Skróty klawiszowe:
BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
ogrodzieniec.bip.jur.pl
Wyświetl stronę główną » Urząd Gminy » Referat Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego » Komórki organizacyjne (referaty) i ich zadania » Zadania Referatu Spraw Obywatelskich i Urzędu Stanu Cywilnego
Wyciąg ze Regulaminu M i G Ogrodzieniec
Urząd Stanu Cywilnego realizuje zadania wynikające z prawa o aktach stanu cywilnego i Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego:
1. Zlecone przez administrację rządową oraz własne, a w szczególności:
1) wynikające z ustawy z dnia 24 września 2010r. r. o ewidencji ludności oraz ustawy z dnia 6 sierpnia 2010r. o dowodach osobistych:
a) załatwianie całokształtu spraw z zakresu zameldowania i wymeldowania na pobyt stały i czasowy oraz aktualizacja rejestru PESEL,
b) prowadzenie rejestru mieszkańców
c) załatwianie całokształtu spraw związanych z wydawaniem dowodów osobistych oraz aktualizacją rejestru PESEL
2) wynikające z ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej:
a) udział w pracach związanych z przygotowaniem i przeprowadzaniem kwalifikacji wojskowej,
b) rozpatrywanie wniosków i wydawanie decyzji w sprawach: o konieczności sprawowania przez żołnierza bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny, o uznaniu poborowego lub żołnierza za posiadającego na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny oraz o uznaniu poborowego lub żołnierza za żołnierza samotnego,
3) wynikające z ustawy z dnia 5 lipca 1990 r. Prawo o zgromadzeniach,
4) wynikające z ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach,
5) wynikające z ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy - prowadzenie stałego rejestru wyborców,
6) wynikające z ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych - wydawanie zezwoleń w formie decyzji administracyjnych na przeprowadzenie artystyczno-rozrywkowych imprez masowych oraz przygotowywanie decyzji administracyjnych o zakazie odbycia imprezy artystycznej lub rozrywkowej,
2. Z zakresu działalności Urzędu Stanu Cywilnego::
1) wynikające z ustaw: z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego, z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy, z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny, z dnia 24 września 2010r. ustawa o ewidencji ludności, w tym:
a) prowadzenie spraw związanych z rejestracją urodzeń, małżeństw i zgonów,
b) wykonywanie czynności z zakresu rejestracji stanu cywilnego dotyczących:
- prostowania oczywistych błędów pisarskich oraz uzupełniania aktów stanu cywilnego,
- zezwoleń na skrócenie czasu oczekiwania na zawarcie związku małżeńskiego,
- transkrypcji aktu sporządzonego za granicą,
- sporządzania aktu, jeśli fakt urodzenia, małżeństwa lub zgonu nastąpił za granicą i nie został zarejestrowany w zagranicznych księgach stanu cywilnego,
- odtwarzanie treści aktów stanu cywilnego,
- wpisywanie do aktów stanu cywilnego wzmianek i przypisków na podstawie orzeczeń sądów i decyzji administracyjnych,
- uznawanie prawomocnych orzeczeń sądów zagranicznych w sprawach niemajątkowych, stanowiących podstawę wpisu w rejestrze stanu cywilnego
c) przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego, wtóropisów, skorowidzów oraz akt zbiorowych do ksiąg,
d) wydawanie odpisów aktów i zaświadczeń z zakresu stanu cywilnego,
e) przyjmowanie oświadczeń i dokonywanie wzmianek w aktach stanu cywilnego o:
- wstąpieniu w związek małżeński,
- uznaniu ojcostwa dziecka,
- nazwiskach noszonych po zawarciu małżeństwa przez małżonków i ich dzieci,
- zmianie imion (imienia) dziecka,
- powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa osób po rozwiązaniu lub unieważnieniu małżeństwa,
- nadaniu dziecku nazwiska męża matki.
f) aktualizacja rejestru PESEL oraz usuwanie niezgodności w danych osobowych w oparciu o posiadane akty stanu cywilnego.
2) wynikające z wynikające z ustawy z dnia 17 października 2008 r. o zmianie imienia i nazwiska - orzekanie w sprawie zmiany imienia lub nazwiska,
3) Sporządzanie projektów wniosków o nadanie medali „Za długoletnie pożycie małżeńskie” na podstawie ustawy z dnia 16 października 1992r. o orderach i odznaczeniach oraz organizowanie uroczystości związanych z wręczaniem medali.
3. Prowadzenie Kancelarii informacji niejawnych
2567
Razy
czytano
202
Id
artykułu
Informacje
Źródło informacji: Urząd Miasta i Gminy Ogrodzieniec.
Data utworzenia: .
Wprowadził do systemu: Rafał Szlachta. Data wprowadzenia: 2003-12-22 11:28:10.
Zatwierdził do publikacji: Rafał Szlachta. Data publikacji: 2003-12-22 11:28:10.
Rejestr zmian
2017-02-02 15:07 |
---|
Edycja artykułu - Rafał Szlachta |
2017-02-02 15:05 |
---|
Edycja artykułu - Rafał Szlachta |
2006-01-05 00:00 |
---|
Edycja artykułu - Rafał Szlachta |
2005-07-13 00:00 |
---|
Edycja artykułu - Rafał Szlachta |
2004-06-25 00:00 |
---|
Edycja artykułu - Rafał Szlachta |
2003-12-22 00:00 |
---|
Dodanie artykułu - Rafał Szlachta |
Archiwum:
Redaktorzy odpowiedzialni za ten dział:
Urząd Miasta i Gminy Ogrodzieniec
tel. (032) 6709700
faks: (032) 6709721
Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.