Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe:

Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

ZADANIA REFERATU OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI KOMUNALNEJ

Wyświetl stronę główną » Urząd Gminy » Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej » Komórki organizacyjne (referaty) i ich zadania » ZADANIA REFERATU OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI KOMUNALNEJ

Wyciąg ze Regulaminu M i G Ogrodzieniec

Zadania referatu:

1. Z zakresu ochrony środowiska, w szczególności następujące zadania: 

1)  wynikające z ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w tym:

a) przygotowanie i przeprowadzenie przetargu na wykonywanie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów

b) monitorowanie umowy z firmą odbierającą i zagospodarowującą odpady komunalne

c) sprawozdawczość gminy wynikająca z ustawy

d) prowadzenie ewidencji przydomowych oczyszczalni ścieków i zbiorników na odprowadzenie nieczystości płynnych

e) wydawanie i cofanie decyzji zezwalających na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych

2) wynikające z ustawy z dnia 18 maja 2005 o zmianie ustawy - Prawo ochrony środowiska oraz niektórych innych ustaw oraz ustawy z dnia 3 października 2008 o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko  - wydawanie uwarunkowań środowiskowych realizacji inwestycji .

3) wynikające z ustawy z dnia 3 października 2008 o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, w tym miedzy innymi udostępnianie informacji środowisku i jego ochronie

4) wynikające z ustawy z dnia18.07.2001 r. Prawo wodne  - rozstrzyganie sporów o przywrócenie stosunków wodnych na gruntach ,

9) wynikające z ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r.  Prawo geologiczne i górnicze: 

a) opiniowanie i uzgadnianie projektów decyzji o udzieleniu koncesji na poszukiwanie lub rozpoznawanie złóż kopalin, wydobywanie kopalin ze złóż, bezzbiornikowe magazynowanie substancji oraz składowanie substancji w górotworze, w tym w podziemnych wyrobiskach górniczych, a także poszukiwanie i wydobywanie surowców mineralnych znajdujących się w odpadach powstałych po robotach oraz po procesach wzbogacenia kopalin, 

b) opiniowanie projektów prac geologicznych, których wykonywanie nie wymaga uzyskania koncesji, 

5) Edukacja ekologiczna

8) Przyznawanie dotacji do utylizacji azbestu i wymiany kotłów opalanych paliwami stałymi na kotły gazowe zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu.

 

2. Z zakresu planowania przestrzennego, budownictwa i ochrony zabytków w szczególności następujące zadania:

1)  wynikające z ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym: 

a) sporządzanie projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy i jego zmian, 

b) sporządzanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i ich zmian oraz monitorowanie wykonywania uchwał Rady Miejskiej w tym zakresie, 

c) ocena aktualności studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (dokonywanie analizy zmian w zagospodarowaniu przestrzennym, ocena postępów w opracowywaniu planów miejscowych, opracowywanie wieloletnich programów sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego), 

d) udostępnianie do wglądu obowiązującego studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, 

e) prowadzenie rejestrów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz wniosków o sporządzenie lub zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, 

f) wydawanie wypisów i wyrysów ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta oraz z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, 

g) wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego, 

h) współpraca z samorządami gmin, powiatów i województw w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego,

i) naliczanie i egzekucja opłat planistycznych

j) uzgadnianie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego na terenach zamkniętych na podstawie art. 53 ust. 10 i 10a ustawy, 

2) wynikające z ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej - wydanie wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku ich braku zaświadczenie właściwego organu gminy o zgodności lokalizacji obiektu, w którym będzie prowadzona placówka opiekuńczo-wychowawcza, z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, 

3) wynikające z rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 1 lipca 2013 r. w sprawie rodzaju dokumentów wymaganych przy składaniu wniosków o wydanie zezwoleń na obrót hurtowy napojami alkoholowymi, wzorów wniosków oraz wzorów informacji o sprzedaży napojów alkoholowych - wydanie  wydawanie zaświadczenia o zgodności lokalizacji magazynu obrotu hurtowego napojami alkoholowymi z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego bądź opinii odnośnie możliwości prowadzenia obrotu hurtowego napojami alkoholowymi,

4) wynikające z ustawy z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych - opiniowanie wniosków o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji regionalnej sieci szerokopasmowej

5) prowadzenie spraw z zakresu prawa budowlanego w zakresie kompetencji gminnych

6) opiniowanie wstępnych projektów podziału nieruchomości

7) wynikające z ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami:

a) prowadzenie i aktualizacja Gminnej Ewidencji Zabytków dla Miasta i Gminy Ogrodzieniec, 

b) ochrona dóbr kultury w zakresie określonym w ustawie i innych przepisach, 

 

3. Z zakresu zadań własnych z geodezji realizowanych w oparciu o: ustawę z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, ustawę z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne, ustawę z dnia 26 marca 1982 r. o scalaniu i wymianie gruntów, ustawę z dnia 29 sierpnia 2003 r. o urzędowych nazwach miejscowości i obiektów fizjograficznych, ustawę z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne, ustawę z dnia 7 września 2007 r. o ujawnieniu w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego, ustawę z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej:

1) rozgraniczanie nieruchomości, 

2) nazewnictwo ulic i placów, 

3) ewidencja miejscowości ulic i adresów, 

4) ustalanie nieruchomości stanowiących wspólnoty gruntowe, 

5) scalanie i wymiana gruntów, 

6) regulacje stanów prawnych nieruchomości gminnych

7) prowadzenie postępowań związanych z ustalaniem i naliczaniem opłaty adiacenckiej

8) prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, utrzymaniem i rozwojem infrastruktury informacji przestrzennej gminy

9) przygotowywanie analiz, informacji i stanie mienia komunalnego, przekazywanie zmian w wykazie do odpowiednich komórek    

10) sporządzenie rocznej Informacji o stanie mienia jednostki samorządu terytorialnego, 

11) ujawnianie w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości jednostek samorządu terytorialnego, 

12) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem opłat adiacenckich z tytułu wzrostu wartości nieruchomości wskutek wybudowania urządzeń komunalnych oraz z tytułu wzrostu wartości nieruchomości wskutek jej podziału na działki budowlane, 

13) sporządzanie planu wykorzystania zasobu nieruchomości gminy, 

14) przekazywanie informacji do referatów merytorycznych o wszelkich zmianach w zakresie form władania nieruchomościami, 

15) przygotowywanie dokumentacji i składanie wniosku do Wojewody dotyczących komunalizacji mienia Skarbu Państwa, 

Informacje

Rejestr zmian

2017-02-02 14:58

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2017-02-02 14:58

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2006-01-05 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2006-01-05 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2005-07-13 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2004-06-25 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2003-12-22 00:00

Dodanie artykułu - Rafał Szlachta

Filtrowanie bieżącej kategorii

Archiwum:

Redaktorzy odpowiedzialni za ten dział:

Oficjalna strona www

Urząd Miasta i Gminy Ogrodzieniec
tel. (032) 6709700
faks: (032) 6709721

kod TERYT: Ogrodzieniec-2416063;Ogrodzieniec miasto-2416064;Ogrodzieniec obszar wiejski-2416065;NIP: 6491003263; REGON:000529031, Dane do faktur: Gmina Ogrodzieniec, NIP: 6492275822, REGON: 276258842;
Aktualny nr konta bankowego PKO BP SA Nr 15 1020 2498 0000 8202 0436 5250
Kontakt: 
ogrodzieniec@ogrodzieniec.pl;
Elektroniczne Skrzynki Podawcze:
1) https://ogrodzieniec.eboi.pl/;
2) http://epuap.gov.pl/ skrytka epuap: /qdj1qo562c/skrytka
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.