Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe:

Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

Zadania Referatu Gospodarki Komunalnej i Gospodarki Mieniem

Wyświetl stronę główną » Urząd Gminy » Referat Gospodarki Komunalnej i Gospodarki Mieniem » Komórki organizacyjne (referaty) i ich zadania » Zadania Referatu Gospodarki Komunalnej i Gospodarki Mieniem

Wyciąg ze Regulaminu M i G Ogrodzieniec

Zadania referatu:

1.  W zakresie gospodarki lokalami zadania wynikające z ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego, ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych, z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali:

1) wynajem lokali mieszkalnych z mieszkaniowego zasobu gminy, 

2) wynajem lokali zamiennych związanych z utratą mieszkania w wyniku: klęski żywiołowej lub katastrofy, wyburzenia lub remontu budynku, wywłaszczenia budynku pod inwestycje miejskie, 

3) wynajem lokali socjalnych na rzecz osób objętych wyrokami eksmisyjnymi, 

4) wynajem pomieszczeń tymczasowych, 

5) zamiany dobrowolne lokali mieszkalnych, 

6) zamiany lokali mieszkalnych przez urząd, 

7) regulacje tytułów prawnych do lokali po śmierci bądź wyprowadzeniu się głównego najemcy, 

8) przedłużenie lub ponowne spisanie umowy najmu lokalu mieszkalnego lub pomieszczenia tymczasowego, 

9) udział interwenienta ubocznego jako reprezentanta gminy w sprawach o eksmisję z lokali mieszkalnych, 

10) prowadzenie spraw i wypłata odszkodowań z tytułu niedostarczenia przez gminę lokali socjalnych i pomieszczeń tymczasowych na rzecz właścicieli posiadających prawomocne wyroki eksmisyjne, 

11) wynajem lokali użytkowych, a w szczególności: organizowanie przetargów na wynajem lokali użytkowych, refundacja czynszu i opłat niezależnych na rzecz organizacji pozarządowych, stowarzyszeń prowadzących działalność pożytku publicznego, 

12) ustalanie stawek czynszu w mieszkaniowym zasobie gminy, 

13) windykacja należności za czynsze

14) prowadzenie spraw związanych z własnością lokali komunalnych w budynkach wspólnot mieszkaniowych, 

15) udział w zebraniach wspólnot mieszkaniowych jako reprezentant gminy na podstawie upoważnienia, 

2. W zakresie usług komunalnych wynikające z ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali, z dnia 18 grudnia 1998 r. o wspieraniu przedsięwzięć termomodernizacyjnych, ustawy z dnia 26 października 1995 r. o niektórych formach popierania budownictwa mieszkaniowego, ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece, ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego, ustawy z dnia 12 października 1994 r. o zasadach przekazywania zakładowych budynków mieszkalnych przez przedsiębiorstwa państwowe: 

1) prowadzenie spraw związanych z eksploatacją budynków, 

2) sprawowanie nadzoru nad bieżącym  utrzymaniem  budynków komunalnych zgodnie z obowiązkami  zarządcy określonymi art. 61, 62 prawa budowlanego –  prowadzenie książek obiektu budowlanego , przeglądy , oceny stanu technicznego

3) sporządzanie  projektów  planów  remontów obiektów gminnych oraz ich realizacja

4) zarządzanie  budynkami i mieniem gminnym

3. Zadania z zakresu gospodarowania mieniem gminnym realizowane w oparciu o: ustawę z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, ustawę z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali, z dnia 29 lipca 2005 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości, ustawę z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, ustawę z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, ustawę z dnia 27 sierpnia 2009 r. Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych, ustawę z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, ustawę z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, ustawę z dnia 7 września 2007 r. o ujawnieniu w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego, ustawę z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach zakresie przygotowania  i realizacji  inwestycji w zakresie dróg publicznych, ustawę z dnia 13 października 1998 r. Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną, ustawę z dnia 10 maja 1990 r. Przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych:

