczowie.

Radny Łypaczewski J. odczytał projekt uchwały.
Uchwała Nr IX/89/2003 w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze przetargu działki Nr 391/6 w Ryczowiezostała poddana pod głosowanie. Za jej przyjęciem opowiedzieli się wszyscy radni. W głosowaniu uczestniczyło 15 radnych.

Ad. 12

Podjęcie uchwały w sprawie wydzierżawienia lokalu użytkowego w budynku komunalnym w Podzamczu przy Placu Zamkowym na zabudowę szalet publicznych.

Burmistrz wyjaśnił, że projektu tej uchwały znalazł się pod obradami sesji na skutek prośby oraz wniosku Rady Sołeckiej Podzamcza w sprawie budowy szalet publicznych. Na budowę szalet w tym budynku został już wcześniej wykonany projekt techniczny. Stanowisko Burmistrza w tej sprawie było jednoznaczne - gminy nie stać w obecnym czasie na budowę szalet.
Obecnie w budynku prowadzona jest działalność gospodarcza. Mieści się tam Stowarzyszenie i jest w tej sprawie zawarta umowa. W przypadku podjęcia decyzji, gdy uchwała zacznie obowiązywać konieczne będzie dokonanie zmiany charakteru użytkowania budynku.Gminę czekają dodatkowe koszty, bowiem dotychczasowy użytkownik budynku poniósł nakłady finansowe przy remoncie budynku. Burmistrz zwrócił się do radnych, aby rozważyli te sprawy i wstrzymali się z podjęciem decyzji do czasu rozstrzygnięcia prawnych kwestii.
Został zgłoszony wniosek o dopuszczenie do głosu Pani Wiesławy Janoska.
Wniosek został przyjęty. Za wnioskiem opowiedziało się 10 radnych.

Pani Janoska W. dla przypomnienia podał: W latach siedemdziesiątych powstało KGW w Podzamczu i zwrócono się do władz gminy o przydzielenie lokalu. Ówczesny Naczelnik Pan Kopeć przydzielił lokal w budynku w którym dotychczas mają siedzibę i nikt nie mówił wówczas o budowie szalet. Koło poniosło spore koszty związane z remontem lokalu i była tam ich siedziba przez wiele lat, aż do czasu gdy nastał Burmistrz Podsiadło. Stwierdziła ponadto, że prowadzona jest tam również działalność gospodarcza i płacą gminie czynsz i podatki za ten lokal.
Radny Perkowski przyznał, że faktycznie w budynku działa Stowarzyszenie i prowadzony jest tam bar piwny. Zaznaczył jednak iż na zebraniu mieszkańców oraz Rady Sołeckiej w Podzamczu w roku 1997 oraz w roku 2000 r zgłoszono wniosek o likwidację tego celem budowy szalet publicznych. Z uwagi na brak pieniędzy szalety jednak nie powstały. Obecnie znalazł się sponsor i chce wybudować szalety prywatne.
Radny Lipiński zapytał czy jest jakieś inne miejsce, może budynek pod zamkiem który można na szalety zagospodarować. Jeśli znalazł się sponsor który chce wybudować w Podzamczu szalety, to należy mu to umożliwić, ale aby nie robić konfliktu można zaproponować inny lokal, jeśli taki będzie.
Przewodnicząca Rady Mikoda D. zwróciła uwagę na fakt, iż zamek jest wizytówką naszej gminy, zamek jest czymś co wyróżnia nas spośród innych gmin. Zrodził się konflikt którego przyczyną okazała się potrzeba budowy szalet, nikt nie zwrócił jednak uwagi na ich lokalizację Budynek ten znajduje się w centrum Podzamcza, usytuowany jest na rynku w pobliżu punktu gastronomicznego. Kwesta zapachów, skoro szalety będą w centrum obok restauracji, kto zatem przyjdzie do punktu gastronomicznego który sąsiaduje z szaletami. Zdaniem Przewodniczącej szalety publiczne powinny być usytuowane w innym miejscu w miejscu ustronnym. W związku z tym zaapelowała do radnych o rozwagę przy podejmowaniu decyzji.

Radny Mogiła zgłosił wniosek o wstrzymanie się z podjęciem decyzji w tej sprawie oraz wycofanie uchwały z głosowania.
Wniosek poddano pod głosowanie. Za wnioskiem opowiedziało się 2 radnych, 12 było przeciwko i 1 wstrzymał się od głosu.
Wniosek został odrzucony.