1) prowadzenie ewidencji mienia komunalnego (grupa 0-2 według klasyfikacji środków trwałych) oraz tworzenie i aktualizacja bazy danych gminnego zasobu nieruchomości: 

a) z uwzględnieniem form gospodarowania, 

b) w ujęciu ilościowo-wartościowym, 

c) przeprowadzanie analiz dotyczących wykorzystania nieruchomości gminnych w aspekcie zagospodarowania przestrzeni i potrzeb rozwojowych gminy oraz jako źródła dochodu gminy,

2) sprzedaż nieruchomości, w tym lokali mieszkalnych,

3) zamiana gruntów gminy na grunty stanowiące własność lub będące w użytkowaniu wieczystym osób prawnych lub fizycznych, 

4) nabywanie nieruchomości pod inwestycje komunalne i na zasoby gminy, 

5) oddawanie nieruchomości w użytkowanie wieczyste, dzierżawę lub użyczenie, trwały zarząd, użytkowanie, rozwiązywanie umów oddania gruntów w wieczyste użytkowanie, ustanawianie służebności gruntowych i przesyłu oraz wyrażanie zgody na zajęcie nieruchomości dla potrzeb inwestycji,

6) przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, w stosunku do nieruchomości gminy, 

7) ustalanie wysokości czynszów dzierżawnych na nieruchomościach gminy oraz  ustalanie opłat z tytułu użytkowania wieczystego, użytkowania i trwałego zarządu na nieruchomościach gminy, 

8) prowadzenie postępowań związanych z aktualizacją czynszów dzierżawnych oraz opłat z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu nieruchomości i przekazywanie spraw do Referatu Finansowego w celu wystawienia faktur VAT

9) wykonywanie uprawnień właścicielskich związanych z własnością nieruchomości, 

10) przygotowywanie dokumentacji i składanie wniosku do Wojewody dotyczących komunalizacji mienia Skarbu Państwa, 

11) kontrola zagospodarowania nieruchomości wynikającego z zawartych umów oraz kontrola nieruchomości niezagospodarowanych, 

12) prowadzenie ewidencji jednostek organizacyjnych gminy, 

13) sporządzanie informacji o zgłaszanych żądaniach w sprawach odszkodowań lub wykupów nieruchomości oraz opłatach planistycznych, 

14) ustalanie odszkodowań w drodze dobrowolnej umowy za grunty przejęte z mocy prawa na rzecz gminy na podstawie art. 98 ustawy o gospodarce nieruchomościami.

15) prowadzenie spraw związanych z podziałami nieruchomości

4. Zadania własne w zakresie rolnictwa i leśnictwa:

1) z wynikające z ustawy z dnia 9 maja 2008r. o Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa - komisyjne szacownie zakresu i wysokości strat w gospodarstwach rolnych i działach specjalnych produkcji rolnej, w których wystąpiły szkody spowodowane niekorzystnymi zjawiskami atmosferycznymi, 

2) wynikające z ustawy z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie: 

a) wyrażanie w szczególnych przypadkach zgody na chwytanie i przetrzymywanie zwierząt łownych; 

b) wydawanie zezwoleń na posiadanie i hodowanie chartów lub ich mieszańców. 

3) wynikające z ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt: 

a) podejmowanie działań na rzecz ochrony zwierząt oraz współdziałanie w tym zakresie z odpowiednimi instytucjami i organizacjami: 

- zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom oraz ich wyłapywanie na terenie gminy, 

b) wydawania zezwoleń na utrzymywanie psa rasy uznawanej za agresywną,

4) współdziałanie z powiatowym lekarzem weterynarii w zakresie określania kierunków działania służb weterynaryjnych, bezpieczeństwa sanitarno-weterynaryjnego oraz wykrywania i likwidowania chorób zakaźnych zwierząt - wynikające z ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt

5) wynikające z ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach  

6) podejmowanie działań w celu zapewnienia należytej ochrony roślin oraz w celu usunięcia zagrożeń fitosanitarnych  - wynikające z ustawy z dnia 18 grudnia 2003 r. o ochronie roślin,