Radny Łypaczewski J. odczytał projekt uchwały.
Przeprowadzono głosowanie w wyniku którego Uchwała Nr IX/90/2003 w sprawie wydzierżawienia lokalu użytkowego w budynku komunalnym w Podzamczu przy Placu Zamkowym na zabudowę szalet publicznych została przyjęta 8 głosami, przy 4 przeciwnych i 3 wstrzymujących.

Ad. 13

Podjęcie uchwały w sprawie udzielania stypendiów dla szczególnie uzdolnionych uczniów i studentów z terenu Gminy Ogrodzieniec.

Burmistrz stwierdził że uchwała w tej sprawie po raz drugi została do Rady skierowana. Po ostatnich zmianach w przepisach, gminy mogą udzielać pomocy finansowej szczególnie uzdolnionym uczniom. Poprzedni projekt uchwały złożony w grudniu roku ubiegłego został oddalony na skutek interwencji radnych oraz Komisji Rewizyjnej i obecnie został radnym ponownie przedłożony po naniesieniu poprawek. Burmistrz wyraził następnie opinie twierdząc, że uchwała w tej sprawie powinna w naszej gminie obowiązywać.
Projekt uchwały odczytał Łypaczewski J.
Odbyło się głosowanie nad uchwałą. 5 radnych opowiedziało się za jej przyjęciem, 8 było przeciwnych i 1 wstrzymał się od głosu. Uchwała została odrzucona.

Ad. 14

Podjęcie uchwały w sprawie realizacji inwestycji - budowa drogi gminnej na trasie Ryczów - Złożeniec.

Pan Mikulski P. Kierownik Referatu Przedsięwzięć Publicznych na wstępie poprosił o dokonanie poprawek dot. kwot podanych w tabelce. Wkradł się błąd i podał w których pozycjach należało nanieść poprawki. Następnie podał, iż budowa drogi z Ryczowa w stronę Pilicy została zaplanowana w wieloletnim programie inwestycyjnym. Zadanie to zostanie rozpoczęte w 2004r. Problem z budową tej drogi jest dobrze znamy mieszkańcom. Projekt uchwały w sprawie budowy został złożony po to aby starać się o pozwolenie na budowę. Zadnie finansowane będzie z funduszy unijnych z programu Sapard oraz w 50% ze środków gminnych.
Łypaczewski J. odczytał projekt uchwały.
Odbyło się głosowanie w wyniku którego uchwała Nr IX/91/2003 w sprawie realizacji inwestycji - budowa drogi gminnej na trasie Ryczów - Złożenieczostała przyjeta przez radnych jednogłośnie. Głosowało 14 radnych.

Ad. 15

Podjęcie uchwały w sprawie poszerzenia składu osobowego Komisji Rozwoju Gospodarczego Rady Miejskiej.

Sekretarz obrad odczytał projekt uchwały
Odbyło się głosowanie w wyniku którego Uchwała Nr IX/92/2003 w sprawie poszerzenia składu osobowego Komisji Rozwoju Gospodarczego Rady Miejskiej. Za uchwałą głosowało 12, 1 przeciwko, 1 wstrzymał się od głosu.

Ad. 15 a

 

Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Miasta i Gminy Ogrodzieniec na 2003 rok.

Burmistrz mówił o problemach finansowych o potrzebach ludzi którzy nie mają pracy i aby pomóc biednym przyznaje się zasiłki. Tymczasem brakło już pieniędzy na ich wypłatę i Burmistrz zwrócił się do Rady o przyznanie dodatkowych środków na zasiłki. Zwrócił się również o dofinansowanie klubów sportowych. Nadmienił że w gminie działają dwa kluby skupiające młodzież i dzieci. Jeden z klubów ma jeszcze przedwojenne tradycje, drugi powstał niedawno w Gieble. Zarządy klubów zwróciły się o pomoc finansową do gminy, jeśli w najbliższym czasie nie znajdzie się sponsor i nie będzie dodatkowych pieniędzy klubom grozi likwidacja. Aby szukać sponsorów Burmistrz zorganizował spotkanie z przedsiębiorcami i prowadzono w tej sprawie dyskusje. Jednak obecnie jeśli nie znajdzie się 2 tyś zł kluby zmuszone będą przerwać ligowe rozgrywki.
Kolejny wniosek Burmistrza dotyczył przekazania środków finansowych na zagospodarowanie Krępy. Na razie drobnymi środkami własnymi przy zaangażowaniu koła wędkarskiego udało się uporządkować teren. Ogłoszono przetarg na prowadzenie gastronomii na Krępie. Niestety w wyznaczonym terminie nie wpłynęła żadna oferta i na razie temat ten jest otwarty.

Sekretarz obrad odczytał projekt uchwały.

Uchwała Nr IX/93/2003 w sprawie zmian w budżecie Miasta i Gminy Ogrodzieniec na 2003 rok- za jej przyjęciem głosowało 14 radnych.

Ad. 16

 

Interpelacje i zapytania radnych.

Radny Molenda T. W imieniu radnych reprezentujących miasto Ogrodzieniec przedstawił plan zamierzeń do realizacji w obecnej kadencji rady.
W planie znalazły się następujące zadania do realizacji :
1. Kanalizacja.
2. Odwodnienie ul. Olkuskiej wraz z przyległymi ulicami, odwodnienie ulicy Kościuszki wraz z przyległymi ulicami oraz odwodnienie Osiedla "Złote Piaski".
3. Wyasfaltowanie dróg:
- Cmentarnej,
- Ulic przyległych do ul. Olkuskiej,
- Ulic na Osiedlu "Złote Piaski"
- Ulicy Mickiewicza i przyległych.

4. Budowa chodników przy ulicach:
- 1 Maja,
- Olkuskiej
- Kościuszki
5. Budowa placu zabaw na Osiedlu "Złote Piaski" oraz uporządkowanie placu gier przy ul. Spacerowej.
6. Odbudowa Ośrodka Rekreacyjnego Krępa.
7. Odzyskanie Placu Piłsudskiego.

Radna Adamusińska Z. złożyła w imieniu osób bezrobotnych prośbę do Burmistrza o interwencje u Pana Gródka organizatora zloty Skautów w Żelazku o zatrudnienie osób bezrobotnych z tego terenu. Następnie skierowała do Zarządu Komunalnego wniosek o umieszczenie koszy na śmieci na przystanku w Ryczowie.
Radny Lipiński odnośnie odrzucenia uchwały w sprawie udzielania stypendiów dla szczególnie uzdolnionych uczniów i studentów wskazał powody oddalenia jej przez radnych. Zaznaczył że została ona oddalona z uwagi na jeden z punktów regulaminu
który podzielił radnych podczas dyskusji.Chodziło o to aby zróżnicować wysokość stypendiów, są bowiem różne warunki materialne rodzin oraz kwestia tego, że młodzi ludzie uczą się gdzieś w świecie i nie powracają już do naszej gminy. Uchwała w tej sprawie powinna jednak powrócić pod obrady i zostać zatwierdzona przez radnych warto bowiem docenić dzieci uzdolnione z rodzin ubogich Wskazał następnie na fakt, iż warto będzie utworzyć konto na które ewentualni sponsorzy będą na ten cel mogli przekazywać pieniądze.

Dyrektor ZEAS Pan Muc dla wyjaśnienia podał: ustawa o samorządzie gminnym oraz rozporządzenie MEN z 1993r. dają gminie upoważnienie do przyznania uczniom uzdolnionym stypendia oraz regulują kwestie wysokości tych stypendiów. Nie ma w tej ustawie kwestii odnoszących się do uzależnienia wysokości stypendia od sytuacji materialnej. Jeśli natomiast ma być wzięta pod uwagę sytuacja materialna to wówczas stypendia socjalne można przyznać Natomiast stypendia za szczególnie osiągnięcia - jak sama nazwa wskazuje należą się młodzieży szczególnie uzdolnionej. Przedkładając radnych projekt uchwały w tej sprawie taka właśnie była intencja aby wyróżnić dzieci szczególnie uzdolnione bez różnicowania wg sytuacji materialnej.

Ad. 17

 

Wnioski, zapytania i oświadczenia.

Pan Górnicki E. Przewodniczący Koła Samoobrony R.P. w Ogrodzieńcu wystąpił w imieniu mieszkańców Placu Piłsudskiego. Na wstępie wspomniał o znaczeniu historycznym tego placu, podał, że dawniej odbywały się na nim wszelkie uroczystości kościelne, państwowe oraz lokalne i jak sama nazw placu wskazuje było to również miejsce na którym Ogrodzieniec gościł Marszałka Piłsudskiego. W latach 70 na placu powstały pawilony handlowe będące własnością GS. Teren ten jest obecnie we władaniu Skarbu Państwa i w sądzie toczy się sprawa o jego zasiedzenie przez gminę, gdy gmina przejmie plac zamierza przekazać go w użytkowanie GS-owi, z kolei ten sprzeda go obecnemu użytkownikowi pawilonu handlowego dawniej "Anatol".