7) wynikające z ustawy z dnia 20 lipca 1990 r. o wliczaniu okresów pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym do pracowniczego stażu pracy - wydawanie zaświadczeń stwierdzających okresy pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym, 

8) współdziałanie z instytucjami i organizacjami działającymi na rzecz rolnictwa, 

9) wynikające z ustawy z dnia 11 kwietnia 2003 r. o kształtowaniu ustroju rolnego - wydawanie zaświadczeń (poświadczeń) o prowadzeniu gospodarstwa rolnego i pracy w gospodarstwie rolnym, 

10) wynikające z ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym - uzgadnianie inwestycji pod względem ochrony gruntów rolnych i melioracji wodnych,

11) opiniowanie planów łowieckich wynikające z ustawy z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie

12) prowadzenie nadzoru nad uprawami maku i konopi włóknistych, wydawanie zezwoleń na ich uprawę wynikające z ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii, 

13) sporządzanie sprawozdań statystycznych z zakresu: rolnictwa, leśnictwa, ochrony środowiska, ochrony przyrody i krajobrazu (użytkowanie gruntów, stan upraw, leśnictwo, ochrona gruntów rolnych i leśnych, inwestycje, nakłady i efekty rzeczowe inwestycji ochrony środowiska i gospodarki wodnej, pomniki przyrody), wynikające z ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej 

14) sporządzanie wykazu indywidualnych gospodarstw i działek rolnych wynikające z ustawy z dnia 11 maja 1994 r. o zadaniach zleconych gminie, związanych z organizacją i prowadzeniem spisów rolnych, 

15) wynikające z ustawy z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych: 

a) ochrona gruntów rolnych,

b) wydawanie decyzji w sprawach rekultywacji i zagospodarowania gruntów, 

5. Koordynacja i nadzór nad pracami związanymi z utrzymaniem i konserwacją rowów  melioracyjnych  zlokalizowanych na terenach będących własnością gminy    

6. Współpraca z zarządcami cieków wodnych, koordynacja prac w zakresie przygotowywania   inwentaryzacji urządzeń melioracyjnych, w tym uzgadnianie i wydawanie  warunków w sprawach odwadniania terenów poprzez włączenie się do istniejących rowów melioracyjnych

7. Utrzymanie i konserwacja terenów bezpośrednio przylegających do lustra wody, rzek,    potoków, cieków wodnych gminnych wraz z utrzymaniem przepustów itp.

8. Załatwianie spraw z zakresu postępowania o zwrot nieruchomości rolnych wykupionych na rzecz Skarbu Państwa

9. Podziały nieruchomości

10. Koordynacja oflagowania gminy związanego z obchodami świąt narodowych.

Informacje

Rejestr zmian

2017-02-02 15:12

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2006-01-05 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2005-07-13 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2004-06-25 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2003-12-22 00:00

Edycja artykułu - Rafał Szlachta

2003-12-22 00:00

Dodanie artykułu - Rafał Szlachta

Filtrowanie bieżącej kategorii

Archiwum:

Redaktorzy odpowiedzialni za ten dział:

Oficjalna strona www

Urząd Miasta i Gminy Ogrodzieniec
tel. (032) 6709700
faks: (032) 6709721

kod TERYT: Ogrodzieniec-2416063;Ogrodzieniec miasto-2416064;Ogrodzieniec obszar wiejski-2416065;NIP: 6491003263; REGON:000529031, Dane do faktur: Gmina Ogrodzieniec, NIP: 6492275822, REGON: 276258842;
Aktualny nr konta bankowego PKO BP SA Nr 15 1020 2498 0000 8202 0436 5250
Kontakt: 
ogrodzieniec@ogrodzieniec.pl;
Elektroniczne Skrzynki Podawcze:
1) https://ogrodzieniec.eboi.pl/;
2) http://epuap.gov.pl/ skrytka epuap: /qdj1qo562c/skrytka
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.