Pan Górnicki zwrócił się następnie do radnych o podjęcie działań celem odzyskania placu oraz przeznaczenia go na takie cele jakie od wielu lat zostały mu przeznaczone - na rekreację. Apelował do radnych aby wpłynęli na Burmistrza i nie dopuścili do przekazania placu Gminnej Spółdzielni lecz przeznaczyli na rekreacje, aby ten plac wszystkim mieszkańcom służył. Przekazał następnie na ręce Przewodniczącej Rady pismo Samoobrony R.P koło w Ogrodzieńcu w sprawie odzyskania Placu Piłsudskiego. Pismo w tej sprawie poparte podpisami ponad 1 tyś mieszkańców Ogrodzieńca skierowane zostało również do Wojewody oraz do Sądu.

Burmistrza zaznaczył, że wszystko co robił w tej sprawie zmierza do tego, aby plac służył wszystkim mieszkańcom. Intencją jego było i jest uregulowanie spraw własnościowych placu i z takim zamierzeniem złożył do sądu sprawę. Skomentował następnie plotki jakie pojawiły się jakoby Burmistrz wraz z Sekretarzem działali wbrew oczekiwaniom mieszkańców.Stanowczo stwierdził, że intencją obecnych władz było i jest, aby plac Piłsudskiego był we władaniu samorządu gminy.Zaznaczył ponadto, iż gmina zawsze dbała o plac. W latach 70, gdy wybudowano pawilon handlowy gmina również dbała o ten teren były ustawione ławki, zasadzono zieleń i gmina nadal dba o to miejsce.

W dalszej kolejności głos zabrał sołtys Kolonii Ryczów.Wnioskował o wyremontowanie ul. Turystycznej, bowiem jak zaznaczył była ona utwardzona azbestem na to położono cienką warstwę nawierzchni. Nawierzchnia w wielu miejscach jest już zniszczona i jadące samochody wzbijają kłęby kurzu z zawartością szkodliwego azbestu.

Pan Bednarz mieszkaniec Ogrodzieńca pytał kiedy będzie odpowiedź na pismo dot. wyjaśnienia wielu kwestii, które złożył w lutym br.

Przewodnicząca Rady odparła, że na jednej z poprzednich sesji wyjaśniła już tą kwestię i podała, że nie może samodzielnie, jednoosobowo wyjaśnić opisanych w piśmie kwestii i dlatego przekazała je do rozpatrzenia przez Komisję Rewizyjną.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej radny Lipiński stwierdził, że Komisja bada poruszone w piśmie sprawy. Pojawiły się w tej kwestii różne pytania w
związku z czym zwrócono się do Burmistrza o ich wyjaśnienie oraz przekazanie stosownych dokumentów które ewentualnie wyjaśnia poruszone problemy, których jak zaznaczył było w przedmiotowym piśmie sporo i dlatego ich rzetelne wyjaśnienie wymaga sporo czasu.

Pan Bednarz zapytał też o możliwość uruchomienia w Ośrodku Zdrowia w Ogrodzieńcu gabinetu okulistyki oraz gabinetu masażu.

Radna Milejska M. wyjaśniła: SPZOZ w Ogrodzieńcu złożył wniosek do Kasy Chorych na zakontraktowanie dodatkowych usług medycznych w zakresie prowadzenia gabinetu okulistyki oraz gabinetu urologii. Pomimo trudności finansowych można liczyć na pozytywne załatwienie. Nie ma natomiast szans zakontraktować usług medycznych na prowadzenie gabinetu masażu.
Pan Bednarz poruszył jeszcze sprawę kosztów utrzymania ZEAS oraz finansowania Święta Gminy przez Spółkę Zamek. Zapytał też czy zostały podjęte jakieś decyzje w związku z protokołem z przeprowadzonych w Spółce Zamek kontroli. Przypomniał również o nie zakończonej sprawie dot. zakładania wodomierzy w Ogrodzieńcu.

Pan Pandel mieszkaniec Fugasówki poruszył sprawę funkcjonowania wysypiska odpadów w Ogrodzieńcu, po czym stwierdził, że zgodnie z zasadami oraz teorią ekologów i stowarzyszeń ds. ochrony środowiska - wysypisko to powinno być zaliczone do dzikich wysypisk, bo skoro władze gminy straciły kontrole nad tym wysypiskiem to może ono jest już bombą ekologiczną. Firmy zajmujące się eksploatacją wysypisk mają różne sposoby ukrycia niebezpiecznych odpadów i firmy śmieciowe bija się o nasze wysypisko, bowiem duże pieniądze płaci się za składowanie różnych odpadów
Następnie poruszył sprawę osób bezrobotnych, biednych dla których stowarzyszenie charytatywne zamierza uruchomić stołówkę. Zwrócił się do Burmistrza o pomoc w uzyskaniu jakiegoś lokalu na ten cel.

Burmistrz odnosząc się do interpelacji radnych stwierdził ;
- odnośnie wniosku zgłoszonego przez radnego T. Molendę dot. kanalizacji oraz odwodnienia działek w tej sprawie prowadzone są rozmowy z Dyrektorem Powiatowego Zarządu Dróg cele współpracy przy realizacji tych pracach. Kwesta odwodnienia ulic: Kościuszki i Olkuskiej zostanie połączona z zadaniem budowy kanalizacji i oczyszczalni ścieków w Ogrodzieńcu.
- przygotowania do zorganizowania Zlotu Skautów na Żelazku trwają już od 2 lat. Burmistrz ma kontakt z organizatorem i wie, że były takie ustalenia aby zatrudniać mieszkańców naszego terenu do prac związanych z przygotowaniem tej imprezy. Całość spraw w tym zakresie prowadzi organizator i on za wszystko odpowiada i dzieje się to bez udziału gminy. Zaproponował jednocześnie, aby mieszkańcy wraz z sołtysami oraz organizatorem ustalili te sprawy.
- sprawa koszt na śmieci w Ryczowie. Burmistrz stwierdził, że obecny na sesji Kierownik Zarządu Komunalnego słyszał zgłoszony w tej sprawie wniosek i wykona co potrzeba, aby go zrealizować.
- sprawa stypendiów dla szczególnie uzdolnionych uczniów. Pan Muc udzielił stosownych wyjaśnień i jeśli zamiarem będzie rozdział stypendiów wg. sytuacji materialnej wówczas nie będą to stypendia za szczególne osiągnięcia lecz stypendia socjalne dla uczniów.

Przewodnicząca Rady zaznaczyła, że podczas dyskusji w tym temacie wyszło na to, że 8 radnych było przeciwnych przyznaniu stypendiów, ale sedno sprawy nie tkwi w tym, że nie chcą zgodzić się na stypendia lecz skąd gmina weźmie na to pieniądze.
Burmistrz odparł, że w tej sprawie chciał uruchomić specjalne konto na które można będzie wpłacać pieniądze i wierzy w to, że znajdą się ludzie - sponsorzy którzy zechcą udzielić pomocy.
Przewodnicząca stwierdziła - zatem gdy zostaną zebrane środki na ten cel to Rada wróci do tematu.

Następnie Burmistrz w dalszym ciągu udzielał wyjaśnień na zgłoszone interpelacje i wnioski ;
- odnośnie remontu drogi w Kol. Ryczów stwierdził, że z budżetu gminy nie będzie w stanie wygospodarować środków na wykonanie tej drogi. Zaznaczył jednak, że być może z Funduszu Ochrony Środowiska oraz z funduszy unijnych uda się pozyskać pieniądze. Jest bowiem znacznie poważniejszym problem w gminie dot. oczyszczenia zakładu "Izolacja" z azbestu i w tej sprawie z Wojewoda toczą się rozmowy i postara się połączyć te dwie sprawy.

- pismo złożone przez p. Bednarza. Wspólnie z Komisją Rewizyjną sprawdzają, które ze zgłoszonych spraw były już wcześniej skontrolowane i stosowne dokumenty zostaną udostępnione celem prowadzenia dalszych prac.
- Święto Gminy nie będzie finansowane przez Spółkę Zamek. Ustalono wspólnie aby koszty na ten cel zmniejszyć i zaproponowano połączyć Święto z imprezą organizowaną wspólnie z Radiem Katowice dot. podsumowania ubiegłorocznego konkursu o Złotą Miejscowość, który wygrała nasza gmina i zgodnie z regulaminem konkursu gmina ta organizuje imprezę.
- po otrzymaniu protokołu z kontroli Spółki "Zamek" burmistrz podjął kroki zmierzające do dalszych wyjaśnień.
- Sprawa liczników. Burmistrz zwrócił się do Zakładu Usług Wodnych i otrzymał wykaz kosztów które poniesiono na realizacje tego zadania. Na kolejnej sesji zabierze w tej sprawie głos, aby nie wprowadzić obecnie w błąd.
- Kontrola władz gminy nad wysypiskiem odpadów komunalnych w Ogrodzieńcu jest sprawowana i burmistrz stanowczo zdementował stwierdzenia jakoby gmina straciła kontrole nad wysypiskiem. Wskazał następnie na instytucje które funkcjonują między innymi po to aby sprawować kontrole i czuwać nad ochroną środowiska. Burmistrz wnioskował o kontrole wysypiska do Sanepidu do Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska. Natomiast z rejonizacji wynika fakt, iż instytucje te z innego miasta przybyły na kontrolę do Ogrodzieńca. Burmistrz zaznaczył, że wysypisko jest pod kontrolą gminy, a obecnie sprawa dotyczy zasad gospodarowania odpadami na tym wysypisku.
- lokal na stołówkę dla stowarzyszenia charytatywnego. Burmistrz wyjaśnił, że w stowarzyszeniu działają zarówno radni jak i burmistrz. Stowarzyszenie powstało, bowiem jest taka sytuacja, że coraz więcej ludzi jest bez pracy i jest bieda. W obecnej sytuacji funkcjonowanie takiej organizacji która będzie pomagać jest bardzo potrzebne.Poparł formy pomocy prowadzone przez Towarzystwo Charytatywne. Zaznaczył jednak, że ono powstało właśnie po to aby poza gmina działać i szukać pomocy dla potrzebujących. Mówił dalej o tym , że w gminie działa OPS i na tej sesji wnioskował o przekazanie pieniędzy dla OPS bowiem zabrakło już na zasiłki dla biednych. Gdyby gmina miała wystarczająco dużo pieniędzy wówczas towarzystwo charytatywne nie musiałoby działać bowiem za pośrednictwem OPS udzielano by pomocy potrzebującym. Poszukiwania lokalu na stołówkę - tak jak obiecał będą wspólnie prowadzone i jeśli będzie wolny gminny lokal to oczywiście udzieli pomocy, ale jeśli lokal nie będzie gminny to za efekty nie ręczy.

Ad. 18

Zamknięcie obrad.

Wobec wyczerpania punktów porządku obrad Przewodnicząca Rady Pani Danuta Mikoda dokonała zamknięcia IX Sesji Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu, dziękując obecnym za udział w niej.
Protokołowała:
Michalina Oleś

Przewodnicząca Rady Miejskiej
Danuta Mikoda

Informacje

Dokumenty

Rejestr zmian

2011-11-17 19:30

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2006-05-29 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2006-05-29 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2005-04-11 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2003-10-20 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2003-10-02 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2003-09-25 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2003-09-17 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2003-09-17 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2003-09-17 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2003-09-10 17:02

Dodanie załącznika/ załączników - Rafał Szlachta

2003-09-10 00:00

Dodanie załącznika/ załączników - Rafał Szlachta

2003-09-10 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2003-09-10 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2003-09-10 00:00

Dodanie artykułu - Rafał Szlachta

Filtrowanie bieżącej kategorii

Redaktorzy odpowiedzialni za ten dział:

Oficjalna strona www

Urząd Miasta i Gminy Ogrodzieniec
tel. (032) 6709700
faks: (032) 6709721

kod TERYT: Ogrodzieniec-2416063;Ogrodzieniec miasto-2416064;Ogrodzieniec obszar wiejski-2416065;NIP: 6491003263; REGON:000529031, Dane do faktur: Gmina Ogrodzieniec, NIP: 6492275822, REGON: 276258842;
Aktualny nr konta bankowego PKO BP SA Nr 15 1020 2498 0000 8202 0436 5250
Kontakt: 
ogrodzieniec@ogrodzieniec.pl;
Elektroniczne Skrzynki Podawcze:
1) https://ogrodzieniec.eboi.pl/;
2) http://epuap.gov.pl/ skrytka epuap: /qdj1qo562c/skrytka
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.